25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Modlitba za prezidenta

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Machala 3.3.2011 20:26

Ať mu dá Pán Bůh vtip, pokoru a hlavně moudrost

pomodlete se prosím také, aby Pán Bůh by při tom rozdávání nezapoměl také na pana presidenta!

J. Gutvirth 3.3.2011 18:39

věc interpretace? Nebo předsudků?

Já zase vidím v projevu pana prezidenta zjevnou snahu urazit ublížit a ponížit. Pan Halík se tak ale, podle mého názoru (a bez ohledu na svou reakci, ocitl v úctyhodné společnosti.

S pozdravem

T. Pejpek 3.3.2011 16:37

poznámka

Myslím že to bylo ve volební kampani v r. 1998, kdy použila ODS bilboardy se žlutou republikou v černém obklíčení. Tehdy jsem si poprvé uvědomil, že Václav Klaus vědomě vnáší do české politiky nacionalismus a pocit ohrožení, a jestli to dělá jen pro zvýšení své popularity u části veřejnosti, nebo je to vážně jeho myšlenkový svět, to je otázka. Nedivím se panu Halíkovi, že nereaguje na prezidenta vtipem. Na místě je spíš stud nad faktem, že svobodná společnost si zvolí takového muže.

B. Rybák 3.3.2011 18:02

Re: poznámka

Stud by měl jímat toho, kdo plive na vlastního, demokraticky zvoleného, na univerzitách celého světa (a třeba i např. v kongresu USA) váženého, zvaného a vítaného prezidenta. V našich "německých" médiích se o tom bohužel nic nedozvíte. Zjistěte si fakta.

M. Prokop 3.3.2011 18:10

Re: poznámka

Ta naše "německá" media píší to, co chce číst náš "český" čtenář,

P. Tomek 3.3.2011 20:23

Re: poznámka

S tím uznáním v kongresu USA to tedy tak horké není. On náš prezident je takový chytrý pantáta, který se hlavně musí lišit a tím ze sebe dělat originálního. U mě to prohrál hned jak nastoupil, když z hradu vyhodil festival Struny podzimu, který už prodával vstupenky. A proč asi ? Jen aby se odlišil od prezidenta Havla. Chudinka.

M. Prokop 3.3.2011 18:08

Re: poznámka

Pokud chcete znázornit stát na mapě, je třeba barevné odlišení.

Ať použijete jakékoliv barvy, bude v tom kdejaký blb hledat "hlubší" význam.

M. Prokop 3.3.2011 18:09

Re: poznámka

Jo a Halíka si nikdo nezvolil, tak jakýpak stud.

:-P

M. Hanko 3.3.2011 13:41

ateismus

Jinak, pokud by se někdo chtěl zapojit do diskuze o víře a ateismu na http://www.i-ateismus.cz, a měl by k tématu co říct, bude vítán :)

A. Hrbek 3.3.2011 13:39

Vážený pane faráři,

modliteb je celá řada. Počínaje modlitbou za lehký porod až po modlitbu za zemřelé. Nevím jakou máte nyní na mysli.

Ježíš pravil: Když se modlíš, vejdi do své tiché komůrky. A když jsi zavřel za sebou dveře, modli se k Otci, který je nad tebou a v tobě. A tvůj otec, který vidí vše, ti otevřeně odpoví.

Ježíš pravil: Na stolici Mojžíšovu zasedli zákoníci a farizeové. A všechny skutky své činí, aby je lidé viděli: rozšiřují si modlitební řemínky své a zveličují si třepení; raádi se sedí na prvních místech a libují si, když je lidé pozdravují.

V. Linhart 3.3.2011 13:00

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Pěkný článek. Ovšem nesouhlasím se zveřejněnou Solženicinovou tezí, že slovo "fašista" nahrazuje dřívější "třídní nepřítel". To platí snad v Rusku. U nás už dávno nahradilo slovní spojení "třídní nepřítel" krátké a stručné "bolševik" a nebo "komouš". Používají to u nás stejní slaboduši jako v Rusku.

M. Prokop 3.3.2011 14:37

"bolševik" a nebo "komouš".

A když se na tímto názvem otitulované podíváte, obvykle zjistíte že buďto jsou nebo byli.

O. Kadlec 3.3.2011 17:20

Re: "bolševik" a nebo "komouš".

Nebo budou, kdyby náhodou ani nejsou ani nebyli. Skutečně inflačním používáním tohoto slova odhalujete jen sám sebe. Slovo "komouš" už dnes nic neznamená. Málokdy označuje komunistu.

M. Prokop 3.3.2011 18:11

Re: "bolševik" a nebo "komouš".

Já nevím, jak ho užíváte vy. Já jím slangově označuji komunisty.

O. Kadlec 3.3.2011 18:46

Re: "bolševik" a nebo "komouš".

No já si to nepamatuji jak konkrétně vy, ale vím ze zkušenosti, že "komouš" nebo "bolševik" je na této scéně kdekdo. Byl jsem to i já, a to nejsem, nebyl jsem a nebudu. A každou chvíli tak někdo nadává jistému panu Jílkovi, který je sice pako, ale podle vlastních slov je antikomunista.

