24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fencl 29.9.2009 0:16

Reakce čeké emigrantky

Verejna doprava existuje, ale neni tak rozsirena, jako v Cesku. Z domova do skoly jsou deti dovazeny specialnimi autobusy, na ktere nemuze nikdo jiny nastoupit, na vysokoskolskych campusech maji studenti svoji dopravu, vetsinou zadarmo, v oblastech pro starsi lidi je to podobne.

 

Jeden se nastaci divit, jak to ma zle, kdyz zije v USA .... 

222 27.9.2009 12:04

No jo, čeští Vasilové Biľakové už dostali od USA provizi a Mirek Mamulánek, barová zpěvaščka Parkánová, Blekota Veškrna chtějí za svoji servilní snahu doplatit......

J.G. Pašek 26.9.2009 23:09

Mně je v USA velice dobře . . .

Pokud jde o zdravotní pojištění, prevenci = pravidelné lékařské a zubní prohlídky jsem si nikdy nestěžoval, ba naopak!  Já neznám nikoho a nikdy jsem se nesetkal s někým, kdo by neměl zdravotní pojištění. . . .Manželka šla pracovat na půl dne, když naše druhorozená začala chodit do 3. třídy, což znamenalo, odjela školním autobusem v 8 a přijela odpoledne po 3. hodině a to už manželka byla doma. 1. a 2. třída končila  v 1 hodinu. Moje děti jsou moje a ne státu a mám děti, protože je chci a ne proto, že mně vláda daruje cizích 13 000 Kč porodného a nepracující matce bude platit z cizího výplatu do alelujá . . . . Z jedné výplaty jme si ušetřili na novou vilu a naši potomci vystudovali ty nejlepší privátní univerzity . . . . Takže pindům v českém tisku o tom jak to je v ČR krásné a v USA to stojí za hov*no se nedivím a neposmívám, protože já vím svoje . . . 

Na TV byl pořad o těch tzv. zbez dravotního pojištění . . .  Jeden případ . .Děvče vystudovalo a pracovalo v kanceláři s plným zdravotním pojištěním, ale nelíbilo se jí pracovat od 8 do 5  . . chtěla větší svobodu, dala výpověď a hraje na chodníku na housle a vydělá více, než co vydělávala a na zdravotní pojištění kašle protože prý je mladá a zdravá  . . .  Oni totiž do těch 47 miliónů započítávají ilegály a ty nezodpovědné mladé, kteří o zdravotní pojištění nestojí . . . nebo si živnostník postavé za 1 milión vilu a na zdravotní pojištění mu nezbýváa tak rikuje . . . a takový při vážném onemocnění či úrazu tu vilu bude muset prodat, aby mohl zaplatit pobyt v nemocnici a lékařskou péči a nikomu ho nené líto . . .

Ada 27.9.2009 11:09

My zase nemáme americké základny, heč, heč...

a navíc - vy tam bijete černochy...

Jakub S. 27.9.2009 12:41

Re: Mně je v USA velice dobře . . .

Pane Pašku, tentokrát jste mě  v e l i c e  potěšil, zahřál, vzmužil. Tak! Na konkrétních faktech doložit, a utrum.

Jenom ale - že v US jsou desítky procent lidí bez toho-onoho, to jsou oficiální údaje vašich centrálních úřadů. To jsou fakta. Samo o sobě.

Milý pane. 27.9.2009 15:28

Re: Mně je v USA velice dobře . . .

Skutečnost může být jiná než se nám jeví. Pokud patřím k movitějším občanům a s movitými se stýkám, tak mohu tvrdit,  nejen, že žádného chudého neznám a ani jsem ho neviděl a proto podle mne nejsou. Statistiky, které ukazují například rozložení příjmu důchodců ukazují však ukazují něco jiného. Pokud budu patřit k bezdomovcům a budu se stýkat pouze s bezdomovci nepoznám žádného bohatého a mohu tvrdit, že bohatí neexistují. Kde je tedy pravda?

IF 27.9.2009 16:02

Re: Mně je v USA velice dobře . . .

Přesně jako u nás.

J.G. Pašek 27.9.2009 17:10

Re: Mně je v USA velice dobře . . .

Pokud si vzpomínám, to se může stát jenom v ČR, kde bezdomovci příjdou do nemocnice se zdravotním problémem, lékařce si stěžuje kde ho bolí, ona pomoc odmítne, vykáže ho z ordinace, on jí požádá o rohlík a ona zavolá nemocnice ochranku, která bezdomovce vyvede na chodník, kde bezdomovec na lavičce za pár hodin skoná . .  . .Nedostat se nemovitému, nepoištěnému, dětem, či bezdomovcovi základní zdravotní péče v USA neexistuje, protože na to jsou zákony. Když se dealeři drog mezi sebou střílejí a zraněné přivezou do nemocnice, vykurýrovat takové stojí majlant a nikdo se jich neptá, zda má či nemá zdravotní pojištění . . .Stát California je bankrot, co je to stojí ošetřovat zdarma ilegály . . .

.Já jsem dosud bezdomovce a squatery nikdy nikde neviděl, i když určitě v USA velkoměstech určitě jsou . . . ale na druhé straně v naší Lhotě žije 12,500 obyvatel a ani jeden černoch, do našich škol od základní po gymnázium není ani jeden černoch, což neznamená, že ve 35 km vzdáleném městě černoši nežijí . . . Tam většina černochů  bydlí ve své čtvrti a 45 vražd v tom městě za rok se stanou právě tam    . .a já potkat černocha v obchodech či na ulici je jako ty v Praze potkat echt Indiána v čelence z peří a v  mokasínách . . . .

Tady Jakub napsal, že desítky procent nemá zdravotní pojištění, jak USA statistika tvrdí . . .  USA má kolik legálních obyvatel? a 47 miliónů nemá zdravotní pojištění, tak kolik je to % ?  . . I kdyby těch 47 miliónů byla pravda, tak to nejsou desítky procent.   Jiné statistiky uvádějí 11 miliónů . . . . S tím číslem 47 mil. přišel černý čur*k Husejn Obáma a jeho nohsledové, protože chce udělat jedno sociální zdravotní pojištění, o které většina nestojí . . .  Můj nejlepší kamarád, přítel, spolužák, ing Berřich V. letos ve věku 62 na jaře zemřel na chorobu, na kterou by v USA byl určitě operován, vyléčén a byl mezi živejma . . . takže pindy jak je v ČR zdravotní péče pro vážně nemcného důchodve výborná já vím svoje . . . 

Machi 27.9.2009 21:06

Re: Mně je v USA velice dobře . . .

Naše zdravotnictví se určitě ve vyspělosti (jako celek) nemůže s americkým rovnat, nicméně ani USA není zrovna na čelních příčkách např. v průměrném věku dožití apod.

J.G. Pašek 27.9.2009 22:33

Re: Mně je v USA velice dobře . . .

Pokud se já dožiji 81 jako můj děd, budu na výsost spokojenej . . . . a než na sebe přibouchnu to černé víko řeknu  . ."Bylo to tady moc hezký a teď si můžete se mnou dělat co chcete" . . . 

S těma statistikama to je vošemetný . . .  jako třeba s úmrtností novorozenců kde kdo škodolině v ČR  troubí, že i Kuba je na tom lépe  . . . Všude na světě a třeba i v EU se do té statistiky počítá smrt novorozence až od 26+  týdne . . . v USA od 1 týdne . . . . pochopitelně potraty se do této statistiky nepočítají nikde . . .

Když jsme u těch statistik, tak se mrkni na statistiku sebevražd kde jednoho času ČR byla hned za Ruskem . . . a dnes na tom není o moc lépe . . . a já si říkám, tolik sociálního zabezpečení od kolébky do rakve v tom zemském ráji ČR . . .  tam by nikdo neměl spáchat sebevraždu a skákat z nuselského mostu . . .

Pavel 27.9.2009 23:17

K "milý pane"

Skutečnost je taková, že v USA není zdravotní pojištění povinné pro zaměstnance jako u nás. Toť vše co chtěl autor říct a víc za tím nehledejte.

