25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Neznámý 1.6.2009 14:01

A co období druhé normalizace?

Dnes je taková "normalizace" po každých volbách. My jsme jiní kabrňáci. To se snad mění i vrátní.:-(

Mám dojem, že nemáme komunistům co vyčítat. Kdo z postižených chtěl, práci si našel.  A postupem doby se vrátil na své místo nebo i vejš, což dneska možné není. Máme na to už 20 let lustrační zákon. Ale furt plácáme něco o demográciji.;-O

Větší vlastenec 1.6.2009 18:36

Neznámému vojínovi revoluce : Brzy se to obrátí !!!

No moje řeč, neznámý příteli a soudruhu, moje řeč ! Každý protisocialistický živel, po zásluze vyakčněný v rámci normalizace naší společnosti z teplého místečka na univerzitě, ministerstvu, vědeckém ústavu, úřadě atd. si práci našel.

Ve stavebnictví bylo tehdy spousta volných míst, protože naše Strana stavěla nádherná sídliště. Vzpomínáš, stačilo si podat žádost, a mladí manželé dostali byt od státu, někdy již pouhých 15 let po potvrzení žádosti.  R^  Ach, to byla doba ! V  Někteří doktoři a inženýři, jak správně píšeš, se po čase dostali zpět do kanceláří, jako THP (technicko-hospodářští pracovníci, tedy mistři, vedoucí skladu atd.). Ne nadarmo se o nás tehdy říkalo, že máme nejvzdělanější vedoucí stavebních čet v celé východní Evropě.  :-)

Ale dnes ?! Dnes, aby se dobrý soudruh dostal na místo odpovídající jeho kvalifikaci, musí padělat lustrační osvědčení !! HNUS !!!  ;-€  Ale to se brzy změní. Po našem volebním vítězství zameteme pěkně rychle se všemi těmi mizernými kapitalisty a demokraty, a na uvolněná místa přijmeme zasloužilé členy obou našich bratrských Stran.

A kdyby nestačil současný počet pracovních míst, tak vytvoříme další ! Zaměstnáme (v odpovídajících funkcích !) všechny bývalé i současné členy StB, Lidových milic, tajemníky Strany všech stupňů atd. Vždyť si to chudáci zaslouží, za těch 20 let bídy a utrpení ! 

Volte návrat socialismu se všemi jeho výdobytky !  Volte ČSSD a KSČM !

Neznámý 2.6.2009 9:41

Většímu praštěnci

Vidět, že o tom moc nevíš, resp. si o té době něco slyšel, asi z pořadu historie.cz.

15 let a více na byt čekali pouze neschopní jedinci, ale normální obyčejný člověk, který chtěl bydlet byt sehnal, a velice rychle. Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Stačilo se porozhlédnout, které podniky, mající zájem o pracovníky současně nabízejí nové byty. Bytů, jak sám píšeš bylo dost, stavělo se daleko více než dnes a nepotřeboval si na pořízení miliony.

K těm "doktorům a inženýrům" - zase kecy z historie.eu. Já naopak znám konkrétní postihy takovýchto, jak Ty píšeš "protisocialistických živlů". Chlápek, který za svoji "protisocialistickou činnost" v roce 1968 prý nemohl pracovat jako ani řadový pracovník ministerstva byl za trest přeřazen a poslán na pobočku banky - jako ředitel pobočky.

Nebo bývalý ředitel státního finančního ústavu, byl po roce 1968 degradován a musel pracovat jako obyčejný vedoucí malého oddělení. Pak jsem ho potkal asi po deseti letech v Praze - prý jde na jednání ředitelů zmíněných finančních ústavů. Samozřejmě jako ředitel. Nebyla to dobrá doba. Ale kdo něco uměl později se prosadil. Kdo měl předtím funkci jenom za to, že byl ve straně a jinak nic neuměl, měl smůlu.

Dneska by si ti výše jmenovaní ani neškrtli. Zákon je zákon, navíc když je lustrační. ...  Ty byses osvědčení o lustraci možná pokusil padělat, ne každý to dokáže.... Tamti to nepotřebovali. Jednak normalizace netrvala dlouho (ne 20 let jako ta dnešní) a taky něco uměli a prosadili se.

