25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
steeve 9.6.2008 22:29

Nebít

Nechápu, proč by pro dítě mělo být přínosné, že ho bude někdo od malička mlátit. Jedna naše známá(záměrně neříkám kamarádka) od mládí byla bita, ťřeba donesla špatnou známku ze školy a třeba i před návštěvou neváhala zmlátit ji do kuličky. Jaký to má dopad? Svou dceru nyní poučuje o tom, že už by svého 3 letého chlapce měla "plácat po zadku". to je všechno jenom kvůli neplácání po zadku...Místo aby se stočila diskuze k tomu, aby výchova byla co nejlepší a nejefektivnější, což je hlavně dávání dobrých příkladů rodiči. Co rodič dělá, jaké má názory, jak se k sobě chovají, jak spolu mluví, ovlivňuje jen a jen to jak to všechno dělají rodiče. Mlátit děti, ať už facka nebo něco jiného, je vysoce neefektivní a vyučuje v dítěti násilí, nepokoušení se v životě o kompromisy, hlavně to celé přenáší dál. Rodiče, kteří mlátí své děti, jsou především hrozně pohodlní a myslím, že kdo je podporuje, také. Dítě samozřejmě nebude dělat nic, po čem by cítilo bolest, ochudí se taky o nadšení z dělání nových věcí, nadšení ze zvědavosti. mlácené dítě bude v dospělosti apatické, nebude mít nadšení do dělání různých věcí. Protože nezkoušelo mnoho věcí, protože se bálo byť jen pomyšlení z fyzického trestu. Jestlipak bychom neměli trestat dospělé, kteří si chybnosti svého jednání velmi dobře uvědomují? ;-)

LJG 9.6.2008 22:38

Re: Nebít

A nemlácené bude s úsměvem neapaticky zvědavě zkoušet, jak vám funguji brzdy....:-D

ja 9.6.2008 16:39

Burani

Necetl jsem vse, ale co jsem cetl, je projev buranstvi, ktere snad zmizne s tou nebitou a netyranou generaci, ktere tu nejaky (zrejme) ucitel rika ztracena. Je uzasne, jak si tu vsichni prizvukuji, vsichni, kteri byli urcite tez biti, jako zito a ted to chteji oplatit dalsi generaci a prohlasuji to za "vychovu". Jaci jste vychovatele, kdyz nemate argumenty na male deti, nad kterymi trci vase inteligence az do nebes`? Nebo ne`? Nebo mate na mysli starsi deti, ktere uz maji sve nazory`? Tim hur. Jak funguje ta vychova, kdyz velke procento mladych pije nebo poziva jine drogy, kouri atd. Ale to tu ocividne nikomu nevadi, protoze to jste delali i vy, kdyz jste rebelovali proti debilnim rodicum, s kteryma se nedalo mluvit, protoze fotr vam dal do drzky a bylo, ne`? Slovansko- balkanske buranstvi ma tuhy koren. Tak na zdravicko a PEVNOU ruku.

Kolma Puši 9.6.2008 17:21

Re: Burani

jestli se sem vrátíte, zkuste bez urážek uvést, jak by se podle vás měla popsaná situace správně řešit. Nezapomínejte ani na to, že zákazy jsou také týráním, zase psychickým. Víte, ono je jednoduché odsoudit, ale obtížnější je poradit dobré a účinné řešení.

Buran 9.6.2008 18:04

Re: Burani

zkuste se zamyslet nad článkem paní Klímové, ono to není tak jednoznačné: http://www.lidovky.cz/agrese-jako-blahodarna-sila-dds-/ln_noviny.asp?c=A080607_000126_ln_noviny_sko&klic=225860&mes=080607_0

grr 9.6.2008 19:05

Re: hlupče pokřikující

Již profesor Matějíček určil tu lokalitu, kterou příroda vybavila nezbytným polstrováním, kam plesknout řičící potvoru, aby dala pokoj. Nechodíte do ZOO, jak vidno, ani zvířata nenechají mládě jančit a otravovat bez trestu, dříve či později ho plácnou, koc¨snou nebo štípnou. Jsou to běžné metody korekce chování, které někteří debilové označili za frustrující a tyranské vůči čisté duši dětské. Doufám, že si s haranty užijete, co zasloužíte, ale jestli tu vaši zběsilou bandu někde potkám, tak se těšte.

