17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

ISLAMOFOBIE: Ani rasismus, ani morální prohřešek

Pravděpodobně nejzávažnější provinění, kterého se lidé dopouštějí, je obviňování odpůrců Islámu z rasismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 29.8.2015 0:39

Strach z Islámu

je vzhledem k dogmatům koránu, který je pro muslimy slovem Alláhovým a je proto nezměnitelný a tedy neslučitelný se svobodou slova (demokracií), je nesrovnatelně pochopitelnější než islamofílie (láska k islámu) u stoupenců nové levice, která je bezpochyby naprosto ateistická! Islamofílie je tedy bezpochyby záměrným podvodem na občanech EU i na islámských imigrantech, kteří budou cynicky zneužiti pro mocenské cíle "nové levice" a pak stejně jako příslušníci jiných náboženství natlačeni do ghet, kde se budou dočasně moci možná i kamenovat, když si dají pozor aby žádný kamínek nepřelétl přes hranici jejich zóny!

Pokud ovšem daleko dřív morálně relativistickou EU-říši hospodářsky a politicky nepřeválcuje např. konfuciánská Čína ...!

P.S. Pan Jurax ve svém příspěvku správně upozornil na to, že islamofobie je termín politicko-korektní, protože fobie je patologická úzkost, kterou určitě netrpí ti, kdo umí své obavy z islámu racionálně vysvětlit!

D. Stirský 29.8.2015 0:05

Kdybyste pořádně četl, zjistíte, že

píšu, že rozpočtovkám se dnes říká organizační složky státu. Ale princip je stejný. Na slovíčkách se netočím: pokud zde někdo napíše, že neziskovky jsou paraziti a že by bylo třeba je vyhubit, argumentuji zcela logicky tím, že neziskových subjektů je celá řada, včetně těch z veřejného sektoru. Je to stejné, jako když někdo štve proti migrantům - tento princip prosazování kolektivní viny a trestu je příznačný pro diktatury a totalitní státy. Takže mně vychází, že nikoli sluníčkáři či havlisté a dobroserové, ale ti, kteří jim tato epiteta přidělují, jsou neomarxisté a touží po silném státu, který bude řídit a kontrolovat vše a jakékoli soukromé iniciativy svých občanů v zárodku udusí. K tomu je ovšem třeba státní policie, dostatek věznic, táborů nucených prací, dozorci a kilometry ostnatého drátu. Ovšem ti slušní, spořádaní, zřejmě bílí Češi žijící v manželství se dvěma dětmi, ti se ničeho bát nemusejí. A jednou za rok přispejí na Fond solidarity.

D. Stirský 28.8.2015 21:03

Rozpočtové organizace samozřejmě

i nadále existují. Jsou to ministerstva, úřady, Parlament, Senát... Jen se jim dnes říká organizační složky státu. A hodně se změnilo jejich účetnictví. Avšak i ony nejsou založeny za účelem zisku. Protože zde mnozí štvou proti neziskovkàm, aniž by jakkoli rozlišovali, logicky z toho vyvozuji, že měří všem stejným metrem a že by si přáli všechny vyhladit.

S. Donát 28.8.2015 21:34

Re: Točíte se umanutě na slovíčkách

a to důležité Vám jaksi uniká. Jestli Vám z průběhu debaty níže nedošlo, o kterých neziskovkách je řeč, máte zřejmě velký problém s chápáním. Takže raději nic nevyvozujte. A rozpočtové organizace samozřejmě neexistují - od roku 2000 se to jmenuje poněkud jinak. Když už na těch slovíčkách tak bazírujete. Račte si nastudovat zákon 219/2000 Sb.

D. Stirský 28.8.2015 20:54

Kdosi zde psal, že Česká spáva SZ není

neziskovka. Samozřejmě, že je. Příspěvkové organizace zřizuje ministerstvo (např ČSSZ), kraj nebo obec. Jsou to neziskovky sféry veřejné - i tyto subjekty zde nejsou proto, aby dosahovaly zisku. Pak jsou neziskovky soukromoprávní, jako např. nadace, spolky, o.p.s.

