20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

HISTORIE: Tak už máme vlastní koncentrák!

Náš, český, kde jsme my (a ne Němci, ti za nic nemohli) týrali ubohé Cikány. Týrat Romy jsme nemohli, ti tehdy žádní nebyli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 19.2.2018 12:53

Souhlasím. Jste moudrý muž, pane Vlku.

V. Podracký 18.2.2018 20:43

Poláci konečně narovnali chrbát

a jasně řekli, že koncentrační a vyhlazovací tábory nebyly polské. Byly německé, stejně jako tábor v Letech. Němci vymysleli holocaust a organizovali jej. Pokud se ho účastnili i příslušníci jiných národů, byli to jednotlivci nebo lidé přinucení tuto práci dělat. Zvláště pokud jde o Poláky a Čechy (jinde to mohlo být jinak). To je zapotřebí jasně a jednoznačně říkat. Díky pane Vlku starší.

Š. Hašek 18.2.2018 19:32

Pravdivý a potřebný článek!

V. Kašpar 18.2.2018 19:14

Jaký a čí tábor to byl?

Byl to nacisty řízený a dozorovaný tábor (August Lyss, jeho nadřízení v tzv. protektorátu byli váleční zločinci Sowa a Böhme). Objekt má typické znaky koncentračního tábora. Táborový řád, rasový základ, tresty, "Mütze ab!", hromadné umírání, zde zejména kojenců, transporty "na východ" k zaplynování. Co ještě chceme víc? Že byl zákaz v tzv. protektorátu budovat koncentrační tábory? Oficiálně snad. Ale co je tedy toto? A co tak rozdílného byl - pro jinou rasu určený a dokonce samými židovskými vězni spravovaný - Terezín? Lety (a stejně i moravský Hodonínek) byly německý koncentrační tábor. (I v tom Terezíně sloužili přece čeští četníci, to nic nevyvrací...) Pokud někdo mluví o "českém" koncentračním táboře, nemá to v pořádku nejen v hlavě. Taková osoba totiž už snad není ani lidská bytost. Kdo ji zaměstnává, měl by být rovněž pohnán k odpovědnosti.

P. Urban 18.2.2018 11:43

Německé koncentrační tábory

vznikly v roce 1933 jako forma časově neomezené "zajišťovací vazby". Likvidace zajištěných nebyla cílem. K "přirozeným úmrtím" docházelo díky iniciativě dozorců vždy. Za války se přidalo i oficiální "zvláštní zacházení" (tedy popravy bez soudu). Později přibyly i selekce. "Ale ani tehdy nebyla likvidace "průměrných" internovaných primárním cílem. Masové vyvražďování "méněcenných" se neprovádělo v táborech koncentračních, ale vyhlazovacích. Ty neměly s "bežnými" koncentráky nic společného. S výjimkou Birkenau, který byl pobočkou Osvětimi. (Že existovalo "asi 1000 koncentračních a pomocných táborů a sedm vyhlazovacích táborů", jinak řečeno mezi tím existoval rozdíl, to následně připouští i pan Vlk.)

Z tohoto hlediska lze říci, že tábor v Letech byl táborem koncentračním. Nebyl táborem likvidačním. Ale to nikdo netvrdí.

Úkolem americké armády v roce 1945 bylo porazit Němce, nikoli zanechávat kohokoli na kterékoli straně tehdy ještě neexistující železné opony. Pokud jde o Poláky, ti si mohou celkem oprávněně stěžovat, že je Západ nechal na konci války Stalinovi. Čechy ovšem se Stalinem spojil Beneš. Na tom postup americké armády v roce 1945 nemohl nic změnit. Ostatně jak americká, tak Rudá armáda Československo vyklidily ještě v roce 1945. To, co následovalo, si Češi zařídili sami.

Je hezké, že pan Vlk starší je český vlastenec. Bohužel je to vlastenectví ruského typu, Vlastenectví, projevující se především manifestací kolektivních mindráků. A s tím související přecitlivělostí na jakékoli zpochybnění české morální čistoty.

Opravdu jsme na tom tak blbě, že potřebujeme tohle?

J. Kanioková 18.2.2018 15:10

"vlastenectví ruského typu" .... hmm,

vy radši "vlastenectví bruselského typu" ?

