25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KAUZA METANOL: Státní správa selhala a selhává

V jednadvacátém století v civilizaci ve střední Evropě se několik desítek lidí otrávilo metylalkoholem ve státě, ve kterém nejméně deset let nahlas referují zástupci likérek a výrobců a dovozců destilátů a vín, že na území ČR bují pálení načerno a černý trh s alkoholem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 15.9.2012 21:59

20 mrtvých.

Zhruba tento počet lidí zemře na českých silnicích každý týden. Kdy konečně zakáže ministerstvo dopravy používat nebezpečné české silnice????

M. Hatlák 17.9.2012 13:28

Re: 20 mrtvých.

A proč zakazovat silnice. Daleko lepší by bylo zakázat auta, případně jízdní kola a jezdcké koně. Skrátka vše, s čím lze dosáhnou rychlosti vyšší jak 20 km za hodinu.

V. Venc 15.9.2012 13:43

Na diskuzi lze dobře ukázat, proč většina volí socialisty a komunisty

Z charakteru příspěvku lze docela dobře odhadovat, jak velký podíl socialistické ideologie ovládá jednání i vnitřní svět diskutujícího.

Levicově smýšlející občan obviňuje stát, jeho úředníky a politiky z malé prozíravosti a pozornosti k osobní potřebě a blahu občana. Státní péče není nikdy dostatečná, řídící procesy se musí zpřesnit, neschopní úředníci nahradit..

Pravicově smýšlejícímu je jasné, že od státních úředníků může s bídou očekávat pomoc pouze v krajních případech nouze a strádání nebo utrpení.

Levičák se vzdává podílu své osobní svobody a přenechává za sebe starost státu. Domnívá se falešně, že se někdo jiný postará o něho lépe, než on sám - volí sociální jistotu.

M. Bílý 14.9.2012 19:41

Může mi někdo vysvětlit, proč z dvaceti mrtvých (ne že bych nad nimi jásal) se státní správa může zvencnout a přibližně osm set mrtvých každoročně na silnicích ji nechává (skoro) chladnou?

Dobrovolně jsem si koupil alkohol, dobrovolně jsem sedl za volant, nebo se svěřil řidiči. Není to jedno? Navíc u alkoholu je ta dobrovolnost skoro absolutní, kdežto u auťáku bude dost případů, kdy musím, či mám povinnost a pod. Není v tom nějaká mez mizejícího zájmu, jde-li o velká čísla? Nebo rezignace nad velkým počtem? (Je toho moc, s tím nic nenaděláme).

M. Kosejk 14.9.2012 19:51

Re: Může mi někdo vysvětlit, proč z dvaceti mrtvých (ne že bych nad nimi jásal) se státní správa může zvencnout a přibližně osm set mrtvých každoročně na silnicích ji nechává (skoro) chladnou?

6000 lidí, co každoročně exnou na problémy s etanolem, je statistika. Ale 20 mrtvých po metanolu je tragédie. :) Dovolil jsem si parafrázovat slavný výrok nechvalně známého pána.

P. Skřivan 14.9.2012 22:37

Re: Může mi někdo vysvětlit, proč z dvaceti mrtvých (ne že bych nad nimi jásal) se státní správa může zvencnout a přibližně osm set mrtvých každoročně na silnicích ji nechává (skoro) chladnou?

... a kolik lidí žije déle, že si dá denně jednoho panáka ?

