25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
František 4.11.2008 13:13

ad.p.Mirek

Pročítám si celou diskuzi na toto téma.I některá vyjáření pana Mirka.Když jsem si pak přečetl jeho konstatování,že londýńská polská vláda přerušila kontakt se Stalinem a díky tomu se v Polsku  žádný socialismus ani diktatura nekonaly,pak docházím k názoru,že pan Mirek  je asi nějaký šestnáctiletý kluk,který ani nevi,kdo byl třeba našim první prezidentem po vzniku Československa.Divím se jeho odvaze a nekritické smělosti se  pouštět do diskuze na tato témata. 

Emilio Cp. 3.11.2008 16:10

Zamlcene Dejiny

nazev knihy kterou vydal letos v zari Tomáš Kristlík .

www.betaknihy.cz

Emilio Cp. 3.11.2008 16:08

spousta diskusnich clanku

je o nicem, zkuzte tohle www.betaknihy.cz   Zamlcene Dejiny od Tomase Kristlika.

mira 3.11.2008 13:58

Dost hrozné.

Beneš nepochybně věděl, co je Stalin zač. Otázka je, jak s touto informací naložil. A já myslím, že velmi špatně. Řadu lidí tento rozhovor možná neurazí, ale představa, že by se Beneš takhle servilně vybavoval s Hitlerem, Stalinovým dvojčetem, pro mě není o nic horší.

xy 3.11.2008 10:26

Nevím, kdo je Breber

ale to co napsal je s.ačka. Tvrzení, že Francie považovala spojeneckou smlouvu s ČSR za cár papíru proto, že ČSR o dvacet let předtím vyhlásila neutralitu při rusko-polské válce, je zcela stupidní. Je známo, že zradu ČSR organizovaly globalisté z USA  rukama Chamberleina, aby po válce definitivně ovládly Evropu.

Robert 31.10.2008 23:39

Re: Co se vám na tom rozhovoru nelíbí?

Asi neumíš číst,že?Anebo chápat čtené.

wotan 31.10.2008 10:16

Re: O Benešovi žádné iluze

tiV r. 1945 mněl už  Džukašvili alias Stalin, pane Mirku Polsko pevně v pařátech! Zajímejte se více  o historii!

wotan 31.10.2008 10:05

Re: Zajímavé

dr. Beneš je stále posvátná kráva našich dějin, nikomu se nechce kousnout do kyselého jablka!V r. 1943 o své vúli prodloužil smlouvu o vzájemné pomoci z 5 na 20 let!! Touto smlouvou nasadil českému Lvu bolševickou ohlávku na 50.rokú! V r. 1945 byl už jen loutkou v rukou Gotwalda a jeho bolševikú!! Vítězný unor se tiše připravil už v r. 1945, znárodnění a zákaz nepohodlných stran.  W. Churchil- jeho názor na Beneše- Intrikán!

Mirek F. 30.10.2008 14:01

Re: Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Jasně, neměl se ani o nic pokusit....:-/ Nesmírně obdivuji lidi, co kibicujou už s vědomostmi, jak to nakonec dopadlo.

Mirek F. 30.10.2008 14:00

Re: O Benešovi žádné iluze

Cosi jsem zaslechl o tom, že byli jenom na půlce Rakouska a po deseti letech se ze Západem dohodli na odchodu výměnou za neutralizaci celé země.

kulak z vesnice 30.10.2008 13:35

Takových prý zaručených

blábolů z historie dne na píše na objednávku svých chlebodárců, každý pravicový fanatik, krerý vyšel základní školu.;-€

Pišta 30.10.2008 12:26

Re: Tak jako Beneš ...

A kolik bylo Benešovi když zemřel? Gottwald nátáhl brka v pdesáti šesti letech. Co tím chtěl básník říci?

Pišta 30.10.2008 12:24

Re: O Benešovi žádné iluze

A nebo třeba Rakousko. Rusáci tam byli také a komunismus tam patrně mají dodnes.

jirka 30.10.2008 10:58

Re: Zajímavé

Ale dříve, než se zasloužil o stát, zasloužil se o Mnichov

Jenda 30.10.2008 0:24

Re: Zajímavé

A on snad ten zakon rika neco o tom jestli je mozne o tom nebo onom cinu Dr. Benese diskutovat? Ten zakon rika jedine, ze se zaslouzil o stat. Coz je pravda. Jak zvladl situaci pozdeji je jina vec.

Jenda 30.10.2008 0:21

Re: Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Jiste s vrahy se nemluvi a s teroristy nevyjednava. Teda krome pripadu kdy proste musite abyste minimalizoval mnozstvi mrtvych. Nebo se o to aspon pokusil.

Brett 30.10.2008 0:05

Re: Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Nikomu z panu diskutujicich nedoslo, ze Stalin by masovym vrahem a Benes o tom musel vedet, jak autor pise, a s takovymi lidmi  jako Stalin a spol. se takto nejedna.  Kdyby byl pan Benes tak chytry, jak mu mnozi pricitaji, mohl si spocitat na prstech jedne ruky, ze to s CSR dopadne, jak to dopadlo.  Polska londynska vlada, ktera po Katyni vedela s kym ma tu cest, vysla z toho mnohem moralneji lepe.  Nakonec by se nic nestalo, kdyby Benes se svou vladou zustal v Londyne.  Po 48 se tam stejne vsichni zase octli a benese zachranilo, ze zemrel.

občan 29.10.2008 21:41

Re: Tak jako Beneš ...

a nejen podle zákonů,ale i dle zkušenosti.60-letej chlap je nebo by měl být na vrcholu zkušeností,relativně bystrý a snad i moudrý.Též fyzicky by měl být v pohodě,pokud to nebyl horník či ocelář...

