19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Rusové a Rusáci

Básník a překladatel Jan Zábrana použil kdysi tyto dva termíny k odlišení dvou naprosto odlišných entit. Myslím, že i dnes je toto dělení navýsost aktuální a potřebné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 29.4.2021 21:42

Dnes pan Vodvářka dobré. Ano Rusy mám rád a pár jich znám osobně. Rusáci, burany co všechno zničí a chtějí vládnout světu. Moc jsem jich osobně nepoznal, možná jedno trochu buranství od jedné malé Rusky v dětsví, ale to co dělají vy Vrběticích ukazuje že jsou.

V. Čermák 29.4.2021 23:10

Pokud je to vůbec pravda, tak dělají totéž, co Izraelci, natož Američani. Tedy agresivní útoky na cizím území proti nepřátelům svojí země. Mnozí jim za to nadávají, ale Burany je ještě nikdy nikdo nenazval...;-D

P. Milan 29.4.2021 23:20

Buran, Svědek Burešův, jste vy, šachystoši.

J. Kouk 29.4.2021 21:22

Českých Rusaku moc asi není, protože žádného neznám. Znám mnoho těch, kteří cítí, že nejsme k Rusku moc spravedliví.. Když BIS a poslanci z branně bezpečnostního výboru jsou přesvědčeni o víně těch dvou Rusaku, proč nebylo proti nim zahájeno trestní stíhání a vydána žádost o mezinárodní zatykač? Osobně bych po vzoru USA důsledně prověřoval, kdo k nám jezdí z ciziny a nepouštěl sem ani podezřelé z rusáctvi... Stejně tak, kdo u nás chce skladovat zbraně, výbušniny, jedy... Takhle je BIS na pozdě bycha honit... Z Vrbic by se mělo stát memento, aby se neopakovalo a když je vína Ruska podložená, tak ho žalovat u mezinárodního soudu je jen začátek pro dobré vztahy... Jinak s námi budou Rusáci pohrdat.

R. Polášek 30.4.2021 5:02

Ano. Pokud existují důkazy, tak už nyní v průběhu vyšetřování by už do Ruska měla jít žádost o umožnění výslechu těchto dvou rusáků. A až bude vyšetřování uzavřeno a předáno prokurátorovi či komu se uzavřené úspěšné vyšetřování předává, měla by na základě důkazů jít do Ruska žádost o jejich vydání. Případně mezinárodní zatykač do Interpolu a podobných organizací. Takhle to mězi suverénními zeměmi funguje.

Pokud se toto nejpozději po uzavření vyšetřování nestane, je mně líto, ale potom je celá kauza Vrbětice jen vycucaná z prstu, aby někomu posloužila politicky. Jestli Babišovi a Ano, aby těsně před volbami vytěžili ještě další politické body, nebo eurohujerům, aby se Ćeská republika od Ruska posunula blíž k Bruseli , nebo zeleným sabotérům, co jsou proti atomové energii a vyřazením Rosatomu chtějí usnadnit hodit vidle do staveb našich atomových elektráren nebo těm, co chtějí, aby naše jaderky stavěli Francouzi nebo Američané a ne Rusové, nebo chtěl někdo zarazit Rusy při něčem, co vypadalo jako snaha Ruska uloupnout z Ukrajiny další kus území ...

A určitě by se ještě dalších pár zájmových skupin, co jim Vrbětice vyhovují, našlo. Třeba naši političtí blábolilové a šašci, kterým Vrbětice umožnily zase veřejně útočit na Zemana, když už dopředu je víceméně jasné, jak se Zeman staví k věcem souvisejícím s Ruskem.

J. Kostelanský 29.4.2021 20:08

Ja som len veľmi zvedavý, čo Česi, ktorí sú teraz majstri sveta, lebo si dovolili kopnúť do Ruska, budú robiť, až sa raz zase budú v Európe meniť hranice. Otázka neznie, či sa budú meniť, ale kedy. V Európe sa to deje so železnou pravidelnosťou každých 100 až 150 rokov.

Kto bude Čechom garantovať západné hranice? Nemecko? ;-D Francúzsko či Veľká Británia? :-) Alebo takpovediac komunistická Amerika, ktorá má problémy sama so sebou a bude ich mať stále väčšie? Aha, vlastne hranice sa už meniť nebudú, dnes je už iná situácia   (toto si totiž ľudia mysleli vždy po všetkých veľkých vojenských konfliktoch a zmenách hraníc).

Ak sa pozriete do histórie, tak Západ pravidelne potvrdzuje, že v tých najťažších a zlomových okamihoch bez problémov hodí svojich spojencov cez palubu, ak je to preň výhodné.

Naopak, ak sa pozriete na Rusko, tak tam je možné vidieť presný opak. Rusko si spojencov váži a u neho platí, že v núdzi poznáš priateľa.

To komunistické intermezzo nebolo v čisto ruskej réžii. Navyše plány a škody, čo po sebe zanechalo nacistické Nemecko, sú rádovo väčšie ako tie sovietsko-komunistické.

D. Černá 29.4.2021 20:52

Zalez ty slovenská špíno do ruské prde..le a neotravuj tady kolaborante

J. Kouk 29.4.2021 21:23

Spojenec u nás nepokládá bomby a nejezdí sem s padělanými pásy...

V. Církva 29.4.2021 21:45

No právě. Nemůžem být nevděční třeba za 2.sv, ale dnes už jim nic nedlužíme. Přátelit se s Rusy můžem, ale ne s těmito jejich středověkými zvyky.

J. Kraus 29.4.2021 19:34

Oni ti mužové říjnové revoluce 1917 z drtivé většiny nebyli Rusové ani Rusáci, ba ani Ukrajinci jako Brežněv. Jací vlastně byli prostí Rusové, ale i Ukrajinci, Bělorusové před rokem 1917? Co říká Turgeněv, Čechov, Dostojevskij, co evokuje ruská lidová i vážná hudba? Mám představu skromného národa prodchnutého láskou k Bohu, ke svaté Bohorodičce, k matce Zemi. Svatá Rus, to vyvěralo zespoda. Dlouhá staletí chránili Evropu před nájezdy barbarů z východu a to je poznamenalo. Pak prošli peklem. Kdo je do něj uvrhnul? Německo v pozadí VŘSR, pak úporná snaha Británie a Francie nasměrovat Hitlera na východ, pan president Beneš bezmocně je varující před Hitlerem, obětování ČSR. Ale hybatelem roku 1917 byla nenávist k ruskému křesťanství, vycházející zevnitř Ruska, nikoli ale od Rusů. Byla zneužita slabost Ruska k naroubování něčeho do té doby bytostně mu cizího. Za zevními ideály komunismu čirá radost ze zla. Možná teď vidíme teprve začátek potrestání viníků. Zatímco Západ se nenávratně propadá do zkázy a na další osud Israele radši nemyslet, Rusko začíná namáhavě stoupat. České země na rozdíl od Západu nejsou karmicky zatíženy, současní jejich mocipáni se to ale snaží rychle dohnat.

J. Kostelanský 29.4.2021 19:59

Krásny príspevok. Nemôžem nič iné len súhlasiť.

Nemci použili na konci druhej svetovej vojny v Rusku úplne rovnakú taktiku ako teraz Američania na Ukrajine či v Sýrii. V záujme rozvrátenia vybranej krajiny podporili tú najhoršiu spodinu - ruských boľševikov.

Karmicky sa im to už raz vrátilo, ale vracať sa im to bude opakovane. Najskôr Západ použil boľševikov na oslabenie Ruska, a potom proti tým boľševikom chcel bojovať. Presne ako v Sýrii - Islamský štát je Západu dobrý, ale len v Sýrii, nie doma na Západe.

Nemci za to zaplatili obrovskými stratami na mužoch (Rusi samozrejme tiež, ale tí sa z toho dostali vlastnými silami, resp. prácou vojnových zajatcov), čo riešili importom Turkov. Nemecko sa teraz pomaly, ale zato stále viac podrobuje islamizácii.

R. Toman 29.4.2021 18:55

Jak říkal dědeček, který zažil dvě světové války, a řadu jiných historických zvratů "skopčáky a rusáky je třeba držet daleko od sebe". A já se tím celý život řídím, dnes už i naše vnoučata. :-)

V. Čermák 29.4.2021 19:18

A neříkal také děda, že je lepší s oběma Mocnými vycházet po dobrém? ;-D

R. Toman 29.4.2021 19:40

Nemám nic proti tomu s nimi obchodovat, mít korektní vztahy, ale není žádný důvod si je pouštět blíže k tělu. Tak to děda myslel.

V. Hodorka 29.4.2021 19:54

Vzdy vam budou chtit diktovat a poroucet. Nemci presli k ne tolik bolestne ekonomicke nadvlade, ktera je vyhodna i pro male staty. Zato rusaci na tom maji zalozenou svoji militantni dobyvatelskou filozofii o sfere jakehosi jejich vlivu. Ve kterem maji podle nich o vsem rozhodovat. To u nich trva uz sto let.

V. Hodorka 29.4.2021 19:54

Vzdy vam budou chtit diktovat a poroucet. Nemci presli k ne tolik bolestne ekonomicke nadvlade, ktera je vyhodna i pro male staty. Zato rusaci na tom maji zalozenou svoji militantni dobyvatelskou filozofii o sfere jakehosi jejich vlivu. Ve kterem maji podle nich o vsem rozhodovat. To u nich trva uz sto let.

V. Hodorka 29.4.2021 18:03

Podle takovych kriterii v dnesni dobe moc rusu neznam.

J. Urban 29.4.2021 18:07

ani ja

V. Čermák 29.4.2021 19:20

Myslící člověk má Vlastní kritéria. Jednoduchý člověk spoléhá na pány Vodvářky...;-D

V. Hodorka 29.4.2021 19:56

Podle zadnych kriterii nejsou rusaci poslednich sedmdesat let nasi pratele. Vzdy nas za tu dobu povazovali jen za svoji kolonii, kterou maji pravo ovladat a vykoristovat.

V. Hodorka 29.4.2021 19:56

Podle zadnych kriterii nejsou rusaci poslednich sedmdesat let nasi pratele. Vzdy nas za tu dobu povazovali jen za svoji kolonii, kterou maji pravo ovladat a vykoristovat.

J. Joudová 29.4.2021 17:05

Domnívám se, že hlavním cílem článku bylo, jak je u pana Vodvářky celkem obvyklé, kopnout si do toho ‘vlastizrádce a zaprodance‘ současného českého prezidenta (i když to nebylo zcela výslovně řečeno). Udivuje mě proto, že se tu nestrhla spíše verbální řež mezi Zemanovými odpůrci a příznivci. To, že má každý národ své elity a ne zrovna vyvedené příslušníky, je celkem triviální fakt, to nemá cenu řešit.

V. Čermák 29.4.2021 19:17

Snad proto, že Nemocného starého pana Vodvářku nemá smysl komentovat. Brzy to dopracuje tak, že mu všichni všechno odkývají a věnují se užitečnějším věcem...;-D

V. Mokrý 29.4.2021 19:17

R^R^R^

J. Koubek 29.4.2021 15:32

Neměli by Rusové a jejich příznivci nosit žluté, tentokrát pěticípé hězdy?

R. Toman 29.4.2021 17:25

Ne, musejí být rudé.

J. Urban 29.4.2021 18:07

Proc? Ty kazdy pozna i bez hvezdy.

R. Toman 29.4.2021 18:27

Vy rozeznáte Ukrajince od Rusa ? 13 mil. etnických Ukrajinců neumí ukrajinštinu, mluví rusky.

V. Církva 29.4.2021 21:48

Každý pozná Rusa a Ukrajince, Rus je šedivý, má účes na štětku stejně jako Gruzíni a knír a pije vodku, zatímco Ukrajinec má patku a knírek. Too ví každej. ;-D

J. Ptáček 29.4.2021 13:50

Stydím se za reakce hlupáků na jednoho z našich nejlepších básníků i teoretiků poezie a překladatelů 20. století, na Jana Zábranu. Toho Honzu Zábranu, kterému komunističtí gauneři zavřeli matku Jiřinu na 18 let a otce Emanuela na 10 let. To že jim navíc ukradli domov, zabavili veškerý majetek a nesmírně talentovanému Honzovi zakázali studovat na všech školách, to je už jen prkotina. Ale tak už to dneska chodí: čím větší hlupák, tím hlasitěji vyřvává své vulgarity do okolí. Řadový občan i vysoce postavený politik.