20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

GLOSA: Už je to tady!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Roth 2.3.2010 10:42

Je dobré vědět,

že tyto benefity byly zdaňovány stejným způsobem, jako od ledna 09, až do roku 2004 (po dobu 6 let vlády ČSSD), tedy nejde o nic nového. Pokud jde o závěrečné hlasování zákona v loňském roce, ze 142 hlasů pro zdanění bylo 75 hlasů poslanců za ČSSD a KSČM. Takže - o co sakra levici jde?

T. Vodvářka 2.3.2010 10:08

Bude to ještě trvat dlouho

Je to samozřejmě nesmysl. Veškeré režijní výhody pro zaměstnance byly za komunismu dány jen proto, aby suplovaly nedostatek peněz na výplaty. Tyto výhody - pokud na ně zaměstnanec má - nemají být nárokovou složkou, ale jen a jen složkou prémiovou za dobrý pracovní výkon. Pokud je podnik prodělečný, nevidím jediný důvod, aby měl kdokoli jakýkoliv benefit navíc. Takže tato stávka, kterou je národu vyhrožováno, je jen zběsilým bojem za něco, co už mělo být dávno zrušeno. Nebo naopak můžeme zavést širší benefity - kupříkladu osvobodit od poplatků u lékaře a v nemocnicích všechny zdravotníky, zaměstnanci justice nebudou platit advokáty a soudy, zaměstnanci v dopravě nemusí mít dálniční známky atd atd. našlo by se toho tolik. Nejlepší systém je ten nejjednoduší, ale to by nevyhovovalo Jirkovi Pandurovi, ani Falmerovi, aby mohli získat zadarmo množství hlasů ve volbách. Bude trvat ještě dlouho - pokud vůbec - až bude platit ten nejjednudušší systém, že za dobrou práci bude tolik peněz, abych nemusel čekat na "drobky od stolu" které smete vrchnost.

V. Linhart 2.3.2010 8:21

Víte,pane,co je nejhorší?

Když přispěvatel jakéhokoliv periodika sklouzne do obecně přijímaných klišé.V takových schématech jsou vlaky opožděné a vždy špinavé a osádka vlaku štěkavá a nepříjemná a tak - obvzlášť před pro společnost dozajisté nepříjemnými avízovanými akcemi - bývají na místě apely nabádající k ometání vlastního prahu.A přitom by stačilo alespoň několikrát v roce tím vlakem doopravdy jet a ne jen sledovat včasnost a čistotu vlaku zpoza volantu souběžné silnice.Jezdím totiž - z principu a úcty k ekologii -  převážně vlakem.Nestalo se mi za poslední rok,že by vlak měl zpoždění větší jak pět minut.Čistota je věc druhá,ty vagóny jsou za těch dvacet a více let provozu hodně opotřebované,ale i tak se dá třeba srovnávat čistota WC ve vlaku s dobou před třeba před patnácti lety.Dá se jistě namítnout,že bychom se měli srovnávat s těmi nejvyspělejšími,to ano.Ale je to především otázka priorit v dopravě,kde vlaková doprava je minimálně na druhém místě při upřednostňování silniční přepravy.Až se takovým způsobem jako do silnic bude investovat i do železnic,naše dráhy budou mít světovou úroveň.Pak třeba i salónní kritici vylezou ze svých škodovek a trabantů a alespoň jednou za čas se půjdou svézt vlakem,aby věděli,o čem vlastně píšou.

P. Čech 2.3.2010 11:05

Re: Víte,pane,co je nejhorší?

Nejde o žádná obecně přijímaná klišé. Jde o fakta. Osobně zhnusen úrovní naší osobní železniční přepravy přestal jsem tuto používat v roce 1995. Až nedávno jsem byl okolnostmi donucen opět vlak použít. Měl opět samozřejmě zpoždění (vyjel pozdě z výchzí stanice). Záchod byl nepoužitelný pro čistotného občana a netekla vůbec voda. Některá sedadla byla ušpiněná (neobsazená) a to tak, že čistě oblečený člověk si na ně nemohl sednout. Přestože auto nevlastním, jen mne to utvrdilo v přesvědčení opět nadále osobní žel. dopravu ignorovat. Miliardové státní injekce do ČD jsou vyhazováním peněz a hrozby stávkou železničními zaměstnanci do nebe volající drzostí. Jedinou obranou většiny ostatních občanů státu je pouze a jedině tvrdá ruka (Margaret Thatcherová). Ve všech státních podnicích, které jsou prodělečné, je nutno okamžitě zrušit veškeré benefity a to až do doby, kdy tyto podniky budou dosahovat zisku bez státních dotací. Do osobní železniční dopravy pustit soukromé subjekty a to bez jakéhokoliv omezování. Nezákonně stávkující (nejde o spor mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem, ale o nezákoné zasahování do státních kompetencí) okamžitě propustit. Máme půl milionu nezaměstnaných a to i s vyšším vzděláním, takže je možno je nahradit. Jakékoliv ustupování vyděračským požadavkům odborů pod taktovkou ČSSD a KSČM je cestou do pekel stejně jako tomu bylo v roce 1948.

B. Rampír 2.3.2010 16:15

Re: Víte,pane,co je nejhorší?

Pane Čechu, ten svinčík ve vlacích nedělají železničáři, ale cestující, kteří se ve vlacích chovají jako prasata. Kdo má na ten pořádek ve vlacích dohlížet, když v celém vlaku je dnes jeden jediný průvodčí, který navíc vykonává funkci vlakvedoucího. Kdysi tvořilo vlakou četu osobního vlaku nebo rychlíku nejméně čest lidí: strojvedoucí, jeho pomocník, vlakvedoucí, manipulant ve služebním voze (nakládal a vykládal spěšniny) a nejméně 2 průvodčí (podle počtu vozů někdy i 3). Dneska vezou osobní vlak 2 lidé - strojvedoucí a průvodčí. Ve stanicích na většině tratí nejsou žádní zaměstnanci, dokonce ani výpravčí. Provoz řídí na dálku dispečer a když napadne sníh, musí si často jít vyčistit výhybku strojvedoucí. Ale za tenhle bordel nemohou řadoví zaměstnanci, chyba je v systému řízení železnic a viníci sedí jinde (zpravidla v teplých kancelářích u vrchovatě zásobených koryt).

P. Čech 2.3.2010 17:30

Re: Víte,pane,co je nejhorší?

Vážený pane, necítím se být povolán k řešení situace, pouze na ni upozorňuji. Kdo a proč zapřiňuje nepořádek ve vlacích mne, jako cestujícího, který si musí platit nekřesťanské jízdné, také příliš nezajímá. Za své peníze pouze požaduji kvalitní služby. Nic více a nic méně. Jde mi o to, že vlaky jsou špinavé, neteče voda, záchody se nedají používat a vlaky mají zpoždění. Příčiny, důsledky a nápravu tohoto stavu mají na svých bedrech ČD. Na to dostávají od státu obrovské prostředky. Neumí-li to, nechť pustí na tratě soukromé subjekty, které se holedbají, že to dokážou. Nechť tedy ukážou, zda na to mají. Není nic jednoduššího. Ovšem zvláště by si měli zaměstnanci drah uvědomit, že všechny tyto nešvary železniční osobní přepravy padají na jejich hlavy. Kdo jiný by je měl řešit než zaměstnanci ČD od generálního ředitele až po průvodčího. Jak jsem již napsal, vyhrožovat za takové situace stávkou pro mizerných 17 Kč měsíčně je drzost a měla by být potrestána a ne vyslyšena.