18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

GLOSA: Hloupé přirovnání

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F.Vízek 20.6.2006 20:27

Moje kritika mířila na NOVINÁŘE - viz:

Umím pochopit, když politik ve stresu, ve shonu či ve zkratce „plácne“ větu, kterou by poté nejraději spolknul: Osvětimská lež, noc dlouhých nožů, Sarajevo, Únor 1948, více Kožených, spálená země, zakroutit krkem, EU jako RVHP, NATO jako Varšavská smlouva atd.  Když ale novinář a zástupce šéfredaktora časopisu Euro Pavel Páral v komentáři Lidovek (14.6.) pod názvem Noc dlouhých nožů je nutnost obhajuje při plném vědomí nejen někdejší nešťastné Topolánkovo vyjádření, ale dochází k závěru, že v Česku je po osmi letech personální politiky ČSSD co „zařezávat“, je to docela jiná „káva“, která patří do jiného světa, se kterým doufám nechceme mít nic společného.

Encyklopedie vysvětluje pojem „noc dlouhých nožů“ jednoznačně jako puč, při němž byli vyvražděni Hitlerovi odpůrci a konkurenti (!), což vedlo k upevnění fašistické diktatury, k jejímu sblížení s velkými průmyslníky a ke zničení nepohodlného levicového křídla, které bylo vůdci nepohodlné. Že při tom teklo notně krve, ví snad každý náš student. 

Kam se poděla Vaše soudnost, pane Párale?

G. Pašek 19.6.2006 21:22

Ále kdepak soudruzi, náš soudruh Vízek bude mít opět poslední slovo . . .

a poučí vás hlupáky co jste za hlupáky, a jaký by byl ráj na zemi, kdyby on dodnes rozhodoval o všemu všude vládnul . . . .  rudá inteligentní elita

Minulý týden jsem četl moudro herečky Buriánové . . . . "Ano, můj tatínek Vlasta Burián byl komunista, ale on byl JENOM TAKOVÝ SALONÍ KOMUNISTA . . . . . a nikdo se neodvážil jí kopnout do prd*le, že není rozdílu mezi tzv. "SALONÍM" komunistrou a komunistou Klementem Gottwaldem.

Pan Vízek určitě tomu rozumí a čtenáře NP poučí . . . jaký je rozdíl.

Kuťák 19.6.2006 22:03

Re: Ále kdepak soudruzi, náš soudruh Vízek bude mít opět poslední slovo . . .

Milý Pašku, pleteš si bohužel dva Buriany. Napřed si zjisti, kdo jsou, a pak rozdávej svá moudra. Jinak se vystavuješ velké trapnosti.

F.Vízek 20.6.2006 20:20

Re: Ale kdepak,

pane Pašku,

Vlasta Burian a E.F. Burian byli opravdu dvě různé osobnosti a oba byli mistry  svého oboru. Kopnout si podle Vás  zřejmě zaslouží takoví lidé jako (kdysi komunisté) Alexander Dubček, František Kriegel, Jan Šverma, Jaroslav Seifert, Milan Kundera, Jindřich Plachta, Emil Zátopek, Ivan Hlinka atd. atd. 

Naopak rozmazlovat musíme pány ako jsou Kožený, Pitr, Krejčíř, Šrejbr,  Mrázek, Železný atd atd.  To jsou a vždy byli ti správní prima hoši. Už tleskejte, G. Pašku ! 

jirka.s. 19.6.2006 18:54

Asi takhle....

...vážení diskutující. Rozebírat, jestli termín "noc dlouhých nožů" přísluší více čistce v řadách odpůrců či ve vlastních řadách je v naší,české politické situaci naprosto irevelantní. V našem, tedy českém chlévě, je nutno "podříznout" i hajzlbábu na hlaváku, protože i ta dostala ten výnosný flek buď už od Zemana, případně od Standy, ale nejspíše od Kočky. Ta čistka musí jít skutečně až tam.  A jestli se povede, tak v tom případě ovšem nezávidím obyvatelům Seychelských ostrovů.

kamil 19.6.2006 18:21

vážení spoluobčané-při čtení vašich příspěvků,mě jímá hrůza-tak psali fašisté-nenávist-likvidace lidí s opačným názorem-probudťe se a nepapouškujte tu morální žumpu ,kterou na nás chrlí někteří novináři-nebo se s nad máme střílet???

Andy 19.6.2006 19:54

Re: vážení spoluobčané-při čtení vašich příspěvků,mě jímá hrůza-tak psali fašisté-nenávist-likvidace lidí s opačným názorem-probudťe se a nepapouškujte tu morální žumpu ,kterou na nás chrlí někteří novináři-nebo se s nad máme střílet???

to píšete, doufám, Vízkovi

conqueror 19.6.2006 17:41

Vízek

Je neuvěřitelné, že Vízek na Psu vždycky dostane po hubě ale cpe se sem pořád a pořád...Co říkají lékaři (ex)soudruhu Vízku?

