20.4.2024 | Svátek má Marcela


GLOSA: Vajíčková kampaň

30.5.2009

Četl jsem Astonův úvodník Hnusné divadlo v Praze a je mi líto, ale nesouhlasím s tím odsouzením. Je to definitivně zajímavý fenomenon, a to takový, že ho nelze jen tak moralisticky spláchnout do záchoda bezvýznamnosti.

Jsem toho názoru, že tady vykrystalizovala frustrace určité inteligentní vrstvy české společnosti, a to té kosmopolitní, jinými slovy pro-evropské, která se zajímá, volí, zvládá internet – ale je bohužel pořád v menšině a pravidelně přehlasovávaná tupým, za 30 korun prodejným davem, který žere populistickou propagandu i s navijákem a arogantně přehlíží nebezpečí paktování se s komunisty, o tendencích tulit se k Rusku ani nemluvě.

Aston napsal: „Jde zřejmě o samovývoj uvědomění jakéhosi ‘internetového davu’“.

Tím „samovývojem uvědomění“ uhodil hřebík na hlavičku, ale ne „jakéhosi internetového davu“ (to je tak trochu oxymoron), ale výše popsané skupiny. Potvrzují to taky reakce lidí. A to nejenom na internetu. Mnoho mých známých je přímo nadšeno. Konečně se našlo ukazovátko na ten nestydatý populismus. A jestli je to hrubiánské ukazovátko, tak ať. Na hrubý pytel hrubá záplata.

Pozoruhodné byly taky internetové reakce na odsuzující projev Václava Klause. Kolik lidí vyjádřilo při této příležitosti rozčarování s politikou Václava Klause jak směrem k EU, tak směrem k Rusku a mnozí prohlásili, že by taky zasloužil vajíčkem do hlavy.

Já jenom dodám: „Kéž by se všem těm potrefeným po zásahu rozbřesklo.“

petr.kolar@canada.com