26.11.2020 | Svátek má Artur


Diskuse k článku

GLOSA: Svět naruby

Před cirka osmdesáti roky zpívali Voskovec a Werich píseň „Svět naruby“, z níž je jasné, s jakými problémy se tenkrát lidé setkávali a co je trápilo

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Prikner 13.4.2015 14:02

Nádraží Veleslavín a metro

Jezdím občas do Dejvic vlakem z Kladna. Výstup na nádraží Dejvice není nic moc, nástupiště jsou navršené hromady hlíny, při dešti mírně blátivé, při námraze s sněhu jde při nástupu/výstupu o zlomení nohy, ato nemluvím o cestě z nádraží do metra, zde jsem několikrát pěkně uklouzl. Při budování metra se ČD i Praha vykašlali na přímý přístup dráha - metro (kryté bezbariérové nástupiště ČD - kryté eskalátory a výtah do metra).

Při stavbě metra Veleslavín jsem myslel, že ČD tam konečně udělá kryté bezbariérové nástupiště, z něho eskalátor do vstupní haly a výtah. Vy...li se na to všechno, vše je jak za stara. Tak jsem si přístup k zákazníkům jak ze strany ČD, tak magistrátu nepředstavoval a jak to vypadá, ani se to nijak nezlepší, dokud se nerealizuje pohádka kterou nás z Kladna krmí už 20 let pod názvem rychodráha a to budee, jak se říkalo v pětiletce páté.

V. Braun 13.4.2015 18:41

Re: Nádraží Veleslavín a metro

Nejsem si jist,ale nepatří ty nástupiště Správě drážní cesty a ne ČD? Na podstatě to samozřejmě nic nemění.

V. Novák 13.4.2015 12:28

Původně totiž měl dopravu na letiště

zabezpečovat vlak. Jenže bylo šetřeno - a vlak není. Tedy vlak je - ale na letiště nejede.

Protože projektantovi bylo řečeno, že vlak na letiště pojede, vyprojektoval - dle příslušných tabulek a v rámci úsporné stavby - na krátké schodiště k autobusům pouze schodiště, zatímco zatížený směr pro cestující cestující (nechtěný absolutní rým) na letiště vlakem, vybavil eskalátory. Které momentálně jedou k vlaku, který na letiště nejede. Ač je o to žvaněno již drahná léta - a dokonce ani nelze použít oblíbenou výmluvu na nevykoupené pozemky, neb opravená trať má vést po tělese existující dráhy.

Výsledek?

Ten, který znáte...

K. Janyška 13.4.2015 10:09

Ano, lidský svět se lidem zdá čím dále, tím více naruby.

Je to tím, že si o něm myslí něco jiného, než by si měli myslet. Lidský svět je totiž neodvratně a jednou provždy stále se rozšiřujícím a upřesňujícím spontánním řádem lidské interakce, tedy sebeorganizikící strukturou, stojící na stejných principech sebepořádání, jako cokoliv jiného ve vesmíru. Ale lidé si myslí, že je organizací a chovají se tak.  Není však a nikdy  být ani nemůže. Nedovolí to právě onen spontánní řád. Ta srážka mezi skutečností a lidským přesvědčením je až komická, kdyby ovšem nebyla tak tragická... Dzp.

P. Dvořák 13.4.2015 4:23

Byly doby a ještě dnes jsou země,

kdy se za evidentní sabotáž střílelo hned za prvního úsvitu.

P. Sulc 13.4.2015 0:29

Typicky cesky slendrian,

vice se asi uz neda rici. Vinik nikde, ten neexistuje a ''zaplaty'' budou stat majland. A kdovi kdy se s tim ''zaplatovanim'' zacne, mozna v dalsi generaci. Nevim, proc tam nevede draha, jako u obou letist v Londyne.

V. Novák 13.4.2015 12:32

Re: Typicky cesky slendrian,

Protože o dráze se žvaní už cca 20 let - měla tam vést odbočka PrAK - Praha-Airport-Kladno. Což by mělo ty nesporné výhody, že by se cestující dostal na letiště i v noci, kdy má metro výluku a z Kladna by se stalo předměstí Prahy.

Ale jak je u nás zvykem, zejména u rozumných akcí, řečí spousta a skutek utek!

Čili ne šlenriján - ale blbost politiků. Zejména těch městských.