23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

GLOSA: V čem to vlastně žijeme?

Nedávno jsem poslouchal jakéhosi činovníka z rodu mutantů rodících se „in vitro“ v bruselských sklenících. Během toho slovního průjmu mne napadlo, co to proboha vlastně ta Evropská unie je? A tak jsem se pokoušel napsat nějakou definici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 24.6.2016 8:18

Re: Jak lze plivat na EU a co s toho asi vzejde.

https://www.novinky.cz/komentare/407425-komentar-britanie-odchazi-eu-se-nezhrouti-ale-vyznam-ztrati-alex-svamberk.html

Blábolem není riziko rostoucího vlivu Ruska. Pro Putina je důležitý jen růst moci a jak vidno i L.N.475 takovému vývoji fandí.

P. Sulc 24.6.2016 2:53

Re: Grafomanská exhibice

Jeste jste nam mohl vysvetlit, proc pendluje tisice uredniku vcetne ruznych kramu nekolikrate do roka z Bruselu do Stutgartu a zpet. A jeste nam reknete, kolik to stoji, eventuelne, kolik to dela na EU danoveho poplatnika vcetne nemluvnat. Clovek vaseho zarneho intelektu to jiste zmuze ein zwei.

J. Kanioková 23.6.2016 22:20

Na rozdíl od vás má pan Tvojan pravdu

a skvěle tu "úúúžasnou" EU svou formulací zesměšnil..

M. Prokop 23.6.2016 21:34

Re: Grafomanská exhibice

Bohužel tržní hospodářství v zeleně socialistické EU pomalu mizí.

Pan Trojan má, na rozdíl od vás, smysl pro humor.

P. Sulc 23.6.2016 21:32

Re: Mate pravdu,

Ono Ustava sem, Ustava tam. I zde, v USA tojde do kytek. Ja tu ziju od leta 68, a vidim, jak se vse meni, k horsimu, jak jinak. A v podstate diky Demokratum. Vetsina Cechu jsou ovsem Republikani. Razdil nebejval tak velky, ale pak se zacalo vse politisovat: zbrane, potraty, minimalni plat, buserantska prava, vselijaka jina ''prava'', koureni, kdejaka hovadina. A ovsem politicka korektnost. No nic, brzo mne odnese cert, co si s tim budu delat hlavu.

F. Farniente 23.6.2016 21:17

Grafomanská exhibice

je to nejtrefnější, co mně nad příspěvkem pana Trojana napadá. Nemám sice vůbec rád pojem "čecháčkovství", ale autor ho tak mistrně prezentuje, že ho použít musím. Šedesátiletý úspěšný rozvoj integračních snah evropských institucí proti 3 - 4 rokům krize a pan Trojan hned hází flintu do žita. Kdyby nebyl obyčejný brouk Pytlík, co ví všechno líp a každému umí poradit (ale nic pořádně sám udělat), věděl by, že každý systém po čase vyčerpá růstový potenciál a musí se (za doprovodu krizových jevů) přestavět a regenerovat. Tržní hospodářství to předvádí už skoro třista let a spirála jde pořád nahoru.

J. Kanioková 23.6.2016 21:13

Ách jo, ta dekolonizace to začla, to vím,

a za to u mě mají tyhle země značné mínus.

Bat Ye Or: Eurábie: Euro-arabská osa - http://jdem.cz/ba74h7

L. Popovský 23.6.2016 20:46

I černý humor?

L. Novák 23.6.2016 18:59

Re: Jak lze plivat na EU a co s toho asi vzejde.

Zase tyhle bláboly plné hrubek... Rada

L. Novák 23.6.2016 18:58

Re: Jak lze plivat na EU a co s toho asi vzejde.

Zase tyhle bláboly plné hrubek... "Ra

P. Harabaska 23.6.2016 18:15

Re: Souhlas. Dobré. Vtipné (černě trochu).

Bene, bene.

P. Harabaska 23.6.2016 18:13

Re: Souhlas. Dobré. Vtipné (černě trochu).

Takže Rusko převzalo štafetu od Velkoněmecké říše a stalo se tou bůhvíkolikátou říší? Dědicové Adolfa, Josepha a Hermanna mohou mít radost, že jejich odkaz nezapadl, a Frau Netzer může radostně tleskat ručičkama, že ten černý Petr nezůstal v rukou jejích Volksgenossen und Volksgenossinnen.

P. Harabaska 23.6.2016 18:03

Re: Evropský blud

Právě de Gaulle svým podpisem Evianských dohod na konci alžírské války a přijímáním arabských spolubojovníků francouzské armády v Alžírsku - spolu s uznáváním pasů příslušníků států Commonwealthu Velkou Británií po dekolonizaci - poprvé otevřel dveře pro migrační vlny přicházející z jihu do Evropy. De Gaulle tak sice zabránil dalšímu umírání Francouzů v Alžírsku, které pak ale arabští přistěhovalci významnou měrou přenesli do Francie. Francouzi spolu s Brity se tak stanou prvními evropskými národy, které díky porodnosti imigrantů přestanou jako evropské existovat.

P. Harabaska 23.6.2016 17:46

Poněkud humorný pohled

na smutný obraz EU lze vyčíst z výňatku knihy britského autora, spisovatele a novináře "Stephen Clarke: Merde po evropsku" uvedeného v Literárních novinách. Ta popsaná rozbujelost, mrhání penězi a absurdní "universalita" evropského projektu nás přesvědčí, že jsme to vlastně všechno už tušili a víme o tom.

J. Kanioková 23.6.2016 16:52

Sice máte (se Senekou) určitou pravdu,

a taky se toho držím - vždycky co na srdci, to na jazyku - a celoživotní trable z toho.. jenže daný případ je jiný. Jedovaté trolly nejvíc potěšíte, když na ně reagujete. A naopak. Zbytečná ztráta času..

