17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

GLOSA: I víra uzdravuje

Téměř po roce od začátku epidemie lze říci, že značnou roli v zápase s ní hraje víra. Myšleno víra v moc vědy, čísel a lidské vynalézavosti. Stále ještě velká část společnosti věří, že se z toho dostaneme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kraus 17.11.2020 22:09

Víra je pouze prostředek. Na co myslíme, co si necháme pouštět do mysli, čemu věříme, to přivoláváme, dobré i špatné. Hodně lidí na Západě dnes omezuje přízemní materialistická logika. Co je nad ní, tomu odmítají věřit, vysmívají se. Takovým není pomoci. Smyslem, cílem víry by mělo být duchovní povznesení. Vše kolem nás i my sami je dílo Stvořitelovo a zároveň Jeho nepatrnou částečkou. Je radostné plně si to uvědomit. U křesťanů "vzhůru srdce", jinde bezpříčinná radostnost, pro technicky založené zvýšení úrovně vibrací a splynutí s vyšším morfogenetickým polem. Člověk duchovně probudilý do vyšších úrovní, oproštěný od negace, z principu může být chráněn před vlivy nízkých sil. Stejné kvality se přitaují. Ale hlavně se nebát, vše dopadne tak, jak již před věky bylo zapsáno v knihách osudu.

J. Housa 17.11.2020 12:44

Je autor té slátaniny nemocný nebo jen velmi hloupý?

J. Jurax 17.11.2020 13:24

Těžko říct. Ale je patrně věřící katolík.

L. Netolická 17.11.2020 13:58

Hloupý a naockovany od komunistu jste vy, p.Houso.

J. Jurax 17.11.2020 14:10

Víte, nevěřícím tenhle text opravdu může přijít diplomaticky řečeno mírně podivný, potažmo srandovní.

A naočkovanost komunisty bych do toho nepletl; ateismus, nevíra v bohy je starší.

L. Netolická 17.11.2020 14:21

U nás,v zemi,kde komunisté šli církvím hodně po krku,jsme pro většinu lidi divni,kdyz prijedete např.do USA,tak divny budete vy.

J. Jurax 17.11.2020 14:33

Jojo, a v Saúdské Arábii budeme divní oba - Vy i já.

L. David 17.11.2020 11:02

S tím ovládnutím Čech, Moravy a Slezska nezištnou láskou jezuitů bych to neviděl až tak horké!

Stačí si z webu ulozto.cz stáhnout sedm dílů pojednání o názvu Tajné dějiny jezuitů od autorů Polák-Novotný.

Je to velmi velice zajímavé počteníčko!Stačí pročíst poslední sedmý díl a jeden se nestačí divit tomu, co vše v domácí a světové politice způsobili jezuité.

Pravě teď se mají skvěle, když se jim podařilo na papežský stolec poprvé prosadit svého člověka, který je vším možným, jenom ne skutečným křesťanem!!!!

M. Pivoda 17.11.2020 10:37

Komentátor Zbyněk Petráček se zde pokouší zprivatizovat Boha, pro levný způsob léčby současné pandemie.

Hm.

To by asi kvalifikovaněji zvládnul IVK.

V. Mokrý 17.11.2020 8:50

Křesťanská víra je něco jiného, než katolická ( či jiná ) církev.

L. Netolická 17.11.2020 9:46

Křesťanství zahrnuje křesťanské církve jako jsou katolická,evangelická,pravoslavná atd.Katolickou,nebolí všeobecnou cirkev založil Ježíš Kristus a ostatní křesťanské církve jsou v něčem odlišné zásahem lidi.

J. Housa 17.11.2020 12:47

Katolickou církev nezaložil Ježíš Kristus. Byla konstituována Římany, římskou říší, několik století po jeho smrti, jako státní ideologie. Jako nástroj pro udržení vlastní vahou se rozpadající říše. Katolická církev nemá v podstatě s vírou v Boha nic společného, jde především o politický a sociologický fenomén. Dosti asociální výtvor.

L. Netolická 17.11.2020 13:43

Takto to do lidi hustili komunisté 40 let,viru v Boha tvrdé potlacovali,zesměšňovali a z věřících dělali hlupáky a tmare. A pan Housa jim uvěřil a mnozí další.

J. Jurax 17.11.2020 14:07

Ale houby - on se pan Housa ve stručnosti do jisté míry blíží skutečnosti, leč tohle poznání může být věřícímu odepřeno. Ovšem problematika je, jak vím i já laik, nesmírně košatá, plná sporů a rozporů, a napsány o ní byly celé knihovny.

Že komunisti potlačovali etc., jak píšete, s tím nesouvisí.

J. Jurax 17.11.2020 13:55

Nezaložil.