Větší vlastenec 2.6.2009 10:30

Skvělému, bojem za mír a pokrok zocelenému soudruhovi Neznámému

Zdar, soudruhu Neznámý !

Vidím, že jsem Tě hrubě podcenil. 8-o  Místo omluvy raději uznám, rovnou bez mučení !, vyšší stupeň Tvého soudružství : dle Archimeděnkova zákona bys mne, kdybychom i dnes byli členy téže Strany, vytlačil z místa.  :-(  A možná i z té mé Strany, protože přeběhlíci se v historii revolučního dělnického hnutí věší tradičně.

Samozřejmě, máš naprostou pravdu : za socialismu šikovný člověk sehnal byt (a téměř cokoli jiného) snadno a rychle.  ;-)  Však neříkali jsme nadarmo, v dobách nejrozvinutějšího socialismu, že komunismus nastane v okamžiku, kdy všichni budou mít všude známé.

Samozřejmě, i já jsem znal všelijakých případů ... Lidi, kteří každý rok jezdili k moři do kapitalistické ciziny, například. No kdo si to dnes může dovolit, že. Lidi, kteří si postavili nádherné vily, jejichž stavba by dnes stála desítky milionů. Atd. Nepochybuji, že Ty k takovým šikovným lidem patříš.  R^  Čest Tvojí práci.

>-  Teprve socialismus umožní plný rozvoj netušených schopností našeho lidu !  Volte ČSSD a KSČM !  >-

Neznámý 2.6.2009 11:17

Většímu praštěnci

Zdar příteli praštěnče,

vidím, žes teoreticky na výši. Tys ten VUML nejenom absolvoval, Tys tam asi i přednášel. Klobouk dolu před Tvou teoretickou vyspělostí.8-o

S tým komunismem však asi nemáš tak docela pravdu. Dnes třeba bez známosti práci neseženeš. A bude hůř.... Myslíš, že už se k tomu komunismu blížíme?;-)

S těmi nádhernými vilami máš také docela pravdu. I když to nebyly ve všech případech vily, třeba i normální rodinné domky, ale nebyl problém je postavit. Práci měl každý (nebyl ještě lustrační zákon) a při těch nízkých cenách materiálu, výhodných půjčkách, státních příspěvcích.... A když jsi měl navíc i šikovné sousedy, kteří Ti brigádně vypomohli, samozřejmě za oplátku, postavils sis barák, který by dneska stál pěkných pár milionů....

Jen si nesměl bít línej.:-D

Neznámý 2.6.2009 11:19

Re: Většímu praštěnci

Fuj, opravuji ...Jen si nesměl být línej.

Větší vlastenec 3.6.2009 0:10

Skvělému, bojem za mír a pokrok zocelenému soudruhovi Neznámému

Milý soudruhu, víš, co se mi na Tobě hrozně líbí ? Že člověk hned ví, s kým má tu čest.  :-)

Ty jsi tady na Psu nový, jinak bys věděl, že já ve zdejších diskuzích již dlouho bojuji za mír a socialismus proti válečným štváčům a zpátečníkům, proti kapitalismu a demokracii (Y).  Často se připojuji k jiným pokrokově smýšlejícím diskutujícím, povzbuzuji je k většímu úsilí v boji za návrat socialismu.

Ale mnohdy nevím, jaké strany je ten pokrokový člověk členem (resp.přívržencem). Jestli sociální demokracie (té naší, leninského typu), komunistické strany, nebo jedné z národně socialistických stran. Prostě jestli je přítel, soudruh, nebo soukmenovec. 

Ale Ty, soudruhu, Ty jsi pevný jako v Kladně kalená ocel, jasný jako horský křišťál, průrazný jak RPG-7, a zároveň plný socialistického humanismu jako s.Gottwald V. Tys naděje Strany. R^  Už se těším, až obě naše Strany opět splynou v jednu velkou Stranu dělnickou. Pracovat pod takovým soudruhem mi bude dolova slastí.

