19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Svoboda slova v ohrožení

Ve čtvrtek 19.7.2018 v diskusním pořadu České televize „Události, komentáře“ měli o Trumpově politice diskutovat Ladislav Jakl a pokrokářský akademik z Bostonu Igor Lukeš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 24.7.2018 22:28

Re: Prognostický ústav

A to tam pan Lukeš ani nepracoval.

P. Han 24.7.2018 22:25

Re: Že je v ohrožení svoboda slova, s tím souhlasím

Samozřejmě, že je demokracie v ohrožení. Je to zakomponováno v její podstatě. Hitler i Gottwald byli také demokraticky zvoleni. Současná definice (i praxe) demokracie se od té athénské velice liší.

V. Církva 24.7.2018 21:06

Re: Omezení svobody

Zdálo se mi že poslední volby celkem odmítly multikulturalismus a migraci. Přesto nám téměř nevolená ČSSD přes Babiše dodala svinstvo multikulturalistu Poche.

Arogance tedy pokračuje a ti smradi arogantně schvalují Marakešskou Dohodu. A před parlamentem nikdo neprotestuje, jen řeší minulost KSČ. Jenže komunisté jsou dnes nebezpeční v moderní zelené, oranžové či pirátské multikulti podobě.

Pokud se politici nepoučí, patří na smetiště dějin.

J. Kanioková 24.7.2018 19:35

Ubožáku

J. Kanioková 24.7.2018 19:33

Naprostý souhlas s článkem

J. Kanioková 24.7.2018 19:32

Jste trapný

J. Kanioková 24.7.2018 19:29

:)))))))))))))))

J. Kanioková 24.7.2018 19:26

Lukeš, "liberální demokrat",

tak jako naši domácí pravdoláskovníci - stejná cenová skupina jako PEHE, Klvaňa, Petr Kolář, Tomáš Sedláček, J. Šonka, Švejnar, Martin Fendrych apod, a Respekt i blogy na Aktuálně. Přesvědčení o vlastní JEDINÉ PRAVDĚ a nejvyšším IQ.. Machrování, povýšenost..

K. Janyška 24.7.2018 18:42

Re: Že je v ohrožení svoboda slova, s tím souhlasím

Ano, demokracie je vadným a mylným nástroje správy věcí veřejných... Dzp.

O. Zuckerová 24.7.2018 17:35

Re: Je špatné, že nedokážete identifikovat skutečný zdroj

Já myslela, že to je "Du zase pryč", tak jsem mu jednou odepsala, ať nechodí (činí konverzaci kompaktní opakováním známého tématu, v hudbě se tomu říká "stálá protivěta")!

P. Rychetsky 24.7.2018 17:33

Re: co tady brecite

Mne se taky libi skoro vsechno co Trump dela. Desitky let fnukame, ze OSN a komise pro lidska prava je vysmech vsemu normalnimu a sypem do ni penize. Pak musi prijit az cosi podivneho jako Trump a najednou to ze dne na den neni. A vsichni jakobynormalni politice cumji jak suvy z nudli.

Jako kdyz Izrael zbomardoval Syrii jaderny reaktor. Porad palestinci chudinci a bojkot Izraele a chozeni kolem horke kase a najednou prd - jedna zeme zbombarduje druhou a nikdo ani necekne. Vsichni vedi, ze je to dobre. Proc to Izraeli davno neprikazala OSN?

V. Kain 24.7.2018 16:44

Re: Ach jo, zase akademik!

Do veřejnoprávních medií by neměli být vpouštěni takoví lehkoživkové jako je Lukeš.Obyčejná pokrytecká nula.

K. Zelený 24.7.2018 15:40

Re: Ciwe kde a kdy už jsem stejné lži,

Díky za potvrzení jedné z mých výhrad k tomu výplodu IVKismu. A co ty další, taky potvrdíte nebo snad vyvrátíte?

S. Donát 24.7.2018 15:38

Re: Ach jo, zase akademik!

Často je to spíš naopak. Mnohdy lidé z akademického prostředí žijí

zavření ve svém akvárku a zcela odtrženi od reality, blábolí nesmysly a

hrozně těžce nesou, když si s nimi někdo dovolí nesouhlasit. Podobně to

mají někteří politici...

S. Donát 24.7.2018 15:31

Že je v ohrožení svoboda slova, s tím souhlasím

Úplně se neztotožňuji s poslední větou, že je v ohrožení demokracie. Vždyť si to ořezávání všemožných svobod (včetně svobody slova) sami prosazujeme, za použití demokratických principů... :-(

P. Han 24.7.2018 15:29

Re: Padon z IVK

Vypadá to spíš, že vás tak dlouho vedl Vladimír Iljič Lenin, až jste dopadl na hubu.

S. Donát 24.7.2018 15:15

Re: Je špatné, že nedokážete identifikovat skutečný zdroj

Kajanova značka, zkratka "Děkuji za pozornost". Zvláštní na tom je, že jeho textům už skoro nikdo pozornost nevěnuje. Obzvlášť, když začne svoje litanie o kompostovce :)

S. Donát 24.7.2018 15:13

Re: Padon z IVK

Že si ho ještě všímáte. :-D

R. Langer 24.7.2018 15:00

Re: Ciwe kde a kdy už jsem stejné lži,

Ano, evidentně jste se díval na něco jiného někdy úplně jindy.