Demokracie pro pohodlí, ne volba: proč je východní Evropa odlišná - http://glineq.blogspot.cz/2017/12/democracy-of-convenience-not-of-choice.html

V. Vlk 18.2.2018 15:44

Re: Německé koncentrační tábory

Tvrzení, že likvidace zajištěných nebyla cílem politiky Německé NSDAP je lež.

Počty zavražděných v "běžných" koncentrácích:

Mauthausen- uvězněno 320 000 , zemřelo 240 000.

Koncentrační tábor Mittelbau-Dora, : vězněno 60 000 lidí, nepřežilo 40 000 osob.Nacistický koncentrační tábor Sobibor:V období od května 1942 do října 1943 tam bylo zavražděno asi 250 000 lidí.Koncentrační tábor Buchenwald založen v červenci 1937: počet zadržovaných kolísal, počet zavražděných 56 545. Pracovní tábor Neuengamme-založen září 1941 počet vězněných 106 000, počet zavražděných 55 000.

Ještě chcete něco blábolit?

I. Mertl 18.2.2018 16:14

Re: Německé koncentrační tábory

Stačíte si na to sám, pane. Tohle všechno přece již nemá skoro nic s dneškem společného.

D. Nowodny 18.2.2018 21:44

Re: Německé koncentrační tábory

Všecko souvisí se vším ! Jinak múžete žít jako den dobyteček a přežvykovat !

M. Prokop 18.2.2018 17:10

"To, co následovalo, si Češi zařídili sami."

Ne zase až tak docela. Bez ruské pomoci by místní komouši nedokázali tolik a nevydrželi tak dlouho.

J. Roškota 18.2.2018 11:11

česká reflexe

čím více takovýchto článků si přečtu, tím větší radost mám, že se konečně, po dlouhé ostudné době přikročilo k vytvoření důstojného památníku v Letech.

Ten památník nebude sloužit Romům/Cikánům. Ten musí primárně sloužit nám. Stejně jako nedaleký památník Vojna nám připomíná, že i my,Češi ,jsme schopni páchat nejrůznější zvěrstva.

A není vůbec důležité, jestli se jedná o koncentrační nebo jakýkoli jiný tábor.

Doufám, že časem dopějeme k tomu, abychom byli schopni a střízlivě reflektovat i další místa, kde došlo přičiněním příslušníků našeho národa k masovým, etnicky motivovaným vraždám. Dobronín, Postoloprty, Děčín...

Lety jsou místo, kde zahynulo několik set lidí včetně dětí. A diskuse jestli je to hodně, nebo málo jsou nechutné.

P. Rudolf 18.2.2018 11:35

Re: česká reflexe

Naprostý souhlas.

To neustálé "my nic, to všechno oni" je mimo realitu, a je to dětinské a trapné. Už bychom konečně z té puberty mohli dozrát a podívat se vlastní historii přímo do očí. Zjistíme, že není ani horší, ale ani lepší než ta těch ostatních.

Hitler a jeho poskoci s Němci sice pěkně zamávali, ale on ten Gottwald a jeho poskoci s námi o nic míň. Jen jsme neměli tu sílu Německa, a tak ty námi zaviněné zvěrstva a nepěknosti neměly tak masový dopad. Ale Němci si jsou své viny vědomí, hlásí se k ním a jejich omluvy jsou nekončící. A co my?

V. Vlk 18.2.2018 12:07

Re: česká reflexe

Co říci k srovnávání Hitlera a Gottwalda a toto co presentují: Profesor Höschel v pražském Karolinu:

„Pro oblast osob intelektově podprůměrnou jsou charakteristické některé rysy... Jestliže jedinec, který je v této intelektové kategorii, má nějakým způsobem rozumět světu, má-li se v něm nějak pohybovat a má-li ho nějak uchopit, musí si ho drasticky zjednodušit. Těmto lidem – je to nejméně polovina národa – uniká ona složitá mnohotvárnost, komplementarita, mnohoznačnost světa...

