Neděle 8. září 2024, svátek má Mariana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

EUTANAZIE: Místo zaručeného odpočinku – Švýcarsko!

Na jaře roku 2005, za okolností, o kterých není třeba se rozepisovat, jsem byl účasten chemoterapické léčby pacientů na onkologii v Scripps Research Institute v La Jolla v Kalifornii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

astmatik

13. 8. 2007 20:30
k hospicům

vy co tady zvete na prohlídky hospiců byste měli taky navštívit nějaké to ARO, abyste viděli jak vypadají lidé co jim je opravdu zle. Zdravotní stav lidí v hospicích je úplně zlatý v porovnání s tím co zkusí lidé, o kterých tady psala Olina o pár příspěvků níže. Taky dost závidím těm optimistům co si myslí, že bolest se prostě utlumí. Už jste se někdy bezbolestně dusili? Já teda ne. Aničko, pacientům o kterých psala Olinka nepomůže žádný hospic, tady nestačí sebehodnější sestřičky, když už nedokážete sami dýchat.

0 0
možnosti

Fafa

13. 8. 2007 23:19
Asthmatiku:

kolik lidi na ARO ale potrebuje aktivni euthanasii? Pokud ma nekdo status asthmaticus, odmitne lecbu a misto intubace a bronchdilatatoru dostane morfin pro utlumeni dechove tisne, tak asi nebude dalsi aktivni intervence zapotrebi, nemyslite?

0 0
možnosti

Jaka

13. 8. 2007 19:33
Souhlas s autorem

V přírodě je to ve zvířecí říši jednoznačné, nemocné zvíře netrpí dlouho. Je to jednoznačně milosrdnější, než u lidí. Dlouhodobě trpící člověk je v podstatě obětí "milosrdenství" ostatních lidí, kteří mají za to, že jejich vlastní čisté svědomí je důležitější než utrpení toho nesmyslně trpícího. Domácího zvířecího miláčka nikdo nenecháme zbytečně trpět, všichni máme soucit a rádi, i když se smutkem, mu dopdřejeme milosrdné injekce. S čistým svědomím a s láskou mu necháme zkrátit jeho utrpení a víme, že je to dobře. Kde se v nás bere tolik tvrdosti, že totéž odmítáme svolit vůči člověku. Je to tvrdost a neochota vcítit se do utrpení jiných, je to pohodlné odmítnutí respektovat vůli těch, kteří už nemohou a nechtějí dál žít v nedůstojném živoření.

0 0
možnosti

qwert

13. 8. 2007 20:46
chcete utrácet lidi stejně jako zvířata?

vy argumentujete pro euthanasii utrácením zvířat, které chcete zavést i pro lidi, minimálně ve formě zákonné možnosti. Euthanasie představuje zbabělý únik před možností dalšího lékařského pokroku.

0 0
možnosti

bp

13. 8. 2007 18:26
Pohanským řešením je eutanázie, křesťanským je hospic...

...takže výsledek tohoto "souboje" je v dnešní ekonomicky založené společnosti předem jasný - pár set miligramů nějakého sajrajtu vyjde levněji než nějaká péče o skoromrtvoly...

Až se to rozšíří, budou kolem nás jen ti samí krásní lidé, jaké známe z reklam. Nevaž se, odvaž se. Co s bábou/dědkem? Nežije kvalitně, terminujme ho pro jeho dobro, je to to nejhumánnější, co pro něj můžeme udělat...

P.S. Ostatně soudím, že eutanázie je proti potratům zatím ještě pořád prkotina (70 dětí v ČR zabito každý den, od pondělí do neděle - kam se hrabou náckové a bolševici na tenhle masakr).

0 0
možnosti

jepice

13. 8. 2007 21:49
Re: Pohanským řešením je eutanázie, křesťanským je hospic...

Hm, docela dlouho to vypadalo, že se dnešní diskuse obejde bez demagogie tohoto kalibru. Škoda.

0 0
možnosti

zdeněk

13. 8. 2007 18:19
Já nemohu než souhlasit

0 0
možnosti

Hobo

13. 8. 2007 16:09
Katechismus

Pro ty, kteří v křesťanech vidí jen bigotní fanatiky, připojuji příspěvek z jiné diskuse jinde. (Od autora nemám souhlas, tak jeho jméno neuvádím - nejde o nick.):

"Osobně soudím, že je spíše problém v overtreatingu (léčebné tvrdošíjnosti). Připojuji výňatek z katechismu, jehož závěry mě konvenují. Přerušení tížívých, nebezpečných, mimořádných nebo neúměrných lékařských kůr vzhledem k očekávaným výsledkům, může být oprávněné. V takovém případě je to odmítnutí "léčebné tvrdošíjnosti". Nechce se tím přivodit smrt: přijme se, že jí nelze zabránit. Rozhodnutí musí udělat pacient, má-li ještě pravomoc a schopnost nebo ti, kteří na to mají podle zákona právo, respektujíce vždy rozumnou vůli a oprávněné zájmy pacienta. I když se myslí, že se už blíží smrt, nelze oprávněně přerušit kůry, které se obvykle dělají pro nějakou nemocnou osobu. Užívání utišujících prostředků, aby zmírnily bolesti umírajícího, i s rizikem, že se ukrátí jeho dny, může odpovídat lidské důstojnosti, není-li smrt chtěna ani jako cíl ani jako prostředek, nýbrž jen předvídána a připouštěna jako nevyhnutná. Utišující kůry jsou výsadním způsobem nezištné lásky. Z tohoto důvodu je třeba k nim vybízet."