J. Kanioková 3.3.2011 18:33

Já pod těmi názvy vnímám LEVIČÁKY, (je jedno z kterého spektra)

lidi, jejichž prioritou je - stát MUSÍ.. to a ono... 

a ne -

Každý sám svého osudu strůjce

Čímž netvrdím, že neexistují jednotlivci, jimž osud uštědřil tolik smůly, že si tu pomoc opravdu zaslouží. To nikdo nezpochybňuje.

O. Kadlec 3.3.2011 18:43

Re: Já pod těmi názvy vnímám LEVIČÁKY, (je jedno z kterého spektra)

No právě...

J. Friedlaender 3.3.2011 11:21

Mluvme k věci!

Jste dobrým žákem pana prezidenta. Obviňujete Halíka snad i z pokusů o opakování násilné reketolizace - ukažte jediné slovo v jeho textech, které by tomu nasvědčovalo. Občan Václav Klaus má, jak se toho dodatečně domáhá, právo na své názory, tedy i na ztotožnění se s hlasatelem prokázaného zla. Prezident státu, který usiluje ofdemokracii, toto právo nemá.

Čekají nás perné dva roky a nikdo ještě neví, zda nebudou zakončeny pokusem o obejití Ústavy.

O. Kadlec 3.3.2011 11:34

Re: Mluvme k věci!

Já vám napovím jedno slovo, ale není z jeho textů - zato ze života: VLIV.

1/ P.Halík má vliv. 2/ Rev.Vejnar je evangelík. Ergo: - přejít na článek.

V. Huebschmann 3.3.2011 12:29

Re: Mluvme k věci!

Ano,ještě dva perné roky!.-a tak vychvalovaná prezidentova pracovitost ta mě přímo děsí,co ještě vyjde z jeho úst a pera...kéž by to byl humor,ale je mi místy stydno,trapno i zoufalo....modleme se

M. Prokop 3.3.2011 14:40

Re: Mluvme k věci!

A co teprv, co přijde po těch dvou letech. Kandidáty vida, už sháním modlitební knížku.

J. Tolman 3.3.2011 21:35

Re: Mluvme k věci!

Po Klausovi nemůže přijít nikdo horší. To prostě nejde. Může být , dejme tomu,  stejně špatný. Horší ne.

M. Prokop 3.3.2011 14:39

Re: Mluvme k věci!

Problém je v pojmu "prokázané zlo". Jeho náplň bude třeba u mne a u vás různá.

J. Havelka 3.3.2011 10:42

Symbolem dobra a lásky

je pro mne pan arcibiskup Duka. Panu Halíkovi nevěřím. Poněkud z něho čiší zloba a nenávist.

M. Prokop 3.3.2011 10:56

Re: Symbolem dobra a lásky

Pravda, Duka je dokonalý profesionál.

Ale dobro a lásku hledám raději mimo všechny církve.

O. Kadlec 3.3.2011 11:19

Re: Symbolem dobra a lásky

A nečiší to z vás? P.Halíka známe dvacet let a nikdy jsem neviděl ani zlobu ani nenávist.

To vlezl tchoř ke králíkovi do nory a povidá: "Tady je hroznej smrad!" A králík odpoví: "Co kecáš co by tu smrdělo, čéčé?" "Ty kecáš, já tady cejtim že něco smrdí". A králík po chvíli: "No jo, taky něco cejtim, ale než jsi přišel, tak tady nesmrdělo nic." A tchoř na to: "Zase kecáš, a já se vocaď nehnu, dokud na to nepřijdu co to smrdí".

J. Kanioková 3.3.2011 18:38

Souhlasím, p. Havelko,

kdysi jsem si p. Halíka velmi vážila, i když jsem ateista. Ale časem jsem pochopila, že on tak nějak podprahově nenápadně přiděluje mínusová znaménka. Že manipuluje..

J. Hruška 3.3.2011 10:09

Pilát .

Grüß Gott. Velikost urážky, srovnání, nespočívá v tom kdo uráží, srovnává, ale kdo byl urážen, přirovnáván. Polopatě: přirovnám-li hospodského pobudu k fašistovi, je věc jiná než vyjádřim-li se o presidentovi. ---- Nad presidentem není vyšší světská moc, kdežto nad duchovním správcem stojí biskup - arcibiskup - primas - kardinál - papež - Bůh - je-li to správně. Připomeňme si slova Ježíšova k Pilátovi: "Neměl bys nade mnou žádnou moc, kdyby ti nebyla dána shůry. Jak to všechno bylo si přečtete v evangeliu sv. Jana 19. Zdař Bůh. Josef, Wels, Oberösterreich.

J. Jílek 3.3.2011 8:42

může se také evangelický farář vyzpovídat?

Halík také vrací náš národ do lůna „jediné svaté církve“

http://tisk.cirkev.cz/z-domova/2010-tomas-halik-vyznamenan-zaroven-zidy-i-muslimy/

K. Janyška 3.3.2011 8:32

Vávlav Klaus je lidská, společenskovědní a politická světová supertřída !

Stále věřím, že jeho vrchol ještě teprve příjde ! A to v evropském měřítku !  EU se jasně vyvíjí podle jeho předpkladů, ne podle předpokladů evropských socialistů, poschovávaných ve všech politických stranách Evropy .... Dzp.