GLOSA: Diváci to České televizi spočítali
K.O. – tenhle výraz převzatý z boxu, pro ČT, nejlépe vystihuje výsledek právě zveřejněného průzkumu společnosti SANEP věnovaného důvěryhodnosti českých médií.
Noviny průzkum uvádějí vcelku výstižným titulkem: Česká média ovládají mocné skupiny.
V odkazu si lze otevřít komplexní zprávu SANEP s četnými interesantními tabulkami a grafy, z kterých nepřehlédnutelně čouhá ten zmiňovaný úpadek důvěryhodnosti České televize.
Jak se ukazuje, objektivní informace hledá dnes, řekl bych plným právem, většina Čechů především na internetu.
Každý má možnost se s těmi specifickými informacemi detailně seznámit. Pro mne jsou ze všeho nejzajímavější především trendy. Nemá smysl tady komentovat každou tabulku a graf SANEPu, zmíním jen dva důležité údaje.
Jestliže ještě v únoru 2014 Česká televize s 22,1 procenty vévodila žebříčku důvěryhodnosti zpravodajských pořadů, v záři tohoto roku se už ocitá na třetím místě s 19,8 procenty.
Ještě viditelněji tenhle pád divácké důvěry veřejnoprávní televize dokumentuje srovnání s rokem 2010, kde ČT 1 suverénně drtila ČRo – Radiožurnál v poměru 88,3 % ku 57,1 %, zatímco v roce 2014 už ČT 1 prohrává 55,2 % ku 57, 5 %....
Čísla obvykle nelžou, lze s nimi sice všemožně kouzlit, ale ty trendy zakamuflovat dost dobře nejde.
Lhal bych, kdybych popíral potěšení, že to, o čem jsem už tolikrát psal, se nyní tak pěkně projevilo i v těch zveřejněných grafech…
Mnohem víc by mi ale udělalo radost, kdyby se už konečně probrali i ti dobře placení členové příslušných mediálních komisí údajně dohlížejících na vedení České televize.
Proč my - bezmocní, zneužívaní koncesionáři, v podstatě rukojmí - máme být věčně za blbce, fakticky i za spoluviníky?!
Převzato z JosefHavranek.blog.idnes.cz se souhlasem autora.