28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

FEJETON: České aerolinie na vlastní kůži

Je současná krize trest boží za hrabivost? V technickém světě platí jiné hodnoty než láska k bližnímu. Ale abychom nenadávali jenom na banky, dovolil bych si zavzpomínat na zážitek s jinou velkou společností, která se také předhání v boji o zákazníkovo blaho, našimi aeroliniemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MR 10.1.2009 12:38

Re: Poznámka

Ne a co jako prosím???

qwertico 9.1.2009 22:19

Re: Poznámka

to jste letel poprve v zivote?

Karel 9.1.2009 21:51

Re: jak za Husáka

z vaseho popisu vyplyva, ze hysterie vam opravdu neni cizi.

MR 9.1.2009 20:38

Poznámka

Doporučení - tak nelétejte příště s ČSA! Nikdo Vás snad k tomu nemůže nutit. Já nevím proč se to tady tak šíleně pitvá. Nemá se přijmout zákon, že se k Vám letecká společnost musí chovat slušně, nepoužívat letouny starší třeba 5 let (nevím zrovna proč ale třeba to zas někdo chytrý vymyslí) atd...?

Já jsem zatím měl jen problém u ČSA s pozdě odbaveným zavazadlem, trochu mi to nakrklo ale člověk pak stejně stále zvažuje poměr kvalita/cena a kam až zajít. A zda se za lepší kvalitu nevyplatí připlatit.

A kdo často létá, není nad to si udělat vlastní obrázek, rozšiřovat, kdo se jak chová a nechová  a doporučovat.

 

certik 9.1.2009 17:17

Re: V tom neumíte chodit

Pouhopouze v EU, vazeny.

JaS 9.1.2009 16:40

Koukám na tu diskusi

a něco mi říká: nemají se náhodou ČSA prodávat? A nechtějí je náhodou koupit Rusové (asi zase nějaká parta z KGB)?

tom 9.1.2009 16:14

V tom neumíte chodit

Při technických problémech zůstanete na letišti jednu  hodinu  nemáte nárok na nic, pokud tam zůstanete tuším 4 hodiny máte nárok na refundaci (od 50 do 250€, a musí Vás dopravit na vlastní náklady do cílového místa), pokud je to delší platí ČSA hotel + refundaci.

Ale pokud tohle si nevymůžete ještě před nastoupením na jiný spoj (sehnaný ČSA), tak máte smolíka. Zpětně Vám nikdo nic nedá, prostě se Vám vysmějou.

Většina airolinek zkouší voblafnout cestující poukázkou na jídlo za 20€, nebo slibama jako že to už bude a podobně. Jednou to tahle zkoušela AlItalia, technický problém, 2 hodiny zpoždění, skoro všichni se nechali ukolíbat, já a asi tři další jsme šli tvrdě za svým, výsledek => bohatší o 50€ a svačinu grátis. 

Závěr: nenechat se vojebat. ;-D

qwertico 9.1.2009 16:01

Re: Chce to víc zkušeností

Na to, že létáte příliš často (jak tvrdíte), tak toho o létání zjevně moc nevíte. Vy si myslíte, že CSA nedostanou za zákazníka zaplaceno, když si koupí letenku u codesharového partnera, respektive kdekoliv jinde? CSA za takového zákazníka přebírá zodpovědnost nejpozději v okamžiku check-inu a musí mu zaručit veškerá práva, jako svému cestujícímu.

No a pražské letiště je kapitola sama pro sebe, o tom snad ani nemá cenu psát....

bublina 9.1.2009 14:49

Re: Chce to víc zkušeností

To je sice pravda, cenu však určuje trh. Proč by snižovali cenu když je dostatek lidí ochotných tuhle sumu zaplatit. Konkurence na přímých spojích z Prahy do USA je malá. Já ten spoj do New Yorku taky nevyužívám - kvůli ceně, ale taky proto, že NY není mým cílovým místem.

