19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

FEJETON: Turbogenerace

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dědek 8.12.2007 19:49

Drahá Mílo:

ono s těmi gymnazisty a průmyslováky není také nic moc. Byl jsem svědkem situace kdy do tramvaje plné středoškoláků přistoupila stará paní která mohla být jejich babičkou a možná i prababičkou a dočala se následující repliky : co sem ta bába leze ta má přeci sedět doma a čekat na důchod. K inzultaci spratka nedošlo jen proto že tramvaj byla narvaná a nemohl jsem se pořádně rozmáchnout!

Hexin 6.12.2007 9:27

Je příjemné

vědět že máme i takové učitele, bohužel není jich mnoho.

bývalý učitel 5.12.2007 14:53

To už tak prostě s prcky je..

bývalý učitel 5.12.2007 14:58

Re: To už tak prostě s prcky je..

..jsou školy,kde chovají první dva ročníky odděleně od ostatních,aby ty ostatní nerušily.Prckové potřebují volnost,možnost se vyřádit a vyventilovat,potřebují proměnlivou délku vyučovacích bloků,např.po 20 min,víc přestávek a tělesné aktivity celý den.Jste bezvadná,že do toho jdete a nesnažíte se je pacifikovat a  jen učit.

portwyn 5.12.2007 15:50

Dotaz

Jak byste takovýmto způsobem naučilk děti počítat tročlenku? Upozornění: žáci by museli mít povoleno celou hodinu řvát. Poučte nezkušeného. Díky předem.

Fyziku učím s velkou oblibou přes laborky. Ale i tak to první, co musím udělat, je zpacifikovat třídu - jinak ani neuslyší, co mají dělat.

Eva D. 5.12.2007 19:29

Re: Dotaz

Já jsem se kvůli svým primánům a různým dis vrhla do samostudia všelijakých knih o fungování mozku a podle stavu třídy při vstupu zařazovala aktivity na zklidnění či vyřádění. Ale nejdřív jsem broučky z malých venkovských škol musela naučit, že mi opravdu všichni nemohou po příchodu stát u katedry a vykládat jeden přes druhého co bylo o víkendu, kdo má nového synovce a podobně, protože 30 není totéž co osm ve třídě, či kolik jich bývalo tam, odkud přišli. A rok od roku chodí v mnoha směrech "mladší" děcka, i když zvládají techniku , často nezvládají sama sebe přiměřeně věku. Domů jsem málem lezla po čtyřech, zpocená a urvaná jak stará vlčice. Ale bavilo mě to a je asi taky.

Ovšem, s fyzikou je to težší, než s anglinou, pokud jde o bonusy jako písničky či filmečky v opriginále za tvrdou práci.

bývalý učitel 5.12.2007 23:22

Re: Re: Dotaz

s fyzikou je  to velice snadný,neb je to věc přírodní a přirozená.Ráchání se ve vodě,vyvažování pák a váh,koulení kuliček,pouštění balonků,svícení,pištění,vibrování a trocha řečí okolo.Jen ty terminusy technikusy  mi vždycky připadaly moc ...............euro.Byro..

portwyn 6.12.2007 14:11

No pokud chcete VEŠKEROU fyziku

redukovat na ráchání se ve vodě a hgázení koulemi, pak to jde. Pokud ale u toho mají kromě emocí použít i rozum, MUSÍ se na chvíli zklidnit. Jinak se z celé hodiny dozvědí jen to, že když vší silou zatáhnu za siloměr, zničím ho. Což je poněkud drahý způsob výuky vzhledem k cenám siloměrů...

Terminusy technikusy nejsou nutné a já se pokud možno vyjadřuji česky. Ale zas na druhé straně nelze vykládat způsobem "tady je takový to to, a když se to to, jak se to to", to byste mluvil jako šestiletý. Bez výrazů jako "síla", "hmotnost", "páka", "moment" apod. se neobejdete. Bez recitace pouček se obejdete skvěle, ale počítejte s tím, že děti zrovna nadšené nebudou.

