24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

FEJETON: Předvídatelní

Po dlouhé cestě autem jsem si opět potvrdil jednu známou pravdu: Nebezpečný řidič není takový, co jede rychle. Nebezpečný je takový, u kterého nedokážete předvídat, co udělá!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 4.2.2015 21:45

Souhlasím,

není nic horšího, než řidič, který náhle změní rychlost nebo směr jízdy, aniž na to jakkoliv dopředu upozorní. Je mi celkem jedno, nakolik řidiči porušují předpisy silničního provozu, pokud tím nehrožují ostatní.

V. Šiška 4.2.2015 10:50

Nebezpeční jsou oba.

Ale jeden zajímavý postřeh, koukám se na ksichty řidičů v okolních autech, pokud jsou dost blízko. Líp se tak eliminuje nebezpečí těch nepředvídatelných, mají to fakt v očích.

P. Švejnoch 4.2.2015 12:45

Re: Nebezpeční jsou oba.

Nejnebezpečnější je blbec. Například takový, který (aniž zná jakoukoli další okolnost) tvrdí, že řidič jedoucí 160 km/h je nebezpečný.

Jo, jo, pane Šiško - až budeme všichni jezdit třicet, to bude na světě bezpečno, viďte?

V. Šiška 4.2.2015 13:07

Re: Nebezpeční jsou oba.

Jistě nechcete tvrdit, že blbec byl ten, kdo stanovil vrchní hranici 130 km/h, že? A pokud ano, zkuste si trochu prostudovat fyzikální zákony.

P. Švejnoch 4.2.2015 13:41

Re: Nebezpeční jsou oba.

Sice to posouváte k něčemu, co jsem vůbec neřekl, ale nevadí. Nicméně - zopakujme si nejprve hlavní sdělení mého příspěvku: Blbec, pane Šiško, je ten, kdo bez znalosti okolností vynáší kategorické soudy - v tomto případě soud, že řidič jedoucí v levém pruhu 160 km/h je nebezpečný.

Nyní k Vašemu dalšímu "posunu": Nejsem si jistý, zda ten, kdo stanovil hranici 130 km/h byl blbec - ale spíš se kloním k názoru, že ano. Podstatnější ovšem je, že onen stanovitel vycházel z reálií 60. - 70. let minulého století. Jenže, líběj odpustit pane Šiško, technika od té doby poněkud pokročila - tedy lpět na této závratné rychlosti coby limitu je v tomto kontextu poněkud zpozdilé.

Co se týče studia fyzikálních zákonů: Jsa strojař jsem s nimi, myslím, poměrně slušně obeznámen. Čili se domnívám, že spíše Vy byste se neměl pouštět na tenký led debaty o nich...

A neodpověděl jste mi na mou otázku: Až budeme všichni jezdit 30 km/h v hodině, bude pro Vás na světě již dostatečně bezpečno?

V. Šiška 4.2.2015 13:57

Re: Nebezpeční jsou oba.

Podsouváte to vy: já nechci aby všichni jezdili třicítkou. Těch 130 je vzhledem ke kvalitě našich dálnic a zmíněným fyz.zákonům tak akorát. Pokud chce někdo jezdit víc, je nebezpečný a to nejenom sobě. Pravidla siln. provozu platí pro všechny a já nemám potřebu je porušovat proto,že si myslím, že byl někdo blbec.

P. Švejnoch 4.2.2015 15:05

Re: Nebezpeční jsou oba.

To, že Vy si myslíte, že PRO VÁS je 130 km/h tak akorát, ještě neznamená, že ten kdo jede rychleji je nebezpečný blbec.

Mně rozhodně přijde jako blbec spíš ten, kdo svoje vlastní omezení a hranice automaticky připisuje i ostatním. A/nebo ten, kdo přemýšlí způsobem: "když se já bojím jet rychleji než 130 km/h, tak nikdo rychleji jet nesmí!"... To je takové to "... ať sousedovi ta koza chcípne...", že?

Ještě jednou Vás žádám, abyste opustil nesmyslnou argumentaci jakýmisi blíže nespecifikovanými fyzikálními zákony. Mimochodem - právě proto, že dnešní automobily (ať už konstrukcí či použitými materiály) využívají lépe ony Vámi neustále zmiňované fyzikální zákony, je 130 km/h coby nejvyšší limit anachronismus.

Nebo si myslíte, že Škoda 1000 MB na diagonálních pneumatikách o rozměru 155/14 tvrdých jako puk, s bubnovými brzdami na všech kolech, kyvnými zadními polonápravami měla stejné jízdní vlastnosti a byla stejně ovladatelná jako dnešní automobily? Nejspíš ne, viďte? Jenže právě na míru tomu embéčku je ten limit stanoven...

V. Šiška 4.2.2015 21:07

Re: Nebezpeční jsou oba.

No když vidíte blbce všude kolem sebe, měl byste to spíš zkonzultovat se svým psychoanalytikem, než psát do diskuze.

Ta argumentace, co vám připadá nesmyslná je založená na tom, že i kdybyste měl ty nej-super-duper-hyper pneumatiky, tak jsou vám plat prtný, když se auto na nerovnostech nese vzduchem, to nezatočíte leda byste si pořídil kormidlo.

A soudě podle vašeho vyjadřování doufám, že se s vámi na silnici nesetkám.

S. Donát 4.2.2015 21:38

Re: Nebezpeční jsou oba.

Tak to já zase budu raději potkávat na silnicích spoustu Švejnochů, než jednoho Šišku.

