24.4.2024 | Svátek má Jiří


EVROPA: Co si počneme s Mohamedjugend?

24.8.2015

Bude-li příliv uprchlíků pokračovat, čekají nás potíže s nezaměstnanými mladými muslimy. Právě z nich se rekrutují radikální islamisté. Na výchovu této mládeže musíme dohlédnout, jinak se nám to vymstí.

Nejprve něco pozitivního. Představa Čechů, že „muslimy budeme muset živit jako cikány“, je mylná. Muslimští přistěhovalci jako celek mají nezaměstnanost poměrně nízkou. Podle odhadů je v ČR nezaměstnaných 70-90 % Romů (zdroj, zdroj), což je dáno – mimo jiné - tím, že osm z deseti Romů má jen základní školu. Ale muslimští přistěhovalci mívají nezaměstnanost nanejvýš kolem 20 %.

Jako celek si tedy pracující muslimové vydělají na sociální dávky, které pobírají jejich muslimští nezaměstnaní. Na rozdíl od Romů. Není tedy podle mne důvod se bát, že muslimské uprchlíky „budeme živit“.

Ve Francii okolo roku 2000 byla nezaměstnanost mezi Francouzi 13 %, zatímco mezi muslimy bylo 22 procent nezaměstnaných. Podobné je to v Německu, kde je spousta Turků. Když Němci měli nezaměstnanost 10 %, u Turků to bylo 22 %. Dvojnásobek. To není zase tak špatné.

Muslimové dosahují obstojného vzdělání, byť horšího než Evropané. Asi 23% Britů nemá žádnou kvalifikaci. Mezi muslimy je to číslo 26 procent. Zatímco 20% Britů pracuje v managementu, administrativě a vyšších profesích, u muslimů je to 10%.

Mohamedjugend1

Londýn: Středně tmavý sloupec jsou uchazeči o práci včetně tzv. „nezaměstnaných“. Světlý sloupec je celkový počet lidí mimo placené zaměstnání. Nahoře muži, dole ženy. Muslimy tu představují lidé z Afriky, Pakistánu a Bangladéše. (www.londonspovertyprofile.org.uk)

Nejhůře na tom jsou mladí muslimové mezi 15 až 29 lety věku. Zatímco u Francouzů se nezaměstnanost v této věkové kategorii pohybuje mezi 25 a 18 procenty, u přistěhovalců ze zemí mimo EU se nezaměstnanost pohybuje mezi 46 a 37 procenty.

Právě z muslimské mládeže, která se poflakuje po ulicích, se rekrutují islamisté, kteří vyvolávají nepokoje. Pro mladé muslimy je Mohamed tím, čím pro západní mládež Che Guevara. Právě tito mladí delikventi ve Francii vypalují předměstí a pořvávají u toho „Alláhu akbar“. V roce 2040 to možná nebude Paříž, ale třeba hořící Žižkov.

Zajistit muslimům vyšší vzdělání ale není samo o sobě odpověď. Dvě třetiny teroristů zodpovědných za útok na Dv ojčata 11. září 2011 měly vysokou školu ( zdroj).

S příchodem této Mohamedjugend se „obohatí“ ČR o nový proud extremismu. A bude daleko drsnější než vše, co jsme tu od listopadu 89 poznali. Je dost možné, že v roce 2030 starý Martin Konvička dopadne jako Theo van Gogh, holandský režisér zavražděný za kritiku islámu v roce 2004. A pražské synagogy? Ty si jděte raději vyfotit, dokud ještě stojí.

Mohamedjugend2

Žižkovský vysílač přestavěný na mešitu.

I když bude Žižkov muslimský a z žižkovského vysílače bude halekat „meluzín“, stejně se čeští nemuslimové v Nuslích budou dál moci cpát jitrnicemi a pít Plzeň. Ve Francii je 8 % muslimů, ale Francouzům nikdo pivo ani vepřové nezakazuje. Řešme skutečné problémy a ne pseudoproblémy.