>-  Sjednocená levice - na reakci palice !  Volte ČSSD a KSČM !  >-

Neznámý 3.6.2009 10:26

Většímu praštěnci

Zdar příteli soukmenovče.:-/

 

U Tebe také hned člověk ví, co jsi zač.Rv Příčí se mi říct „s kým má tu čest“ protože komunikaci s hlupákem za čest nepovažuji.:-PA už vůbec nemohu říct, že se mi to líbí. Komu by se to taky líbilo, že?

Takže dobojováno. Další komunikace s pomatencem by byla pod moji úroveň.8-o

RvHowgh.Rv

Vlad1 1.6.2009 0:27

Asi nemáte moc pravdy s tím návratem k padesátým létům.

Jak jsem si nedávno ověřil: ve většině prověrkových komisí roku 70 seděli kromě věřících komoušů a komoušů z prospěchu taky lidé, co se jim komouši nikdy nepozdávali (většinou zástupci ROHu).

Měli za úkol odevzdat statistiky. Pokud prověřovaný nebyl tvrdý, tak si tam souhlas se vstupem nechal napsat. Když vydržel, tak to nějak zformulovali, aby se vlk nažral a prověřovaný neprotestoval. Všichni zúčastnění měli jasnou představu vlka. Mne dokonce šéf komise ujistil, že ještě nikoho nevyhodili a ani nevyhodí. Režim klouzal po povrchu a lidi si žili po svém. Každý totiž neměl sponzora za kiopečky a musel nějak vydělat mince na chléb. (tehdy kolem 3 Kčs bochník, a že to byl chleba, ne kysličníkem načechraná papírovina dokonce i bez soli). 

JaS 31.5.2009 22:56

Je dobře, že pan Petřík tu dobu připomněl.

Říkali jsem tomu "kondolizace". Byla to doba prolhaná a slušní lidé byli ničeni. Bohužel se mi zdá, že se ta doba vrací. Prolhanost už je tady teď, až nastoupí Paroubek se svými poskoky, tak bude i to pronásledování. Na to se vůbec netěším. Nejhorší je, že to tentokrát není násilím zvenku, ale blbostí lidí, kteří budou Paroubka volit.

Větší vlastenec 31.5.2009 23:24

KSČ zvítězila ve volbách. I ČSSD takto zvítězí !

Tak podívejte se, pane Jasi. Vyloupnu-li jádro Vašeho příspěvku, zjistím, že si stěžujete na jakési "násilí zvenku", jež, dle Vás, přineslo normalizaci naší společnosti po období kontrarevoluce v letech 1967 až 1969.

Jenže, pane, poněkud zapomínáte na onu nesmírně potěšitelnou skutečnost, že KSČ získala moc ve volbách, v r.1946. R^

40 % odevzdaných hlasů pro komunisty v nekomunistické zemi, to je dosud nepřekonaný světový rekord.  V 

Ale třeba jej překoná letošní výsledek pro ČSSD.

>-  Nejbližší cíl komunistů je týž, jako všech ostatních proletářských stran : ztvárnění proletariátu ve třídu, svržení panství buržoasie, vydobytí politické moci proletariátem. (Komunistický manifest, kap.II)  Volte ČSSD a KSČM !  >-

Vlad1 1.6.2009 0:28

Re: Je dobře, že pan Petřík tu dobu připomněl.

Prosím, nepřepisujte sem teorie vašich volebních letáků. Děkuji vroucně.

Větší vlastenec 1.6.2009 0:34

Re: Je dobře, že pan Petřík tu dobu připomněl.

Co jsou to "teorie volebních letáků" ?  8-o

I-Worm 31.5.2009 22:26

Závěr je jednoznačný

pan Petřík ví o padesatých letech opravdu houno!

Větší vlastenec 31.5.2009 18:22

Normalizace naší společnosti začne již letos ! (1.část)

Přátelé a soudruzi, vážení bezpartijní !

