28.11.2021 | Svátek má René


GLOSA: Umění přesvědčovati

28.10.2021

Covidová krize nabývá na obrátkách. Nejen kvůli tomu jsem se minulý týden nechal na Chodově v obchodním centru přeočkovat třetí dávkou. Byl jsem tam v úterý, za deset minut jsem byl venku. Druhý den mě trochu bolela ruka, následující den nic, to jen na okraj, bezprostřední osobní dojem. Byl bych si tu třetí dávku nechal aplikovat, i kdyby se křivka neplazila vzhůru. Jsem očkovaný vůči kde čemu, proč bych měl vynechat covid. Zdaleka ne každý se na očkování takto dívá. Tu a tam se objevují statistiky a více méně se shodují na třiceti procentech lidí, kteří se nechtějí očkovat.

Spolu s pandemií ožila debata o tom, jak přesvědčit nepřesvědčené. Osobně si myslím, že akce s Tečkou byla vymyšlená velmi dobře. Měla bohužel háček: očkování žádnou tečku za pandemií neudělalo. Heslo Tečka teď může sloužit jako symbol, nikoli jako argument. Třeba zrovna v tom pražském OC Chodov vás vedou labyrintem chodeb ukazatele ve stylu Tečka-tudy.

Nová vláda teď bude mít na krku epidemii se vším všudy, včetně přesvědčovacích akcí. Měla by přijít s něčím lepším, než byla Tečka. Na to se dá podotknout – babo, raď.

Já bych věděl, ale neprojde to. Už jednou, před lety, jsem na tomhle místě navrhoval přesvědčovací slogan. Týkal se kouření. Vycházel jsem z toho, že zdravotní argumenty jdou mimo a kuřáci ignorují i ty odporné fotky na krabičkách. Jako slogan jsem navrhoval KUŘÁKU, SMRDÍŠ. Což je nepopiratelný fakt. Kuřák smrdí, i když zrovna nekouří, táhne mu z úst, ale i z oblečení, z vlasů i pleti. Jenže on se nikdo neodváží ten slogan použít. Asi proto, že by byl příliš účinný, kdyby se nasadil s dostatečnou razancí.

To bylo před lety, teď tu máme covid.

Když sleduju statistiky, tak mi ten slogan svítí před očima. Výrazná většina lidí v nemocnicích nemá očkování. Statistiky jsou různé, ale ten nejmenší poměr na který jsme narazil, byl 2:1, ale taky je to 10:1. Očkovaní to někdy chytnou taky. Mezi námi, po druhé dávce jsem taky covida chyt, ale odbylo se to jenom ztrátou čichu na dva týdny. Příznak, ale zanedbatelný.

Takže ten můj slogan je jednoduchý: COVID SI TĚ NAJDE. Je to jako s tím kouřením a smrděním. Je založený na skutečnosti. Covid si tě najde. Každého si najde a záleží na okolnostech, jak se s dotyčným popasuje. Je to případ od případu. Vtip je v tom, že si nikdo nemůže být jistý, jak zrovna u něho to popasování proběhne. Někdo vyvázne dobře i bez očkování a někdo umře i s dvěma dávkami. Jenže dopředu to nikdo neví a nemůže vědět. Je to prostě riziko a bez očkování je to riziko sakra větší, než s ním.

To je vše. Být vláda, nechal bych život běžet a lidi dělat, co dovedou. Covid si tě najde, řekl bych jim a nikoho bych netrápil buzerací a kontrolami. Ale neprojde to. Je to příliš jednoduché a nikdo na tom nevydělá ani korunu. Takže je to bez šance.

LN, 25.10.2021

Neff.cz



Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!






 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.