25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. 1.4.2009 9:52

Re: Ty nejsi vlastenec,

ty jsi proste VUL.

Mirek F. 1.4.2009 9:51

Re: Já trvám na tom ...

Nálet z 25.4. sice zničil Škodovku, ale ztráty civilistů byly vzhledem k rozsahu náletu překvapivě malé- i díky tomu, že ještě před shozem bylo z Londýna vysíláno varování. To britský noční nálet pár dní před tím měl pro obyvatelstvo mnohem více devastující účinky.

Ludva 1.4.2009 9:44

Vlasov zradil dvakrát

Napřed Stalina, což se dá pochopit, ale potom taky Němce, kteří jeho jednotky vyzbrojili, aby bojovali proti bolševikům. A nechápu, že se dal zajmout živý. Údajně byl vytažen z auta Rusy za přihlížení Američanů.

tj 1.4.2009 9:40

Re: PRYČ S AMERICKÝMI OKUPANTY ! ! !

Jo strasne jsme trpeli kdyz Americane prijeli do Plzne, cpali do nas zvykacky, banany a tolik cokolady , ze jsem se pak nemohl nekolik dni vysr.t  , jo to jsem  trpel. A kdyz tatu sluzebne prelozil do oblasti osvobozene Rusakama tak ty me osvobodili od meho kola asi v ramci, ze chodit je zdravejsi a rovnez jsem prisel o me prvni hodinky a tak jsem pak nemusel sledovat jak utika cas.

Hanyz01 1.4.2009 9:37

Re: Jistěže ...kamoši proti sobě nějak urputně nebojovali !

tak vy jste ukázkový příklad demagoga...

JOPO 1.4.2009 9:37

Re: Proč.........

pane "prominul"

já vyzívám NENECHME HISTORII SPÁT ". Šťourejme se v ní co to dá, ať se něco dozvíme !

Vždy je to lepší, něž nám někdo , "kdo to myslí s náma dobře", podstrčí svou verzi. Nelíbí se vám Kmentův výklad - DODEJTE SVŮJ - FUNDOVANĚJŠÍ, DETAILNĚJŠÍ, OBJEKTIVNĚJŠÍ - nebo recitujte své floskule na sjezdu skeptiků všeho druhu.

Apropo - budoucnost neodhalí nic - je to abstraktum, lidský konstrukt. Pokud bude něco odhaleno , tak to musí někdo fyzicky vykonat - přání nestačí !!!

pbla4024 1.4.2009 9:36

Re: Jistěže ...kamoši proti sobě nějak urputně nebojovali !

Není cílem pobít co nejvíce vlastních vojáků.

Hanyz01 1.4.2009 9:35

Re: Já trvám na tom ...

že by se Spojencům nelíbilo, že se v Plzni pro Wehrmacht a SS vyrábí stovky stíhačů tanků, děl, ručních zbraní, nákladních automobilů...? ;-)

Marta 1.4.2009 9:34

Vojna

je vojna a generál Patton mohl udělat jen to co bylo dohodnuto předem. Jeho tanky (tank) se přeci u Prahy objevily, ale musely se vrátit. Churchil chtěl, aby jeli dál na Prahu, ale byl jediný. Škoda, že k tomu nedošlo.

Real 89.176.75. 1.4.2009 9:33

Jistěže ...kamoši proti sobě nějak urputně nebojovali !

Ano , proti Američanům Wermacht nebojoval ! Je to stejné kafe , byli stejní ! Američané ani nemohli postupovat dále , protože nestačili přijímat Německá vojska a odzbrojovat je a připravovat je  jako spojence na pokračování války proti SSSR ! Němci z Čech byli vyhnáni Rudou Armádou a poměr USA a SSSR na osvobození Čech je asi tak  v poměru padlých ! USA ...89 mrtvých ....SSSR cca 300 000 vojáků padlých v boji proti Hitlerovcům !

promirul 1.4.2009 9:32

Re: Hanebná role amerických okupantů v západních Čechách v roce 1945 !!! Volte Jiřího Paroubka a ČSSD !!!