M. Vondráček 18.2.2018 14:37

Re: česká reflexe

Zdá se , že pan Hoschl zná pana Rudolfa velmi dobře :-)

P. Rudolf 18.2.2018 16:16

Re: česká reflexe

Je evidentní, že při své postupující senilitě už ani nerozumíte psanému textu. Za tomale nemůžete, to je život.

Kdybyste byl na tom o trochu líp, napsal bych, abyste si to tvrzení Höschla vzal k srdci. Potřebujete ho totiž jako pes drbání. Ale ve vašem stavu už je to jaksi jedno.

M. Vondráček 18.2.2018 17:37

senilita podle Rudolfa :-)

Zdá se , že z Vás hovoří spíše vlastní zkušenost . Určovat diagnózu bez toho , že dotyčného znáte totiž dost dobře nejde :-)

D. Nowodny 18.2.2018 21:54

Re: česká reflexe

Co tady plácáte a míchate " páté přes deváté" ! MASOVÉ ETNICKÉ VRAŽDY A ZVĚRSTVA

zpáchané Čechy, potažmo i Slováky či Poláky _________?????????????

Asi jste dorazil z Marsu !

P. Hlosta 18.2.2018 10:12

Jak píše pan Berka níže...

...o cikány dnes nejde ani náhodou nikomu z politiků. Jen si dělají svou kariéru v politice. Kocábem počínaje a Okamurou konče. Kdyby totiž šlo o cikánské etnika(Romové jsou jen jedním z nich), pak by určitě státní orgány lépe selektovaly mezi nimi ty, co práci a zvyšování kvalifikace hledají a těmi, co systematicky parazitují na systému. Nejde v takovém případě o žádnou diskriminaci, jen o stejný přístup ke všem občanům bez rozdílů. Pozitivní diskriminace, nejenže v Česku dosud není uplatněna, ale nemá ani opodstatnění k její realizaci, protože prostě ověřeně nefunguje, že totiž je jen přáním ta její účinnost.

Jde o celkově špatný systém sociálního zabezpečení ve státě. Je to levicově pojímáno už za socialismu a levicové to zůstalo i poté. Marně se sebemrskáme historickými událostmi, úspěšnější sociální levicová politika nebude, než by měla naději při oproštění od levicových chimér. V ještě nedávné historii máme jasné důkazy, jak neúčinné je sociální inženýrství.

Proč tedy celé to běsnění nad Okamurovými výroky, je zcela zřejmé. Aktivisté určitého typu totiž parazitují na čemkoliv, co se vytěžit dá, co stát, tedy společnost, zafinancuje. Proto je vyfabrikovaný problém Lety, proto nestačí jen pomník, proto se musí bourat prasečák, proto za něj stát doslova vyhodí třičtvrti miliardy korun z vůle Hermana, exministra, s požehnáním exvlády ČSSD s celou exkoalicí, ANO nevyjímaje.

Celou Západní společnost velmi účinně přemontovává levicový aktivismus. Už nelze čekat nějakou úlevu pravicovosti od levičáků. Levicové parazitní aktivistické organizace účinně nasávají prachy na svou existenci, vytvářejí už oficiální mýtus o své naprosté nezbytné potřebě pro společnost. Už ani nelze slovně napadat tuhle chiméru o jejich charitní nezbytnosti. A na této aktivistické levicové skutečnosti profitují právě objekty zájmu těchhle aktivistů. Tedy hlavně ti, co podporu společnosti nejen nepotřebují, ale je i pro ně zničující ve smyslu odnaučení se o sebe postarat sám.

J. Kanioková 18.2.2018 15:17

Ano..

B. Michal 18.2.2018 8:53

Polský premiér Morawiecki

na otázku izraelského novináře, zda podle nového polského zákona bude nezákonné sdílet rodinnou historii perzekucí v Polsku, odpověděl:

"Nebude to nezákonné, nebude trestné říct, že byli polští pachatelé holokaustu, stejně jako byli židovští pachatelé holokaustu, jako byli ruští pachatelé, jako byli ukrajinští; nebyli jen němečtí pachatelé." (Yediot Ahronoth, Ronen Bergman).

Tak se zřejmě za chvíli dozvíme, že se Židi vyhlazovali sami ze zoufalství, že pro ně nebylo místo v rekreačním zařízení Lety.

