19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Kdy bude „po válce“?

Je tomu rok a půl, co do Česka dorazil covid. V polovině března 2020 byla vyhlášena uzávěra a od té doby se pohybujeme na houpačce. Zažíváme chvíle, kdy se zdá, že už jsme za vodou (červen 2020, červen 2021), a pak zase recidivy (září 2020, září 2021).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rudolf 18.9.2021 14:03

Další dezinformace na citované stránce MZ ČR:

"Dá se proto předpokládat, že po očkování bude imunita solidnější a dlouhodobější než po vlastním prodělání nemoci."

Dnes víme, že je to přesně naopak!

B. Rudolf 18.9.2021 13:48

Náhodně jsem se podíval na stránku našeho Ministerstva zdravotnictví věnovanou dezinformacím o koronaviru:

Dezinformace, lži, hoaxy a alternativní fakta o covid-19 – Aktuální informace o COVID-19 (mzcr.cz)

A z pohledu dnešních znalostí jsem byl v šoku. MZ ČR tam suverénně označuje informace, které se později prokázaly jako pravdivé, za dezinformace, a samo se hrubých dezinformací dopouští:

Například v diskusi o nebezpečnosti vakcíny Astra Zeneca v této souvislosti stále píše: "U registrovaných léčivých přípravků (zde se tím myslí Astra Zeneca) je zaručena jejich bezpečnost, účinnost a farmaceutická jakost." Dnes ale víme, že to není pravda:

Pět podezřelých úmrtí po očkování za jediný týden. Souvislosti prošetří EMA | Domov | Lidovky.cz

Další nepravdivá tvrzení tvrzení uvedená v současnosti na citované stránce MZ ČR uvedu v reakcích na tento komentář.

B. Rudolf 18.9.2021 13:53

Za dezinformaci je na výše citovaných stránkách MZ ČR označeno následující tvrzení: "Každá vakcína bude mít jinou účinnost a proto by měl mít každý právo si vybrat, jakou vakcínou bude očkován."

Ve skutečnosti je potvrzeno nejen to, že každá vakcína má opravdu jinou účinnost, ale především to, že některé vakcíny představují pro některé diagnózy zvýšená rizika. Proto by měl pacient mít právo si po poradě se svým lékařem vakcínu vybrat.

B. Rudolf 18.9.2021 13:58

Další dezinformace na výše citované stránce MZ ČR:

"Taková imunita (myslí se vytvořená očkovací látkou) je robustnější a proto také dlouhodobější (myslí se, než imunita po skutečně prodělané infekci (nemoci))."

Dnes víme, že je to přesně naopak! Imunita získaná proděláním nemoci covid zaručuje mnohem dlouhodobější a robustnější ochranu než imunita získaná očkováním.

B. Rudolf 18.9.2021 14:08

Za dezinformaci je na citované str. MZ ČR označeno i tvrzení: "Není nutné očkovat celou populaci. Naočkovat by stačilo jen rizikové skupiny, u kterých hrozí závažnější průběh onemocnění covid 19."

S tvrzením, které MZ ČR označilo jako dezinformaci souhlasím s malým doplněním: "Pokud se někdo nerizikový toučí naočkovat, umožnil bych mu to."

Myslím si, že je otázkou poměrně krátkého času, kdy se tvrzení označené na stránce MZ ČR jako dezinformace, ukáže jako pravdivé.

B. Rudolf 18.9.2021 14:15

Za dezinformaci je na stránce MZ ČR označeno i tvrzení: "Antigenní testy jsou nespolehlivé."

Myslím, že pan Flégr odhaduje spolehlivost antigenních testů na 30%

Ale tento článek mi (v porovnání s informací MZ ČR) vyrazil dech:

Až stonásobné rozdíly. Vědci jsou z porovnání antigenních testů překvapení | iROZHLAS - spolehlivé zprávy

B. Rudolf 18.9.2021 14:21

A ještě jedno sporné tvrzení na diskutované stránce MZ ČR: "Kvůli epidemickým opatřením zemře více lidí než na koronavirus."

Tak tady souhlasím s MZ ČR, že to asi nebude pravda. Ale bagatelizaci dopadů dlouhodobě snížené dostupnosti lékařské péče, dlouhodobého omezení pohybu na zdravém vzduchu, dlouhodobého omezení kontaktů, dlouhodobého uvržení určitých skupin lidí (zejména malých podnikatelů) do nejistoty, to bych si opravdu nedovolil. Důkazy, že dlouhodobé nošení respirátorů škodí zdraví sice zatím nemáme, ale zabýval se tím někdo systematicky?

J. Vintr 18.9.2021 20:24

Proč myslíte, že není pravda, že na opatření proti, šíření atd zemřelo víc lidí než na covid? Vždyť nikdo vlastně neví, kolik lidí na covid zemřelo, když se to vůbec nezjišťuje. Když stačí jen pozitivní test. Možná, že ve skutečnosti na covid nezemřel vůbec nikdo.

L. Vrána 19.9.2021 9:19

V Česku zemřelo o 36 tis. lidí víc než ve srovnatelných obdobích 2015-2019. Velká část na kovid. Proč ale zemřelo ve Švédsku navíc jenom 7 tisíc lidí? Proč my máme roční úmrtnost v posledních letech 110 tisíc/rok a Švédové jenom 90 tisíc,

J. Vintr 19.9.2021 10:34

Co dokazuje, že "větší část na covid"? Výsledky zcela pitomých testů?

S. Kubů 19.9.2021 1:51

Odkládaná zdravotní péče bez následků zůstat nemůže. Stejně jako prošustrované miliardy budou někde chybět, mj. na poskytování zdravotní péče. Nemluvě o tom, že stres působí imunosupresivně atd.

R. Langer 19.9.2021 5:26

Přesně tak!

J. Vintr 19.9.2021 10:47

Ona i samotná mezinárodně doporučená "léčba" covidu, který byl díky "přesným a spolehlivym" PCR testům diagnostikován spoustě lidí, kterým bylo ve skutečnosti něco jiného, mohla být příčinou předčasného úmrtí....

Ś. Svobodová 18.9.2021 13:29

Po válce bude, až politici dovolí přiznat že protilátky po očkování a promoření jsou minimálně totožné a sčítnou to. Pak by zpěváček z ministerstva už měl svou kvótu téměř naplněnou. Jenže přiznat před volbami, že se navzdory všem šikanám, restrikcím a nezákonostem Česko promořilo jak téměř žádná jiná země, to by pana premiéra novináři sežrali za živa. Takhle se o tom jen neoficiálně šeptá a nechápavě se podivuje nad tím, jak to že zemřelo tolik lidí.

S. Kubů 19.9.2021 1:55

Ať odborníci typu prof. Koziar Vašákové odhalí tajemství, jakým způsobem by člověk, který nebyl očkovaný proti covid-19, mohl získat protilátky, nežli tak, že tuto chorobu prodělal. A za druhé, u jakého jiného infekčního onemocnění, kde je očkování k dispozici, se očkuje až PO prodělání nemoci.

R. Langer 19.9.2021 5:26

Dobré otázky! R^

J. Vintr 19.9.2021 8:42

Ten virus není pro nás neznámý a protilátky si proti němu v případě potřeby dokáže vyrobit drtivá většina lidí. I bez nějaké pitomé nefunkční "vakcíny". Odhaduje se že až 99%. Tomu také odpovídá ten nepatrný počet lidí, kteří byli skutečně vážně nemocní.

J. Nevrkla 18.9.2021 13:27

Běžte už s tou očkovací demagogií do háje. Nejvíce proockovany Izrael má asi dvacetkrát více nakažených a 25x více vážných případů než my.

Ś. Svobodová 18.9.2021 13:51

To máte pravdu. Izrael má tu smůlu, že má vysoce výkonnou správu a ukázněné lidi. Tím pádem velmi malé promoření. Na druhou stranu mají úmrtí 0,1% z hospitalizovaných. My jsme měli 1%. Tak že se nedá říct, že očkování je úplně na nic.

J. Nevrkla 18.9.2021 18:27

Ano, my už jsme promoreni, což nám dává větší imunitu než vakcinace.

J. Vintr 18.9.2021 20:53

V Izraeli zřejmě nepočítají za zemřelé na covid všechny, kteří zemřeli z jakýchkoliv příčin a měli pozitivní test (nebo byli v podezření, že by ten test pozitivní mít mohli).

S. Kubů 19.9.2021 2:00

To bylo jasné od začátku, že očkování chrání pouze proti těžkému průběhu onemocnění a že snaha uchránit co největší podíl populace s panenskou imunitou vůči SARS-CoV-2 pomocí lockdownů znamená zadělávat si na další "vlny". Viz Austrálie.

J. Vintr 19.9.2021 9:08

"Panenskou imunitu" má jen nepatrný zlomek populace. Drtivá většina lidí se s případným setkáním s virem velmi snadno vyrovná. Plošná vakcinace je z medicínského hlediska naprostá pitomost. Ale tady o medicínské hledisko zcela evidentně vůbec nejde...

S. Kubů 19.9.2021 10:10

Předně je potřeba znovu připomínat, že u SARS-CoV-2 se specifická slizniční imunita nevytváří, t.j. očkování (ani prodělání covid-19) nemá "sterilizační" efekt. A proto ten virus ze světa nezmizí - a pojem "bezinfekčnost" je v této souvislosti drzá marketingová lež.

A za druhé, že evoluce virů vede směrem k nakažlivějším a méně agresivním variantám - pro toho "vetřelce" není výhodné zabíjet si hostitele, ale je v jeho zájmu se co nejvíc šířit. Proto ty "pozdnější" mutace působí fakticky jako živá vakcína, která jednak populaci dopromoří, jednak nabootuje imunitu těch, kdo už ji mají. Čímž nechci řict, že i infekce delta variantou SARS-CoV-2 nemůže mít těžký prpběh - v medicíně stejně jako v jiných přírodních vědách pracujeme s pravděpodobnostmi.

J. Vintr 19.9.2021 10:40

Slizniční imunita není specifická a u většiny lidí fuguje celkem spolehlivě na všechny možné patogeny. To, čím nás kolem covidismu krmí takzvaní "odborníci", jsou prakticky všechno lži.

V. Klepetko 19.9.2021 16:49

Nesmysl.

Já ji prokazatelně mám již rok. Měřím to v dvouměsíčních intervalech a neklesá.

Vysoce specifickou. Slizniční... ;-)

J. Jirka 18.9.2021 13:23

Nechtějí to senioři? Nevadí, nacpeme to do juniorů:

"My jsme úplně přetíženi nemocnými dětmi, které po třech dnech v kolektivu začaly být nemocné. Jsou to školkové, školní děti," řekla Hülleová. [1]

Kterápak mamička by nedopřála svému broučkovi "včeličku" pro zdraví?

[1] https://www.novinky.cz/domaci/clanek/chrchlajici-deti-pretizily-ordinace-zlenivela-jim-imunita-40372459

L. Vrána 18.9.2021 18:47

To se stávalo často začátkem školního roku, zejména když se ochladilo. Zahájení školy 1. září a po 14 dnech chyběla třetina žáků - všichni rýmy a nachlazení. V druhé půlce září převzali štafetu pedagogové. Srovnalo se to až (někdy) v říjnu.

R. Langer 19.9.2021 5:28

Přesně tak, to bývalo ve školách úplně normální. A pořád JE to normální!

L. Vrána 19.9.2021 9:15

Drobnou změn musíte uznat. K asi stovce rhinovirů, sedmi koronavirům a asi třiceti ostatním virům tam máme teď navíc SARS-Cov-2. Klika je , že ty děti to v pohodě přežijí.