29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

INTERNET: Jak jsem měla tři minuty účet na Facebooku

Až do včerejška jsem neměla s Facebookem nic společného, necítila jsem potřebu se na něm prezentovat, šel vždycky mimo mé zorné pole. Jenže jsem loni napsala knížku. Vím, že tento holý fakt nevysvětluje, proč jsem si včera na této úžasné síti zakládala účet. Takže vám to vysvětlím úplně polopatě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Zlesa 6.2.2021 18:45

No, vykázal vás nějaký robot. Jinak o tom nevíte nic. Jen spekulujete. Zkoušela jste to podruhé a potřetí a počtvrté? Psala jste pak někam emaily? Volala pak někam? IT se někdy chová podivně... Když může kecat na facebooku chaotik Babiš každý týden a někdy i častěji, tak není možné, že by to nějak nešlo.:-)

T. Zlesa 6.2.2021 18:21

Co jsou tyto společnosti zač se všeobecně ví, včetně vašich pravdivých námitek. Jenže bojovat s nimi za nějaká obecná práva je, dle mého, socialismus. Takových společností s monopolem bylo a bude ještě hodně. Nejsou z kategorie monopolů, kde jim monopol udělí stát formou licence. Tam kam se facebook dostal, žádné licence není třeba. Jen nápad a práci. Až budou mít českou pobočku podle vašich správných připomínek, vydělají ještě víc. Je třeba počkat....:-)

M. Jurištová 6.2.2021 16:13

Víte jak fungují sociální sítě? Zaregistrujete se tam a hledáte známé, kteří vás znají a dobrovolně se s vámi propojí. Ti známí mají svoje známé a s těmi se můžete také propojit, ale zase jen pokud s tím budou souhlasit. Sledujete jen ty, co chcete sledovat. Pokud se vám zobrazuje něco jiného, je to jen o tom, že buď vy sám hledáte, nebo, že si někdo zaplatil reklamu (to jsou ty peníze, které například FB vydělává). Svoji knihu jsem měla vystavit na FB proto, aby ji vidělo co nejvíce lidí které znám (kteří si mě dobrovolně připojí), případně lidé které problematika lucidních snů zajímá a sami ji budou vyhledávat. Měla jsem mít i možnost nechat FB vydělat a zaplatit si tu reklamu. Vaše přirovnání je úplně mimo, protože článek je o tom, že jsem byla vykázána z toho pomyslného obchodu (kde většina lidí nic nekupuje, jen se mezi sebou baví), zřejmě jen kvůli tomu, že jsem použila slovní spojení “Bílá kniha”. Píšu zřejmě, protože FB nezdůvodňuje své zásahy konkrétně. Je to chytré, protože se proti tomu nemáte jak bránit. V mém případě je důvod téměř jistý, protože cenzoři FB neměli k dispozici nic kromě názvu. Přeji vám vše dobré a doufám, že nikdy nebudete v podobné situaci jako já.

J. Plzák 6.2.2021 16:09

Znáte to? Co se vám honí hlavou? Tak hned to zkusím: Hlavou se mi honí "jen pro bílé" a uvidíme. Dám vám pak vědět.

G. Kříž 6.2.2021 15:54

Veškeré takové úvahy "selského rozumu" mají jednu zásadní vadu: nelze dávat na jednu úroveň nadnárodní globální moloch s nějakým výrobcem čehosi. V určitých oblastech má FB prakticky monopol, což na něj klade úplně jiné nároky. A nejde o jeho "genialitu", ale o to, že naprosto kašle na nějaké Čechy. Při obrovských ziscích, které má, by malé oddělení Čechů, které by provádělo kontrolu (a třeba i s poplatkem žadatele), pro něj nebylo vůbec nic. Jenže, jak jsem i doložil v diskusi o něco níže, "kontrolu" ČR provádějí černoši v Africe, další cenzory mají např. na Filipínách. Ti lidé o nás netuší prakticky nic, FB zajímá jen jejich nízká mzda. A ještě něco - zajímavé je, že FB nenapíše přesný důvod (nezveřejní seznam: "tato slova jsou zakázána", ale "vy se musíte domáknout"). Jakýsi cenzor kdesi si něco "myslí", např. u soudu by s tím ale nikdo neobstál.

Zjevně vám výše uvedené přijde jako normální a správné. Vaše věc. Buďte tam, dávejte jim vydělat. Já tam již několik let nejsem, vydělat jim nedám nic a to, co mohu, je pomoci jiným lidem, aby si uvědomili, co jsou tyto společnosti zač. Každý ať si vybere.