Z. Lapil 23.6.2016 16:21

Re: Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující

Snad ani nejsem starodemokrat. Jen mi pořád připadá jednodušší říct si, co chci, místo abych to nějak složitě protlačoval zákonama.

Čtete fantasy a pohádky? Tam taky: démony lze celkem snadno vyvolat a zaúkolovat, ale oni pak mají tendenci vykládat si to zcela nečekaným (a nepříjemným, samozřejmě) způsobem. A když si místo démonů do cesty postavíte politiky, právníky a policajty, máte z jedné dobré myšlenky komunismus, z jiné EU a konstatování, že lidé mají různou barvu, se stane trestným činem.

Těší mě, že jsem aspoň někomu u Moravce chyběl. Rád si říkám, že bych tam ani nechtěl, ale pravda je, že jsem nebyl pozván :-).

Z. Lapil 23.6.2016 16:08

Re: Jak lze plivat na EU a co s toho asi vzejde.

Nástin alternativ? Již K. Havlíček Borovský psal (cituji zhruba): Mohu snad říci "Je příliš sucho, úroda bude špatná" pouze tehdy, umím-li učinit, aby pršelo?

Š. Hašek 23.6.2016 16:07

Re: Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující

Pane Lapile, zamyslete se! Vždyť Vy jste stále ještě starodemokrat, možná i nějaké ty xenofopopul prvky taky se najdou. Absolutně jste chyběl u Moravce!!

Tak Vy se chcete s občanem domlouvat? Jen tak? A jak k tomu přijde ostatní všelid? A nepotřebujete směrnici? A nechcete dotaci? A řecký, hladovějící lid Vám je k smíchu??

K čertu s bruseláky. A našimi podržpřetrhsetaškami.

Š. Hašek 23.6.2016 15:58

Re: Nedivím se..

Seneca (volně): Kdo mlčí, souhlasí.

Já teď ještě trochu klempíruju, a fakt nevím, zda nemám ležet a čumět do stropu. Ale když já vodmala furt (bylo mi milionkrát naznačeno otcem, že říká stále) slyšel, že aspoň "na tu slanou vodu" si mám vydělat.

J. Kanioková 23.6.2016 15:35

Nedivím se..

na to je jediný recept, ignorovat..

Š. Hašek 23.6.2016 15:04

Re: Souhlas. Dobré. Vtipné (černě trochu).

Tedy pánové, takhle se překouknout! Moje chyba.

Děkuji za upozornění paní Kaniokové.

Š. Hašek 23.6.2016 15:02

Re: Souhlas. Dobré. Vtipné (černě trochu).

Já se přehlédl, ta ježibaba dovede někdy vytočit. Omlouvám se .....

Z. Lapil 23.6.2016 14:34

Re: Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující

Víte - zní to, jako kdybyste měl pravdu, ale přesto: odklon od skvělých myšlenek otců zakladatelů - to už jsem někde slyšel.

Mezi námi: proč bych JÁ, byť prostřednictvím volených zástupců, měl řešit řecký život nad poměry? Já mám dost starostí se SVÝM životem nad poměry :-).

Co když je správnější se sousedy se DOMLUVIT (nebo nedomluvit, i to je verze) o jednotlivých problémech společného zájmu, než si vzájemně nadiktovat povinnou domluvu O VŠEM, to je ve finále i o tom, jestli sousedka zakazuje manželovi zvedat záchodové prkýnko, protože kdybych je náhodou navštívil a záchod použil, tak že abych ji nerozhořčil?

R. Hroza 23.6.2016 13:37

definice

Docela dobrý ale ne každý to dá. Zajímavý pokus o kumulaci a stručnost to určitě je. Dík za inspiraci.

S. Donát 23.6.2016 13:35

Re: Pozor na cizí termity!

Stačilo to i bez podpisu.

P. Han 23.6.2016 13:26

Re: Jak lze plivat na EU a co s toho asi vzejde.

Bohajeho, y jste totálně blbej! Proč asi EU dováží tolik výrobků? Ne pro nějaké "překročení zátěže", ale proto, že právě EU systematicky likviduje konkurenceschopnost evropských zemí i výrobců. EU již není schopna produkovat nerostné suroviny (což mi zas tolik nevadí), ale ani dostatek zemědělských produktů a průmyslových výrobků. A pokud něco produkuje, je to za násobně vyšší ceny, než mají identické produkty mimo EU. Služby jsou tak drahé, že v některých odvětvích, třeba v opravárenství nejrůznějších výrobků, je nesmysl je používat, je rychlejší, jednodušší a levnější si koupit nový výrobek. Z toho vyplývá nepotřeba příslušných odborníků, tedy i příslušných škol a učilišť, a kruh se uzavírá. Zato politologů a sociologů bude pořád dost.

Pokud EU není schopna nabídnout ani suroviny, ani výrobky, ani služby, zbývá už jen nabídka ideologie. A o tu nikdo nestojí, vidí-li tak trapný příklad jejího použití.

J. Kanioková 23.6.2016 13:15

To nepsal Vám

S. Netzer 23.6.2016 13:14

Re: Pozor na cizí termity!

Jak vtipné.

Š. Hašek 23.6.2016 13:03

Re: Marxák jsem nezažíla,

Já bych jen ještě poprosil autora, aby sepsal nějaké heslo/zkratku/výcuc do hospody, nebo když člověku upadne krajíc chleba s medem na koberec. Stačí jen šestislovná (i osm slov možno) úderná věta na thema bruseláci. Ale terminologii zachovat!!

A. Alda 23.6.2016 12:59

Jste gigant.

A máte pravdu.