J. Schwarz 28.8.2015 20:40

před pár dny jsem

četl dojemnou historku o dvojici francouzů, co se slitovali nad údajným syrským utečencem u Calais co se snažil dostat do británie, kde prý měl bratrance. Nejprv mu nabídli sendvič a čaj, pak ho u sebe na několik měsíců ubytovali. Dotyčný si ale ani v tomto stavu / závislý na cizím milosrdenství / nedokázal odpustit kritiku oděvu a chování dcery těch "dobrodinců". Kriste Pane,  proč se kolem náboženských bludů dělá takový rozruch? Proč nějaké pako  co ještě ve třiceti věří pohádkám jako pětileté děcko se má "právo" cítit morálně nadřazen, své bludy šířit aniž by byl usměrněn a mne označit za nemravného, zato já, jako nevěřící nemohu  toho člověka označit za blba a vysmívat se mu ze stejného titulu, z jakoho se on cítí být morálně výš? A to navíc ne u nich, ale u mne DOMA!!! Chtěl bych vidět, kolik z těch, co se sem cpou jako "utečenci" by kvůli mně demonstrovalo, kdybych "uprchl" bez dokladů  do nějaké arabské země a policajti by si mně podali. Ani bych jim nemusel kázat, že ty jejich baby v těch hábitech vypadají jako důry.

K. Křivan 28.8.2015 22:34

Re: Pane Schwarzi,

pro muslimáky nežijete "u vás doma", ale v zemi Alláhově, která nebyla ještě pro Alláha dobyta.  A oni tu jsou od toho, aby naše země pro Alláha dobyli.

J. Kanioková 28.8.2015 19:25

A už to jede...

PROimigrantská propaganda se s pílí chopila tématu těch chudáků udušených v autě (což je naprosto šílené) a masíruje, a masíruje. Od dnešního dne je ten, kdo je proti přijímání migrantů, dvoj až trojnásobný xenofob...

Masage.. Velký bratr se rozhodl vyždímat z této události maximum..

S. Netzer 28.8.2015 21:07

Re: A už to jede...

Krávo.

S. Donát 28.8.2015 21:22

Re: A už to jede...

Samomluva?

K. Křivan 28.8.2015 22:30

Re: A už to jede...

Ne. Je to typický způsob diskuze levicové sv..ě, která nemá argumenty a tak reaguje po soudružsku. Tohle dělá už moc dlouho, kdysi dávno, to se tu objevovaly ještě IP-Adresy, jsem se pokusil ji lokalizovat, mám matný dojem, že mi vyšel Mnichov, v okolí Harasu. Potřebovala by navštívit a zpacifikovat.

28.8.2015 18:02

Co to tu blábolíte o cikánech ?

Buď jste provokatér nebo máte v hlavě prázdno. Už jste slyšel že by cikán nutil svou kulturu a způsob života někomu jinému ? Už jste slyšel , že by střílel samopalem do lidí ? Cikánská drobná kriminalita je vyšší než průměr, ale to co nakradli "bílí" bankéři a politici, cikáni neukradnou ani za příštích 1000 let.

J. Farda 28.8.2015 17:56

Moje řeč, konečně

někdo, kdo není ani z české kotliny, ani z Evropy, výstižně pojmenoval jádro pudla. Politici, za jiné minimálně zdejší Dienstbierové a Kocábové (dík p. Klausovi za formu pojmenování) by si tento článek měli povinně přečíst, než začnou své spoluobčany (a voliče) urážet obviňováním z xeno a rasismu. Pane Koláři, díky!

J. Plzák 28.8.2015 17:45

Máme potíže s cikány?

Ano máme. Vybydlují celé městské čtvrti a vyssávají ze státu sociální dávky. A za to nás EU obviňuje z rasizmu.

Bude to jiné když se u nás usídlí uprchlická menšina z Afriky a Blízkého východu? Nebude!

Takže je úplně jedno budeme-li obviňováni jen z rasizmu vůči cikánům, nebo i z islamofobie a odporu vůči lidem, které nám EU nařídí milovat.