PetrM 19.6.2006 17:06

Vízek

Pane Vízek, Vy jste buď komunista, nebo taky hlupák. Vy si fakt myslíte, že onou nocí dlouhých nožů myslel Topolánek nějaké masové vyvražďování nebo genocidu? Běžte se prosím zchladit, evidentně Vám z toho vedra rudne mozek více než obvykle.

Pišta 19.6.2006 20:10

Re: Vízek

IMHO Vízkovi nemá CO rudnout...

Skvělý den.

tomas 19.6.2006 14:00

je to výstižné

článek je dobrý a název je výstižný,tomu se neubráníte.

Jan Daniel 19.6.2006 13:58

Páral to fakt přehnal

"Noc dlouhých nožů" je skutečně přehnané. Já bych řekl, že je třeba vyvěsit proskripce jako v Římě za diktátora Sully. Vízek by na nich neměl chybět. :-)

Vilém 19.6.2006 11:08

rovnou GENOCIDU

pane Vízku,

nenechte se odradit útoky, vaše názory jsou vždy přínosem. Tentokrát ale nesouhlasím. Když vezmeme v úvahu situaci naší byrokracie, pak problém není jen v nezákonně jednajících mafiích, nýbrž přímo v legálním klientském vztahu mezi byrokraty a vládou ČSSD v uplynulém období.

Vláda ODS není přínosem celkově, ale pokud někde může přínosem být, pak v omezení byrokracie. A když už jsme u nacistických metafor a nadsázek - tady je třeba ne noci dlouhých nožů, jsem pro GENOCIDU.

Finrod Felagund 20.6.2006 1:58

Re: rovnou GENOCIDU

Teda co se to děje, neblíží se konec světa? Já snad v něčem souhlasím s Vilémem, to není samo sebou!

hneda nora 19.6.2006 10:55

dosud vyhlazovali úředníci podnikatele

podnikatele, co  prý nechtěj  makat.Namísto  optimální  kontrolní  činnosti  nasadili  militantní  likvidační  rétoriku  a povinnou  daň  bez ohledu  na investice  a zisky. K  očistě  musí  dojít  a  tím  ke změně  klimatu.  Pokud  se  vymění pouze  špičkoví  panáci a nebo  se  Instituce  nechá  vyvrhnout  co  Ona  sama c hce,  nic  to  nezmění.  BOlestné  ztráty  zažilo  mnohjo  lidí  právě  proto,  že   očista  neproběhla  v  dobu, která  byla  vhodná  a společnost  připravená k přehodnocování.

J. Mach 19.6.2006 10:33

Vízku,

vaše soudnost je zde dostatečně známá, ale že jste na tom s inteligencí tak špatně, že si představujete, jak vás a vaše spolušibaly bude ODS zařezávat v noci a dlouhými noži, to je přeci jenom novinka. Tak specielně pro vás: jde o to, zbavit šibaly funkcí, kde mohou škodit. Za vaší vlády se dostali totiž na významné posty lidé, kteří jsou buď neschopní, jako Tvrdík, nebo naopak všehoschopní, jako je... (jistě víte, jaká jména je třeba dosadit). To je nutné, jinak se nezaměstnanost nesníží a životní úroveň nezvýší (všiml jste si, že se za vaší vlády sice zvyšuje HDP, ale nezaměstnanost a životní úroveň ne. Napadlo vás, proč to tak je?)

Václav 19.6.2006 12:53

Re: Vízku,

Vážený pane, dost už pamatuji. V šedesátých letech do nás hučele komunistická propaganda, že  v Japonsku roste HDP, ale užitek z toho mají pouze kapitalisté a dělníci dřou bídu a životní úroveň se nezvyšuje. Je to obdobné jako nyní u nás s tím rozdílem, že se nejedná o komunistickou propagandu, ale propagandu ODS. Ono totiž aby rostla životní úroveň, je třeba aby tomu předcházel růst HDP. Určitě by nešlo, aby životní úroveň rostla při sňižujícím se HDP jak to bylo na konci devadesátých let.  

dph 19.6.2006 13:05

Re: Re: Vízku,

jestlipak víte,pane Václav,že HDP se zvyšuje i když se vyrábí  na sklad.

Jarda 19.6.2006 13:12

Re: Re: Re: Vízku,

Jo tak si zopakovat, co je to nutná podmínka.

Ach jo.

J. Mach 19.6.2006 13:30

Re: Re: Vízku,

Václave, až se někde dozvíte, jak a z čeho se počítá HDP, tak se zapojte do didkuse. Do té doby byste měl diskutovat třeba k problematice opuštěného Barta, nebo tak nějak. 

jirka.s. 19.6.2006 18:45

Re: Re: Vízku,

Jo, a v Americe mlátěj černochy, viď Vašku?