Přestože pan Petřík vidí normalizaci naší společnosti třídně zcela nesprávně, poděkujme mu za připomínku těch rušných, leč šťastných let našeho mládí. (A panu prezidentovi doporučme urychlenou výměnu poradce - pan Petřík se nelíbí ani příslušnému odboru Velvyslanectví RF, ani naší Straně.)

Nuže, vzpomeňme si, o co vlastně v letech 1967 až 1969 vlastně šlo : o brutální kontrarevoluční vystoupení zbytků buržoasie, podporovaných zahraničními ideodiverzními centrálami. Přírodažel, tehdejší vedení Strany nerozpoznalo včas nebezpečí, takže nám museli pomoci přátelé nejvěrnější, státy světové socialistické soustavy, vedené Sovětským svazem VV.

Jedině díky včasnému vstupu bratrských armád se podařilo zdravému jádru Strany vítězně vybojovat bitvu, i proti nepřátelům ve vlastních řadách. Po rozdrcení pokusu o aktivizaci zbytků reakčních sil ve dnech 20. a 21.8.1969 se mohl náš lid vrátit na cestu k budování rozvinuté socialistické společnosti. R^  S hrdostí si připomeňme, že zásah proti výtržníkům skvěle provedly výlučně československé pořádkové síly, Veřejná a Státní Bezpečnost a Lidové milice.

Co vlastně připravovala reakce na konci 60.let, čemu jsme díky SSSR a zdravému jádru KSČ vyhnuli ? Tomu, co se děje dnes kolem nás. Ano, přátelé a soudruzi, vážení bezpartijní, takový děs by nás čekal již o mnoho let dříve, nebýt vstupu spřátelených armád. ;-(  Jakmile bychom se jednou vydali na cestu buržoasní demokracie, skončili bychom zcela nevyhnutelně v bídě a útlaku kapitalismu.

Větší vlastenec 31.5.2009 18:26

Re: Normalizace naší společnosti začne již letos ! (2.část)

Víme, jak těžce se dnes našemu lidu žije, když za 20 let strádání již zcela vyčerpal poslední rezervy a úspory, našetřené v dobách rozvoje naší socialistické vlasti. Víme, jak by naše vlast vypadala, kdybychom upadli pod biče kapitalistických otrokářů již v letech sedmdesátých : skoro tak hrozně, jako Rakousko nebo Západní Německo. (Y)  Prostě hrůza pomyslet !

(Víc se dozvíte zde : Poučení z krizového vývoje .)  

Dnes, díky velkým činům minulosti i současnosti, díky dlouhodobé a cílevědomé práci obou našich bratrských stran i pana prezidenta, díky nezištné pomoci velkého ruského národa VV, můžeme radostně očekávat vyhlášení výsledků podzimních voleb, ustanovení Vlády národní záchrany pod vedením našeho předsedy, přítele ing.Jiřího Paroubka V.

Normalizace naší společnosti začne již letos ! :-) R^

>-  Internacionální pomoc armád Varšavské smlouvy zachránila Československo od hrůz kapitalismu a demokracie !  Volte ČSSD a KSČM !  >-

E.T.R. 31.5.2009 18:34

Re: Normalizace naší společnosti začne již letos ! (2.část)

Neměl by už zase někdo napsat a odeslat nějaký zvací dopis? Už bychom potřebovali nějakou pevnou ruku.

Větší vlastenec 31.5.2009 19:05

Re: Normalizace naší společnosti začne již letos ! (2.část)

Tak podívejte se, pane E.T.R. Pevnou ruku samozřejmě potřebujeme jako sůl. Ale tentokrát je situace jiná, zcela jiná než v létě 1968.  :-)

Tentokrát vše zvládneme sami, bratrský ruský lid nám poskytne jen rady a morální i materiální podporu. Prostě náš předseda, přítel ing.Jiří Paroubek V není žádný Dubček.

