28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
EW 31.8.2007 19:01

Re: Re: Re: Re: No vida - hřebíček na hlavičku

Onmi si je rovnez usetri tim, ze se napriste vystrihaji palivovych tyci zn. Westinghouse.

ptakopysk 31.8.2007 12:45

Technický žargon

když ona je tragédie tohohle národa a novinářských hyen obzvláště, že za technický žargon považují i slovní vyjádření první věty termodynamické :o(

Eva D. 31.8.2007 13:21

Re: No vida - hřebíček na hlavičku

Oakmane, tady nejde jen o technický žargon. Několikrát jsem zažila, jak jedny z našich tzv. seriózních novin psaly o akci mých studentů. Byly to jednoduché věci. Mluvili s nimi, poznamenávali, a nakonec byl z Filipa Tomáš a z  Martina Michal, všechno jedno. Hlavně honem honem! A to jsem byla tenkrát šťastná, že přijeli napsat o něčem pozitivním, když to není sportovec, dobré zprávy jaksi netáhnou.

Jiří Tyc 31.8.2007 14:03

Re: Re: No vida - hřebíček na hlavičku

Evo, mám taky jeden pěkný zážitek. Pořádali jsme jako Jihočeští taťkové tábor pro děti a zvali jsme televizi. Tázali se, jestli budeme na táboře dětem vyprávět o jaderné bezpečnosti. Když jsme odpověděli, že ne, že si s děltmi budeme hrát, tak ztratili zájem. Možná kdybychom jim jim slíbili nějakou zlámanou ruku... :-D

Milan G. 31.8.2007 17:51

Re: Re: Re: Re: No vida - hřebíček na hlavičku

A kdybyste s detmi zahrali ochotnickou divadelni scenku na tema "Jak se stepi uran" za pomoci sekyry a nekolika deti (v roli atomu uranu), tak by prijela i NOVA!

Ja trochu brutalni :-)

Psí vrah Čumil 31.8.2007 17:38

Re: Re: Re: No vida - hřebíček na hlavičku

Inu, pane Týci, váš dětský tábor je jistě skvělý  - ale upřímně řečeno, mohl byste vědět, že pro médium je zajímavý pouze takový tábor, na němž se děje cosi výjimečného. Jinak by protestovali zcela oprávněně organizátoři stovek podobných táborů, že se televize zabývá právě tím vaším - a ne tím jejich. Chcete pak další křik o atomové propagandě ČEZu...?

Jura Jurax 31.8.2007 11:55

No,

v denním tisku (a adekvátně i v rozhlase či TV) nesmíte číst o ničem, čemu aspoň trošku rozumíte, jinak se zbytečně rozčilujete ... zejména jde-li o něco momentálně módního (JE, alternativní zdroje, ekologie, globální teplení se a podobné) nebo senzačního, jsou novináři i ze takzvaně seriózního denního tisku napsat strašidelné hovadiny - a o bulváru je darmo mluvit. A dokáží to i v nesenzačních, běžně technických oborech - kolikrát jste kupříkladu již četli o protiteroristických útvarech vyzbrojených mj. i brokovnicemi ráže 12 milimetrů?

honzak 31.8.2007 12:06

Re: No,

to je pěkná ukázka novinářské práce. Ale jejich čtenáři jim rozumějí....

Psí vrah Čumil 31.8.2007 11:39

Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

je sice podložen, ale zcela zbytečný. Po Černobylu se holt jaderná zařízení stala obyvatelstvu apriori podezřelými - a nevysvětlujte mi, prosím, rozdíly mezi reaktory tam či onde a Černobylem. Tuhle nedůvěru jest brát jako FAKT a jedinou cestou, jak to změnit, je co nejvíce dbát na to, aby jaderná zařízení neprodukovala aspoň zbytečné chyby a poruchy. Temelínské úniky vody z primáru při plnění a spouštění reaktoru patří právě mezi takové zbytečnosti. Úplně stačí okolnost, že každé technické zařízení se čas od času posesouvá.

Jura Jurax 31.8.2007 11:58

Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

a nevysvětlujte mi, prosím, rozdíly mezi reaktory tam či onde a Černobylem. Tuhle nedůvěru jest brát jako FAKT ...

