GLOSA: Ještě ke kampani
Z prezidentských voleb, podle mého názoru, plynou ještě dvě skutečnosti, které nejsou na první pohled tak patrné:
1. Kulturní elita – nebo ti, kteří se za ni považují - se odtrhla od podstatné části národa a to je významný rozdíl oproti roku 1989.
Ukázalo se, že její členové zastávají názory, které nesdílí podstatná část občanů a zcela zřetelně vůbec nerozumí tomu, co si lidé přejí, resp. vůbec netuší co, lidi trápí a na co reagují politickými kroky.
Navíc usilovná snaha poškodit protikandidáta, kterému nepřejí, vedla někdy i u renomovaných lidí k výkonům, nad kterými se člověk, který zná jejich dosavadní vystupování, musel nejméně podivit. Vystoupení Zdenka Svěráka v televizní diskusi bylo prostě nepochopitelné. Zcela pomíjím hysterické vystoupení Věry Čáslavské, která se domnívala, že mluví s generálním tajemníkem KSČ a musí mu připomenout komunistické zločiny.
2. Ukázalo se, že organizovaná mediální kampaň, poněkud nepřesně nazývaná "vliv sociálních sítí" (zdaleka nešlo jen o ně), nemá takový vliv na občany, jak se někteří po prvním kole prezidentských voleb obávali.
To je velká naděje do budoucna, protože to kříží plány těch, kteří se domnívali, že pomocí takto organizovaných (a placených) kampaní budou mít vliv na politiku státu.
Převzato z blogu autora s jeho souhlasem
Autor je poslanec za ČSSD