J. Šimonová 14.9.2012 18:43

co se týká návodu

s návodem nehnu, je opajcnut z učebnice, ale o tom, že to není tak jednoduché, píšou i v jiných komentářích, takže asi doma nepoznáme, co pijeme, dokud nás to nezabije, nebo neposílí ;-)

J. Šimonová 14.9.2012 18:41

dík za komentáře

Co si mám myslet o někom, kdo mne nazve husou, když požaduji, aby stát zajistil, že se do prodejen nedostanou životu nebezpečné potraviny, natožpak vyložené jedy, natožpak v okolkovaných lahvích? Musím odpovědět alespoň to, že stát má k dispozici BIS a operuje skupinami lidí, kteří vyhledávají "slabá" místa a hlídají bezpečnost státu a jeho občanů. Pokud ale stát řídí mafiánský předvoj, pak samozřejmě střeží, aby ta silnější mafie nebyla napadána tou slabší mafií. pak se může stát, že agent jedné mafie podstrčí jiné mafii něco, co zapříčiní smrt lidí, mafiáni se se ztrátou lidských životů na druhé straně lehce vyrovnají, hlavně, když udělají problémy konkurenci. Je to snad konkurenční boj alkoholových mafií? To vše si lidé mohou myslet. Naštvaní jsou právem, neboť při tak vysoké dani za alkohol je státní podpora černého trhu s alkoholem na bíle dni.

P. Čech 14.9.2012 18:49

Re: dík za komentáře

Paní Šimonová, stát zde není od toho, aby hlídal ve stáncích, co se tam prodává. V normálním obchodě se zatím žádný pančovaný alkohol neobjevil. Pokud nakupujete u podvodníků a stánkařů, což většinou jedno jest, dobře Vám tak. Nekolkovaný alkohol již vůbec. Všechno je to v lidech. Kdyby to svinstvo nekupovali a když už musí chlastat, nakupovali v normálních obchodech, nic by se jim nestalo. Tedy, dobře jim tak.

P. Skřivan 14.9.2012 22:42

Re: dík za komentáře

Vaše neznalost zákona je jenom Váš problém. Co si myslíte je nepodstatné. Podstatné je, že jsou instituce, které mají pravomoce, tj. povinnosti, a mají je plnit. Vaše názory na tomto faktu nic nemění. Až  budete poslancem, tak si hlasujte pro změnu, ale do té doby byste laskavě měl respektovat platné předpisy ... .

M. Kosejk 14.9.2012 19:24

Re: dík za komentáře

Odpovím vám otázkou: Co si mám myslet o někom, kdo požaduje, aby stát zajistil absolutní bezpečnost ve všech aspektech života?

Oslovení "husa" bylo jistě příliš expresivní, za což se omlouvám. Ale mám dojem, že lidi vašeho ražení jsou morální škodnou. Jen otravujete vzduch kverulanstvím. Když se něco stane (methanol, povodně atd.), tak hned přispěcháte s hraběcími radami - kontroly měly být častější, protipovodňové bariéry vyšší, přehrady vypuštěnější, domy měly stát jinde...  A podporujete alibismus obyvatel - za všechno prý může vrchnost.  V tomto případě je primární problém v nás - lidech. Jde o pár nenažraných lidí, kteří chtějí vydělat za každou cenu, a pak jde o lidi, kteří si nechtějí odpustit chlastání, i když mají hluboko do kapsy - a tak kupují šunty. A tomu žádná vláda nedokáže zabránit.

M. Bílý 14.9.2012 20:33

Máte 100% pravdu, pane Kosejku (19:24) jenže pochybuji, že to autorka bude brát. A navíc: autorka se bude zabývat víc formou Vašeho příspěvku (a vytýkat ji Vám) než obsahem.

M. Bílý 14.9.2012 20:49

A ještě doplněk VLÁDA VYHLÁSILA PROHIBICI. Paní Šimonová je jistě spokojena. Vláda přestala selhávat a reguluje až do mrtě. Černej trh si namastí kapsu.

P. Skřivan 14.9.2012 22:43

Re: dík za komentáře

Žádná vláda nedokáže zabránit hromadnému padělání kolků ? To snad nemyslíte vážně ?! :-)))

M. Bílý 14.9.2012 16:22

Stát (tedy jeho příslušné orgány) má hlídat, aby se neprodávalo zkažené (jedovaté) maso, to ano, ale není povinen držet ochrannou ruku nad člověkem, který si nasbírá jedovaté houby, aby je nesnědl.