Náš předseda nechce být pro každého "hezký", nehodlá ustupovat reakci, nebojí se ukázat (a také použít !) tvrdou pěst proletariátu. R^

Takže ještě jednou : vše zvládneme sami, jako jsme zvládli potlačit protisocialistické vystoupení zbytků reakce v srpnových dnech roku 1969.   :-D  R^

>-  Ruská federace - záruka našeho návratu do Asie !  Volte ČSSD a KSČM !  >-

E.T.R. 31.5.2009 19:40

Re: Normalizace naší společnosti začne již letos ! (2.část)

Tak je to spravne, tak to ma byt. Ať ztvrdne proletariat!!!

Jakub S. 31.5.2009 20:43

Re: Normalizace naší společnosti začne již letos ! (2.část)

Ano! Tak je to spravne a tak to ma byt!!

JaS 31.5.2009 22:57

Re: Normalizace naší společnosti začne již letos ! (2.část)

Vlastenče, docela dobrý, jenže sranda začíná pomalu končit!

Schumacher 31.5.2009 12:43

Politická spolehlivost byla důležitá.

Nabývala na významu tak jak postupně nahrazovala již nevyhovující kriterium třídního původu, které se ve třetí poůnorové generaci začalo obracet  proti soudruhům samotným.

Jakub S. 31.5.2009 12:54

Re: Politická spolehlivost byla důležitá.

Velmi zajímavý - a relevantní - postřeh či poznatek, uznání!

Pametnik roku 1968 31.5.2009 17:51

Re: Politická spolehlivost byla důležitá.

To máte pravdu. Komunisté ale ve své scholastice dokázali obojí spojit, příslušnost k dělnické třídě ustanovili takřka dědičnou - funkcionáři stále zůstávají součástí dělnické třídy, takový krásný veletoč jsem tehdy četl...

Větší vlastenec 31.5.2009 18:52

V socialismu nevzniká žádná "nová třída" !

Tak podívejte se, pane Pametníku. Jeden zrádce dělnické třídy jménem Milovan Djilas se snažil popsat zákonitosti fungování socialistické společnosti ve svém "stěžejním" díle Nová třída. Nepřátelé socialismu měli z tohoto "rozboru" radost.  (Y)

My musíme odmítnout předvším závěry odrodilce M.Djilase : tzv. "dědění" funkcí (nebo alespoň vysokého sociálního postavení) funkcionářů Strany a státu jejich potomky není důsledkem vzniku jakési "nové" či "politické" třídy.  :-/

Je to prostě a jednoduše dáno tím, že 1) děti nadaných lidí jsou většinou také nadané;  2) potomci vysokých představitelů proletariátu mají v rodičích zářné a následováníhodné vzory, a doma k dispozici hodnotnou marxisticko-leninsko-stalinskou literaturu;  3) majetek získaný v souladu se zájmy společnosti lze dědit i v socialismu (samozřejmě po zaplacení příslušné dědické daně)

A z vlastní zkušenosti víme, že zdaleka ne vždy potomci funkcionářů měli cestu vzhůru snadnou. Například autora těchto řádků Strana ve své nekonečné moudrosti poslala nejdříve mezi prostý pracující lid.  R^  Za což nikdy nemohu být svým soudruhům dostatečně vděčen, protože teprve denní styk s lidem mně otevřel oči, z domácího přespříliš "vzdělaneckého" prostředí již potažené mázdrou počínající intelektuálštiny.

>- V socialismu je vedoucí silou dělnická třída, ostatní třídy jsou jí vedeny ! (V.I.Lenin)  Volte ČSSD a KSČM ! >-

Jakub S. 31.5.2009 20:42

Soudruh předřečník má ouplně pravdu, souzi! To si řekněme tak ňák upřímně - !

Jak jsem rád, souzi, že jsou zde souzi jako zde soudruh Vlastenec - čest, souhu! Pomůže nám  tak  nějak soudružsky objasnit, v čem ještě ťápeme - é tápeme - a opět budeme  d á l , ano, opět o kousek dál k našemu cíli! Ke kterému, že, jdeme neochvějně pře mrt- é přes překážky už tak dlouho - tak dlouho - a vy si, soudruzi, myslíte, že situace v Ruanda-Urundi je růžová?! Není, souzi, není!! A s tebou, Ngo-Dinh-dieme, také zatočíme. Zatočíme, zatočíme, zatočíme - !!

