Neděle 9. února 2025, svátek má Apolena
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

GLOSA: Staré bomby smrdí

Historicky vůbec první příspěvek do mého Neviditelného psa napsal před třiadvaceti lety Čechoaustralan George Švehla. Článek se jmenoval Staré bomby smrdí. Ukázalo se, že v australské angličtině znamená stará bomba asi to, co u nás stará šunka. Je to ojeté auto v bídném technickém stavu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MM

M. Mikulec

17. 7. 2019 23:03
Vypadá to,

že stát se nejvíc bojí cyklistů. Řidiči jsou snadno polapitelní, když mají SPZ.

Výfukové plyny osobních aut jsou nejčistší, jak mohou být, kvůli státním i eurounijním buzeracím. Nákladní auta a kamiony jsou nedotknutelné a mohou smrdět dle libosti, protože vlády vyznávají globalismus, proto si kamiony vesele smrdí napříč EU, převážejíce zboží z bodu A do bodu B.

0 0
možnosti
MP

17. 7. 2019 17:19
Dost zmatené.

Stará auta opravdu mají více a horších exhalací, ale je jich málo a jezdí hlavně na venkově, vesměs proto, že jejich majitelé na novou bombu nemají a auto nutně potřebují.

Nová auta chrlící černý dým jsou diesely s vykuchaným výfukem a staré Avie. Proč se je nepodaří vyhubit lze snadno vysvětlit kurupcí a podvody.

Že by se stát bál řidičů, to asi není míněno vážně, vzhledem k neustále narůstající buzeraci technických kontrol, předpisů, pokut, objížděk, ....

0 0
možnosti
BR

17. 7. 2019 12:29
Tak asi se stát voličů moc nebojí,

ani nemůže, nejsa osobou. Prostě jen zástupci všeholidu jsou blbý, hulit v hospě zakážou, na smrady lezoucí z rachotin, případně z komínů některých spoluobčanů spalujících směs vyjetého oleje a pneumatik v PETkách, pekou. Co už, podobných zhovadilostí se po lučinách a skalinách českých potulují hejna, však jaký lid, takoví jeho reprezentanté...

0 0
možnosti
ZL

Z. Lapil

17. 7. 2019 16:13
Re: Tak asi se stát voličů moc nebojí,

Ani to bych netvrdil. Smrdutá auta jsou zakázaná stejně jako je zakázané vysoká rychlost. Když lidé nedodržují to - snadno viditelné a laicky měřitelné - druhé, jak si někdo může myslet, že dodržují to první?

Předpokládám, že viditelně kouřící auto emise v pořádku nemá, nemluvím o emisích neviditelných. Podobně smrdutý kouř z komínů.

I když kdo ví, jak to je, kouřících auta dvě tři do měsíce potkám, se spalování vyjetého oleje s pneumatikami (ne pilinami?) jsem se ještě nepotkal.

0 0
možnosti
KJ

17. 7. 2019 11:22
Co jednomu smrdí,

to druhému může vonět... Dzp.

0 0
možnosti
KJ

17. 7. 2019 10:12
Lidi

se zbláznili... Dzp.

0 0
možnosti
FB

F. Brnušák

17. 7. 2019 8:17
Efektivita

Otazka je jestli tyhle stara auta bez katalyzatoru jeste vubec jezdi. Jedna se o auta vyrobena pred rokem 1990 a tech v provozu nebude moc. Tyhle auta smrdi. Pak je na silnicich par aut s nerizenejma katalyzatorama cca 1990-2000, ty uz nesmrdej, pokud nezerou olej. Vsechny novejsi auta maj rizeny katalyzator, jeste novejsi diesely pripadne filtr pevnych castic. A prave nejvic aut na ceskych silnicich je prave kolem roku 2000, ktere sice nesplnuji Euro 4+, ale take min zerou nez novejsi auta (auta jsou take lehci/mene bezpecnejsi). Takze otazka je jestli to je opravdu tak jak rika Aston. Ja bych si tipnul ze tech opravdu starych aut je tak do 1%.

0 0
možnosti
MP

17. 7. 2019 17:20
Re: Efektivita

Ano, ovšem.

0 0
možnosti
RV

17. 7. 2019 6:51
Autor přece nemůže mít tak

špatnou paměť, aby si nepamatoval, jak to bylo dříve - od autobusů byly na zastávkách černé stopy sazí na asfaltu, Avii nebo trabanta člověk cítil o kilometr dřív, než je uviděl.

Tedy stav se stále zlepšuje a protože nejsme nekonečně bohatí, nemůže to být rychleji. Nebo může, ale za cenu, že nám poklesne životní úroveň.

0 0
možnosti
MP

17. 7. 2019 17:21
Re: Autor přece nemůže mít tak

O ten pokles už se usilovně snaží EU.

0 0
možnosti
KW

17. 7. 2019 6:06
Autobusy

Tak autobusy nemusí smrdět. Celá řada jich už jezdí na plyn, v některých státech začaly jezdit i na vodík. Je to otázka výměny vozového parku.

Kruciální otázka: kdo to ale bude platit ?

0 0
možnosti
JK

17. 7. 2019 4:28
Těžko srovnávat

V Austrálii je ta situace horší, 75% Australanů totiž přebývá ve městech (Sydney i Melbourne mají více jak 5 milionů obyvatel!!!) a veřejná doprava je na nízké úrovni, takže miliony aut denně zamořují ovzduší. Praha má zase problém svojí polohou v kotlině. Takže rozumné řešení by bylo přestěhovat se do Hradce Králové, nebo přímo někam do hor.

Jiným řešením by bylo zakázat auta s motorem a nahradit je autičky šlapacími, také by to prospělo zdraví celého národa.

0 0
možnosti
RL

17. 7. 2019 11:43
Re: Těžko srovnávat

A nebo by samou námahou polovina národa pomřela. :-D

0 0
možnosti
TN

A. Salický

17. 7. 2019 2:03
A mimochodem,

kvalita spalování i následné čištění výfukových plynů je mnohem lepší u velkých motorů (pomaleji a lépe spalují), a čištění zejména u kamionů, protože tam se náklady lépe ztratí. V důsledku čehož má moderní kamion čistší výfuk než jakýkoliv osobák.

0 0
možnosti
RL

17. 7. 2019 11:43
Re: A mimochodem,

Hm, tak to bych opravdu netvrdil.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz