25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Česká společnost v plné nahotě

Vzbuzené negativní emoce jsou nakažlivé, verbují a osmělují nejhorší spodinu, jejíž agresivita je nejen podporována, ale dokonce i vydávána za hrdinství. Kdekdo si tak plivne a kopne, jen aby se zviditelnil nebo aby se zbaběle přidal k štěkajícímu proudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 28.2.2013 16:01

Smutná pravda

Euro-hujerští vlastizrádci chtějí pana prezidenta obžalovat z velezrady ve skutečnosti jenom proto, že hájil zájmy našeho národa a státu, což je nezpochybnitelně jasné z toho, že součástí té velezrady má být i jeho váhání nad (v referendech ve Francii i Holandsku odmítnutou) Lisabonskou smlouvou, a dalšími EU-útoky na naši svrchovanost).

Hluboce se za tyto ubohé politicky zkorumpované hyeny stydím.

Pozn: Podle mých informací ještě v říjnu 2012 zněl příslušné odstavce ústavního zákona 65 takto:

2. Senát může se souhlasem Poslanecké sněmovny podat ústavní žalobu proti prezidentu republiky k Ústavnímu soudu, a to pro velezradu nebo pro hrubé porušení Ústavy nebo jiné součásti ústavního pořádku; velezradou se rozumí jednání prezidenta republiky směřující proti svrchovanosti a celistvosti republiky, jakož i proti jejímu demokratickému řádu. Ústavní soud může na základě ústavní žaloby Senátu rozhodnout o tom, že prezident republiky ztrácí prezidentský úřad a způsobilost jej znovu nabýt.

3. K přijetí návrhu ústavní žaloby Senátem je třeba souhlasu třípětinové většiny přítomných senátorů. K přijetí souhlasu Poslanecké sněmovny s podáním ústavní žaloby je třeba souhlasu třípětinové většiny všech poslanců; nevysloví-li Poslanecká sněmovna souhlas do tří měsíců ode dne, kdy o něj Senát požádal, platí, že souhlas nebyl dán. KDY A PROČ BYLA PRAVOMOC OBŽALOBY PREZIDENTA Z VLASTIZRADY SVĚŘENA POUZE LEVICÍ OVLÁDANÉMU SENÁTU A TO DOKONCE POUHÉ PROSTÉ VĚTŠINĚ JEHO HLASŮ? Nebylo současné, světově bezprecedentně chatrně zdůvodněné ponížení hlavy a symbolu našeho státu připravováno už dávno před amnestií? (pokusy už tu přece byly).

J. Sládeček 26.2.2013 20:55

Není to tak dávno, co Češi v jednom šiku lezli Klausovi

do prdelky, aby jej následně vypískávali a pomlouvali. Co je to za národ?

J. Václavíková 26.2.2013 18:50

Redaktor Bartoš z vás udělal vyvrhele a vlastizrádce. Stálo vám to za to?

To, že se pan Bartoš svévolně probírá v soukromé korespondenci mezi lékaři, roznáší ji v médiích a ta ji zveřejňují, považuji za mimořádně odpudivé. Přiznávám, že je neobvyklé, když si skupina politicky neorganizovaných lékařů vyměňuje názory na chování prezidenta republiky. Máme k tomu vážné důvody. Politici mají velký vliv a měli by mít i velkou odpovědnost. Korektní odborná diskuze, věnovaná jejich osobnostní integritě, charakteru a vědomí si společenské odpovědnosti, je naprosto legitimní. Psychopati v politice totiž vytvářejí společenskou atmosféru, která ohrožuje zdraví občanů. Profesorka Luisa Corradová z ekonomické fakulty Cambridgeské univerzity prováděla před dvěma lety zajímavý průzkum. Zjišťovala, v kterých zemích EU jsou lidé nejšťastnější a tedy nejzdravější. Očekávalo se, že nejlépe na tom budou lidé v prosperujících ekonomikách slunné jižní Evropy. Překvapivě zvítězili Dánové, před Finy a Švédy. Ukázalo se, že mnohem důležitější než růst HDP je důvěra ve státní správu, vymahatelnost práva a dobré mezilidské vztahy. Právě to u nás chybí. V nemocné společnosti nemohou žít zdraví lidé. Psychopati v jejím čele jsou ale příznakem celkové choroby společenského systému, selháním samočisticích demokratických mechanizmů. Pouhé odstraněním psychopatů při volbách nestačí. Přehnaný optimizmus z výsledků těch nedávných není na místě. Psychopaty, kteří museli vyklidit pozice, obratem nahradí jiní. Aby se systém uzdravil, je potřeba posílit imunitu - budovat občanskou společnost.