T. Hudeček 4.2.2015 22:46

Re: Nebezpeční jsou oba.

Když pominu subjektivní fakt, že s Vámi souhlasím, musím ocenit Vaši schopnost velice dobře argumentovat. To se moc v diskuzích nevidí. Balzám na duši.

J. Schwarz 4.2.2015 20:48

Re: Nebezpeční jsou oba.

V Německu fyziku zřejmě neznají, pane Vladimíre Šiško.

V. Šiška 4.2.2015 21:02

Re: Nebezpeční jsou oba.

V Německu ale nemají tak "kvalitní" dálnice.

J. Klepal 4.2.2015 9:32

nesouhlasím

Takových chytráků, kteří si myslí, že když jedou po dálnici 160 km/h v levém pruhu a ani je nenapadne se vrátit do pravého (při pravosměrném provozu) a vyhovět tak zákonu, je zřejmě více. Takoví se totiž cítí hrozně ukřivděně, když musí sundat nohu z plynu nebo přibrzdit, aby umožnili řidiči z pravého pruhu, dávajícímu tím stále přednost rychlejšímu vozidlu za sebou v levém pruhu, předjet pomalejší kamion, přestože takový manévr musí předvídat, zvláště když na něj dobře ze zadní pozice vidí. Právě z takových ukřivděnců se pak rekrutují oni vybrzďovači, tedy úmyslní vrazi, z nichž někteří již byli odsouzeni k mírným trestům. Proto doporučuji autorovi a jemu podobným, aby povolenou rychlost, zvláště v hustším provozu, nepřekračovali o více než 10 km/h, kromě nouzových situací.

R. Langer 4.2.2015 10:24

Re: nesouhlasím

Hm, a co když po té dálnici jedete sám, a nikdo jiný tam není...

J. Klepal 4.2.2015 10:57

Re: nesouhlasím

Pak čekejte, že se za vámi v levém pruhu brzy objeví jiný šílenec, který pojede 250 km/h.

J. Skála 4.2.2015 11:36

Re: nesouhlasím

Pak nemáte v levém pruhu co dělat.

V. Povolný 4.2.2015 11:51

nesouhlasím s Klepalem

Jako obyvatel velkého města přicházím v podstatě denně do styku s šoféry, u kterých se nedá odhadnout co se chystají udělat a vznikají z toho opravdu situace hrozící dopravní nehodou. Odhadnutelnost jednání je pro bezpečnost provozu na silnici jednou z nejdůležitěších věcí. Proč řidič přede mnou zstavuje a nedává blinkr? Je před ním překážka, chodec? Nebo si jde koupit noviny a na blinkr kašle? Pojede řidič přede mnou na křižovatce skutečně rovně, nebo odbočí be blinkru, případně dá blikr až při odbočování? A co ten co jede v protisměru?

Proti tomu je šofér co jede na dálnici v levém pruhu 160 v pohodě, pokud je odhadnutelný. Nemluvím samozřejmě o vybržďovačích, to jou magoři, kterým nepatří do ruky řidičák.

Ä ještě neco pro Klepala: tu posměšnou větu na konci jste si fakt mohl odpustit. O co vám jde? Potřebujete posílit ego?

V. Kain 4.2.2015 12:32

Re: nesouhlasím

Přejíždění z pruhu do pruhu bez blinkru,neuvedení vozidla do klidu na stopce,nedání přednosti,jízda na červenou jsou dneska v silničním provozu již folklorem.

I. Lyčka 4.2.2015 13:02

Re: nesouhlasím

Já to beru tak, že dotyčnému řidiči schází dostatečná mozková kapacita, takže je rád, že udrží vozidlo mezi dvěma bílými čárami a občas dokáže přeřadit rychlost. Proto mu nezbývá kapacita na to, aby odpoutal oči od vozovky a hrábnul po páčce od blinkrů. Prostě dnes dostane řidičák každý, kdo dokáže v autě najít sedadlo řidiče.

P. Kmoníček 4.2.2015 9:22

Nedávat

blinkr při přejíždění z pruhu do jiného pruhu je moderní hlavně v Praze a neviděl jsem ,aby to Policie trestala.Jeden z nejnebezpečnějších přestupků.

P. Manda 4.2.2015 9:46

Re: Nedávat

Ano pražáci neblikjí, zvlášť ti co mají na autech moravské RZety.

P. Kmoníček 4.2.2015 12:36

Re: Nedávat

Máte pravdu,ale nic to nemění na tom,že se ještě od min.vnitra ani od min.dopravy nerozjela žádná kampaň vedoucí k nápravě.A to je podstatné.

P. Princ 4.2.2015 6:51

Předvídatelnost manévrů vozidel v mém okolí

se zvyšuje, pokud si ověřím délku a barvu vlasů osob za volantem.

M. Krátký 4.2.2015 3:13

A nejhorší jsou tak zvaně místní řidiči

kteří už jsou doma ve své vesnici a už jejich děda jezdil touhle zkratkou a tak vám to tam nahulí a je to. A vy se nemůžete nijak bránit jejich kouskům, jen oni znají všechny drobné kličky a háčky ve své vesnici - zásadně všude bez blinkny - taky proč - oni to tam extra dobře znají

T. Kočí 4.2.2015 10:47

Re: A nejhorší jsou tak zvaně místní řidiči

V autoškole asi neuřidiče a ne pro ozdobu auta.čí.že blikače jsou pro ostatní .Tak tohle mi dělá netbook.