20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

GLOSA: Lithiové baterie jsou zrádné

Mám baterku s Li-ion baterií TR 18650, jakou vidíte na obrázku. Tedy přesněji řečeno – měl jsem, až do předvčerejška. A nechybělo mnoho, abych v minulém čase musel psát i o našem domě, který málem padl za oběť požáru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Novy 21.1.2022 18:35

(pokusil jsem se najít, zda to je v ČR, ... ale našel jsem, mimo jiné, video o selhání LiPo safety bags ... "This is why you're NOT safe using Lipo Safety Bags (pt. 1/3)" https://www.youtube.com/watch?v=tavpXgmL16M

)

O. Uživatel 21.1.2022 17:34

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 21.1.2022 17:33

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 21.1.2022 13:32

Ne, nehoří. Musíte to vydělit počtem aut v provozu. ;-)

R. Langer 21.1.2022 13:30

To si nemyslím.

K. Wágner 21.1.2022 10:17

Z nejnovějších zpráv: Čeští vědci vyvinuli a patentovali technologii, která může pomoci vyřešit problém hořlavosti nabíjecích baterií. Experimentální vysokonapěťová a nehořlavá baterie zkonstruovaná odborníky z Akademie věd ČR (AV) funguje na principu elektrochemické reakce. AV o technologii informovala v tiskové zprávě.

J. Jurax 20.1.2022 23:54

Budete spávat v garáži, až si tam budete přes noc dobíjet své elektroauto? Nečinit tak by bylo rizikové chování, jak pravíte ... :-)

O. Uživatel 20.1.2022 20:23

Uživatel požádal o vymazání
V. Kolman 20.1.2022 19:26

Jak se to paní Kubíčková vezme. Pokud to bude v silách vozíčkáře, může se vzdálit co nejvíc od ohniska požáru, také mohou vozíčkáři fyzicky pomoci ostatní nepostižení nájemníci domu??

Jsem si vědom, že takhle na dálku po klábosnici jsou to "knížecí rady", které se míjí s realitou.

L. Písařík 20.1.2022 19:19

Totéž jsme zažili, já s i-podem a žena s chytrými hodinkami, naštěstí bez vznícení.

V. Kolman 20.1.2022 19:17

Snad rezervní klíč v obálce u OPRAVDU DŮVĚRYHODNÉHO SOUSEDA? ......

Není to problém/y, který/é by měl/y jednoduché a snadné řešení. Je to na delší debatu přímo na místě se zúčastněnými vozíčkáři a jejich okolí. Pokud se ale aspoň část problémů podaří odstranit - zaplať pán Bůh za to.

M. Kubičková 20.1.2022 18:19

Jistě, že otevírá pootočením Ale mluvíme o tom, jak se dostat dovnitř, ne?

J. Strakoš 20.1.2022 18:19

Z hlediska bezpečnosti asi není co vytknout, ale takových asi moc nebude.

M. Kubičková 20.1.2022 18:18

Také - v případě jakéhokoli hoření v domě kouř zachytí čidlo na chodbě, spustí se alarm ale hlavně se automaticky zastaví výtah. Takže by vlastně bylo bezpředmětné byt opouštět.

V. Kolman 20.1.2022 18:16

Muničák - dobré přirovnání.:-)

Navíc - výjezd z garáže na vhodně velké oplocené volné prostranství se zákazem pobytu občanů!!!!!!:-)

V. Kolman 20.1.2022 18:10

Doplnění: Nejen otevírá, ale pochopitelně i zamyká/odmyká!!

V. Kolman 20.1.2022 18:09

Malá technická k zamykání bytu.

Doporučuji pořídit si zámek, který se zevnitř otevírá (jak to nazvat?) takovým točítkem - BEZ KLÍČE!!