Ivan Mládek zpívá: „Hele, Čecha, ješitu, nechce v Praze mešitu, bojí se o jitrnice, o dvanáctku ještě více…“ Jenže naše jitrnice v ohrožení nejsou. Ani v islámských zemích nikdo nenutí ne-muslimy, aby se stravovali podle Koránu. Porobené obyvatelstvo (tzv. dhimmi) si ve svých rezervacích (čtvrtích) může jíst podle svého. Problém je spíš to, co se v mešitách učí.

Co s tím? Jestli chceme umírněné mladé muslimy, musíme si je vychovat. Povolit tady mešity a nechat imámy, aby si v nich kázali, co je napadne, je cesta do pekel.

Jako řešení bych viděl jakýsi novodobý kemalismus. Je třeba vytvořit moderní euro-islám okleštěný o extrémistické a středověké prvky. Tak jako to v Turecku udělal Kemal Attatürk po rozpadu Osmanské říše. Nezakázal islám jako takový. Ale špatné prvky islámu otevřeně pronásledoval - bez jakékoli politické korektnosti. Už proto, že nejvíce ubližují samotným muslimům.

Jak by takový euro-islám měl vypadat? Děti by byly odmalička vychovávány, aby o Mohamedovi uměly diskutovat kriticky jako o každé jiné historické osobnosti. Zatím to nejde, protože každá kritika Mohameda je označena za islamofobii.

Kemal Atatürk

Kemal Atatürk - reformátor Turecka. Ten si s islámem dokázal poradit. Zakázal například nošení šátků u státních zaměstnanců.

Toto řešení by mělo řadu výhod. Nebere muslimům svobodu vyznání a přitom by uklidnilo obavy Evropanů, zda jsou stále ještě doma ve vlastní zemi. Navíc je to už vyzkoušené.

Bohužel žijeme v době appeasementu. Jak muslimů přibývá, mnozí se jim snaží podlézat, protože stojí o jejich hlasy či peníze. Jako v té školní jídelně, kde přestali odebírat vepřové – prý aby muslimské malé děti omylem nesnědly něco, co jejich víra zakazuje, a rodiče si pak nestěžovali (Londýn, zdroj). Nebo jako v Lázních Teplice v Čechách a.s., které hostům zakázaly pobyt se psem, protože bohatí muslimští klienti mají proti psům náboženské výhrady (zdroj, zdroj).

Evropský islám je nutno zcivilizovat, nikoli abychom tmářství ustupovali. Co se událo s evropskou tradicí vědy a racionality, že nyní podporujeme iracionální pověry?

Předsudkům bychom neměli ustupovat. Až budou muslimové požadovat, že v teplických lázních nesmí pracovat žádný homosexuál, protože ti jsou podle Koránu nečistí, pak to teprve možná pravdoláskařům dojde.

Mohamedjugend3

Češi se islámu bojí snad nejvíc v Evropě.

Pro názor na islám je zřejmě určující počet ateistů v populaci. A ČR patří k nejvíce ateistickým zemím na Zeměkouli. Když ateista slyší, že by se měl přizpůsobovat iracionálním náboženským zvykům svých hostů, skřípe zuby. Neměl by se spíše iracionální muslim zcivilizovat a opustit své středověké zvyky?

Zdroje:
Nezaměstnanost francouzských muslimů: Being Muslim in France, str. 32
Nezaměstnanost německých muslimů:
Turkish Migrants in Germany. Master’s Thesis. By Sophio Bagdoshvili
Nezaměstnanost muslimů a Britů v Londýně zde a zde.
Údaje o vzdělání britských muslimů
Eyup Sabri Carmikli. Caugt between Islam and the West: secularism in the Kemalist discourse. University of Westmister. PhD Thesis 2011

Převzato z Kremlik.blog.idnes.cz se souhlasem autora.