25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

INTERNET: Stop cenzuře

Ano, stal se ze mne petent. Tohle moje coming out je něco, jako bych prohlásil, že jsem provazochodec anebo hlubinný potápěč. Dokument, který můžete podepsat taky (třeba i proto, že vás přesvědčím), se jmenuje Zastavme nové formy cenzury

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Sidlichovsky 17.9.2020 14:27

Souhlas - Svoboda je Generál. Ale šlo mi o něco jiného, že už nevím, kam bych to české rádio přeladil, aby z toho nepadaly lži a demagogie.

S. Sidlichovsky 17.9.2020 14:34

Možná, že jsem vyjádřil příliš tvrdě. Zajímá mě: EU a Brexit a tam to zcela jistě platí, jak jsem to napsal.

J. Anděl 17.9.2020 16:23

Já to chápu a ano, to je problém a dilema.

S peticí to ale přímo nesouvisí, ne? Spíš s kvalitou veřejnoprávních médií.

J. Hybler 17.9.2020 10:23

Kde jsou doby, kdy v pohádce z knihy Fimfárum se někdo dožadoval nápravy výkřikem Vnitro! Vnitro!, Žandarmové! Nedávno nás ona instituce obohatila o termín Předsudečná nenávist. Ode dneška jsem srozumněn i s (ostřížími) Ideovými biřici, i když vlastně, konec konců, nikdy nás neopustili....

A. Pakosta 17.9.2020 19:54

Kterou pohádku z knihy Fimfárum máte konkrétně na mysli, prosím?

J. Novák 17.9.2020 9:46

Jeden vcelku známý citát z doby bolševika, který se hodí i do dnešního neokomunismu :

"Nemysli! Když myslíš, tak nemluv! Když mluvíš, tak nepiš! Když píšeš, tak nepodepisuj! A když podepíšeš, tak se nediv."

J. Jurax 17.9.2020 20:30

No, on se jeden mohl divit, už když mluvil ...

V. Chrastina 17.9.2020 9:40

Se zadostiučiněním vidím, že se ozývají lidé proti hrozící cenzuře, proti ohrožení svobody slova. Bez meškání se k nim svým podpisem připojuji!

J. Matuška 17.9.2020 13:43

Ad9:40 R^!

M. Pivoda 17.9.2020 8:51

Neff píše: "... Proto jsem podepsal tu petici. Víc udělat nemohu. ... "

Více se dalo udělat, ale muselo by ta akce proběhnout v předstihu. Jenže na Neviditelném psovi se řeší problémy, až nastanou. A někdy se zde propaguje vyložená pštrosí politika.

F. Navrátil 17.9.2020 8:43

Cenzura je už mnohde dovedena k dokonalosti. Na Novinkách jsem před časem dostal sankci, že jsem v diskuzi ke komentáři Mitrofanova citoval větu z jeho komentáře!

I. Polák 17.9.2020 9:00

A hele, a mohl byste mi pane Navrátile říct jak se Vám podařilo psát do diskuse na Novinkách? Mně to standardně hlásí, že "Pro dnešek bylo registrování zastaveno" a to i těsně po půlnoci. Dospěl jsem tudíž k názoru, že tam je diskuse jen pro členy KSČM...

J. Novák 17.9.2020 9:42

Já jsem zase na idnes dostal ban za to, že jsem si přál aby podporovatelka rasistického a násilnického BLM černoška Osakaová dostala ve finále US Open výprask.

F. Navrátil 17.9.2020 16:31

Zaregistroval jsem se před pár lety a tudíž registraci už neřeším. Potěšil mne váš názor, že Novinky jsou jen pro členy KSČM. Musím to napsal echt antikomunistovi Saškovi Mitrofanovi. Ten bude mít radost.

A. Poláková 17.9.2020 17:09

No nedivte se, novinky.cz patří pod Právo a to je pro mne pohrobek Rudého práva, co si budeme namlouvat. Jo, čtu je, jsou dobrým prvním kanálem při hledání co je nového a na to rudé právo úplně nevypadají, ale ten způsob odmítání nových registrací do diskusí je podivný, proto ta připomínka dob minulých. Tedy, dnes jsem se ještě registrovat nezkoušel a asi už to nikdy nezkusím, po všech těch předchozích pokusech.

J. Svoboda 17.9.2020 8:38

!! Nic nepodepíšu. !!

Jen trouba radši strpí dezinformaci s výmluvou, že jde blbě rozeznat od informace. RvRvRv

Pěkný den.

