Úterý 18. února 2025, svátek má Gizela
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

KNIHA: I zázrak potřebuje reklamu

diskuse (4)
Velice velkoryse vypravilo nakladatelství Computer Press knihu Jana Cézara I zázrak potřebuje reklamu. Je vytištěná celobarevně na kvalitní křídě, viditelně chce sama sobě být dobrou, efektní reklamou. A má důvod.

Jde totiž o knihu v několika aspektech ojedinělou. Předně velmi ústrojně propojuje praxi a teorii. Přesněji řečeno: důsledně vychází z praxe a poznatky odtamtud dává do nenápadných, ale důležitých teoretických souvislostí.

Zabývá se klíčovými pojmy a mechanismy z oblasti reklamy. Speciální kapitolu tu má brand building, tvorba značky, a to jak z hlediska chování trhu (názorným citováním a interpretací průzkumů veřejného mínění), tak z hlediska firmy a vlastníka, brand buildera, tak z hlediska reklamního profesionála, tedy toho, kdo zajišťuje strategie, techniky a samotný průběh komerční komunikace.

Komplexnost pohledu je také výhodou i v dalších oddílech, zejména tom, který se věnuje vývoji a povaze médií. Nacházíme tu vedle sebe v souvislostech zmínky o politické propagandě, ale i reklamním boomem odstartovaný převrat v chápání médií, zejména elektronických – od zdroje informací k poskytovateli návodů na jejich užití.

Z těchto zadání pak vycházejí postřehy o jednotlivých způsobech a žánrech reklamní tvorby, o médiích, kde se uplatňuje (TV, rozhlas, print, outdoor atd.) Po tomto přehledném pelmelu nutných všeobecných informací přijde v druhé polovině knihy to hlavní, proč byla pravděpodobně napsána a vydána. Totiž základy a techniky komerční komunikace, tedy hlavní zásady a zákonitosti uplatňované v sales promotions a z toho plynoucí konkrétní metody a typy procesu public relations. Jako názorný dodatek pak slouží kapitola Jak se staví kampaň, v níž veškerá předchozí teoretická upozornění a východiska najdou praktické odezvy a realizační podoby.

Kniha I zázrak potřebuje reklamu je vítaným přínosem k plejádě podobně tématicky orientovaných publikací, v nichž se náhodný návštěvník knihkupectví může ztratit, protože jejich úroveň je kolísavá a užitečnost zdaleka ne vždy zaručená. To neplatí pro Cézarovu knihu. Ta může velmi dobře posloužit laikovi – jako názorný průvodce celým moderním oborem komerční komunikace, tak odborníkovi či studentovi tohoto oboru. Cézar se virtuózně pohybuje na půdorysu své branže, využívá mnoha historických či intelektuálních odkazů, které zvyšují čtivost, srozumitelnost i obsahovou hodnotu knihy. Navíc je z ní patrné, že se na její podobě podíleli zkušení reklamní harcovníci – vedle autora samého (téměř 15 let prochází světem špičkové reklamy a PR) také zmiňme fotografa a grafika Petra Dolejše Kocha a technického redaktora Martina Krajíčka, kteří jsou spolutvůrci esteticky působivého a přitom čtenářsky přehledného designu.

Takhle nějak by měla vypadat moderní učebnice pro 21.století.

(Psáno pro Česká média)

Aston Ondřej Neff
18. 2. 2025

Kde je řešení? Co se stane, až utichnou na Ukrajině zbraně?

Bitva o ostrov Iwodžima začala vyloděním 19. února 1945.

Tomáš Guttmann
18. 2. 2025

Od USA se čeká, že budou Evropu financovat ale ne kritizovat.

Lucie A. Sulovská
18. 2. 2025

Ruský vyjednávací tým dostává konkrétní kontury, ten americký také.

Václav Vlk st.
15. 2. 2025

Pokud se bojíte vlastních voličů, nemůže vám Amerika pomoci.

Aston Ondřej Neff
17. 2. 2025

V těchto dnech prožíváme převrat v našich životech.

Aston Ondřej Neff
15. 2. 2025

Bude záležet na tom, kdo se výzvy chopí.

Drieu Godefridi
17. 2. 2025

Brusel vstoupil do éry divokého západu „každý sám za sebe“.

Chechtavej tygr
15. 2. 2025

Slečna je ctnost sama, a tak jde raději dál.

Lidovky.cz, ČTK
18. 2. 2025

Francouzský prezident Emmanuel Macron mluvil po jednání lídrů klíčových evropských zemí v Paříži s...

Lidovky.cz, ČTK
18. 2. 2025

Elon Musk nemá žádnou pravomoc činit sám jakákoliv vládní rozhodnutí. Jeho role je pouze v pozici...

Martin Zvěřina
18. 2. 2025

Prezident vetoval zákon o platech, a nic tím nevyřešil. Sněmovna se vetem bude zabývat na své první...

Martin Korbáš
17. 2. 2025

Porážku s týmem USA dokázali hokejisté Kanady napravit výsledkem 5:3 nad Finskem, díky kterému si...

Lidovky.cz, ČTK
17. 2. 2025

Na letišti v kanadském Torontu v pondělí při přistání havarovalo letadlo společnosti Delta Air...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz