28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

FEJETON: Obhajoba semaforového panáčka

Lidovky ve čtvrtek zveřejnily dopis výtvarníka Romana Týce adresovaný samosoudkyni, která měla řešit jeho trestní causu. Pochybuji, že byl určen pouze jí, protože pokud chtěl se svými vývody seznámit pouze soud, mohl využít institutu posledního slova, který je v trestním řízení zařazen právě k tomuto účelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Plocek 5.3.2012 22:03

Obhajoba semaforového panáčka

Nechápu o čem se tak dlouze v článku diskutuje.  Ve státě existují určitá zařízení (semafory na silnici,  závory na železnici apod. značky u silnic),  u kterých jakákoliv manipulace může ohrozit zdraví obyvatelstva.  Proto by měla být tato zařízení "nedotknutelná".  Vidíme často, jak jsou pomalováním, střílením ničeny značky u silnic a pod. Na železnici jsou kradeny kabely u výstražných zařízení.  Toto by si měl uvědomit u p. umělec.  Takže žádné diskuze a pokud "sáhnul " na semafory,  musí být potrestán. A to bez jakých koliv diskuzí!!! Pokud by se tak nestalo, bůh ví co napadne další aktivní osoby. A dodržování zákonů  a případné "odměny" by měly platit všude, nejen u semaforů.

Jaké příhraničního obyvatele mě napadá, proč to jde v sousedním Německu a ne u nás.

J. Boleslav 3.3.2012 15:01

Pánové Týc i Smetana

jdou sedět z důvodu poškozování cizího majetku a následného neuposlechnutí rozhodnutí soudu. Nejsou to žádní hrdinové, pouze lidé, kteří si myslí, že si mohou dělat, co chtějí. Tedy v podstatě anarchisté. Je smutné, že toto pořád někteří lidé nechtějí pochopit a snaží se z nich udělat málem další Palachy.

J. Krásenský 4.3.2012 7:20

Re: Pánové Týc i Smetana

A hlavně, svou hloupostí devalvují Palachův čin, stejně jako kdysi pan Mareček zcela znehodnotil protest hladovkou.

J. Krásenský 3.3.2012 14:16

Moderní umění má prý hlavně provokovat.

To je jednak velmi malá meta a v provedení třeba pana Týce či Davida Černého i ubohost sama. Nejvíce ze všeho připomínají rozívené caparty, kteří se různými taškařicemi snaží upoutat pozornost vlastních rodičů a zkoušejí co si mohou dovolit. A když dostanou na zadek, hystericky křičí a domáhají se soucitu okolí.

L. Písařík 3.3.2012 12:48

Pane autote,

nebohý policista ?   nebohý = nebožtík. Tedy mrtvý policista ? Ten bude těžko stát. Snad mělo být napsáno ubohý, tj. ten, který je u Boha a to si dovedu představit - stát uprostřed křižovatky. Jinak dobrý, jen podotýkám, že ten, kdo mění sklíčka je stejný jako ten, kdo maluje grafiti na cizí stěny a domy a to se přece taky nesmí. Myslím, že dostal po zásluze - bratře Ondro - a navíc, vybral si sám. Kéž by tak po zásluze dostávali i ostatní strčdokapsové.

O. Malstoka 3.3.2012 10:48

"Avangarda"

Titultk jsem dal do uvozovek protože téměř každá blbost je některými umělci takto prezentovaná. Kdyby pan Týc v rámci své výstavy využil svého nápadu a uprostřed sálu umístil semafor se svými postavičkami, bral bych to jako velký fór. On porušil zákon-vyhlášku tím že změnil předepsané značení přechodů, to je stejné jako kdyby ve svém uměleckém počinu přemaloval třeba čáry na silnici na texty které se zrodili v jeho umělecké hlavě, nebo kdyby tam namaloval nějaké obrázky. Za tento přestupek dostal pokutu 15tis., nezaplatil ji vědomě, a proto šel sedět. Nic víc, a nic míň. Ostratní je jen humbuk, a bohužel mu na něj skočilo mnoho "ochránců svobody uměleckého projevu".

P. Kolář 3.3.2012 9:26

Myslím si,

že pan Týc svým jednáním jenom obhajuje svoje přesvědčení,že umělcům se má povolit všechno a že jakékoli jejich umělecké pšouknutí je nutno považovat za zázrak.Pokud se tak neděje,je vinna ta špatná společnost,která svými zákony omezuje jejich svobodnou tvorbu.Do kriminálu ho přivedla vlastní ješitnost a hluboké přesvědčení o vlastní vyjímečnosti.Jsem zvědavý na další dějství tohoto příběhu.

M. Gavlák 3.3.2012 8:49

Když jsme u těch pravidel,

pro mě je daleko děsivější, že je možné skončit v base (mimochodem, škodu 15000 Týc DP uhradil) za pitomou recesi nebo tykadýlka na otlemených předvolebních plakátech a za prokázanou škodu 175 milionů dostat podmínku. O beztrestnosti bossů našeho raného kapitalismu nemluvě. Jestli justice dokáže rychle jednat u blbostí a opravdová svinstva zůstávají mimo její dosah, to je děsivé.

R. Sedláček 3.3.2012 10:46

Re: Když jsme u těch pravidel,

Ale to je lež. Kriminál dostal za nerespektování nařízení soudu, což je v naprostém pořádku. Za tykadýlky, ani panáčky nikdo natvrdo trestr neobdržel.

M. Gavlák 3.3.2012 11:14

Re: Když jsme u těch pravidel,

Než začnete psát silná slova, ověřte si skutečnost. A není to tak těžké - Týc uhradil škodu na semaforech a to bylo těch 15000 (o výši skutečné škody nechci spekulovat). Odsouzen byl k pokutě 60000 Kč a s tímto trestem nesouhlasil (a já ho chápu). A nyní srovnejte trest 60000 za takovou pitomost a podmínky v jiných, společensky nepoměrně závažnější trestnou činnost. Chápu, že ho nemáte rád, je to proklatý provokatér, ovšem to je váš problém.

R. Sedláček 3.3.2012 14:40

Re: Když jsme u těch pravidel,

Jestli se vám zdá poškození zařízení řídící provoz nsa křižovatce, tudíž možnost ohrožení lidského života jako pitomost, pak bych chtěl vidět, co je podle vás skutečný průšvih. A znovu opakuje, že sedíbza to, že neresoektuje rozhodnutí soudu, nikoli zta sklíčka. TEČKA

J. Vydra 4.3.2012 22:18

Re: Když jsme u těch pravidel,

skutečný průšvih je, že člověk jako vy může obhajovat debilní represi někoho, kdo PROKAZATELNĚ, neudělal žádnej malér, ale není ani schopen se vyjádřit o těch stovkách zlodějů co nás denně okrádají. TO je skutečný průšvih. Nedivím se že tu tottalita byla přes 40 let, lidi jako vy to tu drželi, protože to bylo zákonné, ne???

O. Malstoka 3.3.2012 10:49

Re: Když jsme u těch pravidel,

15 000,- Kč pan Týc neuhradil a proto šel sedět.

I. Minařík 3.3.2012 8:29

šaškárna

Celá ta komedie pana Týce měla jediný účel. Upozornit na sebe. Až bude opouštět vězení zase budou na Pankráci desítky novinářů fotit a zpovídat tohoto nyní již VIP. Přitom je to jenom hloupý kašpar

P. Lenc 3.3.2012 8:57

Re: šaškárna

Také to tak vidím.

J. Boleslav 3.3.2012 17:51

Re: šaškárna

Přesně tak, o to mu hlavně jde.

V. Mlich 4.3.2012 7:35

Re: šaškárna

a kazdy, kdo o tom pise clanky a prispiva do diskuse mu v te saskarne napomaha. Stejne, jako se rozebiranim prime volby kladece vencu lidi odvadeji od opravdovych problemu, treba ze uz davno mel byt schvalen zakon o vyrovnanem rozpoctu, ale bez dorazejicich sankci z Brusele, kdyby se ho z vnejsich duvodu nepodarilo dodrzet.

M. Sedláček 3.3.2012 5:56

Je to příjemné

zjistit, že ne všichni naběhli panu Týcovi na jeho tvrzení, že je obětí nelidského systému. Vězení si vybral sám, mohl zaplatit. Myslím si, že pan Týc zná pravidlo, podle kterého je i negativní publicita lepší, než když se o vás neví. Odsedí si svých 100 dnů a může obrážet večírky v Praze jako celebrita a ještě prodávat své produkty, o kterých by nikdo jinak nëvěděl. Myslím si, že by se Český helsinský výbor měl věnovat závažnějším případům. Tak jako pan Týc by se mohl hájit každý sprejer.

J. Huml 3.3.2012 4:56

Proc panu Tycovi neverit, ze to mysli uprimne?

Je si vedom, ze porusil zakon, jeho umelecky projev je krajne nepohodlny, take muze byt nebezpecny; nezda se vsak, ze pan Tyc ma nejaky plan ci spiknuti privest sve sousedy do nestesti. Jeho vytvarny projev je samozrejme diskutabilni, ale podle meho jako umelec ma pravo se vyjadrit k soucasnemu stavu nasi spolecnosti. Tyc citi touhu po zmene k opravdu lidske spolecnosti a je za to ochotny jit do basy - kdyby ale zaplatil, i kdyby na to mel, priznal by hodnotu systemu ktery je pro neho neunosny. Tyc pujde sedet a mozna, ze jednoho dne se umelecky projevi zcela jinym zpusobem. Kadici panacek na semaforu je urcite zabavny, ale spolecnost rizena nelidskymi pravidly neni opravdu k smichu - tak to asi dnes vidi pan Tyc.

T. Pansky 3.3.2012 1:41

Nebezpecne a nezodpovedne !!! Pana Tyce neznam ...

... Budu mluvit obecne. Samotny napad s postavickami v semaforu je originalni a prijemny. Umisteni tohoto semaforu do provozu je naprosto nezodpovedne ignorantstvi. Naprosto se prehlizi fakt, ze tato zdanlive legracni malickost mohla zpusobit ublizeni na zdravi nebo smrt. Co by v tomto okamziku udelal autor? Proto se opet ptam: proc svuj napad autor vnucukje nam vsem na verejnych (do jiste miry i nebezpecnych) prostorach? Proc nam je nanabidne a nenecha nas se rozhodnout, zda je chceme videt ci nikoliv? Je v tom velka davka sobectvi a nezodpovednosti. Proto nemam s autorem zadny pocit soucitu. Desi mne, s cim nas vydesi priste. top0625top@live.com

Z. Rychlý 3.3.2012 5:36

Re: Nebezpecne a nezodpovedne !!! Pana Tyce neznam ...

Vidím to stejně. Týc  měl kliku, že se nikomu nic nestalo. Nevím, jak je na tom se semafory nějaký barvoslepý, který se nejspíš řídí podle tvaru panáčka, nikoli barvou. Takový permanentní happeningář pravděpodobně o svědomí a ohledech na druhé nemá páru. Hlavně, že se o něm mluví.

J. Milota 3.3.2012 9:20

Re: Nebezpecne a nezodpovedne !!! Pana Tyce neznam ...

Naprostý souhlas.

J. Boleslav 3.3.2012 14:55

Re: Nebezpecne a nezodpovedne !!! Pana Tyce neznam ...

Přesně. Je to sebestředný ignorant, který se zviditelňuje za cenu poškozování cizího majetku a ještě by snad ze sebe chtěl udělat trpitele.

J. Vydra 4.3.2012 22:15

Re: Nebezpecne a nezodpovedne !!! Pana Tyce neznam ...

nebezpečné a nezodpovědné je, když lidi melou hovadiny a nemyslí. Jak může někdo být "ohrožený", jenom protože na ZELENÉM nebo ČERVENÉM semaforu je jiná postavička? Ani barvoslepý nejsou blbý!!! KAŽDEJ (asi kromě těch, co sem píšou) to ví!!! Tohle jsou názory bezhlavého tupého stáda, to je neuvěřitelný. Místo abyste se radovali že někdo oživil nudný prostor kde se musíte denně pohybovat tak tu chválíte tupou represi tupého státu co nás všchny okrádá jak to jen jde... vy si tu nudu zasloužíte, kreativity a radosti ze života nemáte ani nudli.

J. Boleslav 5.3.2012 8:37

Re: Nebezpecne a nezodpovedne !!! Pana Tyce neznam ...

Máte pravdu, já preferuji nudné dodržování zákona před živým bordelem a anarchií, které naopak preferujete Vy.