V.M.H. 19.6.2006 9:39

Nepřehánějte...

Pane Vízku, víte, co je to nadsázka?

zcr 19.6.2006 9:15

Autore,

rika Vam neco jmeno Zdeněk Galuška a vyrok "Herodés, to býl král!"?

jozka 19.6.2006 9:00

Nastesti nejsem sam,

kdo si pod pojmem Noc dlouhych nozu predstavuje neco jineho, nez jak se autor clanku pokousi nastinit. Nejednalo se o konkurenty, ale naopak hlavne o priznivce, kteri udelali velky kus prace, ale uz se prestali hodit do kramu, (myslim, ze Hitler pouzil prirovnani, ze kdyz se stavi dum, jsou nejprve potreba stroje na hrubou stavbu, ktere ale pak jiz nejsou zapotrebi..)

Ja bych byl naopak rad, kdyby Topolanek provedl "politickou" Noc dlouhych nozu - protoze by to melo znamenat, ze udela cistku ve vlastni strane a zbavi se lidi, kteri ODS spis tahnou ke dnu - Macek, Tlusty, Langr, Topolanek - aha - asi tuhle noc provede az nejaky jiny predseda...

Radek 19.6.2006 9:07

Re: Nastesti nejsem sam,

Nojo no. Jestli si to vic lidi vyklada takhle (a tedy špatně), nelze se divit že úroveň na niž se vede diskuze je tak mizerná jak je. Noc dlouhých nožů je opravdu spojena s násilnou likvidací. Mimochodem řadu let po 2.světové válce byl Sepp Dietrich odsouzžen v Německu z svou účast na Noci dlouhých nožů (a tedy za vraždu). Že byl po pár měsících propuštěn, takže v klidu dožil na svobodě je jiná záležitost.

jozka 19.6.2006 9:34

Re: Re: Nastesti nejsem sam,

Ja nepopiram, ze slo o nasylnou likvidaci. Mne spis slo o princip jednani, jez tato fraze vyjadruje.

Kdybych mel vzit nazorne prirovnani, tak proces ze Slanskym ma k Noci dlouhych nozu mnohem blize, nez proces s Miladou Horakovou.

Proste cistka ve vlastni rade. (ted neberu v potaz miru nasili). Bohuzel clanek nevystihuje tento pojem presne.

(proto si i ja myslim, ze Topolanek pouzil prirovnani ponekud nestastne, ale z jineho duvodu...)

jozka 19.6.2006 9:50

Re: Re: Nastesti nejsem sam,

Ja nepopiram, ze slo o nasylnou likvidaci. Mne spis slo o princip jednani, jez tato fraze vyjadruje.

Kdybych mel vzit nazorne prirovnani, tak proces ze Slanskym ma k Noci dlouhych nozu mnohem blize, nez proces s Miladou Horakovou.

Proste cistka ve vlastni rade. (ted neberu v potaz miru nasili). Bohuzel clanek nevystihuje tento pojem presne.

(proto si i ja myslim, ze Topolanek pouzil prirovnani ponekud nestastne, ale z jineho duvodu...)

Pavla B. 19.6.2006 8:48

Pokusy na lidech

Toto je oblíbené tvrzení Paroubka - že chce ODS dělat "pokusy na lidech". Říkal to několikrát, dokonce se toto prohlášení opakovaně objevilo i v jeho písemných projevech, tudíž nejde o nějaké neuvážené plácnutí ve stresu nebo omylem, nýbrž o záměrnou manipulaci s podvědomím posluchačů či čtenářů. Tento výraz totiž neznamená hospodářské experimenty - to by bylo z hlediska sociální demokracie ještě jakž takž korektní obvinění, nýbrž vyvolává asociace na Mengeleho skutečné pokusy na lidech. Je to obzvlášť hnusný způsob napadání protivníka.

Takže, pane Vízku, odstaňte nejdříve břevno z oka svého.

Kateřina Dostálová 19.6.2006 8:22

Znalec historie Topolánek

tím prostě  "myslil" fakt, že nechá vyvraždit levicové křídlo ODS -  to  je zcela jasné, nevím o čem chcete dál diskutovat. Dosáhne toho i za použití taekwonda, takže se to levicové křídlo vlastně vyvraždí samo. Isn´t it,dear Watson?

J. Mach 19.6.2006 10:40

Re: Znalec historie Topolánek

proboha, nestačí že máte hloupé názory a nick. Ještě ani nejste schopen správně citovat. Nebylo by lepší se prezentovat jen svými názory? Na hloupé máte právo, ale blbě citovat nevypadá moc dobře.