20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

KLIMA: O politice nadřazenosti

Lidstvo dnes již údajně ovlivňuje klima na Zemi. Je to dáno politikou nadřazenosti, kterou lidstvo už v historii mnohokrát vyzkoušelo s tragickými následky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 28.8.2022 22:02

Šílená EU:

EU nesleví z přísných klimatických závazků. Energetické krizi navzdory

EU vyzývá všechny smluvní strany, aby předložily ambiciózní cíle a politiky, a naléhavě vyzývá zejména velké ekonomiky, které tak dosud neučinily, aby cíle přehodnotily nebo posílily,“ uvádí se v dokumentu.

https://echo24.cz/a/SB2P9/eu-neslevi-prisne-klimaticke-zavazky-energeticke-krizi-navzdory

P. Rada 28.8.2022 22:32

Soudní lidé by neměli slevovat ze závazků vůči následným generacím. Takto se ale běžně chovají sebestřední psychopati.

L. Novák 28.8.2022 22:37

;-D Ještě větší blbec, než jsme doufali :-P

O. Vašíček 29.8.2022 13:16

Máte pravdu. Slevovat by se z této cesty v žádném případě nemělo.

Ta by se měla úplně opustit, protože jasně ukázala, že je chybná. A ublíží budoucím generacím více, než přirozenou cestou technologického pokroku. I bez přísných nařízeních EU se vyvíjeli úsporné motory (a možná i šetrnější než současné). Apod.

Takto jsme zjistili, že OZE nefungují vždy, energie je nestabilní a drahá. Ekonomika je v rozpadu a tím i budoucnost dalších generací. Bez silné ekonomiky jde i ekologie do kopru.

J. Urban 28.8.2022 21:02

Je mozne, ze hegemonie USA skoncila, ale neni to v tom pripade dobra zprava. USA jsou pres vsechny sve nedostatky uz skoro 250 let demokratickou zemi. Bude-li hegemonie demokratickeho statu nahrazena hegemonii totalitnich statu, je treba se obavat o osud lidstva.

J. Brabenec 28.8.2022 20:30

Je možné bojovat za čistší ovzduší, čistší řeky a moře. Ale nelze bojovat s klimatickou změnou. Té je třeba se přizpůsobit.

P. Rada 28.8.2022 22:14

Pomíjíte, že doposud jsou ve hře různé scénáře klimatického vývoje. Zejména pak ten fak, že v těch nejvážnějších jde o civilizační existenci pro antropogenní navození rozsáhlých prakticky neobyvatelných území.

Miliardám lidí by posléze šlo až o životy. Proto by se museli pokusit migrovat až válčit. To by nutně vedlo k násobnému růstu neobyvatelnosti.

Jak Vy si představujete přispůsobení miliard hladových situaci kdy není dostatek potravin?

J. Brabenec 28.8.2022 20:23

A o čem se u toho jednacího stalo má jednat a s kým?

F. Žůrek 28.8.2022 19:43

Ano. Dnes chytračíme. Nepodnikáme poctivě. Od toho jsem se vzdálili. Zadlužování je takovým zřetelným ukazatelem. Správný podnikatel se nemůže přece zbytečně zadlužovat. Když si něco půjčím, tak to také vrátím! To přece jinak nejde.

Tady se ukazuje, že celé bankovnictví i ekonomika začíná být již odtržena od života. Tím mám na mysli to, že v lidském životě se lhát a podvádět přece nemá... Zdař Bůh!

M. Šejna 28.8.2022 14:00

Pan Bartoň si opět nechápe pojem oteplování .

Oteplovani je stav, kdy díky změne fyzikálních parametrů se roste teplota.

Slunce za oteplování nemůže, protože sluneční aktivita od poloviny 20.stoleti klesá. Vodní pára v atmosféře nepribývá, takže vodní pára taky nezpůsobuje oteplování.

Jediné skleníkové plyny, které významné přibývají je CO2 a metan. Ty způsobují současné oteplování.

Jinou věci je , jak se lidstvo s oteplováním vyrovnává. Místo adaptace na teplo bojuje proti oteplování, a navíc zcela neefektivními metodami.

L. Novák 28.8.2022 14:33

Šejno, ty máš jednoduchý život. ;-D ..."Jediné skleníkové plyny, které významné přibývají je CO2 a metan. Ty způsobují současné oteplování." ... A je vymalováno!

L. Novák 28.8.2022 15:20

Oslavujte CO2. Zakladatel Greenpeace kritizuje zelené radikály

https://www.euro.cz/politika/oslavujte-co2-zakladatel-greenpeace-kritizuje-zelene-radikaly-1294188

P. Rada 28.8.2022 22:22

Pane Šejno opakovaně jsme v souladu, že se planetární atmosféra otepluje.