T. Zlesa 6.2.2021 14:22

Kvůli tomu co si já myslím nebo co mi vadí či nevadí se nemusíte vzrušovat. :-) Stížnosti takového typu, co předvedla autorka, by se daly přirovnat ke stížnosti kupujícího, co si pořídil levně presovač na kávu a pak si stěžoval, že výrobce tam nedal trubku na mléko. Darovanému koni na zuby nehleďte. Je samozřejmě chyba, že ten facebook není geniální a nepozná co je to lucidní snění. Bílých knih už bylo v historii několik, např. o britská o židovských imigrantech do Palestiny, jak to tam řídit..., takže je ten název v americe na seznamu podezřelých z pochopitelných důvodů. Není to facebook co něco chce po té autorce, ale ona chce něco po facebooku. Ona chce využít jeho byznys pro svůj profit. Tak to chodí v podnikání, že ne vždy se podaří. Nic jí nebrání to zkusit nějak jinak.

G. Kříž 6.2.2021 12:16

Ne, já se na rozdíl od vás vyjadřuji k textu, pod kterým běží tato diskuse. Týkal se bezdůvodného zrušení účtu autorce, která jen chtěla udělat propagaci své knížce. Vy jste začal psát o "politice a reklamě" a "zneužívání fenoménu", aniž by vám navíc došlo, že reklamou jste na FB doslova zavalen, protože nic jiného FB nedělá, než že prodává reklamu svým uživatelům. A pochybuji, že jste si alespoň v základu dohledal, co ono "lucidní snění" znamená, než jste začal psát. To je tak úzkoprofilová záležitost, že zaujme jen velmi omezený počet lidí. Těch pár uživatelů, kterým by FB knihu doporučil, to je "reklama a zneužívání fenoménu". Jasně. Zatímco všudypřítomné reklamy nadnárodních firem vám zřejmě nevadí. Hlavně, že se dozvíte, že v Lidlu bude ve slevě salám.

T. Zlesa 6.2.2021 11:48

Pletete jablka s hruškama. Nemluví z vás nakonec závist? :-)

G. Kříž 6.2.2021 11:00

Je zjevné, že jste vůbec nepochopil, o čem článek byl. Takže pro vás stručně: autorka napsala knížku z oblasti psychologie. Bylo jí "výrazně doporučeno", aby udělala promo akci i na sociálních sítích. Běžná věc, že. A jak dopadla? Účet jí byl zrušen bez konkrétního udání důvodu. Je přitom prakticky jisté, že problém spočívá ve slově "Bílá"Kniha. Kdyby to byla Zelená, Modrá, Fialová (...), nemám pochyb, že by problém nenastal. Ale co víc, autorce hrozí doživotní následky, protože její osoba nyní může být označována jako rasistka. Takový stav věcí může nevadit pouze někomu, kdo byl správně označen jako ovčan.

Nicméně, i na FB se již "vaří voda". Bude (nebo již byla) podána žaloba 40 amerických států na FB z důvodu porušení antimonopolních zákonů. To tam berou dost vážně a mají na to od roku 1890 antitrustový zákon, kterým na kusy roztrhali již jiné borce, jako byl StandardOil. Sice to tedy bude za něco jiného, než absurdní cenzura, ale FB budou přinejmenším "přistřižena křídla" a také zchudne.

T. Zlesa 6.2.2021 8:53

Pane, to jsou všechno staré, známé věci. Stroje na peníze jsou všechny produkty, které v míře nebývalé, umí dělat to co zákazníci chtějí. Vy tady pod pláštíkem boje proti cenzuře a za svobodu svého slova chcete nařizovat soukromému subjektu, jak by měl svůj produkt udělat, aby se líbil i vám a mohli jste pomoci něj ovlivňovat jiné lidi. To se nelíbí zase mně.:-) A facebook ví, že většině jeho klientů ... co je na tom divného?