REALE nepoužívám to,ale nyní musím,jsi hanebná bolševická mumie a jdi si dělat školení marxismu-leninismu do Halo novin.

Hanyz01 1.4.2009 9:32

Re: Autor zřejmě četl

Václave, přečtěte si něco o složení Kuantungské armády v roce 45 - šlo o armádu, od které byly postupně díky postupu Američanů odveleny ty nejkvalitnější jednotky, navíc Rusové útočili s momentem překvapení a obrovskou převahou v tancích, letadlech a dopravních prostředcích.

-ferry- 1.4.2009 9:29

Já trvám na tom ...

... že Plzeň bombardoval Patton ... Někdo to zpíval ...  Ale kdo sakra tu Plzeň bombardoval, a Škodovku ...?

promirul 1.4.2009 9:29

Re: Věci související s politikou se skutečně polním velitelům

A.S.PERGILLE,možná máte pravdu,že se tak chovali amíci k Němcům,ale na této straně to není pravda,protože se tady bezhlavě vraždilo a nejvíce vraždili ti co měli máslo na hlavě,udavači,kolaboranti a všelijaká sebranka,která se chtěla tzv očistit.

Hanyz01 1.4.2009 9:28

Re: Když tu jsme u Vlasovců a Benderovců,

počet sestřelů je u Režňáka diskutabilní, on sám o tom po válce dost mlžil (celkem pochopitelně:-). Jinak 32 sestřelů jistě není málo, ale tvrdit, že byl jedním z nejúspěšnějších stíhačů Luftwaffe je prostě neznalost základních faktů.

promirul 1.4.2009 9:23

Re: Když tu jsme u Vlasovců a Benderovců,

Milý Magore,Vlasovci nemohli u nás zůstat jako zajatci,protože rudoši je  ihned zastřelili,či odvezli.Nejen to,ale i všechny české občany ruské národnosti odvezli na Sibiř,kde pochcípali hůř než psi.Nechte si ty hloupé komentáře,víte starou belu.

pivak 1.4.2009 9:23

Re: Když si představíte,

Ano, ale tzv. pruzkum bojem, coz byl pro nektere generaly standardni postup pokud bojove jednotky z jakychkoliv duvodu nesmely pokracovat dal. Tak se holt poslaly rychle jednotky za frontu a pokud se dostaly do kontaktu s nepritelem, coz bylo temer vzdy, okamzite pozadaly o pomoc, ktera samozrejme nasledovala. Proste jen obchazeni rozkazu.

promirul 1.4.2009 9:18

Proč.........

Pane Kment ,nechte historii spát,už to nemá cenu,protože jednou ji označují rudě a podruhé s pruhy a hvězdami.Jenom se vždy na tom přiživuje nějaký důležitka.Až budoucnost nám odhalí to co je dnes zastřeno lží,a to již tady nebudeme.

hlava22 1.4.2009 9:10

Iluse.

Generál Patton byl pěknej ... . Ukradl nám lipicány a jen díky ČNR vedené s. Smrkovským se americká soldateska nedostala do Prahy. Stejně by jenom kradli hodinky a znásilňovali.

hlava22 1.4.2009 9:08

Re: Když tu jsme u Vlasovců a Benderovců,

http://cs.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1n_Re%C5%BE%C5%88%C3%A1k

32 sestřelů není zrovna málo, na druhé straně až na tři kusy to byly krámy, které se stěží držely ve vzduchu.

Bubeník 1.4.2009 9:06

A co ta "autonehoda" Pattona?

Nedávno se zjevila kniha o vraždě generála Pattona, který byl údajně nepohodlný.  Kde to bylo popsáno? Hledejte.

Hanyz01 1.4.2009 9:03

Re: Věci související s politikou se skutečně polním velitelům

Pokud voláte po potrestání válečných zločinců, tak to by  v Norimberku na lavici obžalovaných musel vedle Hitlera sedět i Stalin...

