Neděle 15. září 2024, svátek má Jolana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

KNIHA: I zázrak potřebuje reklamu

diskuse (4)
Velice velkoryse vypravilo nakladatelství Computer Press knihu Jana Cézara I zázrak potřebuje reklamu. Je vytištěná celobarevně na kvalitní křídě, viditelně chce sama sobě být dobrou, efektní reklamou. A má důvod.

Jde totiž o knihu v několika aspektech ojedinělou. Předně velmi ústrojně propojuje praxi a teorii. Přesněji řečeno: důsledně vychází z praxe a poznatky odtamtud dává do nenápadných, ale důležitých teoretických souvislostí.

Zabývá se klíčovými pojmy a mechanismy z oblasti reklamy. Speciální kapitolu tu má brand building, tvorba značky, a to jak z hlediska chování trhu (názorným citováním a interpretací průzkumů veřejného mínění), tak z hlediska firmy a vlastníka, brand buildera, tak z hlediska reklamního profesionála, tedy toho, kdo zajišťuje strategie, techniky a samotný průběh komerční komunikace.

Komplexnost pohledu je také výhodou i v dalších oddílech, zejména tom, který se věnuje vývoji a povaze médií. Nacházíme tu vedle sebe v souvislostech zmínky o politické propagandě, ale i reklamním boomem odstartovaný převrat v chápání médií, zejména elektronických – od zdroje informací k poskytovateli návodů na jejich užití.

Z těchto zadání pak vycházejí postřehy o jednotlivých způsobech a žánrech reklamní tvorby, o médiích, kde se uplatňuje (TV, rozhlas, print, outdoor atd.) Po tomto přehledném pelmelu nutných všeobecných informací přijde v druhé polovině knihy to hlavní, proč byla pravděpodobně napsána a vydána. Totiž základy a techniky komerční komunikace, tedy hlavní zásady a zákonitosti uplatňované v sales promotions a z toho plynoucí konkrétní metody a typy procesu public relations. Jako názorný dodatek pak slouží kapitola Jak se staví kampaň, v níž veškerá předchozí teoretická upozornění a východiska najdou praktické odezvy a realizační podoby.

Kniha I zázrak potřebuje reklamu je vítaným přínosem k plejádě podobně tématicky orientovaných publikací, v nichž se náhodný návštěvník knihkupectví může ztratit, protože jejich úroveň je kolísavá a užitečnost zdaleka ne vždy zaručená. To neplatí pro Cézarovu knihu. Ta může velmi dobře posloužit laikovi – jako názorný průvodce celým moderním oborem komerční komunikace, tak odborníkovi či studentovi tohoto oboru. Cézar se virtuózně pohybuje na půdorysu své branže, využívá mnoha historických či intelektuálních odkazů, které zvyšují čtivost, srozumitelnost i obsahovou hodnotu knihy. Navíc je z ní patrné, že se na její podobě podíleli zkušení reklamní harcovníci – vedle autora samého (téměř 15 let prochází světem špičkové reklamy a PR) také zmiňme fotografa a grafika Petra Dolejše Kocha a technického redaktora Martina Krajíčka, kteří jsou spolutvůrci esteticky působivého a přitom čtenářsky přehledného designu.

Takhle nějak by měla vypadat moderní učebnice pro 21.století.

(Psáno pro Česká média)

Petra K.
15. 9. 2024

Aston Ondřej Neff
14. 9. 2024

Za oknem je clona deště, píšu tyto řádky, kdy máme za sebou 30 hodin nepřetržitého deště. Ráno to...

Tomáš Vodvářka
14. 9. 2024

Aspoň si to myslí ten, kdo prodává tento slogan s portrétem Vladimíra Uljanova. Vedle něj je tam i...

Jan Bartoň
14. 9. 2024

Ona tak zvaná světová média jsou ale zejména média dlouhodobě fandící demokratům v USA.

Lubomír Stejskal
14. 9. 2024

Dva hrůzné příběhy, dva panovníci téže dynastie, otec a syn, a zcela odlišný přístup.

Aston Ondřej Neff
12. 9. 2024

Dnešní stav je neschopný státní kolos plně převzatý od komunistů s formální nadstavbou...

Aston Ondřej Neff
14. 9. 2024

Za oknem je clona deště, píšu tyto řádky, kdy máme za sebou 30 hodin nepřetržitého deště. Ráno to...

Aston Ondřej Neff
13. 9. 2024

Potopeň je cosi mezi povodní a potopou a meteorologové nás ujišťují, že něco takového nás o víkendu...

Václav Vlk st.
13. 9. 2024

Vše nasvědčuje tomu, že se Západ snaží znovu vyjednat jakousi novou mnichovskou dohodu na úkor...

Tomáš Guttmann
12. 9. 2024

Televizní debata ovlivní volby méně než účast neoprávněných voličů.

Josef Kopecký
15. 9. 2024

Povodňová vlna smetla domy v několika obcích a vrtulník se záchranáři musel přiletět na pomoc...

ert Oldřich Mánert, ČTK
15. 9. 2024

V blízkosti exprezidenta Spojených států Donalda Trumpa zazněla střelba. Stalo se tak v areálu...

tbc Tomáš Brych
15. 9. 2024

Na Česko se snese další déšť i v pondělí. Meteorologové podle upřesněných modelů počítají, že...

mir Michal Rapco, dyn Josef Dyntr, vlc Tereza Vlčková, žof Žofie Nováčková, ČTK
15. 9. 2024

Katastrofální povodně zasáhly většinu Česka. Nejhorší situace je aktuálně na Jesenicku, řeka tam...

Lidovky.cz, ČTK
15. 9. 2024

Polsko a Rakousko oznámily první oběti vytrvalých dešťů a záplav, které od pátku sužují střední a...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz