29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

GLOSA: Opravdu trocha ekologie nikoho nezabije?

Pánové Suchý a Šlitr (ten bohužel in memoriam) mi jistě odpustí parafrázování jejich nesmrtelné písně, takže mohu téma šířeji rozvinout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Skála 7.8.2013 17:07

Něco podobného.

Není to sice tak nebezpečné, ale otravuje to. Když vylezete v dnešní době na skoro kteroukoliv rozhlednu, uvidíte krajinu v nejlepším případě mezi korunami stromů. Samozřejmě náletových, ale za dobu preference bejlí před lidmi už pěkně vzrostlých. Nestálo by už zato založit svaz ochránců rozhleden, který by usiloval o jejich osvobození od zelených pout?

J. Ráž 7.8.2013 13:22

Měl jsem problém z OŽP

když jsem chtěl vykácet staré akáty na hranici svého pozemku neb jejich kořeny zlikvidovaly nejenom plot, ale i vegetací v okolí. Narazil jsem na názor "zeleného úřadu", že akáty jsou krajinotvorné a tak se kácet nesmí! Nepomohl posudek z Lesnické university,že se jedná o cizorodou invazivní rostlinu,s destruktivními účinky na okolní vegetaci a že v daném případě neplní okrasnou funkci.Musel jsem posunout plot dovnitř pozemku, musím provádět kultivační prořez a bojím se,že při větru se zlomí větev a spadne na kočárek s dítětem nebo na auto a já neunesu důkazní břemeno, že za škodu,jako vlastník stromů,neodpovídám. Howgh!

P. Vaňura 7.8.2013 13:07

Je to trochu mimo téma, ale

včera vyšla v Metru zpráva NKÚ kolem předražování dálnic. NKÚ zjistil, že za tím NEJSOU žádní tuneláři, ale neustálé obstrukce při jejich výstavbě, které vynucují změny plánů během výstavby, což stavbu jednak zdržuje, jednak prodražuje, v některých úsecích až na trojnásobek původně plánované částky.

J. Milfait 7.8.2013 12:12

Jen pro zajímavost autorovi:

ochranné pásmo železnice je 50 m od paty poslední kolejnice směrem do intravilánu a toto pásmo spadá přímo do kompetence  drážního stavebního úřadu a nikoliv do civilních úřadů či dokonce do nějakých pofidérních zelenoterostických  bojůvek. Děkuji za dobrý článek a zdraví Vás JM.

J. Milfait 7.8.2013 12:23

Re: oprava

60 m, a pro rychlosti 100-160 km/hod 100 m.

V. Novák 7.8.2013 8:58

Ukázka rozdílu mezi ekologisty a ochránci přírody.

Ochránci přírody akáty jako cizí a agresivně se šířící rostlinu naopak likvidují. Občas k nesouhlasu místních, protože akát-neakát, je to zelené.

J. Vyhnalík 7.8.2013 4:04

Pokud jde o akáty, tak ty k nám vůbec napatří

Akáty byly do Evropy zavlečeny z jihu USA a byly původně vysazovány jako ozdobné stromy. Rychle se rozšířily právě podél tratí železnic. V dobách parních lokomotiv byly totiž okolí tratí důsledně čištěna a to jak od stromů, tak i tráva byla pravidelně vyžínána, aby nemohly od odletujících jisker vzniknou požáry.

Okřídlení akátové nažky se v tomto prostředí šířily závratnou rychlostí, protože je vlaky roznášely podél tratí.

Akáty se uchytily zejména na osluněných stráních a v kamenitých půdách, odkud vytlačují šípky a trnky.

Nedivil bych se tedy tomu, kdyby ochránci přírody akáty chtěli vytlačovat. Jejich ochrana je naprosto proti zdravému rozumu.

J. Jurax 7.8.2013 2:25

Tak za tohle budou autora kamenovat,

neboť si dovolil postavil zdravý rozum proti zeleným cvokům :-)

P. Lenc 7.8.2013 8:20

Re: Tak za tohle budou autora kamenovat,

Jo, dřív se za pravdu upalovalo, dnes jsme dál.Neupaluje se, zato máme zelenou mafii a novinářské přiblblíky, kteří jsou schopní člověka zabít vynuceným zákonem.A my ve své většině mlčíme.