I já neznaboh vím, že křesťanství toliko odvozuje svůj původ od života a působení určité historické postavy, Ježíše z Nazareta, a židovské sekty kolem něj soustředěné. Křesťanství, jakožto na judaismu nezávislá náboženská skupina, vzniklo v reakci na neúspěšný pokus reformovat judaismus - Ježíšovi učedníci nepřesvědčili o své víře většinu židovské společnosti a naopak se ocitli v pozici nežádoucí sekty. Křesťanství se jakž takž konstituovalo cca po roce 70 n.l. a kodifikováno bylo někdy během 4. století. To už by ho židovský kazatel Jošua, později řecký zvaný Christos neboli pomazaný, nejspíš ani nepoznal.

Z Wiki cituji - "Ve Skutcích apoštolů se tvrdí, že Ježíšovi stoupenci dostali název křesťané („kristovci“) poprvé v Antiochii a pojem křesťanství (řecky christianismos) je poprvé doložen v listech biskupa Ignáce z Antiochie († asi 106), v nichž je také užito pojmů „katolická církev“, což lze doslovně přeložit jako „obecné shromáždění Pánovo“ (slovo katolický z řeckého katholikos - všeobecný; slovo církev z řeckého sousloví κυριακὴ ἐκκλησία složeného z κύριος - Pán a ἐκκαλεῖν - svolávat)."

Vznik římskokatolické církve jako organizace se datuje rokem 1054.

L. Netolická 17.11.2020 14:17

Ježíš řekl svému učedníků sv.Petrovi:"Ty jsi Petr,to je skála a na té skále zbuduji cirkev svou a brány pekelne ji nepremohou."A sv.Petr byl prvním papežem.Jezis se nechal pokřtít,při poslední večeři než ho ukrizovali,ustanovil Eucharistii.To činte na moji památku.""Jdete do celého světa a úcte všechny národy."A tak bych mohla pokračovat.

J. Jurax 17.11.2020 15:01

Vy máte bibli za historický pramen?

Jednotlivé spisy Nového zákona vznikly mezi léty 50 a maximálně 120 našeho letopočtu.

Oficiální křesťanský kánon určil tzv. Nikajský ekumenický koncil 20. května 325. To už šlo o redakci, jež měla být oporou víry, nikoliv historické přesností. A Vulgáta jsou z přelomu 4. a 5. století.

L. Netolická 17.11.2020 17:38

Ano,řídíme se. dle Nového zákona.Nejsem teolog,ale vím,zeJezis položil základní kamen ke vzniku katolické církve a ta se řídí Jeho učením.

J. Jurax 17.11.2020 19:39

Aha.

No hlavně že víte. Nenechte se rozptylovat fakty.

J. Jurax 17.11.2020 15:14

A ještě - Petr byl římským biskupem.

Z Wiki cituji - "1. list Klementův (kolem roku 98) je raným historickým dokumentem, který má dokládat přednostní postavení římské církevní obce, když se její biskup, Klement Římský, snažil vyřešit spory v Korintě. Dopis nijak nedefinuje nadřazenost papeže, ale je psán v tónu nadřazeného pastýře. Užití titulu papež je poprvé dosvědčeno v době papeže Marcellina († 304), který je takto nazván na jednom náhrobku. Oficiálně se však papa poprvé nazval Siricius (385–399), tento titul je pak fixován v době Řehoře Velikého (590–604).".

V rozporu s tím přisuzuje ovšem teologie Petrovi titul papeže, "papa", v jehož době ve významu hlavy křesťanstva neexistující. Tento titul označoval v raných dobách i ostatní biskupy, patriarchy a opaty především na Východě.

R. Benýšek 17.11.2020 8:48

Ano, to je velmi rozumné, obrátit se na lidi, kteří věří v boha všemohoucího a nekonečně dobrotivého, který, kdyby chtěl, stačí mu hnout svým božským prstem anebo nějakou jinou svou svatou okončetinou, a je po epidemii. Ale neudělá to, protože buď není, anebo nechce. A nechce buď proto, že je mu to šumák, anebo proto, že nechce zasahovat do lidské svobodné vůle, a nechá to tak na nás samých. I tak ale má smysl modlit se za to, aby nám pomohl. Což ale je třeba dělat tak rafinovaně, aby si, nedej bože, nevšimnul (což dá fušku, jelikož je navíc i vševědoucí), že ho tím chceme, nedej bože, nějak ovlivnit, a nenechat to suverénně jen na něm samém, který ví sám nejlépe, co je pro nás dobré.

L. Netolická 17.11.2020 9:51

Bůh se píše s velkým B.Prosim,neurazejte Ho.On skutečně existuje.

R. Benýšek 17.11.2020 10:03

Boha s velkým Bé píšou lidé, kteří věří v jen toho jednoho jediného (a není to málo, Antone Pavloviči? :- ). My, co jsme slyšeli o bozích mnoha, se něčím takovým nemusíme omezovat:-) .