;-) 9.1.2009 14:47

Re: SOUHLAS - stejne zkusenosti

R^

brabus 9.1.2009 14:32

Re: Chce to víc zkušeností

Nejde tak ani o ty technické problémy, ale jde o to, že vůbec ČSA za 17.000Kč/osoba/economic posílá do NYC Airbus z roku 1994:-/, když Lufthansa z Mnichova posílá Airbus A340 z roku 2006 za 12.900 Kč

bublina 9.1.2009 14:12

Chce to víc zkušeností

Zdá se mi přehnané vyvozovat kategorické závěry zakládající se na omezeném počtu zkušeností, či dokonce na zkušenosti jediné. Létám bohužel velmi často, nejčastěji s ČSA, Deltou, Lufthansou, Air France, British Airways, Brussels Airlines. Cestu do USA a zpět jsem za poslední tři roky absolvoval asi patnáctkrát. Technické problémy či zpoždění letu se bohužel nevyhýbají žádné společnosti, pohoršovat se však nad několikahodinovým zpožděním je naivní, dožadovat se náhradního ubytování u ČSA zatímco za letenku jsem zaplatil Deltě je ještě naivnější. ČSA nepatří ke špičce, ale určitě se drží nad průměrem co do servisu, kvality personálu i techniky. A - jak jsem si přečetl někde mezi příspěvky - ohrnovat nos nad pražským letištěm je vyložená neznalost. Doporučuji seznámit se blíže např. s pařížským CDG nebo newyorským JFK.

kik 9.1.2009 13:44

Re: Nechápu to, to musí být asi pěkný hazardér!

Souhlas. Dcera letela loni na jare kratce po otevreni Terminalu 5 na Heathrow a ty nervy bych podruhy zazit nechtel. Let ji 3x zrusili a nakonec letela v sobotu odpoledne kupodivu s CSA, protoze BA ten let zase zrusilo. Na druhou stranu ale okamzite dohodli let s CSA a navic po zaslani stiznosti obdrzela celkem slusne odskodne.

Na druhou stranu ale u CSA bylo vetsinou lepsi jidlo. Co me ale u CSA rozesmalo, kdyz jsme pri letu z Manchesteru do Prahy dostali regulerni kovove pribory:-D Ze by se CSA nebaly unosu?

certik 9.1.2009 13:44

Re: Můj nejhorší zážitek

Bohuzel tuhle zkusenost s posouvanim letu ze dne na den mam i se SmartWings, pri letu do Parize. Samozrejme za to muze moje lakota, stalo to Kc6K.

Martin 9.1.2009 13:35

Čemu se divíte?

Přátelé, na cestujících v nynějším stádiu přece vůbec nezáleží, důležité je dostat společnost před prodejem řádně do kolen, aby prodávající utržili co od prodeje a kupujícího očekávají (pochopitelně do vlastní kapsy). Nový majitel si pak už nějak poradí. Buď konkurenční ČSA, firmu s historií, tradicí a renomé (za to vše se ve světě platí) zruší, anebo z ní udělá "ocásek", který bude pro něj dělat službičky na zbytečných tratích. Taková jsou přece pravidla "privatizace po česku". :-D

JanaB 9.1.2009 12:33

Můj nejhorší zážitek

Nejhorší zážitek mám s jakousi charterovou společnosti Air Pharaon, let z Vídně do Hurghady. Je to už devět let, podnikali jsme tam výpravu za potápěním a protože nám cestovalo asi dvacet, nesehnali jsme už let z Čech, ale jedině tuhletu obskurní společnost. Hodina odletu byla neustále posouvána tu dopředu, tu dozadu, původně ani nebylo jasné, jestli odletíme jeden den nebo až další. Letadlo opravdu vypadalo, že ho kupovali na šrotišti. Pilot jakžtakž lítat uměl, ale i tak jsme potají nasávali z tajných zásob etanolu, protože na palubě egyptského  letadla žádný životabudič nepodávali. Střízlivá bych asi ten let nepřežila, byla to dost hrůza.  Akorát jídlo bylo moc dobré.  Při zpáteční cestě to bylo obdobné, o půlnoci nám zavolali do hotelu, že let je urychlen, tak jsme rychle odleji na letiště, kde nikdo o ničem nevěděl a ještě v sedm ráno jsme polehávali na zemi před odbavovací halou. Odletěli jsme pak kolem poledne.

