20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

FEJETON: Moucha a maják

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kadlec 23.3.2010 21:54

Ach pane Míca,

co to má znamenat? Vždyť je to úplně obráceně!

Za komančů bylo jen málo tak špatně placených zaměstnání jako učitel! Proto taky ze školství zmizeli muži. Neměli šanci uživit rodinu. Když někdo zůstal, stal se ředitelem, ten jediný měl přijatelný plat. Učitelka - to byl státem podporovaný koníček, a taková učitelka mohla mít Škodovku jedině v případě, že její starej byl dělník nebo papaláš. Učitel si na auto vydělat nemohl.

Ani dnes nejsou učitelé zrovna přeplacení, ale jejich příjmy jsou někde okolo toho průměru. Jen málo povolání, které existovaly tehdy a existují dodnes, si tak výrazně platově polepšilo . Tehdy to byli pěšáci, dnes splácejí své hypotéky jako většina národa.

J. Císař 23.3.2010 21:36

A možná že...

A možná že vaše Masařka učí stejně blbě stále. pobírá důchod a k tomu učitelskou mzdu v nejvyšší tarifní třídě, neboť má "odpracováno". A může se všem mladým a případně i nadšeným kantorům, kteří pracují za základní plat v nízké plat. třídě (nemají praxi) jen vysmívat. To že nikoho už nikdy nic nenaučí, že nikoho nenadchne pro studium tajů moderní fysiky (kterou sama nezná) vlastně nikoho nezajímá. Chudáci studenti které náš školský systém(ale často i jen sami ředitelé škol) podřizuje výchově důchodců! Chudáci mladí učitelé a středoškolští profesoři, kteří mají studentry získávat pro moderní a současnou fysiku, vedle dvojnásobně (v celkovém součtu) honorovaných důchodkyň se znalostmi odpovídajícími době jejich mládí!

P. Kiebel 23.3.2010 21:02

moucha...

...zárověň ale mouchy sedají hlavně na něco jiného :-)

J. Chládek 23.3.2010 11:02

Vzdělávací proces...

Bohužel jsem z článečku nepoznal o co autorovi jde, ale zřejmě se jedná o přenošenou frustraci ze základní školy, pokud se mu otisknutím tohoto článku uleví bude, doufám cíle dosaženo. Stejně jako v každém zaměstnání i mezi učiteli jsou lidé různí a těch, kteří svoji práci dělají se zájmem a umí učit a naučit, umí probudit o svůj předmět a snad i o vzdělanost vůbec, u dětí zájem, těch bychom si měli vážit, protože pracují s budoucností tohoto národa a státu. Zvlášť vzhledem k tomu jakým způsobem k nim přistupuje společnost a politici specielně, kdy například v roce 2008 poslanci při odsouhlasování rozpočtu nemohli najít 960 milionů na platy učitelů, ale současně "rozčtvrtili medvěda" za 3 miliardy. Je vidět, že víc než budoucnost národa a státu je zajímá jediné - urvi co můžeš.  

K. Kužel 23.3.2010 11:00

Re: Fyzika jako dobrodružství poznání

Myslím, že autorovi nešlo v první řadě o fejeton u výuce fyziky na našich školách. Spíš podal obraz frustrovaného voliče oranžády a jako příklad mu posloužila zrovna náhodou ona úča.

http://karelkuzel.blog.idnes.cz

P. Kersch 23.3.2010 2:31

Fyzika jako dobrodružství poznání

Možná, že píšete o Mouše z vlastní zkušenosti, možná, že o ní víte jen z nějakého vyprávění. Každopádně není v tom fejetonu nic, co by zaujalo čtenáře, jako jsem já. Znám několik učitelek a učitelů, jejichž aprobací je fyzika ( a obvykle k tomu matematika ). Všichni svůj předmět ovládají - což je jejich pracovní povinnost - a všichni ten předmět umějí učit poutavým způsobem. Učí své žáky rozumět fyzikálním zákonům, vysvětlují jim trpělivě, jak se tyto zákony nedají ani obcházet, ani zanedbat, ani se proti nim beztrestně provinit. Instruují své žáky také o tom, aby neposlouchali hloupé blafy dospěláků a la "to nebudeš nikdy potřebovat" nebo "to jsem v životě nepotřeboval" nebo " to je jenom blbá teorie, v praxi uvidíš, že to je jinak". To není vina fyziky, to je vina těch dospěláků, že mají takový způsob života, který znalosti fyziky nevyžaduje. Ti učitelé, o kterých tady píšu, upozorňují své žáky, že studium základů fyziky jako každé studium základů přírodních věd se nemůže vést podle sloganu "odvaž se, nevaž se" ani podle zásady "bavíme se rádi furt", nýbrž v podstatě je to vždy nuda, protože se jedná o základy. Nuda, kterou dobrý učitel fyziky může pouze mírnit. O takových učitelích stojí za to napsat fejeton.