L. Netolická 17.11.2020 10:25

Více bohu si vytvářeli lidé,než na svět přišel Ježíš a Jeho učení. Jako ateista si dejte dohromady par věci: veda neví jak a kde vznikl život a je nemožné,aby vznikl spontalne bez zásahu Boha.Podivejte se na člověka a zvířata jak jsme dokonale,nikde žádné chyby,navíc vědomi,svědomí,pudy,složitost mozku atd.Kolik zázraku se stalo,Mariánských zjevení,z nichž některé jsou i dnes dokazatelné. A potom premyslejte.Nekonecna věcnost za to stojí.

P. Princ 17.11.2020 12:18

No, Váš písemný projev má k dokonalosti daleko.

L. Netolická 17.11.2020 13:47

Prominte,píšu to na iPadu.

R. Benýšek 17.11.2020 12:26

Neurážejte nás polyteisty ateismem:-). No, to jistě, tu dokonalost stvořenou Bohem (abych teda neurážel to Vaše náboženské cítění - přece jen známe i věřící, co pro urážku také jediného Boha uřezávají hlavy), třeba zrovna člověka, můžeme vidět na každém kroku. Třeba takoví lidé s tělem prožraným rakovinou by mohli vyprávět. Někdy si říkám, že by bylo zábavné natočit videoklip, kde by hrála taková ta majestátná hudba sfér, co obvykle podbarvuje ty záběry, dokládající dokonalost božího (čeština má v adjektivu malé písmeno, nebo ne?) stvoření, jak tam bývají plachtící ptáci, velryby, rozkvetlé louky, hrající si děti, atd., ale tentokrát by tam bylo, jak šelma uloví a sežere to roztomilé mláďátko, s tlamou celou od krve, velcí sudokopytníci, jak se válejí ve vlastních lejnech, lidi před svými rozbořenými baráky po zemětřesení, tornádu nebo povodni, lidští mrzáci od narození, apod. Páč i to všechno je to dokonalé božské stvoření.

Ale aby nebyla mýlka - věřte nebo ne, i já se umím dojmout, cítívám rozumem nepochopitelná tajemství (a to i v kostele), či tu a tam i udělám dobrý skutek (zatímco Vy, předpokládám, neděláte žádné jiné, ale nemůžete mi to tu odkývat, abyste se neprovinila smrtelným hříchem pýchy :- ). Jen mi připadá směšné, když si někdo účelově vybere jen část reality, a tak jen polovinu pravdy, a věří, že tak něco dokazuje.

L. Netolická 17.11.2020 14:35

Katolická cirkev nemá s islámem nic kromě jediného Boha,společného. Katolická cirkev uznává Desatero,nezabiješ je 5.Bozi přikázání. Vůbec jste mě nepochopil.Ta dokonalost člověka,zvířete je myšlena tak,ze nemáme např.oko v podpaží,ze máme dvě ruce,na každé pět prstu,jak to mohla ta nevedouci příroda vědět,ze to tak ma byt? Bůh mohl tvořit na hotovo,jinému ponechal vývoj,ale On je ten,kdo vše naprogramoval. A ty nemoci a utrpení mohou lidi přivést k Bohu.

I. Lyčka 17.11.2020 21:58

Kdo stvořil boha? Pardon Boha?

R. Benýšek 18.11.2020 9:44

Tato Vaše reakce mi přišla do pošty až před chvílí.

Vy jste v těch svých argumentacích tak roztomilá, že mně začíná bavit s Vámi i takto na dálku diskutovat.

Že nemáme oko v podpaží, to vysvětluje dostatečně i evoluční teorie, na to nadpřirozeného stvořitele netřeba (oko i jen v podpaží a nikde jinde by zásadně nebránilo ani přežívání nositelů, ani přenášení genů na potomky - mnohé organismy žádné oči nemají anebo když mají, tak je moc nepotřebují). A na dvou rukou a 5 prstech (mimochodem, i zrovna tyhle počty vysvětluje solidně evoluční teorie) nic dokonalého není - je dost situací, kdy by se obého hodilo více :-). A i lépe vymyšleného - třeba by obojí mohlo po amputaci zase dorůst. A o tom, jak nemoci a utrpení mohou přivést lidi k Bohu, velmi poučně pojednává kniha Job. Tam je Bůh ztvárněn jako nějaký rozmazlený teenager, která si rád pohrává s mocí, kterou disponuje (i mnozí psychopati a despotičtí vládci se takovému Bohu pěkně podobají). Sám osobně znám pár lidí s lepší morálkou, než má tento Bůh. Anebo snad Otec na nebesích z NZ je někdo poněkud jiný (dospělější, moudřejší) nežli JHWH ze SZ?