V. Pavelka 17.9.2020 9:20

Tihle ti cenzoři , chtějí víc ,mají v pácu, zničit Lež, Nenávist ,a tak tu všichni budou žít jen v pravdě a lásce a beze , ,zla!?!EU;-O:-)

V. Chrastina 17.9.2020 9:37

Vida ho, čerta, člověk jménem Svoboda není nijak pobouřen hrozící cenzurou, evidentním ohrožením svobody slova. Nemám slov... :-/

J. Anděl 17.9.2020 13:13

Vaše tvrzení považuji za dezinformaci.

J. Jurax 17.9.2020 20:36

Ano.

Netrouba raději zakáže informaci, neboť ji nedokáže odlišit od dezinformace. :-/

T. Zlesa 17.9.2020 8:01

Tahle petice mi připadá srandovní. Jak si můžou lidi myslet, že když jim někdo zadarmo propůjčí prostor na internetu, že mají mít právo tam automaticky psát kdejakou pitomost, i když s tím propůjčovatel nesouhlasí. A řekl jim to předem, jak to bude.

Každý kdo chce něco dát na vědomost na internetu má možnost si zaplatit svůj prostor a tam tvrdit cokoliv, pokud je to v souladu se zákony.

J. Nevrkla 17.9.2020 9:09

Jako že si každý může vytvořit svou sociální síť? A třeba zřídit svou televizi, rádo, noviny? To jste moc rozumu nepobral.

O. Musil 17.9.2020 9:29

Ano, sociální síť si klidně zřídit můžete. Na rozdíl od televize nebo rozhlasu (nebo hospody) k tomu totiž nepotřebujete žádnou licenci. Jak si pak síť nastavíte, je už vaše věc, jestli povolíte přístup všem a názory všechny, nebo jen jakýsi uzavřený klub. Nicméně musíte uvážit, že když se vám tam zaregistrují třebas neonacisté a začnou vychvalovat činy jistého chlapíka s patkou, budete mít asi problém.

A to je přesně důvod, proč velké sociální sítě mají jistou formu cenzury (často na základě nahlášení nevhodného příspěvku). Jenže se to samozřejmě zvrhlo a někteří aktivisté hlásí všechno, co neodpovídá jejich názoru. A pak nějaká umělá inteligence nebo kdosi v Indii autora příspěvku zablokuje, aniž by věděl proč, prostě má jen x+1 hlášení.

J. Nevrkla 17.9.2020 9:42

Sociální síť s určitým dosahem si zřídilo tak málo lidí, že je to evidentně nerealisticka cesta. Vyzyvani k teroru apod. jsou zakázány, je to trestné. Ale také je podle naší ústavy zakázána cenzura.

Cenzurovany jsou zpravidla názory, které se nelíbí dnešním pokrokarum, s vyzyvanim či organizováním nějakého zločinu nemajici nic společného. Je to účelově zneuzivano jednou stranou, která nás podle mého názoru chce vést k další diktature.

O. Musil 17.9.2020 9:49

Je to v podstatě to, co chtěl Klaus jr., to jest aby byly zakázané jen a pouze nezákonné příspěvky. To vypadá jednoduše, jenže ve finále by pak musel o každém jednom příspěvku rozhodovat soud. Ještě horší je, podle jakého práva budete rozhodovat. Rozhodující je totiž, kde jsou data uložena, ne, v jakém jazyce je příspěvek. Pak by totiž mohl být jeden příspěvek trestný dejme tomu v Rusku, ale ne v EU a naopak. Takže to, co vypadalo jednoduše, jednoduché není.

J. Nevrkla 17.9.2020 10:01

O příspěvcích nemůže rozhodovat soud, ale mohl by rozhodovat, jestli v konkrétním případě měla cenzura oporu v zákoně. Pár precedensu by se hodilo, censori by měli dostávat přes prsty. (i když se mezi soudci vyskytují stále více pokrokari, jako za každého režimu)

O. Musil 17.9.2020 10:06

No, zatím je to tak, že sociální sítě jsou soukromým podnikem a majitel si tam může mazat, co chce. Klaus chtěl, aby tyto sítě získaly status veřejného média a mazání by podléhalo předpisům. Jenže (jak to u něj chodí) zároveň tvrdil, že na své "zdi" na FB může mazat co chce, protože je to přeci "jeho".

T. Zlesa 17.9.2020 10:10

Vypadá to, že maskovaní bolševici by ten Facebook nejraději znárodnili. Přece si nemůže dělat se svým produktem co chce. :-)

J. Anděl 17.9.2020 14:27

Myslíte, že chtějí tu firmu sebrat Zuckerbergovi a její příjmy nasměrovat kompletně do státního rozpočtu? To by bylo znárodnění.

J. Nevrkla 17.9.2020 10:16

Majitel hospody, hotelu, dopravní firmy, stavební firmy nebo nemocnice si taky nemůže dělat, co chce.