25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

FEJETON: Dělicí linie?

Možná jste si taky všimli reklamy „Znalci platí palci“: vybízí k placení mobilem, při němž se identita prokazuje otiskem palce. Podobnou věc zavádějí teď s odvoláním na evropské předpisy různé banky. Má to jeden (malý) háček: k takové manipulaci potřebujete chytrý telefon. Staromilci, kteří se drží „obyčejného“ mobilu (a k nimž patřím), utřou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 19.10.2020 9:15

Jo.

V případě zákazníka obchodník snadno zjistí, že něco nesedí. Zákazník většinou není na povel.

Rýsuje se, že státní orgány nebudou zjišťovat, že něco nesedí. Prostě to rozkážou!!! Toto považuji za podstatné.

J. Moravec 19.10.2020 7:46

V roce 2002 měl běžný Číňan mobilní telefon chytřejší než je Nokia 3210, který jsem mě tehdy já. Když jsem tam uviděl něco jako diskmen na přehrávání filmů, netušil jsem co to je. V roce 2005 se v Číně prodávaly 40” LCD televize za cca 40 tisíc u nás stala 120 tisíc a náš tehdejší ministr průmyslu mluvil o perspektivní investici do stavby haly na výrobu elektronkových obrazovek Philips. Tož asi tak. My Češi jsme hrdi na svoje “zlaté ručičky”. Když nám ale nejde maturita z matematiky, tak ji zrušíme. O inkluzi nemluvě.

R. Langer 19.10.2020 10:55

A proto přestaneme vyrábět auta a elektřinu budeme pěstovat na zahrádce místo zeleniny. Ale to není "zlatýma ručičkama" jak jistě dobře víte... ;-)

J. Havelka 19.10.2020 6:48

Úvaha podobná, jako kdyby si v dobách počátků televizního vysílání někdo posteskl, že je to celé vymyšleno blbě, protože televizní vysílání lze chytit pouze na televizi, která je ovšem dráha a pro řadu lidí nedostupná.

J. Vyskočil 19.10.2020 6:47

Bezhotovostní placení má pro banky přínos v tom, že si strhávají nějaké to procento z placené částky. Proto to tlačí. K tomu navíc psychologický efekt, že pokud se platí "pípnutím" kartou či mobilem, lidé jsou více náchylnější k impulzivnímu nakupovaní na základě reklamy.

P. Hatina 19.10.2020 2:01

Mimochodem, poměrně často vídám na facebooku doporučení své banky (raději nebudu jmenovat) , aby lidé skrz jejich aplikaci platili v obchodech mobilem - že prý na to stačí "jenom" chytrý telefon . A po opětovných upozornění, že navíc musí být vybaven technologií NFC ( což je ale vybavení vyšší kategorie, pěkných pár tisíc navíc), - tak asi po zavolání na technický heldesk) přiznávají že asi jo, a bez ní je to prakticky na nic..

Neboli, klídek, většina těch takzvaných znalců ani nechápe o čem mluví, a jen opakují stejné reklamní žvásty. Člověk je (zatím) poslouchat nemusí, a může si i platit "postaru".

V. Kolman 19.10.2020 13:10

Kéž byste měl pane Hatino pravdu s oním "placením postaru". Jak rád bych platil postaru!

Pod pojmem "postaru" si ovšem představuji platbu zlaťáky, stříbrňáky, ba i měďáky. Pak by mi mohly být všechny (v tom případě zbytečné) banky ukradeny a nemohla by na mě ani inflace, ba ani měnová reforma. :-)