V. Kolman 20.1.2022 18:04

Asi tu budu za hnidopicha a puntičkáře, ale před koupí ledničky (před desetiletími!) jsem při odchodu z bytu vypínal hlavní přívod a podobně DODNES! uzavírám při odchodu z bytu hlavní uzávěry vody. Určitě tak nevyplavím souseda pod sebou.

To vše po zkušenosti, kdy praskla hadička k WC nádržce v době, kdy jsem nebyl doma a vodu neuzavíral. Vytopen soused pode mnou i můj byt.:-(

P. Sura 20.1.2022 18:03

Dobrá poznámka !

M. Kubičková 20.1.2022 17:59

Ještě mě k vašemu komentáři napadá- zkouším si to představit třeba ve vlastním bytě. Tedy přibližně stejném jako tu po okolí vozíčkáři porůznu bydlí.

Předsíň je to místo, kde je možné vozík zaparkovat. Místo, kde jsou vchodové dveře, zároveň tu je zásuvka. Pokud by tedy hendikepovaný nespal v předsíni, ale v ložnici, pokojíku, pak se ke vchodovým dveřím nemá jak dostat. Takže by měl asi rovnou volat hasiče. Za jak dlouho taková jednotka dorazí těžko odhadnout. Nějaký čas by samozřejmě zabralo dostat se skrz bezpečnostní dveře. Také nevím jak se taková věc řeší ( když jsou dveře zevnitř okované, mají zásuvné kovové tyče, což se dá ovládat jen klíči. ). Možná by měl mít klíče u sebe aby je někomu mohl hodit z okna.

Úplně mi přejel mráz po zádech z té představy. Je fakt, že jsem zatím nikde nečetla, že by akumulátory el.vozíků takhle někomu vzplanuly. Na každý by asi vozíčkáři měli v tomto být lépe informováni a to včetně instrukcí co v nejhorším dělat.Protože je fakt že stát se to prostě může. Veškerá technika se opotřebovává, spoléhat na bezporuchovost se také nedá.

Je to téma.

V. Kolman 20.1.2022 17:56

Se vším, co jste paní Kubíčková souhlasím.

U pro vozíčkáře fyzicky nesnadných úkonů, které jsem zmiňoval, jsem předpokládal součinnost asistenta, či člena rodiny.

M. Kubičková 20.1.2022 17:42

Když se vozíčkář probudí, podobně jako když je vzhůru, tak může leda tak přivolat pomoc. Pak také záleží na tom jestli žije sám, nebo s někým. Možná pak vzbudit sousedy. V pražských bytovkách se většinou nikdo s nikým nezná. Proto mě to docela vyděsilo.

Už jen to, el. vozíky si nikdo netahá do pokoje, takže odpadá v takovém případě i možnost dostat se ke vchodovým dveřím bytu. Nabíjí si je v předsíni.

Jinak vytahovat akumulátor, to opravdu vozíčkář sám nezvládne. Natož ho tahat někam do vany. A i kdyby, jak ho potom zabudovat bezpečně zpátky. Jsou vozíky, které váží přes tunu, akumulátor je v nich zabudován (i když je vyměnitelný- samozřejmě v servisu). Jiné, lehčí el.vozíky (tedy zároveň nejdražší), snad umožňují snazší manipulaci, to ale neznamená, že by bylo možné akumulátor vypojovat, vytahovat a zapojovat zpátky při každém nabíjení. Rozhodně podle předpisů to musí dělat odborník, technik, který ten který typ vozíku zná.

Pak také velká část vozíčkářů, kteří má nějakým způsobem postižené i ruce, úrazáci zase musí zase hlídat záda, pokud jim vůbec stav umožňuje se třeba ohnout (řekněme při obouvání). A i když diagnos a důvodů, proč se kdo na vozíku ocitl je milión, jen těžko by kdo mohl takové manipulace dělat. Snad když je jeho zdravotní stav v cajku, pak ale by asi neměli el. vozík. Těch, kteří si vozík (nebo skútr) koupí za plnou cenu, a spíš jen proto, že toho už tolik neujdou, i když pár kroků udělají, je nepatrné minimum.

Znám pár vozíčkářů z okolí. Každý příběh je jiný, důvod proč má kdo jaký vozík také, každopádně je to docela hrůza tohle číst. Nedovedu si to představit, co by kdo měl dělat...

V. Kolman 20.1.2022 16:56

Možná ani elektroinstalace v "zámecké knihovně" by nepotěšila revizáka:-):-):-)

V. Kolman 20.1.2022 16:49

I v dopravních letadlech (Boeing 787?) . Nevím, jak v současné době, ale zpočátku s nimi byly problémy (přehřívání) a nejeden let musel být ukončen předčasně.

V. Kolman 20.1.2022 16:44

Tady je asi každá rada drahá.

Asi by bylo dobré začít pořízením a instalací kouřového čidla - aby se vozíčkář co nejdříve při zahoření probudil!!

Také mobilní telefon mít VŽDY PŘI SOBĚ - přivolání pomoci!!

Nejsem vozíčkář, takže nevím, jak dalece je akumulátor ve vozíku výměnný. Pokud je SNADNO výměnný, tak mít DVA! akumulátory, aby se jeden akumulátor nabíjel a druhý byl ve vozíku - aby bylo ČÍM!! opustit zamořený prostor.

Nabíjený akumulátor umístit do nehořlavého prostředí. Vana, umývadlo, pevnější keramická nádoba.... a nenabíjet bez dozoru!!

V. Kolman 20.1.2022 16:29

Li-pol akumulátory - "vocaď až pocuď".

Mají výborné elektrické parametry vhodné při velkém proudovém zatížení - různé létající modely atd.

Mají ale jednu nemilou vlastnost. Po čase začnou zvětšovat svůj objem. Reklamoval jsem (naštěstí úspěšně a v záruce) vidokameru s VESTAVĚNÝM akumulátorem typu Li-pol, kdy se kamera začala vlivem výše popsaného jevu sama "otevírat"!!

Je dobré o této vlastnosti vědět a počítat s častější výměnou aku v modelech "letadýlek" a vyvarovat se výrobků, kde je tento typ napevno!!! vestavěn.

F. Brabec 20.1.2022 16:29

Myslím, že můžete používat stejnou garáž jako máte teď pro ochranu před požárem benzinového auta

M. Hoblík 20.1.2022 16:27

A jak krásně hoří elektroauto! To je zážitek...

V. Kolman 20.1.2022 16:18

Pozor na výrobky "Made in P.R.C."!!

Dostal jsem jako dárek tyčovou svítilnu s Li-ont akumulátorem (typ 18650) a k tomu nabíječkou ze sítě 230Vac a s nabíječkou z palubní sítě automobilu

12/24Vdc.

Tyčová svítilna fungovala (a funguje!) výborně, na rozdíl od nabíječek - viz dále.

Síťová (230Vac) nabíječka nefungovala vůbec (nedodávala do akumulátoru proud a ani se nerozsvítila kontrolní LED) a recenze se o ní vyjadřovaly více nežli hanlivě!!

Autonabíječka 12/24Vdc po připojení na 12V hřála a smrděla, na 24V jsem ji raději ani nezkoušel připojit. Do akumulátoru (i nabitého!!) se snažila "cpát" neúměrně velký nabíjecí proud - okamžitě jsem nabíjení přerušil.

Akumulátor jsem nabíjím jinou, vyzkoušenou a osvědčenou nabíječkou.

Takže pozor na výrobky made in "P.R.C." Mohou být kvalitní, ale můžou se mezi nimi vyskytovat i - jak to jenom napsat nežalovatelně?;-D

R. Dubravský 20.1.2022 16:08

Podobnou zkušenost jsem absolvoval s akumulátorem do telefonu. Propálená díra ve stole ... a co obsahoval dým, který při tom vznikal, raději nechci vědět.