LJG 9.1.2009 12:32

Re: My tady z Moravy

;-) Vždy jsem měla dobré mínění o Moravácích. Určitě by nevyměnili v rámci úspor dříve slušné jídlo v letadlech za nepoživatelné jako ČSA.

Bret 9.1.2009 11:58

SOUHLAS - stejne zkusenosti

pri mem letu z Moskvy meli CSA zpozdeni 3 hodiny. dostal jsem poukazku na 500 rublu - akorat tak dost na gulasovou polevku a nejlevnejsi pivo (oboji chabe kvality) - jakekoli informace v Moskve ani v Praze nefungovali. kdyz jsem napsal na peci o zakaznika odpovedeli mi sice do mesice ale predvyplnenym formularem - mily zakazniku peclive jsme se zabyvali vasi pripominkou.... a je nam uplne ukradena :-(

certik 9.1.2009 11:49

po

Po 11. zari 2001 snad vsechny aerolinky v USA opustily tuhle myslenku, ze kdyz zakaznik kvuli jejich problemum musi v miste prespat, tak oni plati za hotel. Tohle je v USA hudba minulosti.

Dokonce naopak, delaji si z toho zlaty dul, nektere letistni hotely jim plati vsimne za to, ze tem uviznuvsim zakaznikum ten hotel doporuci, pripadne jim podsunou poukazku na petidolarovou slevu.

cca 9.1.2009 11:29

příště si

při startu zabroukejte : Poslouchej už Boeing hřmí Jambo Jet polední  odlítá právě včas, pedály nadoraz  tak rozběhni se s ním po pátý runwayi a zamávej mi já ti draka vzal ;-)

Milan 9.1.2009 10:59

jak za Husáka

Přesně. Jestliže se cokoliv stane, chovají se ČSA jak za Husáka. Moje dcera letěla do Japonska s Finnairem, bohužel let do Helsinek dělaly ČSA. Odlet byl zpožděn (to se může stát) a tím jí uletělo letadlo z Helsinek. Chování ČSA je otřesné. Nezájem o cokoliv. Let jen přebukovali a tím to skončilo.Ty jejich kecy, že se postarají, jsou jen lži. Dcera dostala poukázku na 200 Kč a mohla si jít koupit kafe za 150 Kč. Neumožnili jí připojit se na internet i když měla svůj počítač a nemohla dát zprávu, že přijede jindy. Vše jsem musel řešit sám. Požádal telefonem jsem ať jí umožní se připojit na wifi v nějakém salónku. Slečna co to zvedla mě naučenou frází odpověděla ať chvíli počkám a potom (zapomněla si zakrýt slucháko) se zeptala kolegyně "hele volá mi ňákej hysterickej chlap a chce pustit do salónku na internet" a ta jí odpověděla " vykašli se na něj". Slečna mi následně mile sdělila, že předpisy to neumožňují. Na reklamační oddělení ČSA Vás z telefonní ústředny nepřepojí, telefon, fax nebo e-mail není nikdy uveden. Jediné spojení je přes P.O. Box. !!!!  Prostě, aby je nikdo neotravoval. Když jsem jim napsal, tak po další urgenci celkem po 6 - ti týdnech mi nějaká bába odpověděla, že v případě takovýchto problémů má každý nárok na poukázku na 200 Kč a spojení na telefon a e-mail. Zřejmě si ti pitomci myslí, že v případě problémů mě zajímá jejich blbý kafe. Tak hnusné chování jsem ještě nikde nezažil. Zřejmě si stále myslí, že když létají po světě, tak si sednu na zadek. Už nikdy s ČSA !!!

fox 9.1.2009 9:46

Re: chybí mi

Ještě že pilot nevypnul ten zdravý motor.To se už stalo a  bylo to zlé.

Milanius 9.1.2009 9:34

Re: Nechápu to, to musí být asi pěkný hazardér!

Přeháníš ;-) já se vracel zrovna předevčírem z New Yorku s Air France přes Paříž a měli jsme zpoždění jenom dvě hodiny... a CDG je teda fakt příšerný letiště, naštěstí jsem pořád měl ještě hodinu na to, dostat se na sousední terminál. Letět do NYC s ČSA bych chápal snad jen z důvodu toho, že člověk ušetří čas za přestup páč letí přímo, ale když jsem si přečetl tenhle článek a při výrazně dražších cenách letenek ČSA raději těch pár hodin oželím.