Mimochodem, také mi to dost konvenuje.

0 0
možnosti

Stein

13. 8. 2007 14:30
střrecha bez domu

Střecha bez domu je zavedení  euthanazie v situaci kdy nemáme pořádně zvládnutou péči o terminálně nemocné. Nemáme právně ošetřené ukončení/neposkytnutí  resuscitační péče při odmítnutí pacientem. Do podvědomí laiků ani odborníků pořádně neproniklo že někdy je nejlepší léčbu skončit a morfiem jít zemřít domů. A v tomhle se někdo chce zviditelnit s euthanazií.  

0 0
možnosti

Hobo

13. 8. 2007 16:11
Re: střrecha bez domu

R^

0 0
možnosti

qwert

13. 8. 2007 12:37
bez naděje na vyléčení ???

jenže situace "bez nadějě na vyléčení" je ryze hypotetická, v praxi se vyskytuje jen u případů, které nelze vyléčit nikoli protože neexistují momentálně medoty nebo medikamenty, ale protože poškození je fyzické a nevratné, např. rozdrcená lebka a rozmázlý mozek po silnici a pod. Ostatní případy mají vždy naději. Položme tedy otázku jinak: je lepší podporovat sebevrahy nebo hrdiny, kteří zemřeli na oltáři vědy.

0 0
možnosti

jepice

13. 8. 2007 12:47
Re: bez naděje na vyléčení ???

Tady snad nejde o nějaké podporování sebevrahů. Jde o to, aby nesnesitelně trpící člověk směl uskutečnit své svobodné a důkladně uvážené rozhodnutí zemřít. 

0 0
možnosti

Olina

13. 8. 2007 10:05
Utrpení

Odpůrci euthanasie, zejména za strany lékařů, tvrdí,že dnes existují léky,které v případě rakoviny v posledním stádiu utlumí bolest pacienta.Tak to by bylo poslední na co bych spoléhala.Jestliže nedokážou zajistit,aby nemohoucí pacient byl živen /víme,že řada ležících pacientů živoří často bez jídla a pití /kde mám záruku,že  tyto léky mi budou aplikovány.Nemocnice uspoří a já si stěžovat nemůžu.Jak taky.A potom,existuje řada nemocí,kde žádný lék nepomůže.V naší rodině máme rodovou zátěž - rozedmu plic.Vidět umírat takového člověka,který se pomalu dusí, řadu dní a doufat,že už mu to konečně nevydrží srdce,je hrozné.Upozorňuju,že všichni byli nekuřáci.Ne ,já jsem všemi deseti pro to,aby se takovému nemocnému pomohlo a tak se zkrátilo jeho utrpení.Jasně,že si může řada lidí pomoci sama tím,že spáchá sebevraždu.Ta se ale nemusí vždy povést.A normální laik se k informacím o lécích a dávkách,které by ho spolehlivě a bezbolestně usmrtily,nedostane.

0 0
možnosti

Anča

13. 8. 2007 11:38
Re: Utrpení

Na všechny otázky spojené s tlumením bolesti dostanete odpověď právě v kterémkoli  z hospiců a to jak odborné - u lékáře, tak i faktické - od lidí, kteří tam buď jako pacienti jsou nebo od jejich příbuzných. A samozřejmě i od příbuzných, kteří své umírající už v hospici doprovodili a neváhají vydat své svědectví o posledních společných dnech, aby pomohli těm, kteří stojí před závažným rozhodnutím. Překonejte ostych a zajeďte si do nejbližšího hospice. Zdravím vás.

0 0
možnosti

Anča

13. 8. 2007 8:54
Hospic

Zajeďte si do Hospice nebo seznamte se s výpodědí lidí, kteří tu prožili poslední dny svých příbuzných.  O nějaké eutanázií už nepromluvíte. Leda stejně účelově, se zlým úmyslem a hlavně primitivně jako třeba píšete o léčbě chemoterapií.

0 0
možnosti

Olina

13. 8. 2007 10:31
Re: Hospic

Aničko a kolikpak je hospiců?

0 0
možnosti

AndyO

13. 8. 2007 8:05
euthanasie má mít v ČR místo

poslední pomoci tomu, kdo sám není schopen fyzicky provést sebevraždu a dá nezpochybnitelně najevo, že si ji přeje a je si vědom neodvolatelnosti svého rozhodnutí.

Žádné pytlíčky s jedem donesené do hotelu a podobně.  Své jedy si může každý, kdo je schopen chodit, hýbat rukama atd. sehnat sám. K tomu euthanasie není.

Křesťané vskutku nemají právo do euthanasie jiných než křesťanů hovořit.  Stejně tak nemají ateisté co mluvit do víry křestanům. Pokud jsou křesťané proti asistované sebevraždě ( jsou i proti neasistované), pak je to jejich věc a v případě, že jich bude v senátu či parlamentu většina, budou se muset ateisté přizpůsobit. Je to prosté.

Historky o starých prašivých psech si nechte na nedělní kafíčko:))

0 0
možnosti

Vojta

13. 8. 2007 10:50
Re: euthanasie má mít v ČR místo

Proč by se ateisté měli přizpůsobovat nějakým křesťanům? To je jako by se měli přizpůsobovat třeba klubu modalářů! Jděte s tím názorem kamsi!!!! Křesťane!!!!!!!

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz