29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ESEJ: Program 5V

Strategie je definována jako dlouhodobý plán činností zaměřený na dosažení nějakého cíle. Pokud se o tentýž cíl snaží současně více soupeřů (např. v bitvě, ale také ve sportu nebo v obchodu), budou stratégové muset nejen promýšlet svoje kroky, ale zároveň předvídat a sledovat kroky svých oponentů,

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Machotka 13.9.2019 18:03

Ve většině modelů jich je o trochu více (viz např. https://managementmania.com/cs/kriticke-faktory-uspechu -třeba model od McKinsey jich má 7). O tohle ale nejde. Jde o to, co napíšete do těch "chlívečků".

Já raději užívám jiný model, Business Model Canvas, vytvořený dr. Osterwalderem ze švýcarské firmy Strategyzer (https://www.strategyzer.com/canvas/business-model-canvas) Ani to není strategie (https://smallbusiness.chron.com/relationship-between-business-model-strategy-25963.html), ale umožňuje poměrně přehledně zobrazit základní odpovědi: CO se KOMU nabízí (a PROČ by to potenciální zákazníky mělo zajímat), základní prostředky nutné k tomu, JAK toho dosáhnout (jednotlivé kroky a jejich pořadí jsou pak předmětem právě strategie) a ZA KOLIK/VÝNOSY.

Moje návrhy jsou určeny pro 3 segmenty: daňový poplatník, rodiny s dětmi a veřejnost (zejm. volič a pak ti, co se zajímají a případně chtějí angažovat ve veřejném dění). Pro popis toho, co je jim nabízeno si Vás dovolím odkázat na prezentaci.

Nic by mě nepotěšilo více, než znát Vaše konkrétní návrhy.

M. Pivoda 13.9.2019 12:40

Kritické faktory úspěchu (které jsou východiskem pro životaschopnou a voliči kontrolovatelnou strategii) lze spočítat na prstech jedné ruky.

Právě toto by v oblasti školství potřebovala česká montovna.

J. Machotka 12.9.2019 22:53

Tento článek není strategií, spíše analýzou východisk a vytýčením směru, kterým by se měla případná strategie ubírat.

Rozumím výtce o délce. Jak je ostatně vidět i z textu, očekával jsem rozdělení na tři části.

Chcete-li něco kratšího, pokud ovšem nehledáte něco ve stylu "Dvě nohy špatné, čtyři nohy dobré", zkuste se podívat na link z posledního odstavce. Je v něm 10 bodů, ke kterým by bylo možné doplnit jedenáctý, a to reformu školství zmíněnou detailně ve druhé části článku.

L. Novák 12.9.2019 20:46

Potíž je hlavně s Pivodovým ;-O blábolením o ničem... ;-D

Z. Lapil 12.9.2019 12:04

Ad škola

Školství je jeden z těch strnulých oborů, kde "se to tak dělalo vždycky". Stát, notabene stát zastupovaný politiky, jejichž hlavním cílem je udržet si židli, tohle změnit nedokáže. Viz maturita z matematiky: po dvaceti letech řešení, jak ji udělat, jsme zpátky u otázky, zda je potřebná.

Proto mám za nutné umožnit co možná snadné zakládání nestátních (soukromých, církevních...) škol, a to proto, že takové školy daleko snadně zavádějí alternativní metody */. S daněmi to aktuálně jakž takž vyřešené je - je definována "cena žáka" a ty peníze jdou příslušné škole; zanedbávám skutečnost, že se jedná jen o peníze na výuku, takže třeba žáci soukromé školy mají v téže jídelně dražší oběd, než žáci "státní". Problém je - a nebude jediný - v tom, že nestátní školu je třeba povolit a důvodem nepovolení může být docela dobře skutečnost, že ta škola "není potřebná". Ohlášení by podle mě docela dobře stačilo; při zachování zákonných atd. podmínek, samozřejmě.

*/ Klasickou školu krásně charakterizuje tato věta: Chci z tebe vychovat svobodného, inteligentního, samostatného a kreativního člověka, takže si tady sedni a dělej, co ti řeknu.

Z. Lapil 12.9.2019 11:50

Rozbor není komiks.

J. Uzel 12.9.2019 11:27

Taky jsem to nedočetl...

M. Pivoda 12.9.2019 11:04

Machotka sice cituje čínské moudrosti "Co je na válce důležité, je vítězství, ne sáhodlouhé operace", ale sám je nedokáže svým sáhodlouhým výkladem aplikovat.

Strategie by měla být stručně sdělitelná. (Možná jen vágně pomocí nějaké metafory, ale hlavně stručně).