Jo, letos jsem letěl na Kubu přes CDG a žabožrouti mi tam zabavili lahev becherovky kterou jsem si koupil na palubě letadla do Paříže a která byla zabalena a zapečetěna ve spešl fólii, jako že je z duty free shopu.

JJ 9.1.2009 9:30

BA to jeste trumfly

co jim havarijne pristalo letadlo (myslim, ze pristavali na bricho, ale nejsem si jist), ktere rychle evakuovaly. Do letadla se pak nesmelo, kvuli vysetrovani. BA dalo klientum maximalne vodu a po nekolika hodinach, kdy na ne dosla rada k podani svedectvi je pustilo domu. Ovsemze cela rada z nich mela penezenku v letadle, takze byli na letisti bez libry, bez telefonu, s tim, ze se maji dopravit domu.

Tonevadí 9.1.2009 9:06

Kdyby to byly ČSA za totáče, tak je to jasný, kdo může za švajnerajn

Takhle ale holt to spadne na pracovitý a svědomitý český lid, který se má o patřičné patřičnosti postarat.

(Ale ty zatr. komunisti ho té svědomitosti odnaučili, takže si můžeme s chutí zase zanadávat na ty zatr. k...) 

ctenar 9.1.2009 9:00

Mam podobne zkusenosti

Diky za pekny fejeton. Bohuzel mam podobne zkusenosti a proto jiz s CSA neletam. Jelikoz jsem byl drzitelem karty OKplus a posledni dobou mi tam nepribyvaly zadne mile, zacala mi CSA zasilat dopisy, zda-li nehodlam vyuzit jejich sluzby. Kdybych vedel kam odepsat, bleskurychle bych jim odpovedel, ze v ramci jejich programu snizovani nakladu (coz oni nazyvaji zkvalitnovanim) jsem uz odesel k jine spolecnosti.

Mejla 9.1.2009 8:58

Komunistický duch je nasáklý v celé činnosti ČSA. Už při nástupu do letadla na vás výhružně cení zuby Rudé Právo,

aby bylo vidět, kdo je v zemi a ČSA pánem. Hulvátství letušek, neochota atd. - výjimky prominou. Světová špička - Singapore Airlines.

brabus 9.1.2009 8:56

Nic nového pod sluncem....

Do NYC může s ČSA letět jenom blázen. Když jsem v říjnu letěl do NYC, tak jsem, jako patriot, navštívil ČSA. Slečna v Celetné mi nabídla spoj za 16.900,- Kč. Trochu jsem byl zaskočen, ale co, ono to asi bude stejný všude, tak jsem dal rezervaci. Nedalo mi to, tak jsem hledal dál. Výsledek? Lufthansa: 12.900 s Airbusem 340, BA 12.500 s B747, KLM 13.900 s B747. Připomínám, že to jsou letadla tak max. 5 let stará. Nakonec jsem letěl s Malevem za 10.300 s B 767. Letadlo sice 8 let staré, ale servis za ty prachy fakt dobrý. I přestup v Budapešti byl super. Když kouknu na ČSA s Airbusem z roku 1994, tak diky moc, ale za ty prachy opravdu ne:-/

dneu 9.1.2009 8:44

do doby než ČSA zničil Tvrdík a teď ji dorazil Lašák, to byla slušná

společnost s profesionálními posádkami. To letadlo pak stálo odstaveno v NY, protože náhradní motor pro tyto zastaralé Airbusy nechal pan Lašák prodat, aby se mohl chlubit ziskerm, dbil jeden. CO zaplatila ČSA za parkování odstaveného stroje , výměny motorů, aby letadlo mohlo odletět do Prahy a pak shánění náhradního raději ani nechtějte vědět I proto dneska roundtrip NY-Praha-NY stojí o 300 USD více s ČSA než s AF....

RasPutin 9.1.2009 8:10

DÍKY

Pane Boure, opravdu díky. Váš výraz "Ještě mi to žije" mně absolutně dostal. Nevím, odkud ho máte, či je-li to Váš výtvor, ale je naprosto geniální. Proto, ještě jednou, díky. A ať Vám to dlouho žije.:-D