P. Vaňura 28.8.2015 19:44

Máte PRAVDU!

Té rudozelené sebrance se nezavděčíme a tak jako tak budeme muset říci někdy dost. A čím později to bude, tím hůře pro nás!

J. Plzák 28.8.2015 17:29

Vynikající článek.

Čas od času je třeba skutečnosti definovat.

Pan Kolář to udělal věcně a beze zbytku.

S. Netzer 28.8.2015 17:43

Re: Vynikající článek.

Ano, skoro jako vaše vynikající články.

:-))))

J. Plzák 28.8.2015 17:21

můžete být obviněni z náboženské netolerance

Nenechám si vnutit, že bych měl být nábožensky tolerantní.

To by mne někdo mohl chtít i stíhat pro mou netoleranci ke komunizmu.

Obecně: v čem mají prsty příslušníci jakékoliv církve na světě, vždycky je to špatně.

J. Dlouhy 28.8.2015 16:52

Valka

K valce mezi temito dvema kulturami nesmerujeme, ve valce s islamem jsme uz 1 400 let.

O. Horák 28.8.2015 16:40

a bílý se v druhé generaci mění na černý

Kolik slušných muslimských rodin co jen prosazují šaríu do evropských zákonů mají v druhé generaci děti, co se zapojí mnohem aktivněji a jezdí na studia do Afghánistánu k Talibánu a nebo na praxi do Palestiny, do protivládních výcvikových táborů v Sýrii či islámského "státu".

Z. Frys 28.8.2015 15:54

Jsem anti-islamista

ze stejného důvodu, jako jsem antifašista, antikomunista či antisocialista. Islám je velmi podobný nacismu a má i podobné cíle.  Islám je extrémně nebezpečný náboženský/ideologický mentální virus. Člověk, indoktrinovaný tímto virem přestává být normálním člověkem, neboť mozek se mu změní v korán. Tedy islamofašismus (termín Ch. Hitchense)  tady opravdu nechci.

K. Křivan 28.8.2015 16:27

Re: Jsem anti-islamista

Dobře vyjádřeno !

J. Jurax 28.8.2015 15:18

Ještě bych doplnil, že zdrojem našeho odporu

proti islámu je skutečnost, že pro nás nevěřící psy - nemuslimy, neřkuli ateisty - by byl život pod nadvládou i toho nejbělejšího islámu nic, co bychom si do budoucna mohli přát a co bychom přáli svým potomkům.

Tady prostě není Alláhovo a korán tu není svatá kniha - a jest nám činit vše pro to, aby tomu tak bylo i nadále.

A ještě - mám za to, že není správné psát o islamofobii, neboť fobie (z řeckého slova „fobos“) je úzkostná porucha charakterizovaná chorobným, bezdůvodným strachem z věcí, situací nebo lidí (citováno z wiki). Kdežto zde rozhodně nejde strach bezdůvodný, natož chorobný. Případnější je tedy po mém soudu užívat kupříkladu výrazu odpor

K. Křivan 28.8.2015 16:26

Re: Ještě bych doplnil, že zdrojem našeho odporu

Odpor je dobrý výraz. Islam je mi hluboce odporný, i když pár zajímavých stránek má. Například:

1)  Buznapride by jako průvod byl za vlády islámu ukončen masovým věšením buzerantů podle Teheránského způsobu a kamenováním lesbiček.

2) Protože levičáci jsou neznabozi a islám jimi hluboce pohrdá a zabíjí je, vyřešil by se problém Evropy s levicí. Levice (Lenin, Stalin, Hitler, Gottwald, Honecker, Mao, Polpot,...a jejich přívrženci ) zničila 20.století a teď by islám zničil levici. I komunistická EU-komise by byla zabita. To by byl velice pozitivní efekt.

3) Cikánský problém jako kriminální problém by se velice rychle vyřešil. Amputace rukou zlodějům bychom měli převzít, i kdyby zde Islám nezvítězil. Je to velice prospěšný zvyk ! Vskutku multikulturní obohacení !!!

