Diskuse
GLOSA: Staré bomby smrdí
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Mikulec
Vypadá to,
že stát se nejvíc bojí cyklistů. Řidiči jsou snadno polapitelní, když mají SPZ.
Výfukové plyny osobních aut jsou nejčistší, jak mohou být, kvůli státním i eurounijním buzeracím. Nákladní auta a kamiony jsou nedotknutelné a mohou smrdět dle libosti, protože vlády vyznávají globalismus, proto si kamiony vesele smrdí napříč EU, převážejíce zboží z bodu A do bodu B.
Dost zmatené.
Stará auta opravdu mají více a horších exhalací, ale je jich málo a jezdí hlavně na venkově, vesměs proto, že jejich majitelé na novou bombu nemají a auto nutně potřebují.
Nová auta chrlící černý dým jsou diesely s vykuchaným výfukem a staré Avie. Proč se je nepodaří vyhubit lze snadno vysvětlit kurupcí a podvody.
Že by se stát bál řidičů, to asi není míněno vážně, vzhledem k neustále narůstající buzeraci technických kontrol, předpisů, pokut, objížděk, ....
Tak asi se stát voličů moc nebojí,
ani nemůže, nejsa osobou. Prostě jen zástupci všeholidu jsou blbý, hulit v hospě zakážou, na smrady lezoucí z rachotin, případně z komínů některých spoluobčanů spalujících směs vyjetého oleje a pneumatik v PETkách, pekou. Co už, podobných zhovadilostí se po lučinách a skalinách českých potulují hejna, však jaký lid, takoví jeho reprezentanté...
Z. Lapil
Re: Tak asi se stát voličů moc nebojí,
Ani to bych netvrdil. Smrdutá auta jsou zakázaná stejně jako je zakázané vysoká rychlost. Když lidé nedodržují to - snadno viditelné a laicky měřitelné - druhé, jak si někdo může myslet, že dodržují to první?
Předpokládám, že viditelně kouřící auto emise v pořádku nemá, nemluvím o emisích neviditelných. Podobně smrdutý kouř z komínů.
I když kdo ví, jak to je, kouřících auta dvě tři do měsíce potkám, se spalování vyjetého oleje s pneumatikami (ne pilinami?) jsem se ještě nepotkal.
F. Brnušák
Efektivita
Otazka je jestli tyhle stara auta bez katalyzatoru jeste vubec jezdi. Jedna se o auta vyrobena pred rokem 1990 a tech v provozu nebude moc. Tyhle auta smrdi. Pak je na silnicich par aut s nerizenejma katalyzatorama cca 1990-2000, ty uz nesmrdej, pokud nezerou olej. Vsechny novejsi auta maj rizeny katalyzator, jeste novejsi diesely pripadne filtr pevnych castic. A prave nejvic aut na ceskych silnicich je prave kolem roku 2000, ktere sice nesplnuji Euro 4+, ale take min zerou nez novejsi auta (auta jsou take lehci/mene bezpecnejsi). Takze otazka je jestli to je opravdu tak jak rika Aston. Ja bych si tipnul ze tech opravdu starych aut je tak do 1%.
Autor přece nemůže mít tak
špatnou paměť, aby si nepamatoval, jak to bylo dříve - od autobusů byly na zastávkách černé stopy sazí na asfaltu, Avii nebo trabanta člověk cítil o kilometr dřív, než je uviděl.
Tedy stav se stále zlepšuje a protože nejsme nekonečně bohatí, nemůže to být rychleji. Nebo může, ale za cenu, že nám poklesne životní úroveň.
Autobusy
Tak autobusy nemusí smrdět. Celá řada jich už jezdí na plyn, v některých státech začaly jezdit i na vodík. Je to otázka výměny vozového parku.
Kruciální otázka: kdo to ale bude platit ?
Těžko srovnávat
V Austrálii je ta situace horší, 75% Australanů totiž přebývá ve městech (Sydney i Melbourne mají více jak 5 milionů obyvatel!!!) a veřejná doprava je na nízké úrovni, takže miliony aut denně zamořují ovzduší. Praha má zase problém svojí polohou v kotlině. Takže rozumné řešení by bylo přestěhovat se do Hradce Králové, nebo přímo někam do hor.
Jiným řešením by bylo zakázat auta s motorem a nahradit je autičky šlapacími, také by to prospělo zdraví celého národa.
Re: Těžko srovnávat
A nebo by samou námahou polovina národa pomřela. :-D
A. Salický
A mimochodem,
kvalita spalování i následné čištění výfukových plynů je mnohem lepší u velkých motorů (pomaleji a lépe spalují), a čištění zejména u kamionů, protože tam se náklady lépe ztratí. V důsledku čehož má moderní kamion čistší výfuk než jakýkoliv osobák.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz