Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Kamiony na koleje
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
uncle K 17.3.2009 22:24Rabi Löw Jehuda ben Bezelel:všechno je jinak! Základem tohoto problému není chuť brázdit Evropu za volanty proklínaných kamionů,ale systém,který zavedla ona neviditelná ručka trhu.Ty tam jsou doby,kdy se všechno vyrábělo pořád,ukládalo do skladua někdy i použilo.Dnes jsou kamiony vlastně pojízdné sklady a zboží místo ležení ve vagonech a barácích cestuje a po příjezdu je ihned manipulováno do výroby,či obchodu.Všechny autofabriky např.mají systémy JIT a např.nárazník je za dvě hodiny po smontování v Liberci namontován na Octavii v M.Boleslavi.To samé platí o spoustě ostatních odvětví,takže bych chtěl vidět,jestli by dráha byla schopna ten díl za tu dobu alespoň naložit. |
hafusak2 17.3.2009 15:02a je nutný kamion vždy? Nejsem zrovna příznivcem přestěhování veškerých nákladů na silnice. Pochopit se to dá, pokud se vezou živá zvířata, rychle se kazící potraviny a pod. Ale co ty ostaní? Kolik těch nákladů opravdu potřebuje rychlou přepravu? Málo se třeba ví, že za 1. republiky nesměli autodopravci jezdit dál než 30 km od sídla firmy, vše bylo jinak na kolejích. Nechtěl bych se sice vrátit až k tomuto extrému, ale ty kamiony to chce opravdu značně zredukovat. |
Honza42 17.3.2009 18:26Re: a je nutný kamion vždy? Krize je zredukovala naprosto dostatečně. Alespoň já si nestěžuju. |
ada 17.3.2009 12:20Anebo... |
honzak 17.3.2009 12:10dráha kupodivu dokáže dopravit rychle, ale jen UCELENÉ PRAVIDELNÉ VLAKY. Jinak je problém, daný systémerm. A to nejen u nás. |
františek 17.3.2009 10:28Zelení jsou zhouba Zhouba ekonomiky země. Já stále nepřestávám žasnout nad stupiditou nápadů zelených a nad tím, že nalezli své voliče mezi méně vzdělanými a naivnějšími spoluobčany |
Frankie 17.3.2009 10:59Re: Zelení jsou zhouba Svatý Gore! Váš příspěvek se nebude líbit ( BTW zapomněl jste na vzdělané prospěcháře živící se zeleným náboženstvím ) |
jakub.tic 17.3.2009 7:49kamion na kolejích Možná se pletu, ale kamion patří na silnici. Na koleje patří vlak. Kamion naložený na vlak má asi takový smysl a přínos pro ekologii jako biopaliva. Přinejmenším diskutabilní. |
honzak 17.3.2009 8:08Re: kamion na kolejích to není úplně pravda. Kamiony na plošinových vozech mají smysl tam, kde je stávající silnice pro tak velká auta nepoužitelná. Viz např. Švýcarsko, Rakousko. Objíždění Přerova navagonovanými kamiony po Dluhonické spojce blbost je. |
Marat 17.3.2009 11:42Re: kamion na kolejích Jistě i v USA se vozí kamiony po dráze. Jenže má ČR takové tratě, po kterých by mohly vlaky vozit ty kamionopvé přívěsy? Druhá věc, doprava po dráze vždy v ČSR byla tůze pomalá. Nákladní vagon z jednoho kraje repuibliky do kraje druhého trvá i několik dní. Kaminon to dokáže za několik hodin. |
O. M. 17.3.2009 14:00Re: kamion na kolejích Kaminon to dokáže za několik hodin. Což o to, vlak to dokáže taky. Problém je, že vlakem jde "vychytat" jen určité přepravní proudy (např. tranzit typu "Boží Dar - Mosty u Jablunkova). "Zelená vlna" pro vlak z jednoho konce republiky na druhý se taky umí udělat a to pak jede docela svižně, řidič pritom může absolvovat svou povinnou přestávku. Co nejvíc zdržuje, to je vagónování a hlavně je nutné, abych ve vhodném časovém okamžiku měl kamiónu ani málo, ani moc. |
liberal shark 17.3.2009 8:34Re: kamion na kolejích Existují speciální vagony pro návěsy (huckapack) nebo i celé kamiony (rollende bahnstrasse). S jejich pomocí se třeba převáží kamiony přes švýcarské průsmyky (SBB). Vozit kamiony po železnici se ovšem vyplatí jen na delší vzdálenost - nad 1000 km. |
VL 17.3.2009 8:50Re: kamion na kolejích Když naložíte kamion na vagon, tak zbytečně vezete mrtvou váhu. Jako lepší řešení bych viděl výrobce - kontejner - kamion - vlak - kamion - kupující. |
Haui1 17.3.2009 8:53Re: kamion na kolejích Tohle by byl príma úkol pro EU, jenže na tohle její úředníci nemají buňky. Ti tak leda na rovné banány a balené koblihy. |
Jenda 17.3.2009 9:26Re: kamion na kolejích Nestraste! Nebo se toho nejakej chytne a zavede vam takovy kontajnery, ze se budete divit! |
Jenda 17.3.2009 9:30Re: kamion na kolejích Jako lepsi reseni bych videl nesr.t se do veci do kterych statu nic neni. Ani pri soucasne a dlouhodobe odporne predotovanosti zeleznice a zdaneni silnicni dopravy se firmam ve valne vetsine pripadu nevyplati blbnout s kontajnery a CEKANIM az dorazi vlacek, az zeleznicari prestanou stavkovat, az to teda nalozi, az se uraci vyjet, az se dokodrcaji nekam kde jsou ochotni to zase slozit, az to slozi. A platit plat cekajicich ridicu a porizovat si dvojnasobek kamionu. Jako lepsi reseni to videt muzete. Vetsinou to lepsi reseni neni. |
honzak 17.3.2009 12:07Re: kamion na kolejích pán je idealista, není-liž pravda? Nemající ánunk o fungování železnice? |
O. M. 17.3.2009 14:04Re: kamion na kolejích Vždyť to tak funguje. Akorát, že se to pro dopravu v rámci republiky za ty prachy nevyplatí. Ono to překládání kontejnerů taky nějakou dobu trvá a nehodí se to pro všechny případy. |
withson 17.3.2009 9:03Re: kamion na kolejích ono se stačí podívat na ČSÚ (český stochastický úřad) jaký je poměr tranzitní dopravy oproti vnitrostátní. Tranzit dělá nějaká 4 procenta, zbytek je v rámci ČR. Průměrná vzdálenost na kterou se přepravuje zboží po ČR náklaďákem je tuším do 50 km... to asi koleje nevyřeší. |
Josef 17.3.2009 15:40Re: kamion na kolejích Tak nevím, odkud jste si tato čísla vytáhnul. Realita je někde úplně jinde. |
M.S. 17.3.2009 16:37Re: kamion na kolejích Jediná současná realita je neomezená blbost zelených pomatenců. |