J. Kulheim 26.2.2013 20:38

Re: Redaktor Bartoš z vás udělal vyvrhele a vlastizrádce. Stálo vám to za to?

Bylo by prospěšné, kdyby se do politiky pustili lidé, kteří nejsou psychopaty a dovedou psychopatii zavčas odhalit.  Lidé by byli šťastnější a zvedla by se důvěra ve státní správu.

I v ČR je dostatek odborníků přes patologii lidského myšlení. Zdá se, že takových jsou plné hospody. Třeba takový MUDr Hnízdil,  ten ví koho zbavit svéprávnosti.To by byl premiér.  Možná je jenom  lenivý. Co nebo kdo mu  brání v  řešení věcí veřejných?

J. Kanioková 26.2.2013 18:22

Hnízdil a jeho parta - naprosto nedůstojná fraška a sprostota

aby to nezaniklo..

Kompletní rekonstrukce kauzy “lékaři vs. Klaus”: Nové maily. Víme, jak to bylo -http://jdem.cz/w9c93

M. Moravcová 26.2.2013 18:25

Re: Hnízdil a jeho parta - naprosto nedůstojná fraška a sprostota

Ale to tý babce Václavíkový nevysvětlíte. Ta bude mlít pořád svou a hlavně sama se sebou.

M. Andreas 26.2.2013 17:22

Děkuji autorce. Moc jsem se pobavil.

Trochu ale předběhla dobu. Není 1.4.

M. Bílý 26.2.2013 17:53

Zato mně je smutno, pane Andreasi

L. Severa 26.2.2013 16:36

Ano platí,že stačí omílat a je z toho nálepka.

Nevím kdo přišel první s označením, že je Klaus Narcis. Když jsem se ptal jednoho antiklausovce jak na to přišel odpověděl mi, že už  podle toho jak se Klaus nosí. Pozoruhodný postřeh, který mi vyrazil dech.                         Myslím,že sebevědomí neznamená, že jsem zamilovaný do sebe. Záleží na úhlu pohledu.

J. Kanioková 26.2.2013 18:18

Jo..... narcis Klaus si o sobě nechal natočit film - "Občan Klaus"....

L. Severa 26.2.2013 19:18

Re: Jo..... narcis Klaus si o sobě nechal natočit film - "Občan Klaus"....

Jak vidím, nebo vlastně čtu, je vše v pořádku, paní Kanioková.

J. Václavíková 26.2.2013 15:49

Kolik těch babek Klausovek ještě vyrazí na zteč?

K obětavé Lívii tu už komentáře byly, ostatně téměř celá rodinka VK se zapojila do trapné štvnice na KS, je nošením dříví do lesa to znovu připomínat. Ovšem byl zmíněn ještě doktor Hnízdil, tak bych oživila patřičné reálie, protože se s odstupem ukázalo, že ona skupinka doktorů byla dost jasnozřivá:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-hnizdil.php?itemid=10191

J. Václavíková 26.2.2013 15:50

Re: Kolik těch babek Klausovek ještě vyrazí na zteč?

O co tedy šlo?