Předseda 9.6.2008 15:46

Mně by se měl,

dá-li pámbu, narodit teď v pátek syn. Svatosvatě slibuju, že bude mít nad sebou přátelskou, ale PEVNOU ruku a každá Džamila mi může políbit (Y)

MS 9.6.2008 16:20

Re: Mně by se měl,

blahopřeji a jistě nejsem sám

quetzal 10.6.2008 4:52

Re: Re: Mně by se měl,

držím palce ať vám to dobře dopadne

grr 9.6.2008 14:26

varování francouzských psychiatrů

Zcela nedávno vyšel článek v Le Figaro, ve kterém odborníci varovali rodiče před ustupováním "dětem-tyranům". Nenabádali je zrovna rovnou třískat, eufemisticky ovšem radili, aby se rodič nebál jít do konfliktu se svým vřískajícím spratkem, který si vynucuje cokoliv proti všem. "Vraťte se zpět k zákazům a příkazům," říká se tam, "buďte důrazní a neústupní, jinak všem ubližujete víc, než tušíte...". Hm. Hlavně ať Džaaaamila nezavede permisivní výchovu svým idiotským zákonem, jinak tu haranti začnou záhy taky střílet po učiteli, když od něj dostanou vynadáno..... A tu trumpetku si jít vyřídit rovnou s tou nánou pod oknem, co své děti nechce náležitě krotit.

portwyn 9.6.2008 14:39

Ano, dítě potřebuje hranice.

Slabým vychovatelem pohrdá. Setkávám se občas s rodiči, kteří vychovávali dítě do 13 let rozumným vysvětlováním a ono si z nich teď dělá srandu. Od "My z něj vychováváme osobnost." k "Poraďte nám, jak ho máme zvládnout." Pozdě.

Ale vysvětlujte to věrozvěstům svobody bez zodpovědnosti...

Medák 9.6.2008 15:14

Re: Ano, dítě potřebuje hranice.

ano,značně tu chybí učitelé z řad bývalých seržantů námořní pěchoty :-D

grr 9.6.2008 15:20

Re: Re: Ano, dítě potřebuje hranice.

Zkraje června pořádal v Paříži Comité national de l'enfance konferenci pod názvem  «L'enfant roi ou la perversion des droits de l'enfant», kde se přímo v titulu mluví o "zkaženosti práv dítěte". Myslím, že tam se Džamila zřejmě zapomněla zúčastnit. Koukám, že Medáka taky měli včas doma přetáhnout, aby věděl, že nemá bejt drzej,  když mluví pan učitel....

salant 9.6.2008 11:30

Pár facek

zmůže víc jak dobré slovo, nebo jak říkal můj kamarád v nadsázce: kombinuji výchovu Makarenko- Cassius Clay. Dvě hodiny do něj hučím a přemlouvám a pak ho zmlátím jako psa;-D

K.Oblicj 9.6.2008 16:41

Re: Pár facek

:-D Jen bych připomněl, že správně česky se tato metoda nazývá Komenský - Frištenský !

salant 10.6.2008 7:00

Re: Re: Pár facek

R^

abc 9.6.2008 11:10

Pedály

To v autě nejsou "páky", nýbrž "pedály". Výjimeční jedinci, kteří už někdy v nějakém seděli za volantem, to mohou potvrdit.

A pokud by šlo o úpravu pro invalidu s opravdu ručním ovládáním, jaksi by nebyl důvod mít ty páky označkované.

Jarda 9.6.2008 12:38

Re: Pedály

Hlavně že umíš abecedu, (nepublikovatelné citoslovce označující naprosté ťululum).

Z 9.6.2008 13:03

Re: Pedály

Miluju tyhle mentory jako je abc. Nožní pedál v autě ve svém technickém principu je jednoramenná páka. Přestože toto zařízení má svůj zavedený technický název (pedál), ta ženská to označila naprosto správně, pojmenovala co viděla a z jejího vypravování vyplynulo, že se na to šlape nohou (s nalepeným živočišným exkrementem).

Jura Jurax 9.6.2008 13:17

Re: Re: Pedály

Dáma má právo si plést páky a pedály :-D já zas nevím, co je to perličkový a stahovací steh :-D každý umíme něco ... :-D

Medák 9.6.2008 15:11

Re: Pedály

ta paní píše z Vídně,žije teda v jinym jazykovym prostředí.A tam se pedálu říká fushébl,čili nožní páka,ty hnidopichu

Dalekolekora 10.6.2008 22:26

Re: Pedály

Abc, ta paní, která mluví o pákách a ne o pedálech, moc dobře ví, o čem mluví. Věřte, že naprosto bravurně ovládá svůj vůz a není to žádný začátečnický diletant! Myslím, kdybyste měl najeto tolik beznehodových kilometrů mezi Vídní, Brnem a Jizerskými horami, kolik má ona, mohl byste na sebe být právem pyšný. Kdybyste se mohl věcně a nejlépe kvalifikovaně vyjádřit k danému tématu, byl by Váš příspěvek užitečný, takto vyzněl podobně jako tichý pšouk do jezera... :)))

portwyn 9.6.2008 8:34

Zpráva z bojiště

Stalo se minulý týden.