Lynx 26.9.2009 19:17

Jak jsem prozřel....

Po přečtení tohoto příspěvku se divím a to velice že amíci dusna neemigruji ,nebo je to jinak....

Ivo Fencl 26.9.2009 20:13

Re: Jak jsem prozřel....

Taky mě to, tý vado, napadlo. Proč tedy ti Amíci z tý č-rácký země neemigrujou do Česka po tisících a proč se jim tam ze všech koutů světa řine tolik lidí???

duo 27.9.2009 1:55

Re: Jak jsem prozřel....

No baže . A ještě by měli docela rychle vymírat , když chudáci nemají ani na toho doktora .

I-Worm 27.9.2009 9:18

Re: Jak jsem prozřel....

nejspíše proto, že většina z nich vůbec neví, že nějaký Česko existuje...

... 27.9.2009 14:15

Re: Jak jsem prozřel....

A ty bys zvládl vyjmenovat všechny státy USA? ;)

KHB 27.9.2009 17:35

Re: Jak jsem prozřel....

A jak jsi přišel na to, že Američani to zvládnou? ;-)

... 29.9.2009 2:41

Re: Jak jsem prozřel....

A průměrný Čech zná všechny státy Evropy? Nebo aspoň EU?

občanka 27.9.2009 9:37

Myslím, že neemigrují proto, že jsou masírováni názorem o nejlepším státu a národu

a v TV mají minimum informací o světě. Těch, co vytáhli paty z USA je minimum. Oni nevědí moc ani o Evropě natož o ČR. No a tak jako v SSSR blahé paměti od mala jsou pod propagandou o nejlepší demokracii, státu, národu, takže je ani nenapadne, že by někde jinde bylo lépe. Dcera, která pár měsíců pracovala (pravda v nižších patrech americké společnosti) tvrdila, že jim někteří spolupracovníci ani nevěřili, že jsou na světě také jiné jazyky než angličtina a že to, že zcela nerozumí, dělají naschvál.

občanka 27.9.2009 9:47

Já vím, že to bude napadáno, ale po delším pobytu v USA bych ani já tam nechtěla

žít. Jsou tam pravda někteří podstatně bohatější, ale také potkávám lidi např. s neléčenou luxací, a dalšími u nás v podstatě vyřešenými zdravotními problémy. Děti musí stále někdo vozit, nemohou jít pěšky nikam, bez auta nejste člověk (týká se např. starých lidí) a máte řadu věcí nedosažitelných apod. Vím, že tahle země má mnoho problémů, vím, že mi "levicoví" zatraceně sahají do kapsy, ale myslím, že i tak žijeme v podstatě lépe. Američan (a potkala jsem i ty původně české a pracující např. na univerzitě) spoří nejen na školné dětem, na zdravotní péči, na stáří. I když mají větší příjmy než si umíme představit, tak celý život jen spoří. Spoří si např. i tu dovolenou, protože když jsou delší dobu nemocní, tak ji čerpají, jinak je zaměstnavatel prostě propustí. U nás by bylo dobré trochu Ameriky, na druhou stranu Americe by trochu sociálního státu asi neuškodilo. A všiměte si, že píši TROCHU, tedy nepřehnat.

KHB 27.9.2009 17:39

Re: Já vím, že to bude napadáno, ale po delším pobytu v USA bych ani já tam nechtěla

Problém není v trochu - netrochu. Problém je v tom, že tady nikomu z politiků na nějakém národu v životě nezáleželo. 

Pochybující 26.9.2009 13:09

Ivo Fencl by potřeboval

... být nemocen bez nemocenského pojištění a bez prostředků v USA aspoň půl roku, potom by snad pochopil, jaké píše blbosti - poikud by ovšem dříve nezemřel. Ale je to ještě mladý chlapec, možná z toho free-market-dogmatismu vyroste.

X 26.9.2009 13:59

Re: Ivo Fencl by potřeboval

V USA je toto pojištění dražší, ale nic to nemění na té pravdě, že 24. září dosáhla Mladá fronta Plus přinejmenším toto citovanou stránkou prozatimního vrcholu antiamerického dogmatismu, který je zcela srovnatelný s 50. lety.

