25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

INTERNET: Stop cenzuře

Ano, stal se ze mne petent. Tohle moje coming out je něco, jako bych prohlásil, že jsem provazochodec anebo hlubinný potápěč. Dokument, který můžete podepsat taky (třeba i proto, že vás přesvědčím), se jmenuje Zastavme nové formy cenzury

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Musil 17.9.2020 10:20

To je často rozšířený omyl, klasická hospoda je veřejný podnik a podle zákona nemůžete moc dobře regulovat, kdo vám tam leze. Pokud to regulovat chcete, musíte z ní udělat soukromý klub. FB a podobné takový status (zatím) nemají.

J. Nevrkla 17.9.2020 10:16

Majitel hospody, hotelu, dopravní firmy, stavební firmy nebo nemocnice si taky nemůže dělat, co chce.

T. Zlesa 17.9.2020 10:10

Vypadá to, že maskovaní bolševici by ten Facebook nejraději znárodnili. Přece si nemůže dělat se svým produktem co chce. :-)

O. Musil 17.9.2020 10:06

No, zatím je to tak, že sociální sítě jsou soukromým podnikem a majitel si tam může mazat, co chce. Klaus chtěl, aby tyto sítě získaly status veřejného média a mazání by podléhalo předpisům. Jenže (jak to u něj chodí) zároveň tvrdil, že na své "zdi" na FB může mazat co chce, protože je to přeci "jeho".

J. Nevrkla 17.9.2020 10:01

O příspěvcích nemůže rozhodovat soud, ale mohl by rozhodovat, jestli v konkrétním případě měla cenzura oporu v zákoně. Pár precedensu by se hodilo, censori by měli dostávat přes prsty. (i když se mezi soudci vyskytují stále více pokrokari, jako za každého režimu)

O. Musil 17.9.2020 9:49

Je to v podstatě to, co chtěl Klaus jr., to jest aby byly zakázané jen a pouze nezákonné příspěvky. To vypadá jednoduše, jenže ve finále by pak musel o každém jednom příspěvku rozhodovat soud. Ještě horší je, podle jakého práva budete rozhodovat. Rozhodující je totiž, kde jsou data uložena, ne, v jakém jazyce je příspěvek. Pak by totiž mohl být jeden příspěvek trestný dejme tomu v Rusku, ale ne v EU a naopak. Takže to, co vypadalo jednoduše, jednoduché není.

J. Novák 17.9.2020 9:46

Jeden vcelku známý citát z doby bolševika, který se hodí i do dnešního neokomunismu :

"Nemysli! Když myslíš, tak nemluv! Když mluvíš, tak nepiš! Když píšeš, tak nepodepisuj! A když podepíšeš, tak se nediv."

J. Novák 17.9.2020 9:42

Já jsem zase na idnes dostal ban za to, že jsem si přál aby podporovatelka rasistického a násilnického BLM černoška Osakaová dostala ve finále US Open výprask.

J. Nevrkla 17.9.2020 9:42

Sociální síť s určitým dosahem si zřídilo tak málo lidí, že je to evidentně nerealisticka cesta. Vyzyvani k teroru apod. jsou zakázány, je to trestné. Ale také je podle naší ústavy zakázána cenzura.

Cenzurovany jsou zpravidla názory, které se nelíbí dnešním pokrokarum, s vyzyvanim či organizováním nějakého zločinu nemajici nic společného. Je to účelově zneuzivano jednou stranou, která nás podle mého názoru chce vést k další diktature.

V. Chrastina 17.9.2020 9:40

Se zadostiučiněním vidím, že se ozývají lidé proti hrozící cenzuře, proti ohrožení svobody slova. Bez meškání se k nim svým podpisem připojuji!

V. Chrastina 17.9.2020 9:37

Vida ho, čerta, člověk jménem Svoboda není nijak pobouřen hrozící cenzurou, evidentním ohrožením svobody slova. Nemám slov... :-/

O. Musil 17.9.2020 9:29

Ano, sociální síť si klidně zřídit můžete. Na rozdíl od televize nebo rozhlasu (nebo hospody) k tomu totiž nepotřebujete žádnou licenci. Jak si pak síť nastavíte, je už vaše věc, jestli povolíte přístup všem a názory všechny, nebo jen jakýsi uzavřený klub. Nicméně musíte uvážit, že když se vám tam zaregistrují třebas neonacisté a začnou vychvalovat činy jistého chlapíka s patkou, budete mít asi problém.