L. Novák 6.2.2021 8:25

Nesmysl. Na svém webu si každý může mazat co chce. ;-)

J. Jurax 5.2.2021 23:48

No, tak před devítí desítkami let tohle světák a blbec nazýval etáž, správnou francouzskou výslovností étage. O pár desetiletí později to vyslovoval stejně, ale psal to этаж - azbukou. A to furt bydlel ve čtvrtým štoku, nyní levelu ;-)

J. Jurax 5.2.2021 23:40

No, ten odkaz mi vyhodí mou vlastní stránku Doručené mého vlastního emailu na Seznamu ... jak to dokážete ;-D

L. Novák 5.2.2021 22:59

Pojmenoval bych to jinak... ;-)

G. Kříž 5.2.2021 22:55

"Skupiny lidí s nepolitickými zájmy" nemají žádný problém... To je hezké, ale mně to velmi připomíná socík. Některé z nás politika prostě zajímá. Pro takové na FB ovšem platí: "Máš-li dlouhý vlas, nechoď mezi nás!".

Z vašeho vyjádření o "zneužití fenoménu zadarmo" cítím, že k FB máte pozitivní, možná až osobní vztah. Tak jen prostou, týden starou informaci: "Společnost Facebook, která provozuje sociální síť, ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o zhruba 29 procent na 7,85 miliardy dolarů (184 miliard Kč). Oznámila to dnes firma. Její tržby překonaly očekávání analytiků". FB je především excelentním strojem na peníze.

L. Novák 5.2.2021 22:55

Člověče, vy musíte mít nějakou nutkavou potřebu sem za každou cenu vylepit ještě nějakou další blbost. Nedá se to nějak omezit? Nebo se to bude zhoršovat jako u dementních důchodců "Pivoda" a "Rada"? :-P

Š. Hašek 5.2.2021 22:05

Nejde o překvapení. Jde o nastupující pocit bezmoci.

Jinak souhlas.

Š. Hašek 5.2.2021 22:04

Ksichtkniha jako vychovatelka.

Nejsem již vychovatelný, není mi šest, ani dvanáct.

Je fascinující, že takový Drahoš by se nechal vychovávat nějakým počítačovým programem/gaunerama cenzorníma.

Š. Hašek 5.2.2021 22:00

Modrý kašpárek souhlasí, prý je tady moc plevele a zdržuje to!

Š. Hašek 5.2.2021 21:59

Jste zapsán.

G. Kříž 5.2.2021 21:56

Je pravdou, že si sami "naběhli". Podmínky jsou takové, jaké jsou a zrovna předmětné představení je velmi kontroverzní. Nicméně autorka zdejšího textu byla téměř jistě zablokována za použití názvu, který obsahuje slovo "Bílá". To opravdu dokazuje velmi neblahý trend. A reakce lidí by měla být jediná - nedávat takovým vydělat, tj. odejít.

J. Krynický 5.2.2021 21:51

Je.

J. Krynický 5.2.2021 21:46

Tak to víte, ten nečlověk si dovolil ptát se soudce, jak je možné, že je skupina osob roky se věnující zájmové umělecké činnosti znásilňování dětí vyšetřována na svobodě a první stání je určeno cca za rok. Ještě by se nedejbože mohl někdo ptát, kolik z těch dětí původně ochotných svědčit se za ten rok předávkovalo, spadlo do řeky nebo zemřelo při autonehodě.

J. Krynický 5.2.2021 21:41

Tedy souhlasíte s tím, aby váš mobilní operátor poslouchal, co si povídáte a pokud se mu nebudou líbit vaše názory, tak váš rozhovor přerušil a na několik dní váš účet zablokoval, že? Bude to pro zamezení šíření fake news a hate speech!

J. Krynický 5.2.2021 21:39

AI je jedna z organizací prosazujících cenzuru.

J. Krynický 5.2.2021 21:35

Smutné je, že tohle ještě někoho překvapuje.

P. Milan 5.2.2021 21:15

Prostě jste ideální ovčan. :-P

Š. Hašek 5.2.2021 21:01

Na "mojí sociální síti" mi sousedka nevymaže větu řečenou. Asi se pletu. A furt dokola.

Veřejně dostupný obsah bych fakt seškrtal, začal bych panem L. Novákem. Dal bych si bacha, abych se nespletl.

Zdar! Čekal jsem to. Že internet považujete za dozorčí, kontrolní, mazací, okrašlovací instituci.

Chodíte často k Šabatové???

Š. Hašek 5.2.2021 20:54

:-) Je vidět, že Vánoce jsou za náma.

Už to máte vodkroucený. Hlavně nepište nějaké pochybnosti o klimatu. Budete pít roztavený volovo.

Š. Hašek 5.2.2021 20:51

Já to jmenuju das Gesichtsbuch. V kraji Masaryka, Jungmanna a nadporučíka Lukáše se vždycky šprechtilo.

V Metru největšího dementa snadno poznáte, když poschodí v baráku nazývá level. :-)