Václav 1.4.2009 9:02

Re: Autor zřejmě četl

S tím lze souhlasit. Japonské generály ani tolik netrápilo utrpení civilního obyvatelstva při explozích atomových bomb, ale šokovala je rychlost s jakou se jim doslova před očima rozpadla Kwantungská armáda, která byla pýchou samurajů a v té době patrně nejbojeschopnější uskupení, které Japonsko mělo k dispozici. A Rusové je během pár dní semleli jak v kafemlejnku.

pivak 1.4.2009 8:58

Re: Autor zřejmě četl

Na uspesnou obranu by samozrejme sanci nemeli, Japonsko by Americane dobili. Ale Japonske odhodlani bojovat do posledniho muze, a to opravdu bojovat, ne jako Hitler o tom jen kecat, by znamenalo milionove ztraty na strane Japoncu, jak vojaku tak civilistu a minimalne desetitisicove az statisicove na strane USA. Proti tomu se necelych 200 az 220 tisic mrtvych, zvlast kdyz se to obeslo americkych ztrat nezda tak mnoho. A kterey prezident by si pred narodem obhajil, ze v dobe kdy mel prostredek k ukonceni valky, poslal statisice svych vojaku na smrt?

Hugo 1.4.2009 8:55

Re: Hanebná role amerických okupantů v západních Čechách v roce 1945 !!! Volte Jiřího Paroubka a ČSSD !!!

   Tohle číst Větší vlastenec tak pukne vzteky. Vy nejste Real 88. ale Real 48.

Hanyz01 1.4.2009 8:53

Re: Když tu jsme u Vlasovců a Benderovců,

Máte zřejmě na mysli Jána Režňáka, sloužil myslím u 13. letky (první garnitura). A jeden z nejúspěšnějších pilotů Luftwaffe to zcela jistě nebyl:-))) řekl bych, že v počtu sestřelů byl asi tak na nějakém 3-4 000. místě ;-)

Mirek F. 1.4.2009 8:31

Re: Patton byl malý pán, aby mohl sám o své vůli rozhodnout.

Příchod Vlasovců do Prahy byl reakcí na povstání. Které významně přispělo k tomu, že si Němci neudělali z Prahy a dalších měst ústupový obranný bod.

Mgr.Milda 1.4.2009 8:30

Když tu jsme u Vlasovců a Benderovců,

i Slováci bojovali v Rusku na německé straně. Jeden z nejúspěšnějších pilotů Luftwaffe s mnoha sestřely byl Slovák, tuším, že ještě žije. Ta hranice kde začíná zrada byla po válce velmi nezřetelná, za Vlasovce se z těch českých pražských kariéristů nepřimluvil nikdo. Mohli zůstat jako váleční zajatci u nás, po únoru by už nejspíš přežili.

Jirka 1.4.2009 8:16

Re: Autor zřejmě četl

O skutečných motivech japonské kapitulace můžeme pouze spekulovat. Určitě na mělo vliv mnoho faktorů.  Mimochodem "nějaká sovětská ofenziva někde v Mandžusku' znamenala pro Japonsko ztrátu cca 1M vojáků. A na japonských ostrovech mohlo být cca 4M vojáků, ale bylo zajímavé si zjistit jakých. Možná měli motivaci, ale co jejich výcvik, zkušenosti, výzbroj ... Když k tomu přidáme skutečnost, že američané mě měli ovládaní vzduch a moře, pak příliš šancí na nějakou úspěšnou obranu neměli ...

A.S. Pergill 1.4.2009 8:10

Věci související s politikou se skutečně polním velitelům

nedají vyčítat.

Co se jim ale vyčítat dá zcela jistě (nejen američanům, ale i sovětům), že nebyli důsledně likvidováni všichni němečtí vojáci, kteří ke dni a hodině kapitukace řádně nesložili zbraně. I s těmi, kteří vraždili ještě ve druhé květnové dekádě civilní obyvatelstvo, se zacházelo jako s řádnými válečnými zajatci, ačkoli na to neměli podle mezinárodně uznávaných dohod i nepsaných zvyklostí sebemenší nárok.