Hm, máte za to, že s blbostí lidu je nutno počítat jako s faktem? A tudíž nevysvětlovat?

Psí vrah Čumil 31.8.2007 13:26

Re: Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

Nikolivěk, milý Juraxi. Ale znám jaderné fanatiky. Chtěl jsem vám ušetřit práci.

A kromě toho nejde o blbost, ale o nedůvěru, kterou způsobilo jedno slabomyslně vyvolané jaderné selhání. Proti něčemu takovému není léku, jak lze soudit z historie spuštění temelínských reaktorů.

Psí vrah Čumil 31.8.2007 13:32

Re: Re: Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

Pro jistotu, abyste dobře rozuměl: Černobyl byl následkem LIDSKÉ BLBOSTI, která je nekonečná. Přelívání reaktoru a neuzavřené ventily primáru jsou manifestním projevem téže blbosti. V souvislosti s Melkem mají i podobné důsledky. Račte s tím počítat, žijeme v mediálním věku.

Emil XX 31.8.2007 14:41

Re: Re: Re: Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

Právě, lidská blbost má rozdílné následky, jedná-li se o reaktor VVER (tj. PWR) nebo RBMK.

I mistr tesař se někdy utne, jenže o pyrotechnicích se říká, že se zmýlí v životě pouze jednou.

Psí vrah Čumil 31.8.2007 17:25

Es ist doch scheissegal -

je-li reaktor trottelfest oder nicht. Občané nejsou povinni to ani vědět, ani znát. Občan nechce slyšet nic o nevinnosti poruchy. Občan prostě nechce žádnou poruchu. A protože tohle přání z objektivních důvodů nelze splnit, je nutné aspoň vyloučit ty zcela zbytečné. Viz výše. je to, kruci, tak složité, pochopit?8-o

Jura Jurax 31.8.2007 14:52

Re: Re: Re: Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

Téže blbosti ... no i kdyby (jakože ne, ale to by bylo nadlouho), pak ale s různými následky. A právě rozdíl mezi reaktory VVER a RDBMK je zde důležitý.

medved 31.8.2007 16:57

Re: Re: Re: Re: Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

RDBMK je tak zvany databazovy reaktor.

Emil XX 31.8.2007 12:00

Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

Černobyl se samozřelmě hodíl zeleným do krámu ale protijaderné kampaně se vedly už před Černobylem a rakouské referendum o nespuštění Zwenterdorfu proběhlo také už předtím.

Emil XX 31.8.2007 12:02

A ještě, co říkáte vyhořelé zářivce na chodbě v Temelímu, která

se musela hlásit do Vídně???

Emp 31.8.2007 12:09

Re: A ještě, co říkáte vyhořelé zářivce na chodbě v Temelímu, která

Plno událostí na ETE je obdobných, tahle je názorná, protože si ji každý představí...  V Melku máte definováno, co a jak se musí hlásit. a je tam třeba "požární poplach"  či "smrtelný úraz". Máte v tu chvíli jedno zda vyhoří zářivka, nebo si někdo udělá ohýnek v kontrolovaném pásmu nebo dojde k většímu zahoření. Pokud je poplach vyhlášen , jako rekace na  alarm protipožárních čidel, musí se to hlásit, stejnětak jako úraz po pádu ze schodů končící smrtí nebo pád z kola v objektu elektrárny... 

honzak 31.8.2007 12:09

Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

já bych přesto vysvětlloval. On ten rozdíl je (velmi zhruba) jako mezi benzínovým a dieselovým motorem. Zejména při havárii, že?

Obyvatelstvu je podezřelé všechno, čemu nerozumí. A to novinářstvo sqěle zneužívá. V současnosti větrníkama a GO.

medved 31.8.2007 16:45

Re: Hm, nářek nad zveličováním poruch v jaderných zařízeních v médiích

Jaderná energetika zdědila pověst od sve starsi vojenske sestry. A jaderné zbraně si musely svoji autoritu pracně získávat praktickým nasazením a potom po válce oním velkým boucháním.

