17.8.2019 | Svátek má Petra



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

FEJETON: Kterak se přechytračit



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 17, poslední: 12.8. 2019 15:52, přehled diskusí

Vývojáři nemají co dělat:
Autor: M. Stanovský Datum: 12.8.2019 12:27

To je, Petruško, už osud.

Vývojáři softwaru už zřejmě vyvinuli všechno, co vyvinou bylo potřeba a nemají práci. Tak vymýšlejí "pokrok" a nepoužitelné hlouposti.

Totéž v bledě modré:

Dneska jsem zrovna četl, jak Google bojuje s uživateli, lidé chtějí klikat na "tlačítka", Google prosazuje gesta. Uznává sice, že to lidé nechtějí, ale podle něj jsou gesta lepší, takže máte smůlu, tlačítka nebudou.

Mějte se pěkně.

Nic si z toho nedělejte. Také vlastním "hloupý" telefon,:
Autor: J. Chaloupka Datum: 12.8.2019 10:30

a je nás dost na to, aby i banky nás braly na vědomí. A nejen banky.

Knihu :
Autor: J. Kraus Datum: 12.8.2019 9:59

lze i objednat přes internet a platit hotově v prodejně (výdejně). Ale jak rychle zanikají kamenná knihkupetví, začal jsem v nich zase kupovat - tedy v jednom, otevřeném už koncem 19.století (není v Praze).

Re: Knihu :
Autor: M. Stanovský Datum: 12.8.2019 12:28

Pokud si objednáte knížku v Británii, těžko najdete v Česku výdejnu, o dobírce ani nemluvě.

To já zase:
Autor: V. Student Datum: 12.8.2019 9:46

mám problém s bezkontaktní platbou pomocí karty. Když není útrata větší než 500, stačí kartu jen přiložit k terminálu, či jak se to koncové zařízení jmenuje, a je hotovo.

Říkám si, kdy nějaký koumák přijde na to, jak terminál upravit tak, aby snímal na větší dálku, např. na deset centimetrů, a pak s ním vyrazil do nacpané tramvaje a prošel se oběma vagóny. Kolik by si tak mohl vydělat, kdyby si pokaždé načetl čtyři stovky? Řekněme, že by se mu to povedlo u deseti lidí. Kdyby to trvalo pár vteřin jako u pokladny, tak by jeden vagón mohl stihnout za minutu. Pak přejít do druhého...no prostě se trošku projet po Praze, no. Já myslím, že dvacka by doma byla. To na jedno odpoledne docela stačí, ne?

Re: To já zase:
Autor: R. Langer Datum: 12.8.2019 11:45

Tak jednoduché to zatím není... ;-)

Re: To já zase:
Autor: V. Student Datum: 12.8.2019 14:54

No právě. Zatím.

Re: To já zase:
Autor: M. Stanovský Datum: 12.8.2019 12:30

Noste v peněžence dvě karty, žádnej koumák nic nepřečte, protože se to zmatlá dohromady. Já si pro jistotu ještě zalaminoval dva kousky alobalu a karty dávám mezi ně.

Re: To já zase:
Autor: V. Student Datum: 12.8.2019 15:00

Nosit dvě karty? No nevím. Trochu mi to připomíná ten fór, jak se chlápek bál lítat, protože se bál bomby na palubě, ani pravděpodobnost jedna ku milionu se mu nezdála dost nízká. Tak mu poradili, aby si vozil jednu bombu svojí, protože pravděpodobnost, že se v letadle budou nezávisle na sobě nacházet dvě bomby, je asi jedna ku dvě stě miliardám...

A co se týká alobalu, byl jeden šachista, který se tak bál, aby mu během zápasu nevysílali do hlavy nějaké vlny proti přemýšlení, že si na hlavu dával kousky staniolu, že prý to ty vlny odráží. Smutné je, že lepší rada, tedy co se týká těch platebních karet, k dispozici zatím není...

:
Autor: M. Stanovský Datum: 12.8.2019 15:52

Já to teda nezkoušel, ale zkuste dát na čtečku v krámu dvě karty zároveň.

Re: To já zase:
Autor: M. Stanovský Datum: 12.8.2019 12:32

Nemusejí být ani bankovní. Pravděpodobně stačí lítačka, odiska, inkarta, iredo nebo cokoliv jiného bezkontaktního (třeba firemní docházková).

Naprosto s Vámi souhlasím,:
Autor: A. Pakosta Datum: 12.8.2019 9:00

Po celou dobu bouřlivého vývoje plateb pomocí smartfounů odolávám. Odmítám ovládat svůj bankovní účet z telefonu. Přihlašuji se v klidu domova z počítače a potvrzení pomocí sms mi přijde dostatečné. Telefon používám k telefonování, sms jsem akceptoval jako možnost sdělit cosi člověku, který momentálně nezvedá telefon, nebo je v prostředí, kde by stejně nemohl mluvit.

Dnešní "nositelé IT pokroku" mají za to, že potvrzení transakce kódem z sms je málo bezpečné, a propagují snímek obličeje nebo otisk prstu - rozeznávání osob podle fotek pomocí IT je naprosto spolehlivý krok k vládě Velkého bratra, takže se nám snaží namluvit, že to vlastně dělají pro naše dobro.

A otisk prstu jako zvýšení bezpečnosti? Myslím si bohužel, že bude brzy vládnout doba, kdy Vám násilník na ulici nejen uloupí smartfouna, ale klidně Vás popadne za ruku a ten prst si tam otiskne násilím. Je to o mnoho snazší, než z člověka vypáčit jeho PIN. Osobně se domnívám, že ke každému bankovnímu účtu by měl mít uživatel sjednaný "alarm PIN" - kód, jehož zadáním v bankomatu namísto PIN by uživatel oznámil napadení, účet by se okamžitě zablokoval a byl by spuštěn poplach, případně vyslána policejní hlídka.

Suma sumárum - plácnout palec na displej nebo "hodit selfíčko" je určitě pohodlnější, než zadávat číselný kód. Bohužel ale v IT prostředí platí, že pohodlí uživatele a bezpečnost jdou zpravidla proti sobě.

Fakt Petruško ?:
Autor: J. Lepka Datum: 12.8.2019 8:26

cit: "K většině výdobytků lidského ducha chovám obdiv a některé se mi vysloveně líbí." Ale pro sichr ÚSTR zlikvidovat, co kdyby vyšlo najevo něco, co se mi nelíbí, že?

Re: Fakt Petruško ?:
Autor: A. Pakosta Datum: 12.8.2019 8:41

Tohleto je typická reakce ad hominem - není vám to trochu trapné?

Když paní šustrovou nesnášíte, tak ji nečtěte, a ostatním dejte pokoj, když nemáte nic k věci.

Re: Fakt Petruško ?:
Autor: F. Kusák Datum: 12.8.2019 8:54

Máte pravdu, to nutkání za každou cenu něco napsat, je asi silnější, než intelektuální obsah onoho příspěvku.

Re: Fakt Petruško ?:
Autor: M. Němec Datum: 12.8.2019 11:19

Výdobytkové lidského ducha jsou obdivuhodní. Třeba články Petrušky Šustrové. A Petruška Šustrová sama o sobě je výdobytek lidského ducha.

Re: Fakt Petruško ?:
Autor: J. Lepka Datum: 12.8.2019 13:24

Představte si, že není. On když někdo hodlá za každou cenu moralizovat, tepat nešvary a kritizovat co sám nesnáší, nesmí mít máslo na hlavě.