Nakolik je už stránka za hranicí únosné míry je samozřejmě na diskusi. Pokud by majitelé Fronty kalkulovaly se skutečně myslícím čtenářem, museli by si dát placku na čelo a okatost této propagandy zmírnit. Oni však mají patrně na rozdíl ode mne průzkum a profil většinového čtenáře, takže se mi smějí a vědí, že to na rozdíl ode mne spolkl. Pozdravuji!      

Machi 26.9.2009 20:59

Re: Ivo Fencl by potřeboval

Když někdo řekne, že se u nás máme lépe (v něčem) než v Americe, tak je to nechutný antiamerikanismus?

Ne. 26.9.2009 21:20

Re: Ivo Fencl by potřeboval

Ne. Ale celá stránka hlavních českých novin se má skládat jen z protiamerických článků a navíc protiamarické fotografie se zavádějícím protiamerickým titulkem? Mým názorem je, že (také) Fronta pracuje s montáží článků. Pokud se některé články spojí pod sebou, zde radar a ren Vailův dezorientující výplod (očividně vybírá z USA reality jen to, co se mu hodí do krámu), výsledkem je, že oba texty se navzájem umocní. Průměrnému čtenáři už stačá k průměrnému zobecnění a vyvození určitého zkratového závěru. To je prostě účelem montáže článků, ale i pořadí a montáže zpráv ve zprávách, jsou na to odborníci nejen u nás a je to smutné. Jistě mne lze nařknout, že tvrdím paranoidní blud, ale každý vám potvtdí, že na PR novin a TV novin existují týmy. 24. 9. došlo podle mne k přepísknutí této propagandy a když člověk zapomene, pro koho byla určena, až by Vaila a spol. podezíral, že to přepískl schválně. No nic. 

Machi 26.9.2009 21:38

Re: Ivo Fencl by potřeboval

Nevím, MF jsem toho dne nečetl neb ji nečtu skoro nikdy. Nicméně ze článku Ivo Fencla jsem spíše pochopil, že antiamerikanismus se skrývá v kritice p. Veila. Že noviny používají různé PR týmy mě vůbec nepřekvapuje a nechává mě to klidným, neb bych od našich plátků ani nic jiného neočekával. Jen nemám rád obrácený postoj - EU fuj, Amerika fajn. Každý máme své chyby i přednosti. Nevadí mi když někdo rozumně kritizuje EU a nevadí mi když někdo rozumně kritizuje USA. Bohužel USA a také Rusko je specifické tím, že má spoustu nekritických příznivců, kteří kolem sebe začnou fanaticky kopat vždy, když se někdo dotkne jejich modly. A fanatismus je vždycky fuj.

Ivo 27.9.2009 9:22

Re: Ivo Fencl by potřeboval

Jo, rozumný názor. Ivo

Jakub S. 27.9.2009 12:46

Re: Ivo Fencl by potřeboval

Tak tak... jenže většina lidí, lidiček, občánků - Gaussova křivka! - dovede myslet jenom čenobíle. A utváří si názory zkratově, rychle, bleskově - a trvá na nich pak. Ono je to to nejjednodušší... prostý nevzdělaný sebevědomý občánek VÍ SVOJE a hotovo! Tak či tak. tristní - leč elementary, dear Watson...

Pete 26.9.2009 12:10

V Německu existuje internetový portál který mapuje německý antiamerikanismus.

My jej nemáme, ale podnětů by měl nepočítaně. České noviny, televize, rádia jsou silně antiamericky naladěná. Téměř nelze najít cokoli pozitivního o Americe.

Axel Rose z Guns´Roses vykřikl při svém koncertu na začátku 90.let v Praze do davu Hi, you commie bastards, čili "Ahoj, vy komunističtí bastardi." Dav mu odpověděl nadšeným řevem, nerozuměl. Já byl hluboce uražen. Už dávno jsem se Axelovi omluvil. Ano, pro někoho z Kalifornie jsme byli a jsme pořád komunističtí bastardi.