Chování pana prezidenta nás už delší dobu znepokojuje. S kolegy jsme si mailem psali, jestli snad netrpí nějakou osobnostní poruchou nebo nemocí. Radili jsme se, jak se zachovat, abychom se nedopustili porušení lékařského tajemství nebo etiky. Není naším pacientem a diagnostikovat ho na dálku by bylo neprofesionální. Mezi diskutujícími byli špičkový neurolog, dětský psychiatr a psycholog, specialista na psychopatologii, psychosomatik, psychoanalytik, internista.

J. Václavíková 26.2.2013 15:51

Re: Kolik těch babek Klausovek ještě vyrazí na zteč?

Co Vám připadá na chování pana prezidenta neobvyklé?

Těch signálů je víc. Popírání zákonů: odmítání jmenovat soudního čekatele Langera nebo řada prohraných soudních sporů s předsedkyní nejvyššího soudu doktorkou Brožovou. Popírání reality: vášnivý boj s ochránci životního prostředí. Nemám přitom na mysli globální oteplování, to je sporné, ale názory, že člověk neškodí životnímu prostředí, živočišných druhů neubývá, ale naopak přibývá, globální krize je jenom chřipka, ekonomický růst může neomezeně pokračovat a s energetickými zdroji si nemusíme lámat hlavu. Popírání demokratických principů: Lisabonská smlouva. Nejde o její obsah, ale o procedurální stránku, trucovité obstrukce podpisu v situaci, kdy ji schválil senát, parlament a podepsala většina zemí EU. Odhodlání bránit stavbě Kaplického knihovny vlastním tělem nebo historky o tom, jak ve čtyřech letech, při Pražském povstání, stavěl barikádu, není potřeba komentovat. Pan prezident je jiný, myslí jinak. O svojí pravdě je přitom hluboce přesvědčený. Diví se, že se mu někdo diví.

J. Václavíková 26.2.2013 15:53

Re: Kolik těch babek Klausovek ještě vyrazí na zteč?

Jakou jste stanovili prezidentu Klausovi diagnózu?

Žádnou. Problém je složitější. Každý člověk rozumí tomu, že politik může mít porouchaný kyčel, trpět nějakou tělesnou chorobou. Vůbec se ale neuvažuje o tom, že může mít také porouchanou osobnost nebo charakter. Zajímavou studii o tom zveřejnili psychiatr Robert Hare a psycholog Paul Babiak. Zjistili, že mezi vysokými manažery a politiky je mnohem větší procento nebezpečných psychopatů, než mezi vězni ve federálních věznicích USA. A to nebyli u nás. Ti lidé mají podobný osobnostní profil jako zloději nebo vrazi. Dají se ale jen těžko odhalit. Jsou inteligentní, schopní, jazykově vybavení, dokonale oblečení. Na druhou stranu egocentričtí, arogantní, bezohlední a bezcitní. Hare s Babiakem jim říkají „hadi v oblecích“.

Jak s tím souvisí pan prezident?

Současný společenský systém, založený na individualismu a neomezeném růstu, takový typ osobností přitahuje. Oni tento systém dál potvrzují a rozvíjejí. A právě to dělá pan prezident. Když ho posloucháte, všechno stojí na jedinci, straně a ruce trhu. Takoví lidé mají ideální předpoklady dosahovat krátkodobých úspěchů. Dlouhodobě je ale jejich působení na mezilidské vztahy, fungování firem i atmosféru ve společnosti zničující. Každý úspěšný manažer musí být sebejistý, třeba i trochu narcisní. Pokud je ale zdravou osobností, v kritických chvílích upřednostní zájem firmy. Narcisní psychopat, než by ustoupil ze svých názorů, raději firmu zničí. Všimněte si, jak pan prezident potopil vlastní stranu, nebo jak přispěl k pádu vlády v době předsednictví EU.

J. Kanioková 26.2.2013 18:13

Hnízdil a jeho parta - naprosto nedůstojná fraška a sprostota

Kompletní rekonstrukce kauzy “lékaři vs. Klaus”: Nové maily. Víme, jak to bylo

http://jdem.cz/w9c93

T. Šmilauer 26.2.2013 18:32

Re: Hnízdil a jeho parta - naprosto nedůstojná fraška a sprostota

Nijak nepřekvapuje, z jakých pramenů přebíráte myšlenky.