Dále ale v rozporu:

1. Bud se totiž mýlíte ve výroku, že vodní páry v atmosféře za takového procesu nepřibývá a vodní pára pak nefunguje jako zesilovač podnětů nevymrzajících skleníkových plynů ...

Nebo se mýlí fyzika atmosféry popisující už zhruba století vyšší rozpustnost vodní páry ve vzduchu s teplotou.

Co považujete za reálnější?

V. Mertan 28.8.2022 22:25

https://en.wikipedia.org/wiki/Modern_Maximum

The Modern Maximum[1] refers to the period of relatively high solar activity[2] which began with solar cycle 15 in 1914. It reached a maximum in solar cycle 19 during the late 1950s and may have ended with the peak of solar cycle 23 in 2000, as solar cycle 24 is recording, at best, very muted solar activity.[3][failed verification] Another proposed end date for the maximum is 2007, with the decline phase of Cycle 23.[citation needed] In any case the low solar activity of solar cycle 24 in the 2010s marked a new period of reduced solar activity.

This maximum period is a natural example of solar variation, and one of many that are known from proxy records of past solar variability. The Modern Maximum reached a double peak once in the 1950s and again during the 1990s.

J. Lukavsky 28.8.2022 13:14

"korelace mezi růstem koncentrace kysličníku uhličitého v atmosféře, a tak zvanou průměrnou (střední) teplotou na Zemi." korelace není důkazem příčinnosti. Může být zcela náhodná. Pro to mluví následující: CO2 je v podstatě stopový plyn, je ho v atmosféře Země strašných 400 ppm = 0,04% = 0,0004 dílu. Argonu je 0,9%. Zcela se pomíjí vliv vody tj. H2O, které je 1,5%. A srážením do polárních čepiček a ledovců na horách může podporovat jak ochlazení tak oteplení (když led taje). Z vrtů v ledovci v Antarktidě (Vostok, viz Wikipedia) víme, že 400 000 let nazad teplota a CO2 skoro pravidelně oscilují, a hlavně, že nejdříve stoupá teplota a pak se zpožděním cca 300 let pak následuje CO2. Takže jistěže CO2 podporuje oteplování, otázka je KOLIK? Když je ho 0,04% a Evropa přispívá 10%? J.L. end

M. Šejna 28.8.2022 13:47

Máte na mysli ten stejný bezvýznamný STOPOVÝ plyn, který umožňuje něco tak zcela stopově bezvýznamného, jako je fotozynteza veškerého zeleného rostlinstva v na Zemi? ;-D

Tušíte vůbec, že vliv vody se vůbec nepomíjí. Tušíte vůbec, že skleníkové jsou všechny plyny, které mají tři a více atomů v molekule? Proto jsou skleníkové H2O, CO2, CH4 a O3. Proto není sklenikovy O2, N2, Argon atd. ;-)

Chtělo by to více studovat a méně plácat nesmysly.

J. Lukavsky 28.8.2022 13:54

I v základní učebnici Odum (1968): Základy ekologie, na str xxx vlevo dole je "fotosyntéza na Zemi je limitována nedostatkem CO2 (0,04%) a inhibována nadbytkem O2 (cca 20%). Fotosyntéza běží proto, že Slunce dodává energii a dostatečnou. Ale CO2 zkoušeli přidávat do skleníku a opravdu zrychlil růst, ale bylo to drahé. To srovnání s Argonem bylo jen pro koncentraci. Jinak souhlas že skleníkových plynů je povícero, ale řekl bych, že jich je ve vzduchu dosti málo, tedy mimo vodu. CH4 je mnohem účinnější nežli CO2, ale je ho málo a rozkládá se snadno. J.L. end

M. Šejna 28.8.2022 14:05

V polovině 20. století byla koncentrace CO2 okolo 0,03 procenta, takže těch 0,04 není limitující faktor.

V dobách ledových to bylo občas i pod 0,02.

Ale máte pravdu, že obecně platí, že čím víc CO2, tím lepší podmínky pro fotosyntezu.

J. Lukavsky 28.8.2022 14:58

Pokud platí, že "čím víc CO2, tím lepší podmínky pro fotosyntézu" nemůže platit že "0,04 není limitující faktor". Obecně jistěže CO2 nemusí být vždy limitující faktor, může limitovat voda, živiny, světlo, teplota.... J.L. end

L. Novák 28.8.2022 14:29

Copak, Šejno, chceš nás už zase poučovat, že vodní pára není plyn? ;-D

M. Šejna 28.8.2022 18:24

my si tykáme?