4) Rozvody by se velice zjednodušily. Žádné obrání mužů do trenýrek, žádné zruinování chamtivými exmanželkami, žádné vydírání dětmi.  Byly by rády, že by ušly ukamenování. Rozvodoví advokáti by zemřeli hlady. Ale to nevadí.

B. Rybák 28.8.2015 23:50

Re: Ještě bych doplnil, že zdrojem našeho odporu

Pěkně vyjádřeno! Pravdu máte i s tou fobií! Myslím že místo ní by se v případech, kdy se nejedná o patologickou úzkost (a jde tedy o odůvodněný strach) by bylo nejvhodnější používat slovní spojení "strach z...".

V. Petřík 28.8.2015 12:39

Islamofobie

Velice pěkný a domnívám se že i velice potřebný článek. Dík!

V. Němec 28.8.2015 12:35

Neziskovka

kterou platí stát neni neziskova, ale kamufláž na vlastní příjem pod rouškou dobročinnosti.

J. Jurax 28.8.2015 15:19

Re: Neziskovka

A ten příjem do vlastní kapsy musí být tak vysoký, aby ta neziskovka nevykazovala zisk :-)

J. Brožek 28.8.2015 11:52

ještě ovšem zapomněl na fašismus

protože multikulti fanatici a internacionalisté ve vedení státu všechny kdo s nimi nesouhlasí nazývají fašisty. No a také evidentně neví, co to znamená. Byť sám Bělohrádek je velmi často označován za klerofašistu.

D. Stirský 28.8.2015 11:36

K neziskovkám: Právě totalitní režimy se dívaly

na jakoukoli neorganizovanou iniciativu lidí s podezřením. Založit neziskový subjekt, který by se zabýval např. poskytováním sociálních/ či zdravotních služeb, bylo v podstatě nemožné. Moje mamka vystudovala na přelomu 40.-50. let Masarykovu sociálně-zdravotní školu. Pak obtížně sháněla uplatnění, neb kdosi hlásal, že za socialismu NENÍ SOCIÁLNĚ POTŘEBNÝCH. V 60. letech se zjistilo, že potřební přece jen jsou, a tak pracovala na Čsl. červeném kříži. Vyprávěla mně různé historky: Třeba ČSČK chtěl organizovat sbírky šatstva, ale přišel befel - je jasné, odkud: Sbírky jsou nedůstojné rozvinuté socialistické společnosti a proto nemohou být prováděny. Většině z nás by snad mělo dojít, že soukromé neziskovky (nadace, ústavy, o.p.s., popř. spolky), kde pracují často dobrovolníci BEZ NÁROKU NA ODMĚNU (a nebo lidé s platy minimálními) řadu činností zvládnou lépe než stát. A to právě proto, že lidé v nich považují svoji práci za (zní to možná kýčovitě) poslání. Neziskovek jsou u nás tisíce, a to zvláště pokud jde o spolky- koneckonců právo svobodně se spolčovat bylo již za Rakouska-Uherska: tlouštíci, včelaři, bibliofilové, baráčníci...). Budete mít dítě se vzácnou a těžko léčitelnou chorobou. Spolehnete se na stát? V léčbě ano, ale pak začnete hledat rodiny, které mají děcko postižené obdobně. Chcete si vyměňovat zkušenosti, chcete pomáhat jiným, chcete prosadit, aby pojišťovny přispívaly na to a ono. I založíte nadaci, spolek, ústav... Kvalitních neziskovek jsou stovky - možná by stálo za to (namísto planých a často opravdu xenofobních žvástů) nabídnout se některé jako dobrovolník. A nemusí jít o vůbec neziskovku pomáhající migrantům. Ale jak vidím, mnohým se v podstatě líbil systém minulý: státní péče v LDN, sociální odbor národního výboru, snad ještě dobrovolná pečovatelka od ČSČK, pak masové zájmové organizace a dost. Takže ne sluníčkáři, ale jejich odpůrci jsou neomarxisté. Volají po silném, všeobjímajícím státu, který o nás bude pečovat od kolébky až po hrob.