Větší vlastenec 31.5.2009 21:51

Poděkování s.Jakubovi S., a uvedení dalšího příspěvku do diskuze

Děkuji s.Jakubovi S. za jeho proteplená slova, ale musím poznamenat, přátelé a soudruzi, že v současné nejsem soudruh, ale přítel.

Jak jsem již několikrát uvedl, a to i ve svých kádrových materiálech, což přítomný přitel tajemník jistě ví, po tragické Listopadové prohře jsem odešel z rodné Strany. Se slzami v očích, ano, přátelé a soudruzi, doslova se slzami v očích jsem odešel ze Strany, kterou spoluzakládal můj prastrýc, jejímž byl krátkou dobu i generálním tajemníkem.  ;-(

Po letech černého zoufalství nad ústupem socialismu jsem uzřel opět rudou záři, když přítel Zeman mluvil o kapitalismem a demokracií spálené zemi, o vázání stranických legitimací do kůže členů ODS. R^  Viděl jsem, že vstali noví bojovníci, i vstoupil jsem proto do Strany, kterou spoluzaložil můj praděd, a v ní dle svých sil bojuji za štěstí všeho lidu.  V

Děkuji vám za pozornost, přátelé a soudruzi, a nyní si vyslechněme další příspěvek v diskuzi na téma "Potřebnost urychlené normalizace celé naší společnosti".

tich@dohoda 31.5.2009 8:21

Tato logika ale u primitivní režimů/diktátorů neplatí. Nefunguje, většinou. Předpokládá soudnost, vzdělání, uvažování, strategické úvahy...

viz titulek, Jakub S/. Jsem dalek se sovetskych/ruskych soudruhu zastavat, ci obhajovat je, nicmene sovetske vedeni bych urcite nepovazoval za primitivni , stejne jako neradim podcenovat to soucasne ruske. SSSR bylo pokracovanim carske imperialni politiky jinymi prostredky. Skolstvi bylo kompletne okopirovano od USA , ovsem se zasadnim rozdilem, bylo zdarma na vsech urovnich a bylo centralizovane/standardizovane . Absolvent stredni skoly/high school musel/musi kazdy rok udelat zkousky z predmetu jako matematika, fyzika, chemie, jazyk, a pod. aby postoupil do dalsiho rocniku. Toto v USA neplatilo a neplati dodnes na spouste skol, ktere "studentovi" daji high school diploma. Na to navazoval  system vysokych skol , opet okopirovany od USA, tedy velke mnozstvi skol, vetsinou prumernych a maly pocet prestiznich, pro ty nejlepsi studenty a vyvolene /vcetne vojenskych/ . Odtud se rekrutovaly  hospodarske elity, technokraticke kadry,generalita, vedci, diplomate,  ti slouzili aparatcikum . Ano , SSSR byl bezohlednou diktaturou, primitivni bylo nadrazeni ideologie nad ekonomicke zakony. Pokud by soudruh Gorbacov byl sovetskym Teng Xiao Pching , obavam se, ze bychom tu meli SSSR a socialisticky tabor dodnes. Cest :-)

Jakub S. 31.5.2009 12:17

Re: Tato logika ale u primitivní režimů/diktátorů neplatí. Nefunguje, většinou. Předpokládá soudnost, vzdělání, uvažování, strategické úvahy...

No, na tom něco je... zdravím. Jsem si jenom vybavil tu neuvěřitelnou gerontokracii, item u Maa...

huhu 31.5.2009 7:16

a proč ne norrmalizace?

je mi jedno jestli socialistická nebo kapitalistické!je mi jedno která parta to bude kočírovat a jaké ideologické bláboly bude plkat!1.chci práci 2.skromné bydlení 3.polívku a teplou sekanou 4.pro svý děti bezpečnost a dobrou školu......a to je všechno!!!!!