L. Novák 28.8.2022 19:25

Už celých nejmíň 15 let, co prudíš na NP. :-P

L. Novák 28.8.2022 9:22

Slyšte, slyšte! ;-D ;-O

EU vyzývá největší ekonomiky světa, aby navýšily své klimatické ambice

Evropská unie se domnívá, že dosavadní klimatické plány a opatření největších světových ekonomik nejsou dostatečné k tomu, aby byly naplněny cíle Pařížské dohody. Před konferencí COP27 proto apeluje, aby byly ambice navýšeny. Sama se však potýká s energetickou krizí, která její vlastní snahy ohrožuje.

https://oenergetice.cz/emise-co2/eu-vyzyva-nejvetsi-ekonomiky-sveta-aby-navysily-sve-klimaticke-ambice

P. Rada 28.8.2022 10:16

V odkazu je jmenována i Čína - zřejmě jako jeden s aktuálně největších producentů skleníkových plynů.

Není zde ale uvedeno, že v přepočru na obyvatele produkují evropané násobně více imisí a vzhledem k vývoji klimatu zejména to, že okamžité imise nemají praktiky žádný vliv a vlivnosti nabudou až v průběhu působení. S hlediska občanské odpovědnosti navíc naprosto chybí porovnání měrných kumulativních imisí. Takto by nejspíše právě češi mohli zas dopadnout nejhůře.

L. Novák 28.8.2022 10:56

Bla, bla, bla... Hlupáku, už zase si pleteš emise s imisemi? :-P

P. Rada 28.8.2022 12:29

Pletu se, když si myslím, že imise je emise která se dostala do styku s životním prostředím?

Pokud jde o emise - tak jejich míru skutečně daleko lépe popsal Brezina:

https://chmibrno.org/blog/emise-co2-a-dalsich-sklenikovych-plynu/

P. Rada 28.8.2022 7:11

K "politice nadřazenosti" jak ji zde předvádí Bartoň.

S textu pomíjejícího věcnosti je zřejmé, že se cítí odborně nadřazen až tisícům vědců s celého světa, kteří v oboru klimatologie desetiletí pracují a výsledky dokládají v recenzovaném řízení. Viz např už přes tři desetiletí opakovaně upřesnované recenzované a všem přístupné zprávy IPCC:

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0est%C3%A1_hodnot%C3%ADc%C3%AD_zpr%C3%A1va_IPCC

Naopak B. nic věcného ke klimau v článku nedokládá odkazy nepresentuje, dokonce ani jednotlivé klimatology a jejich články nejmenuje, nedokládá.

Zato spekulací až dehonestací se dopouští běžně jako svévolně "nadřazený" který má ze své vyfantazírované pozice neomylnosti automatické právo na posuzování pravdivosti. V svévolném výlevu Bartonovi navíc nejpíše pomohla redakce NP zařezením textu pod rubriku "Klima".

L. Novák 28.8.2022 9:14

Tak, tak, šílená "zelená" politika a v jejím důsledku i NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKÁ POLITIKA na světě, kterou produkuje Německo a tlačí do Evropy skrze EU/EK, potřebuje ;-O propagandistického idiota Radu, aby se jí zastával SPAMováním v komentářích. Rv :-P

P. Rada 28.8.2022 10:08

S hloupou energetickou politikou specielně v ČR souhlasím už proto, že mezi všemi evropskými patříme energetickou náročností tvorby HDP k nejnáročnějším, tedy energetickým primitivům.

https://www.businessinfo.cz/clanky/zdroje-pro-prumysl-ceskou-energetiku-ceka-rychly-prechod-k-ekologii/

"Šílenost" v podobě ztráty rozumového úsudku ale častěji stupidita v podobě rozvratu zpětné vazby, skutečně lidským světem obecně vládne. Je však otázkou i do budoucna kde, kdy, jak... graduje šílenost či více stupidita?

Obojí se projevuje tím, jak se lidé svým jednáním v rozporu s racionalitou (vědecké zprávy... tedy částečně vědomě) stále více dostávají do obtížnější situace ze které i pro celou civilizaci nemusí být východisko.

Hominidé (s.amolibě s.apiens) se tak v budoucnu mohou přiřadit k 99.9% dnes už vyhynulých druhů. Tohoto rizika jsou si alespon někteří přitom vědomi jako členové prvého takto ohroženého druhu.

Konkrétněji civilizačně jde dokonce už o překračování mezí planetární stability. Změna klimatu je sice vážným projevem, který se na planetě globálně ničivěji orijevil jen před 65miliony let na K/T rozhraní ale navíc jen jedním s ničivě spolu-působících.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze

Dokázal by pan Novák popsat země které naopak dělají chytřejší energetickou politiku a v čem by pro nás mohla být pozitivním vzorem?

L. Novák 28.8.2022 10:59

Všechny státy, které "zelenou" idiotskou politiku Greenpeace a jejích klonů ignorují. ;-)