16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

GLOSA: Inflace dopravního značení

Stalo se vám, že značení objíždky skončilo kdesi v polích? Stalo se vám, že město, kam jedete, je záludně značeno na střídačku s jinými cíli na stejné trase? Stalo se vám, že značení vytváří nečekané nebezpečné situace?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 17.9.2014 3:08

To je ohledů na cizince

cizinec má navigaci :-)

J. Vozábalová 16.9.2014 23:54

Hodně dobrý

jsou také průjezdy obcemi - značení je ve většině případů ZA obcí - vyjedete poprvé - blbě - vyjedete podruhé - blbě - a tak pořád - zákon schválnosti VŽDYCKY dá správný směr až na poslední možný výjezd. 

No je to prostě podle hesla MÍSTNÍ TO ZNAJÍ A CIZÍM DO TOHO NIC NENÍ.

Nejsem řidič, ale právě proto je mi často svěřována funkce navigátora  - někdy je fakt obtížné přesvědčit řidiče, že ta směrovka tam prostě nebyla - opravdu ne!

P. Selinger 16.9.2014 22:59

Ale jedna značka výrazně chybí,

i když na silnici mezi Pardubicemi a Chrudimí je její napodobenina. Ta značka co chybí, je " POZOR NA BLBCE "

V. Křepelka 16.9.2014 21:33

Proč zmizela jména exitů?

Od uvedení dálnice do provozu několik po tři desítky let měly všechny exity jména. A kdo jezdil alespoň občas je uměl nazpamět. Nebesa vědí proč jsou nyní označovány Exit a kilometry. Proč? Vždyť takové označení jako Kývalka, Soutice, Devět křížů měly i svou poezii. I Velké Meziříčí východ a západ, Rohlenka měly daleko větší vypovídací schopnost než jak je to značeno teď.

Kdysi před dvaceti lety jsem byl vezen po britské dálnici Bristolu na letiště Standsted. Všechna tři londýnská letiště Heathrow, Gatwick i Standsted byla avizována snad 200 km před Londýnem a opakovaně až ve správných místech potom odbočky doprava či doleva. V té době při cestě z D1 bylo letiště tehdy Ruzyně avizováno poprvé až snad 10 km před samotným letištěm, na samotné D1 ještě vůbec ne. No to je přece jenom teď lepší.

J. Tachovský 16.9.2014 12:09

Uzasnou vec jsem zazil v Kalifornii

Znaceni z dalnice svedlo kamiony do slepe ulice v residencni ctvrti. A pak se to tam otacelo, couvalo, troubilo. Uzasna komedie. Navic ve 3 rano.

J. Hejna 16.9.2014 11:54

Dopravní značení nederegulovat, ale silně regulovat!

Jenže, co bude dělat množství úředníků, kteří dnes "značí?

T. Kočí 16.9.2014 9:04

Inflace dopravního

Je to tak. A u blbý značky číhají kotroušové.

P. Čulík 16.9.2014 8:31

Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

Když už máme EU, tak bych uvítal, aby se sjednotily dopravní předpisy a značky, časování semaforů a použití jejich světel. U nás ruší omezení rychlosti a zákaz předjíždění křižovatka, v Německu a Rakousku ne, tam zase signalizuje semafor končící zelenou (chytré) a.t.d.

Jen mám obavy, aby to nedali Jourové, to by pak Němci čuměli, jak se dají předpisy zkomplikovat...

J. Plzák 16.9.2014 12:06

Re: Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

To asi jenom proto, že jste tam málo jezdil. Inflace značek existuje i tam a spousty nápisů jsou, právě tak jako u nás v češtině, tam jen v němčině.

Záhadou mi je jen, který genius vymyslel pro naše výjezdy "exit", když je jinač, z dobrých důvodů, vše česky.

P. Čulík 16.9.2014 13:30

Re: Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

Po pěti letech práce ve Vídni a každoročně několikrát na lyže do Alp a v létě na kola?:-)

Exit je mezinárodní, cizinců tu jezdí dost. Není špatné, že se to naučí i Češi, alespoň v cizině nezabloudí.:-)

J. Plzák 17.9.2014 8:38

Re: Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

V případě Rakouska se jedná o vesnický provoz.

Kritické je to jen, když Germáni a další jedou na prázdniny.

J. Novak 16.9.2014 12:55

Re: Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

Takže když vyjedu z vedlejší silnice na hlavní, kde byla omezená rychlost, tak to mám jaksi tušit, že tam na hlavní ta rychlost byla omezená? Platnost značky končí v EU vždy křižovatkou.

P. Čulík 16.9.2014 13:26

Re: Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

Typicky v polích T křižovatka, zprava se připojuje vedlejší, na hlavní je 100m před zákaz předjíždění a omezení na 70, 100m za odbočkou je značka konec všech omezení.

Kolega si to taky myslel. Stálo ho to dost.

J. Jurax 17.9.2014 3:16

Re: Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

No, já si to myslím dosud :-) ... a kolega měl tvrdit, že vyjel z té odbočky ...

P. Čulík 17.9.2014 7:58

Re: Já bych to vzal přes kopírák od Němců nebo Rakušanů

Ha! Dobrý nápad! To měl zkusit. Policajti na něj koukaj, jak jede po hlavní a on tvrdí, že zrovna přijel z vedlejší. Ještě říct, že je osoba blízká.

Ono těch odlišností je tam více. Například se nesmí vjíždět do křižovatky na oranžovou. Před ní tam bliká zelená jako varování, že už končí. Dohromady to dá 3+3 sekundy, takže vjet tam na červenou je umění.

Ty předpisy tam mají logiku: jasně a zřetelně říct, tady to končí a tady začíná. U nás se musí nepřímo odvozovat, že nějaká odbočka příkaz ruší, ono často není jasné, jestli je to polňačka nebo ne, v Praze na okruhu stále řeším, kolik se vlastně má jet, protože netuším, jestli jsem ještě v Praze nebo ne a.t.d. Oč jednodušší je tam dát jednoznačnou značku.

B. Berlinski 16.9.2014 8:28

Dopravní značení je

u nás opravdu na šílené úrovni a těch keců o nápravě co už bylo :(

A. Bocek 16.9.2014 7:24

Zvažuje se nová značka :

Konec kruhového objezdu.

J. Vlasák 16.9.2014 8:13

Re: Zvažuje se nová značka :

To neprojde. Ještě nezačali zvažovat zavedení značky "Začátek kruhového objezdu".