 A pak už je tu jen otázka, jestli jedovatý alkohol je blíže k masu, nebo k houbám. V národě, kde je víc jak  polovina lidí závislá na alkoholu (nejsou schopni se ho odříci, přestože není nezbytně nutný k životu, ba dokonce je škodlivý) je odpověď jasná.

P. Boublíková 14.9.2012 17:02

Re: Stát (tedy jeho příslušné orgány) má hlídat, aby se neprodávalo zkažené (jedovaté) maso, to ano, ale není povinen držet ochrannou ruku nad člověkem, který si nasbírá jedovaté houby, aby je nesnědl.

Řekla bych, že alkohol z kolkovaných lahví je podoben masu a alkohol z neoznačeného kanystru houbám.

Zatím se moc nerozlišuje, kdo se otrávil "masem" a kdo "houbami", ale mělo by na toto rozlišení časem dojít. "Houbaři" mají smůlu.

J. Malá 14.9.2012 15:13

Co se stane až...

se po čase opět povolí prodej ve stáncích? Samozřejmě doprodají tam, kde přestali. A co tak alkohol stejné  kvality v obchodech?V lahvích, s etiketami? Několi otrávených přece doznalo, že koupili v kamenných obchodech. Prostě nebezpečí na každém kroku.A k tomu neúspěšné každodenní žvanění vládních i jiných činitelů- nic neřešící. Po shnilých masech a zkažených konservách je to už vrcholná poslední tečka? Nebo se dožijeme ještě dalších hrůz pod taktovkou této vlády?

V. Hájek 14.9.2012 11:41

Řekl bych,

že aféra skončí brzy. Kampaň kterou stát rozpoutal kazí kšefty i "poctivým" výrobcům nezdaněného alkoholu a ti si už najdou cesty jak problém odstranit.

J. Schwarz 14.9.2012 11:39

No nevím,

ale manganistan draselný, smíchán s kyselinou sírovou pravděpodobně zreaguje na síran draselný ve vodě rozpustný...

M. Kosejk 14.9.2012 11:03

huso!

Jak - sakra - stát má na 100% zabránit tomu, aby někdo nenalil do lahví methanol a někdo další je neprodal?! To prostě nejde. Kdyby bylo tak snadné zlikvidovat černý trh, tak bychom asi neměli problém s trhem s tvrdými drogami. Všechny státy světa jdou tvrdě proti obchodu s drogami, ale ale podíl černého trhu se nesnižuje.

Vlastně jedno řešení by bylo - úplně zrušit spotřební daň, DPH a clo na chlast, zrušit daň z příjmu z výdělku z obchodu z alkoholem a významně snížit pořadavky na kvalitu produktů oficiálních výrobců - pak by se černý trh nevyplatil. Ale to se nikdy nestane - proto černý trh tady bude vždy.

M. Bílý 14.9.2012 13:58

Až na to oslovení autorky je tenhle diskuzní příspěvek pana Kosejka (11:03) nejlepší ke kauze metanol. Hlavně jeho druhý odstavec.

A

B. Hudzieczek 16.9.2012 15:39

Troubo!

Autorka nevolá po 100% jistotě, tu nelze v žádné lidské činnosti. JInak ovšem mícháte hrušky s jabkama - černý trh s alkoholem je něco jiného než černý trh s drogami.  V případě nelegálního aloholu jde zejména o újmu finanční - pokoutní výrobci okrádají stát na spotřební dani, stát to ví asi 20 let, a přesto nezasáhne - jenom tupě zvedá daně a snižuje počty lidí v kontrolních orgánech (policie, hygiena, státní správa), naproti u šíření drog jde o problém jiný, protože legálně nelze drogy nakupovat.

Během dvaceti let pokoutní distribuce lihovin stát nenašel způsob jak ji eliminovat. To je ten problém.