Nechat děti celé hodiny řvát a skákat je dobrý způsob, jak se stát populárním. Pokud ale chcete, aby si z té laborky odnesli také nějaký poznatek a přežili ji ve zdraví, tak je prostě nemůžete nechat dělat, co chtějí. Učil jste někdy na 2. stupni?

bývalý učitel 5.12.2007 23:31

Re: Dotaz

prcky jsem neučil trojčlenku.Já jsem vlastně slovo trojčlenka při výuce v počtech vůbec nepoužil.Není to potřeba.A fyzika jako předmět se naštěstí u prcků nevyskytuje.Jinak,fyzika jako objevování tajemství přírody a přirozená zvědavost je u prcků přítomná ve velmi lákavé míře a dalo by se toho i využít.

portwyn 6.12.2007 14:14

Re: Re: Dotaz

No já nevím...přijde mi jednodušší říct "a žádný vzorec pro účinnost nepotřebuju, spočítal jsem to obyčejnou trojčlenkou" než "spočítal jsem to tak, že jsem použil takový ten způsob...no víte jak...to...no...jak jsme počítali předevčírem tamtu úlohu".

BTW trojčlenka patří k tomu nejpraktičtějšímu, co děti v matematice ZŠ potkají... Spočítáte s tím skoro všechno, co nemá mocniny.

nmnm 5.12.2007 13:38

ucitelka...

... a to jeste ucitel, ktery je trochu v obraze, by zacal oznacovat studenty jmeny Biggles, Richthoffen, Messerschmitt, Tupolev...  :) To by byla teprve atmosfera.

pig 6.12.2007 15:53

Re: ucitelka...

Aby ho za Richthofen a Messerschmidt ještě nezavřeli...

Jakub S. 5.12.2007 10:05

Kouzelné, paní profesorko.

No vy jste si vždycky rozuměla s deckama! Má maminka jako vynikající učitelka výtvarky dělala totéž - takže v 50. - 70. letech sotva vydržela na škole... (Bartoška).  - JS, překladatel, Zlín

Martin Šimek 5.12.2007 9:36

Dobrý, dost dobrý!!!!!

Líbilo moc.

Přeju hodně síly a pevné nervy ;-). Stojí to za to.

Martin

Michal 5.12.2007 8:58

Někdo na to má, jiný ne

Dobré čtení, dost jsem se pobavil.

Škola je a bude boje mezi kantorem a žákem. Nicméně - když je kantor(ka) dobrý, ochočí si i tyhle neposedné

dětičky tak, že mu zobají z ruky a mohou se přetrhnout, aby mu udělali

co u na očích vidí. To ho ale jeho práce musí bavit, a mít pro ní dar od boha.  Když něco z toho nemá, bude s nimi jen válčit a ty děti to vyhrají.

ech 5.12.2007 11:44

Re: Někdo na to má, jiný ne

no, já do školy nechodil bojovat, mě bavilo, že jsem se tam dovídal různé zajímavé věci. I když připouštím, že někteří jedinci to brali podobně jako vy.

Michal 5.12.2007 13:39

Re: Re: Někdo na to má, jiný ne

No já byl "turbo" dítě už 70 tých letech a škola, zejména základní, ale i střední, ve mě zanechaly hluboké dojmy!

Jsou to nuda, tupý dril a hloupé papouškování. Kdo vybočil, toho vystudovaní učitelé sejmuli jak hajný škodnou. Zajímavé věci jsem se, až na výjimky dozvídal jinde a ty výjimky byly zásluhou konkrétních kantoři, kteří měli dar učit.

Bohužel, do současnosti se toho moc nezměnilo, dril se cení stále nede vše, jen sejmout dítě, za to že vybočuje, už naštěstí nejde.  A to je moc a moc dobře!!!!

PS. Já na to taky nemám, takže to nedělám. A těm, co ho mají a učí vzdávám čest.

portwyn 5.12.2007 15:42

Máte pravdu, nejde.

Takže ti, kteří by se místo řvaní docela rádi něco naučili (a je jich dost, asi tak půlka), jenom koukají, jak to kolem nich lítá.

Michal 5.12.2007 8:52

Někdo na to má, jiný ne

Dobré čtení, dost jsem se pobavil.

Nicméně - když je kantor(ka) dobrý, ochočí si i tyhle neposedné dětičky tak, že mu zobají z ruky a mohou se přetrhnout, aby mu udělali co u na očích vidí. Na to musí mít kantor dar od boha.

Když ho nemá, bude s nimi jen válčit a ty děti to v

Bohata 5.12.2007 8:20

Facky za drzost a rozpásanost

mají dostávat doma .Tedy už doma.Bohužel neznám maminečku ,která by svého nevychovaného spratka a darebáka neměla za hodňoučkého chlapečka.A když mu jeho táta nějakou "ubalí " tak riskuje,že jej maminečka udá za domácí násilí.

Jaké jsou matky takový je národ.

Michal 5.12.2007 9:02

Re: Facky za drzost a rozpásanost

Blahopřeji vám k vašim potomkům, jste šťastný rodič.