23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


GLOSA: Bankomat

18.5.2006

Při pobytu na Vinných trzích ve Valticích jsem zjistil, že mám málo peněz na to, abych bez rizika mohl ještě hodovat. Místní bankomat ČS měl nic neříkající poruchu "dočasně mimo provoz". Byl už večer, spojení s okolím žádné. Dotazem na lince ČS jsem zjistil, že o tom, kdy bude závada odstraněna, nic nevědí a poradili mi použít bankomat jiné banky. Jenže tato "rada" měla nulovou hodnotu - nevěděli, jestli tam nějaký je. Čeká snad ČS, že její klienti budou pobíhat v noci po neznámém místě a hledat bankomat?

I sepsal jsem dotazy na jakousi klientskou linku a dostal odpověď, že došlo "k mimořádné technické závadě, nebyl problém s nedostatkem hotovosti. Bankomat byl plně funkční již druhý den." Nebyl, ráno v pět určitě ne.

Zeptal jsem se tedy, jestli

a) je pro ČS takový problém mít přehled o tom, jakou má automat poruchu a kdy bude asi odstraněna.

Česká spořitelna má přehled o všech poruchách ihned on-line.

b) je takový problém, aby ČS měla přehled o bankomatech jiných peněžních ústavů, když už poměrně hloupou radu "zkuste to jinde" nabízí jako variantu řešení?

Pracovníci klientské linky mají k dispozici seznam všech bankomatů České spořitelny, a tak mohou klientovi poradit nejbližší bankomat České spořitelny. Tato informace je také vyvěšena přímo na bankomatech České spořitelny. Česká spořitelna nemá informace o rozmístění bankomatů konkurence.

To samozřejmě není odpověď, i položil jsem otázku znovu.

c) má ČS přehled o akcích v regionech, aby mohla s předstihem doplnit bankomat penězi v případě, že by hrozil nedostatek hotovosti?

Nejednalo se o problém nedostatku hotovosti.

I zde jsem otázku opakoval.

Marně, jak je zjevné z další korespondence:

Jak jsem již uvedla, zaměstnanci klientské linky České spořitelny mají k dispozici přehled bankomatů České spořitelny. Mohou tak informovat o tom, kde klient najde jiný nejbližší bankomat České spořitelny. Stejně tak musím zopakovat, že nešlo o problém nedostatku hotovosti. Bankomaty České spořitelny jsou pravidelně doplňovány tak, aby k takové situaci nedocházelo.

Takže nic. ČS se chová tak, jak odpovídá jejímu podílu na trhu. Velkopansky, nemá potřebu s klienty komunikovat normálně. Samozřejmě mohu odejít a jít jinam. Jenže se obávám, že kromě problémů s rušením účtu a převádění trvalých příkazů si nepomůžu. Jistě, kdyby odešli vždycky všichni nespokojení, tak by to možná vliv mělo. Kdyby...