24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

FEJETON: Příhoda s diplomkou

Jak se teď ledaskde přetřásají opsané diplomky hned dvou nových ministrů neministrů, svěřil se mi někdo, koho si vážím, že by taky nerad viděl, kdyby se někdo začal hrabat v jeho diplomce. Taky plagiát?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Širůček 23.7.2018 21:16

Inu, já mám takový dojem

že se většinou jedná o diplomky, které byly psány v době, kdy bylo prakticky nemožné na "opisovače" přijít - jsou snad dosti staré, ne? A programy na odhalování podvodů jsou poněkud novějšího data.

O. Zuckerová 23.7.2018 15:28

A ještě:

K tomuto článku doporučuji jako nejlepší komentář článek V. Klause ml.:

https://www.novinky.cz/komentare/478458-komentar-o-cem-jste-psali-diplomku-vaclav-klaus-ml.html

O. Zuckerová 23.7.2018 13:30

Člověk, který si

"opatřuje" diplomku místo toho, aby ji vypracoval, podle mne vůbec nepatří na vysokou školu!! A je zásadní vada dnešního obsazování politických míst a honorování člověka podle toho, "kolik má škol"; je zřejmo, že tuto stupnici vytvářeli lidé bez schopnosti cokoli a kohokoli posoudit, aniž by měli "objektivní měřítko" - papír!. Když někdo proleze vysokou, jen aby se někde dobře zahnízdil, je dle místních hledisek "kvalifikovaný". Je mnoho otitulovaných hlupáků a mnoho řemeslníků či živnostníků, kteří je chytrostí, pílí nebo moudrostí daleko předčí. Ale - začarovaný kruh: ti svou práci neopustí kvůli politice, protože je baví a dovedou do ní být "zažraní"...

J. Roškota 23.7.2018 9:40

diplomka

Babišovi palce nedržím a podvádět se nemá. Mám ale tak nějak pocit, že se diplomkám přisuzuje větší úloha než si zaslouží. Svou diplomovou práci jsem neviděl od té doby co jsem ji odevzdal.

Potíž je asi v tom, že do ministerských funkcí jsou jmenováni lidé, kteří nemají takovou tu nezpochybnitelnou auru odbornosti a životní zkušenosti.

Dalším problémem je kvalita té školy, která umožnila aby například diplomová práce byla z velké části shodná s bakalářskou prací. Nechápu jak je to možné, pokud se vyučující svým studentům věnuje. Mám z toho takový pocit, že do těchto škol student zase tak moc nechodí a na závěr cosi sesmolí. A tím je z něj vysokoškolák s kvalifikací vést ministerstvo.

Náš přístup ke vzdělání asi není zdravý.

J. Jelínek 23.7.2018 9:57

Re: diplomka

Máte pravdu. Problémem je, že vlastnictví "nějakého diplomu" je pro vstup do politiky (a v naší kotlince tak i do byznysu) podmínka nejen nutná, ale i dostačující.

M. Pivoda 23.7.2018 10:35

Králíci to vidí jinak

Je jí strašná škoda. Žádný ministr spravedlnosti nevěděl o životě králíků tolik, co ona...

https://www.novinky.cz/pictureByDate?date=20180713&galleryId=20682

J. Lepka 23.7.2018 12:53

Re: diplomka

Poněkud nechápu, proč by diplomka nemohla i z větší části kopírovat práci bakalářskou, ovšem za předpokladu, že se jedná o stejného studenta a práce je jeho původní a natolik originální, že stálo za to téma rozpracovat. To jsme v situaci, kterou můj otec zhusta komentoval u hudebních skladatelů : Zase opisoval sám od sebe!

J. Lepka 23.7.2018 9:33

Vaše úvaha je jistě zajímavá,

škoda jen, že je poskvrněná vaším postupem v kauze ÚSTR. Zřejmě je tady stále běžná dvojí morálka, zvláště u tzv. prekábatěných komunistů, že? Zřejmě stále platí že bývalý komunista je stejný protimluv jako bývalý černoch.

M. Pivoda 23.7.2018 8:13

Preferují čeští voliči podvodníky, vodníky, nebo nadvodníky?

Šustrová: "... Věru nevím, kdo by si přál, aby o záležitostech celé společnosti rozhodovali podvodníci."

Stačí rozhodování o záležitostech komunity. Tam vítězí místní omrdové.

B. Michal 23.7.2018 0:50

lidé, kteří diplomovou práci posuzují...

"...lidé, kteří diplomovou práci posuzují, mají znát co možná všechno, co

bylo o tématu napsáno, a mělo by je trknout, že takové pasáže už někdy

četli..."

To je, po pravdě řečeno, pěkná pitomost. Oponent zcela jistě nečetl všechny práce v blízkém oboru. Nejspíš četl hodně odborných publikací, ale diplomky nebo dokonce bakalářky, to by mu za to museli dobře platit. Ano, jsou práce, které se dají docela dobře číst, ale objevné (zejména bakalářky) opravdu nebývají, aby je stálo za to číst jako odbornou literaturu. A bakalářky, které čte oponent s potěšením, jsou vzácnější drahého kamení.

S. Sedlák 23.7.2018 0:32

Vcelku souhlas

Bída je názor, že diplomku někdo neopsal jen proto, že by měl problém, když by se na to přišlo. Lumpárny člověk přece nedělá jen proto, že má obavu, že se na to přijde.

Každý to máme nastavené jinak. Já nepovažuji za nezbytné vždy dodržovat rychlost, ale na červenou nejezdím. I když jsem na křižovatce sám.

Ještě k tomu opisování. Jak paní Malá, tak pan Krčál podváděli celkem bezstarostně. Věřím, že takoví jsou spíš vyjímkou i mezi ambiciozními politiky.