PetrK 31.8.2007 11:38

Čím komplikovanější obor,

tím lépe mu novináři (podle jejich vlastního mínění) rozumí. Přitom těch pitomostí a nesmyslů, které denně vypouštějí, je čím dál tím víc. Hlavně že plují s proudem (Paroubkovým, Bursíkovým, populistickým a pod.) a snaží se navzájem trumfnout. O to více si vážím autorů, kteří se snaží do řad  tradičních českých zabedněnců vnést alespoň trochu osvěty, a stejně tak si vážím médií, která jim k tomu dají prostor.

Ludva 31.8.2007 11:14

Mrtví horníci

Unikla radioaktivní voda i když se nikomu nic nestalo - zpráva jako hrom. Desítky tisíc mrtvých horníků v uhelných dolech - nezájem. A přece se jedná jen o dva různé způsoby získávání energie. Ten jaderný je nebezpečnější drazí zelení?

Jura Jurax 31.8.2007 12:07

Re: Mrtví horníci

No jo, ale když mrtvý horník je taková běžná věc, lidi jsou na to zvyklí, tohle náklad tiskoviny nezdvihne ... ale že vTemelíně se zasekl štyft v trýbu, to si lidi počtou, to bude senzace ... on sice málokdo ví, co je to štyft a trýb a co může způsobit jejich vzájemná interakce typu zaseknutí (novinář to pochopitelně taky neví), ale je naděje, že hornorakouský hejtman následně vznese ostrý protest, naše ministryně školství opětovně ujistí svět, že u nás zavřeme jaderné elektrárny a navíc nebudeme využívat jaderna ani k léčbě onkologických pacientů a vybuzení aktivisté zablokují hraniční přechody s poždavkem okamžitého absolutního zákazu českých nekvalitních schrottenštyftů a posouzení alarmujícího havarijního stavu trýbů nezávislými odborníky a samozřejmě s požadavkem srovnání Temelína se zemí.

Meloun 31.8.2007 12:17

Re: Mrtví horníci

Do diskuze jsem se nechtěl montovat, pan Burket píše o novinářských dezinformacích. S článkem souhlasím, mám podobné zkušenosti (z jiného oboru). Z tohoto přízpěvku jsem však nabyl dojmu, že uran roste na louce a sbírá se ručně. Ony totiž existovaly a existují uranové doly. Náš Jáchymov byl dost známý. Na uranu v Příbrami se mi zabil spolužák. Taky se o tom nepsalo.

Ludva 31.8.2007 12:22

Re: Re: Mrtví horníci

Pardon, máte pravdu, opomenul jsem uranové horníky, ale přece jenom rozsah těžby je už vzhledem k objemu uhlí a jaderné rudy řádově rozdílný. Bylo by dobré porovnat počty obětí klasické a jaderné energetiky, tak jsem to myslel.

honzak 31.8.2007 13:15

Re: Re: Mrtví horníci

Obávám se, že sběr volně rostoucího uranu by nebyl možný. Byl by zcela určitě prohlášen za ohrožený druh a chráněn:-D.

Pametnik starejch dob 31.8.2007 13:19

A proč myslíte, že se ten uran na Příbramsku těžil???

Přečtěte si vzpomínky vězňů, co se dělo, když z Moskvy přišel befel "ihned zvýšit dosávky..." A Jáchymov byl v 50 letech moc známý pojem hlavně u nás.

To, co se odvezlo do SSSR by stačilo bez reprocessingu zásobovat Dukovany + Temelín minimálně 150 let.

Otakar 31.8.2007 11:00

Nevzdělanost v technických oborech přece nevadí.

Novináři přece stačí jen humanitní vzdělání, technické se dnes nenosí, byť je to na škodu. Zelená víra je dnes něco jako VUML, dle mínění postižených plně stačí k okřikování všech kteří racionálně prosazují jádro. S pravdou zachází jako s formelou /zelenou/, nechcete si také zmáčknout ? Oni nikdy nebudou s jadernými energetiky mluvit stejnou řečí, a ani nejsou z hlediska svých znalostí toho schopni.

honzak 31.8.2007 13:35

Re: Nevzdělanost v technických oborech přece nevadí.

jen faktická oprava - místo VUML (Večerní Univerzita Marxismu - Leninismu) má být Marxismus - Leninismus sám. Jak se asi jmenuje melounistický ekvivalent "Ústavu vědeckého marxismu - leninismu UK"?