To je nějaká soutěž o cenu Paula Josefa Goebbelse?

P. Hlosta 18.2.2018 9:35

Re: Polský premiér Morawiecki

Tak si to konečně přečtěte, ať víte co říkáte!

http://www.zwittau.cz/WEB/lety.htm

B. Michal 18.2.2018 12:43

Re: Polský premiér Morawiecki

Hned na začátku: "Z hlediska přísně faktického nelze Lety srovnávat s Treblinkou, Sobiborem, či Osvětimí."

Typický straw-man. Autor sám zaměňuje koncentrační a vyhlazovací tábor a pak proti tomu bojuje.

A nakonec ten článek nijak nevyvrací, že to v poslední fázi byl koncentrák.

Velitel Janovský byl, podle dochovaných svědectví, hyena. To, že byl soudem osvobozen, vzhledem k datu (září 1948) není příliš relevantní.

P. Rudolf 18.2.2018 11:05

Re: Polský premiér Morawiecki

Jen jestli pan premiér nekecá?!

"Dokumentujte prosím všechna protipolská vyjádření, prohlášení a názory, které nám škodí, a reagujte na ně. Informujte naše velvyslanectví, konzuláty a honorární konzuláty o každé pomluvě, která má vliv na dobrou pověst Polska," stojí v třístránkovém dopise maršálka polského senátu Karczewskeho, zaslaného v cizině žijícím krajanům.

P. Han 18.2.2018 15:54

Re: Polský premiér Morawiecki

A proč by o nich neinformovali? Je snad dobré vědět, jak se o nás (resp. o Polsku a Polácích) mluví a píše. Poláci to přežijí.

P. Rudolf 18.2.2018 16:20

Re: Polský premiér Morawiecki

Tak, vy bývalí estébáci jistě víte, o co jde.

P. Han 18.2.2018 21:41

Re: Polský premiér Morawiecki

Nejsem bývalý estébák, nikdy jsem k nim nepatřil a stýkal jsem se s nimi pouze, když si mě předvolali k výslechu. Vy, jako současný i bývalý kretén a nejspíš i estébák, to ovšem těžko pochopíte.

D. Stirský 18.2.2018 7:25

Ještě dronost k Cikánům:

Moje mamka pracovala před r. 89 na Červeném kříži. I zde měli "otázku cikánskou" na starosti. Vyprávěla mně o studiích, kde odborníci vysvětlovali, že Cikáni potřebují prostor, že se moc dobře uplatní jako cestáři, na montážích atp. Studie se musela hodit do koše: Příkaz z ÚVKSČ byl integrovat, sestěhovat do paneláků. Také si vzpomínám na jednu mladou Romku: já bych to na ní ani skoro nepoznal, hezká, s maturitou, milá, chytrá... A jednou nám začala vyprávět, co vše již zkusila při hledání místa. Její příjmení totiž bylo Lakatošová. A znovu: zvedá se mně žaludek, když lidé typu Vlk rozvláčně diskutují, jakého typu onen tábor byl, k čemu sloužil. Za chvíli se dočteme, že to byla vlastně jakási ozdravovna či vzdělávací zařízení. Je to stejné, jako když v SSSR tvrdili, že v táborech nucených prací (=GULAG) jsou lidé jen převychováváni prací. A někteří západní intelektuálové jásali nad humanitou socialistického zřízení.

P. Hlosta 18.2.2018 9:36

Re: Ještě dronost k Cikánům:

Pravda je tady a vy ji nechcete ani přečíst?!

http://www.zwittau.cz/WEB/lety.htm

I. Hendrych 18.2.2018 0:53

No comment

Tento pán je magor...tedy s prominutím. Ať si každý z jeho komentářů udělá svůj ůsudek. Vypíchnul bych jen naprostou blbost, že v Českém Těšíně byl nějaký tábor... což autor uvedl pod názvem Teschen v kontextu Sudet.

Ale doslova tzv. polopravd až dezinformací jsou v textu doslova mraky.

P. Hlosta 18.2.2018 9:38

Re: No comment

V žádném případě nemá polopravdy, natož lži! To vy jen podáváte své tvrzení bez podložení argumenty. Stydět byste se měl, což vám ovšem nařídit nelze.