Tomáš 29.10.2008 21:40

Článek byl víc o Polsku než o Benešovi

Je naprosto mylné si podle článku dělat nějaké názory, ať už na Stalina nebo Beneše.  Pravost samotného zápisu se z článku nedá určit  a já osobně  věřím, že je to vymyšlená historka, protože Stalin by uprostřed války, a navíc v divadle, nepotřeboval zpovídat  českého exilového politika o polských politicích.  Co by mu mohl Beneš prozradit navíc k tomu, co už by NKVD do podrobnosti vědělo od svých velice dobře informovaných agentů jak v Polsku tak v Londýně a Washingtonu?   Když připustíme, že by se některé popsané Benešovy potřehy mohly zakládat alespoň částečně na pravdě, z celého článku nikde nevyplívá, že by se jimi "Beneš snažil vlichotit Stalinovi" tak jak usuzuje autor.  Spíše by se dalo usuzovat, že Beneš byl možná obeznámen s polskou situací, tak jak ji on chápal v Londýně i když  já jsem po přečtení článků v rychlosti nahlédl do několika polských historických zdrojů a nenašel jsem v nich pro danný časový úsek války skoro žádné významné odkazy na vztahy, o kterých měl údajně Beneš hovořit  se Stalinem.  Všem těm, co kritizují Beneše za jeho jednání v Moskvě bych chtěl připomenout, že stejný, ne-li i více "ústupný" poměr k domluvám se Stalinem, a skutečnou "vinu" za odevzdání východní Evropy do jeho spárů měli vedoucí osobnosti  západních Spojenců, tedy hlavně U.S. prezident F.D. Roosevelt a britský ministerský předseda Winston Churchill.  Beneš se nesporně a nejvíc ze všech ostatních čs. politiků zasloužil o vytvoření poválečného čs. státu, včetně jeho smlouvy a přátelství s SSSR, i když jeho historické zásluhy jsou navždy pošpiněné jednak jeho Dekrety a  potom také zbabělým odevzdáním části předválečné republiky, Podkarpatské Rusi, do sovětského gulagu. 

RZ 29.10.2008 21:06

Re: Tak jako Beneš ...

A co říkáte na R. Reagana, mlamoji? Čertví, jak by dnes vypadala Evropa, nebýt tohoto starého pána.

fox 29.10.2008 18:19

Re: Co se vám na tom rozhovoru nelíbí?

souhlas,Beneš odpovídal seriozně na otázky.Posuzovat tehdejší situaci dnešníma očima je nesmysl.Stalin byl mazaný jak lívanec a měl přehlad i paměť,lako Hitler.Oba byli velmi schopní,bohužel všeho.

Borek@Exil 29.10.2008 17:54

Re: Dementi

Borek neni totozny s Borek@exil. Podobnost ciste nahodna.

Borek@Exil 29.10.2008 17:50

Re: Dementi.

Majitel nicku Borek neni totozny s Borek@exil.

Borek@Exil 29.10.2008 17:46

Re: Dementi

Majitel nicku Borek neni totozny s Borek@exil.

Borek@Exil 29.10.2008 17:43

Re: Dementi.

Podobnost nicku ciste nahodna. Borek@Exil neni majitelem nicku Borek.

Borek 29.10.2008 17:28

Re: Zajímavé

Po roce 1989 šly do stoupy spisy nejen komunistických autorů, ale i Drdovi a někde možná i Čapkovi. Ostouzen je Jirásek,Beneš, Nejedlý, Němcová. Měl náš národ ve svém čele za celou existenci někoho, kdo by před vámi obstál? 

Borek 29.10.2008 17:19

Re: Beněš měl štěstí

Jistě. Pod peřinou se oponuje snadněji, než když vám hrozí smrt: V tom, aby na př. Marat položil v boji proti okupaci svůj, mu nikdo nebránil..on sám však v té době správně uvážil, že by to byla oběť zbytečná...ať nemachruje:-/:-)

Kajan 29.10.2008 16:54

Jo, Beneš byl socialistický sráč !!! Dzp.

KD 29.10.2008 16:46

Re: Chybička, pane autore

Ano, máte pravdu, 1.ruská okupace, jak to nazývají Estonci, proběhla v půlce června 1940. Nicméně faktem je, že v průběhu září 1939 si SSSR pohrůžkou vojenské síly (blokáda přístavů, vojenské přelety bombardérů nad Talinem, ...) vynutil zřízení vojenských základen na estonském území. Na těchto základnách bylo umístěno více než 20 tis. vojáků.

INemec 29.10.2008 16:45

Re: Včera pan učitel Vrba, dnes J.Breber

Svata prostato :-)  ted jeste tu o prohnilem imperialismu, prosim :-D