J. Krouželka 14.9.2012 9:24

hoax

Prosím autora, aby smazal ten návod k identifikaci methanolu. Zjevně to vytrhnul z kontextu a nemá páru, že manganistan v kyselém prostředí bude oxidovat všechno, co mu přijde pod molekulu a burel se pak bude sypat úplně ze všeho, nejen ze vzorků s methanolem.

J. Urban 14.9.2012 9:28

Re: hoax

Tak ono to účel splní, lidi prostě nebudou chlastat, protože ten "metanol" najdou ve všem :-))) Já už to poslal dál !!!

M. Kosejk 14.9.2012 11:04

Re: hoax

:) Taky mi ta rada přišla podivná...

P. Čech 14.9.2012 9:08

Stát selhal?

Je o mně známo, že jsem velkým kritikem současné státní moci (moci politických stran), ovšem zde se musím státu zastat.Mám na věc poněkud jiný názor. Stát zde není od toho, aby eliminoval blbost lidí, kteří kupují a pijí alkohol pochybného původu, prodávaný ve stáncích.Stát je zýde od toho, aby vytvářel m.j. podmínky ke svobodnému rozhodování jeho občanů. Pokud v daném případě informoval dostatečně občany (a to učinil) o tom, že se ve stáncích objevil pančovaný alkohol, dostál svému. Kromě práce orgánů činných v trestním řízení již nic dalšího dělat nemusí. Žádná stánková ani jiná prohibice.  Je-li někdo natolik debilní, že navzdory varování pije  pochybný alkohol, dobře mu tak. Lidé by si už konečně měli uvědomit, že zde není socialismus v podobě z doby před listopadem 1989.

J. Urban 14.9.2012 9:21

Re: Stát selhal?

Máte pravdu jen částečně. Stát by nás měl účinně chránit před zločinci všeho druhu, na to by měl mít mechanismy a pravomoci. Zde asi žádný účinný mechanismus, vedoucí k odhalení a dalšímu zabránění trestné činnosti není. Jinak prohibice je pitomost, jestliže týdně zemře na našich silnicích 20 lidí, nikdo kvůli tomu nezakáže jezdit v autě.

P. Čech 14.9.2012 9:35

Re: Stát selhal?

Mechanizmus tady je. Ale nefunguje, jako všechno.Máte pravdu v tom, že stát by měl své občany chránit před zločinci všeho druhu. Opravdu všeho druhu, tedy i druhu, kterému se říká "politik".To jsou ti hlavní a největší zločinci, jejichž činy mají za následek všechno špatné, co se zde děje. Všechno je to o příčinách a následcích. Pokud by stát nevybíral nekřesťanské a nemravné spotřební daně, nikdo by alkohol nepančoval ani nepašoval cigarety. Prostě by se mu to neoplatilo. Samozřejmě vím, že k tomu, aby stát mohl vůbec existovat, nějaké daně vybírat musí. Jde však o to jaké a kolik. Institut spotřebních daní je státní zlodějna a zločin. Peníze má stát hledat na výdajové straně státního rozpočtu především. Pokud to hlavou a rukou ministra financí neumí, má takového ministra vyměnit. Zvyšovat daně a vymýšlet nové umí každý debil, k tomu netřeba ministra, nota bene vysokoškolsky vzdělaného. Pokud jakkoliv vysokoškolsky vzdělaný ministr nedokáže najít peníze na výdajové straně rozpočtu je zcela nekompetentní a má být s ostudou vyhozen. O tom to je.

P. Skřivan 14.9.2012 22:46

Re: Stát selhal?

Zločin není daň, ale její ukradení, např. prostřednictvím zmanipulované státní zakázky, a použití na financování poitické strany ... .

P. Foch 14.9.2012 8:40

analýza

Uvedená jednoduchá analýza má ale svůj háček v tom, že etanol (a ten v alkoholických nápojích býva jaksi z definice) reaguje úplně stejně. Tak jednoduché to bohužel není