M. Moravcová 26.2.2013 18:24

Re: Kolik těch babek Klausovek ještě vyrazí na zteč?

Hnízdil sám potřebuje psychiatra. A Vy s ním.

J. Kanioková 26.2.2013 19:15

Ano...

J. Václavíková 26.2.2013 19:17

Re: Ano...

Podle sebe soudím tebe?

J. Kulheim 26.2.2013 21:27

Re: Kolik těch babek Klausovek ještě vyrazí na zteč?

Předložil pan MUDr Hnízdil a lidé kolem něho, lékařské vyšetření, které by vyloučilo jejich psychopatické myšlení?  Zdá se, že jsou postiženi  zbytnělým egem. Takoví lidé jsou pro svoje okolí  nebezpeční.

J. Farda 26.2.2013 12:27

Česká společnost ....

Obávám se, že paní autorka vidí jen na jedno oko, případně že se řídí biblickým rčením "pro smítko v oku bratra svého nevidí břevno v oku svém". Tečka.

M. Roesel 26.2.2013 12:04

Ach!

"Lze vůbec pochopit nenávist, která vyústí ve štvanici na vlastního prezidenta, která připomíná procesy z padesátých let?" Ach!

J. Kadeřábek 26.2.2013 14:39

Re: Ach!

Když si jen trochu připomenete debaty na téma název letiště Praha mohu jen s autorkou souhlasit. Člověka, kterého uznával celý svět a který nám pomohl otevřít brány ostnatého plotu na západě tady posmrtně ostouzely novinářské nicky i diskutující. Pravda, tady je řeč o jiném prezidentu...

E. Sevrát 26.2.2013 15:14

Re: Ach!

A opravdu si myslíte,že V.Havla uznává celý svět ? A jeho role v roce 89 byla zcela bezvýznamná (tím opravdu nechci zlehčovat jeho předchozí úsilí o tento proces).Pravda je,že v roce 89 se zhroutil celý socialistický svět.Např.Maďarsko nemělo žádného význačného disidenta typu Havel či Walesa a přesto vstoupilo do NATO či EU ve stejný den jako ČR a Polsko.A tak by se dalo pokračovat,po roce 89 V.Havel žádný zásadní vliv na tyto události neměl,možná by se trochu zdrželo jako v případě Bulharska,Rumunska nebo Albánie,ale konečný výsledek by byl stejný s Havlem či bez Havla,Nebýt totální destrukce,pana Gorbačova a rozpadu SSSR tak by V.Havel již dávno umřel na rakovinu plic jako sice známý disident,leč bez výsledného vítězství.

M. Roesel 26.2.2013 17:19

Re: Ach!

Můj příbuzný v padesátých letech v politickém procesu jen o vlas unikl trestu smrti a skončil na 10 let v kriminálu. Hádka o přejmenování letiště je ve srovnání se štvanicemi 50. let komická.

J. Kanioková 26.2.2013 18:15

Směšujete nesmyslně..

J. Václavíková 26.2.2013 18:49

Re: Směšujete nesmyslně..

To jste na špatné adrese.

D. Polanský 26.2.2013 11:22

I jsem se pobavil na textu o paní Lívii

která musela obětovat svou profesi a vlastní zájmy .... Ono to tak s tím obětováním nebylo hrozné, jenom si vzpomeňte jak působila v dozorčích a správních radách. Za jedno vypití kafe, kam ji dovezlo luxusní služební auto, jí šly na účet desetitisíce. Nojo, každý chápe obětování po svém.

V. Venc 26.2.2013 12:46

Re: I jsem se pobavil na textu o paní Lívii

Ad Polanský

Vážený, co o tom opravdu víte??

Je přece zcela zřejmé, že při svém finančním zajištění by pí. Klausová určitě věděla, jak čas strávit příjemněji, než ve stálé pozornosti na "protokol"!