R. Langer 24.7.2018 14:57

Re: Padon z IVK

Vám nějak hrabe?

K. Janyška 24.7.2018 14:19

Re: Ach jo, zase akademik!

Každý, kdo nezná kompozitivní teorii je nedostatečný pro relevantní společenskou diskuzi. Každý, s tituly i bez... Dzp.

J. Ráž 24.7.2018 14:11

Re:

Prosil bych o vysvětlení co znamená "skutečná" demokracie. Jste názoru, že může existovat demokracie "neskutečná" nebo jiná, než skutečná?

PS. Svou poznámkou jste u mne vyvolala humorné asociace: Je liberální demokracie demokracií skutečnou nebo neskutečnou,tedy demokracií není, je blíže skutečné demokracii parlamentní systém nebo prezidentský, je ještě skutečnou demokracií, když mnohý zákon nebo rozhodnutí parlamentu musí být kontrasignováno královnou?

J. Ráž 24.7.2018 14:00

Ach jo, zase akademik!

Nechápu, proč u nás u mnohých stále převládá názor, že když je někdo "akademik" má v diskuzi s neotitulovaným oponentem pravdu.

Chtěl bych upozornit, že titul profesor v USA uděluje vedení příslušné university a je vázáno na konkrétní místo. O titul profesora tak pan Lukeš přijde, když z university, kde působí odejde. Pan Lukeš není tedy akademikem v té podobě, jak to u nás vnímáme,neb když u nás jmenuje někoho prezident republiky profesorem, oceňuje především jeho dlouholetou pedagogickou a vědeckou práci. Titul profesora a zasloužený respekt k němu se vážící, má u nás jeho nositel v podstatě na vždy.

K věci:

Ten pořad jsem sledoval zcela neutrální pohledem. Vnímal jsem to tak, že se tam střetli dva protichůdné názory a bylo dobře, že se mohly projevit naplno. Současná euroatlantická civilizace je názorově rozdělená a jednu názorovou větev reprezentoval pan Jakl a druhou pan Lukeš. Podle mne pan Lukeš svoje teze v diskuzi s panem Jaklem nedovedl argumentačně obhájit a následně zcela ztratil "glanc" když začal Jakla osobně napadat, čehož vrcholem byl pokus o jeho osobní dehonestaci odkazem na jeho neortodoxní účes.

Osobní napadání a posuzování někoho podle vzhledu je typickým znakem bolševického uvažování, které jsem osobně zažil před padesáti lety, kdy jsem nosil dlouhé vlasy a "asák" mi sdělil, že mne kvůli mému účesu nepustí ke zkoušce. Že se k něčemu podobnému dnes sníží americký vzdělanec, mnoho vypovídá o současném způsobu myšlení americké akademické inteligence.

M. Moravcová 24.7.2018 13:45

Re: Padon z IVK

vy už to nepijte ani ředěný, neumíte potom ani myslet ani psát

M. Moravcová 24.7.2018 13:35

Děkuji,

je třeba na ty ne nešvary, ale totalitní praktiky neustále upozorňovat a bránit všeobecnou svobodu slova.

O. Mayer 24.7.2018 13:32

Re: Je špatné, že nedokážete identifikovat skutečný zdroj

... pokud jste to někdy věděl, tak vám gratuluju- to Dzp je záhada srovnatelná s existencí Higgsova bosonu

P. Rajman 24.7.2018 13:15

Padon z IVK

ale byl to právě pohrdlivý slovník a anonymní udávání stoupenců Vladimíra Lenina, které v článku z dílny IVK spatřuji, a které mě vedly ke krátké replice.

P. Rajman 24.7.2018 13:08

Pokrokářský akademik z IVL

se evidentně neumí podepsat. Jestli se tedy vůbec o akademika jedná.

K. Zelený 24.7.2018 12:42

Ciwe kde a kdy už jsem stejné lži,

překrucování a urážky slyšel a četl ?

„pokrokářský akademik“ – v padesátkách to byli buržoazní intelektuálové určení k tahání gum v mišelince

...“ požadoval, aby lidé Jaklova zjevu a názorů nemohli své názory veřejně říkat.“ – to se asi IVK koukal a poslouchal něco jiného...“ veřejnost většinově odsoudila” – ano, i náchodské tkadleny...” arogantní namyšlené hulvátství”- jak říkala Švorcová – v nezkrotné pýše...”nenávistně urážen, nazýván lhářem a umlčován“- jak se říká člověku co lhal o stovce svržených režimů....“jenom proto, že se odvážil zastat se současného amerického prezidenta“ – kdepak, proto, že hrubě urážel Ameriku... a tak je to se vší „argumentaci“ v tomhle výlevu.

G. Kovář 24.7.2018 12:08

Re: Je špatné, že nedokážete identifikovat skutečný zdroj

Pane Janyško,

už jsem zapomněl co znamená Dzp. Můžete mi to připomenout?