Chlapec vyleze ze školních dveří a začne, jak je zvyklý, hulákat něco o volech. Natěrač, který zrovna cosi dělal na opodál, na něj křikl: "Komu říkáš vole?" "Tobě, vole." odpověděl svobodný jedinec...a už ji měl.

Samozřejmě se obrátil a šel si stěžovat do ředitelny, že před školou dostal facku. Při zjištování, o co šlo, tvrdil, že nic neřekl. "Jo, nic...a nevíš teda proč bych lez´ z toho žebříku?"  zazdil to natěrač. A bylo po džamilách... ;-)

Jura Jurax 9.6.2008 10:34

Re: Zpráva z bojiště

A hlavně  - natěrač nebyl pedagog a nejspíš ani zaměstnanec školy. Natěrači u nás ještě smějí náležitě vychovávat i drzé burany,  pedagogové už ne :-(

Já osobně bych tělesné tresty ve školách povolil - takových deset rákoskou na holou před spolužáky a hlavně spolužačkami by uhrovatého burana jistě zdostatek poučilo, co nemá dělat, a tuto vědomost rovněž patřičně zafixovalo do všech jeho funkčních mozkových závitů (jichž ostatně nebývá mnoho). A pro drzou, zmalovanou a uhrovatou buranku by to platilo taky! A byla by kázeň a nikdo by neposílal o přestávce či v hodině pedagoga do perdele ... ;-)

portwyn 9.6.2008 13:30

Re: Re: Zpráva z bojiště

Jsem Vám za ten názor vděčný, nicméně stále ještě je názorem menšinovým (i když sílí - asi občané neučitelé už taky poznávají, zač je toho loket). K jeho prosazení pravděpodobně dojde ve chvíli, kdy ztratíme celou jednu generaci.

honzak 9.6.2008 12:09

Re: Zpráva z bojiště

stalo se před 30 minutami:

malý kluk si vzal dětského koutku před baby bazarem odrážedlo a nechtěl vrátit, ujížděje babičce. Ta ho dohnala, vrátila věc zpět a vlekla parchanta pryč za jeho neutuchajícího řevu. Borec se tak nabudil, že babičku praštil přes ruku. OKAMŽITĚ dostal přes pazouru a ZMLKNUL. Ta paní (asi tak mého věku) má moji nehynoucí úctu!

Ještě dodám, že z podobných "osobností" pak vyrůstají kačeny žakesové, mamimy kuchtové a ostatní bursíci a tamášové.

Pupicek Starostlivy 9.6.2008 8:29

Singapur

ma ve svem pravnim radu zakotven vyprask bambusovou holi, panecku a jak to tam slape.

Metod 9.6.2008 8:08

Jak tak koukam,

jediny, co z clanku prejali prispevatele, je reseni hlucnosti deti.... :-/

Jura Jurax 9.6.2008 10:46

Re: Jak tak koukam,

No a - radostně výskající a ječící děti pod okny Vás - pokud okna nejsou dostatečně zvukotěsná a pokud všechna okna bytu jsou obrácena oním směrem, takže není úniku - mohou mnohé při překročení mezní hranice intenzity a trvání výskotu přivést do stavu, v němž si představujete, že to pískoviště či hřiště sledujete přes miřidla půlpalcového kulometu a prst právě s požitkem mačká spoušť ... ne každý je dostatečně odolný nebo je schopen a ochoten prchnout z bytu ... ;-) ... kdysi dávno tomu jsem si nalomil nohu a jsa tudíž neschopen útěku jsem se v přízemním bytě těsně u dětského hřiště byl nucen učit na valem se blížící zkoušky ... nepomáhaly špunty do uší, zavřít okna (v bytě bylo rázem parárdní dusno), nepomáhaly štamprle slivovice, nedalo se učit, spát od časného rána do pozdního večera ... naštěstí začalo pršet a lilo čtrnáct dní v kuse, takže mne od zkoušek nevyhodili a já se stal opromovaným vzdělancem ... :-D

Jarda 9.6.2008 12:42

Re: Re: Jak tak koukam,

Ale přechodníky jsi, jaksi, vynechal, co?