A to je přesně důvod, proč velké sociální sítě mají jistou formu cenzury (často na základě nahlášení nevhodného příspěvku). Jenže se to samozřejmě zvrhlo a někteří aktivisté hlásí všechno, co neodpovídá jejich názoru. A pak nějaká umělá inteligence nebo kdosi v Indii autora příspěvku zablokuje, aniž by věděl proč, prostě má jen x+1 hlášení.

V. Pavelka 17.9.2020 9:22

Naivo ?! z lesa;-(

V. Pavelka 17.9.2020 9:20

Tihle ti cenzoři , chtějí víc ,mají v pácu, zničit Lež, Nenávist ,a tak tu všichni budou žít jen v pravdě a lásce a beze , ,zla!?!EU;-O:-)

V. Pavelka 17.9.2020 9:12

No bůh nás natřes !Na CNN už se bavili ,že Víceprezidentka vystřídá Baidena po jeho vítězství,celkem otevřeně ví že to mají v kapse 8-o8-o!

J. Nevrkla 17.9.2020 9:09

Jako že si každý může vytvořit svou sociální síť? A třeba zřídit svou televizi, rádo, noviny? To jste moc rozumu nepobral.

I. Polák 17.9.2020 9:00

A hele, a mohl byste mi pane Navrátile říct jak se Vám podařilo psát do diskuse na Novinkách? Mně to standardně hlásí, že "Pro dnešek bylo registrování zastaveno" a to i těsně po půlnoci. Dospěl jsem tudíž k názoru, že tam je diskuse jen pro členy KSČM...

M. Pivoda 17.9.2020 8:51

Neff píše: "... Proto jsem podepsal tu petici. Víc udělat nemohu. ... "

Více se dalo udělat, ale muselo by ta akce proběhnout v předstihu. Jenže na Neviditelném psovi se řeší problémy, až nastanou. A někdy se zde propaguje vyložená pštrosí politika.

F. Navrátil 17.9.2020 8:43

Cenzura je už mnohde dovedena k dokonalosti. Na Novinkách jsem před časem dostal sankci, že jsem v diskuzi ke komentáři Mitrofanova citoval větu z jeho komentáře!

J. Svoboda 17.9.2020 8:41

Mají a dokonce vědí, koho volič v minulých volbách volil. Podobně, jako v GB.

Pěkný den.

J. Svoboda 17.9.2020 8:38

!! Nic nepodepíšu. !!

Jen trouba radši strpí dezinformaci s výmluvou, že jde blbě rozeznat od informace. RvRvRv

Pěkný den.

T. Zlesa 17.9.2020 8:01

Tahle petice mi připadá srandovní. Jak si můžou lidi myslet, že když jim někdo zadarmo propůjčí prostor na internetu, že mají mít právo tam automaticky psát kdejakou pitomost, i když s tím propůjčovatel nesouhlasí. A řekl jim to předem, jak to bude.

Každý kdo chce něco dát na vědomost na internetu má možnost si zaplatit svůj prostor a tam tvrdit cokoliv, pokud je to v souladu se zákony.

R. Gramblička 17.9.2020 7:09

Taky jsem podepsal

R. Langer 17.9.2020 3:21

V Americe nemají volební seznamy?

J. Sinnreich 17.9.2020 2:04

Bernie Sanders prohlasil, ze Dem. strana NEPRIPUSTI druhe volebni obdobi prez. Trumpa. To znamena, ze neuznaji volby, at dopadnou jakkoli. Podle Ustavy Spojenych Statu je to prima vyzva ke svrzeni zakonne vlady zeme (sedition).

R. Holub 17.9.2020 1:36

Take jsem podepsal tu petici. Zda se problem jde jeste hloubeji - ze casto lide ani nechteji debatovat. Proste vymazat, ignorovat a pod. K tomu co pise p. Neff o nastavajicich volbach v Americe pribyva dalsi problem - voleni postou. Spocitat to je tezke, takze dlouho nebude vitez ohlasen Hilary radi Bidenovi, nepripust porazku v den voleb. Cekej a cekej az to vsechno spocitaji. Ale po urcite dobe, se Pelosi (predsedkyne parlamentu) bude muset ujmout vlady. A nakonec fakt ze v Americe pri volbach, na rozdil od CR, nemusi volic prokazat obcanstvi. Staci ridicsky prukaz, treba. Neni tezke uhadnout koho budou nelegalni imigranti volit.