Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ESEJ: Proč demokracie ve Střední Evropě nefunguje
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Langer 24.9.2020 12:47To potrefená husa je evidentně autor toho blábolu... |
J. Jurax 24.9.2020 22:38Jenže ten národ jsem i já. Takže souhlas - nation first! A EU nechť si trhne nohou. |
R. Brzák 24.9.2020 9:52mnoho zajímavého - ale jste v pasti traumat historických událostí minulého století. Jinak si nedovedu vysvětlit, že spojujete nacionalismus a internacionalismus jako viníky hrůz válek té doby. Nebyl to nacionalismus, ale nacionalistický socialismus (a jak správně píšete socialistický internacionalismus), co bylo za hrůzami druhé světové. Je to tedy socialismus, co je příčinou zvýšení zhoubného dopadu nacionalismu i jeho popření, internacionalismu... A v této souvislosti je dobré chápat, že socialismus je zhoubný vždy - byť ne vždy přímými dopady... viz socialismus po druhé světové, který méně zabíjel - či zabíjí dodnes - lidské životy, ale zabíjí svobodu a odpovědnost jedinců - a tím pádem i podvazuje rozvoj lidství. |
I. Mertl 24.9.2020 13:14Pasti, to je moje, ale otázky socialismu jsem neřešil. Zhoubnost politického socialismu je jistě srovnatelná se zhoubností nacionalismu. Jinak, pardon, osobně považuji sociální uvažování a jednání (pozor, ne socialismus jako politickou doktrinu!!) za nezbytnou součást moderního světa, aniž by zabíjely svobodu a odpovědnost jedinců - a podporují rozvoj lidství. Zbytek je věcně pochybná kasuistika, často nacionalismus maskující. |
J. Pankovic 24.9.2020 14:29Zhoubný nacionalismus... způsobil dvě světové války... To jako český?? A já myslel, že to Pruśáci |
I. Mertl 24.9.2020 17:00Špatně rozumíte nebo to jen děláte? |
P. Milan 24.9.2020 10:57Slyšel nebo četl jste někdy o francouzském nacionalismu, oni rozumbrado? |
I. Mertl 24.9.2020 12:58Jistě, Francouzi svou revolucí moderní nacionalismus nastartovali, ale na malérech střední Evropy mají relativně zanedbatelný vliv, nechte-li mluvit o "Mnichovské zradě", brado. |
S. Kalužík 24.9.2020 11:41V podstatě souhlas, až na:"na hrůzách oněch válek jsme se podíleli jen zanedbatelnými obětmi odsunu českých Němců.! - že by opravdu "zanedbatelnými" ? Přinejlepším snad "poměrně malými" nebo něco podobného, ale rozhodně ne "zanedbatelnými"! |
I. Mertl 24.9.2020 13:17Máte pravdu, mělo být zdánlivě zanedbatelnými. |
J. Jurax 24.9.2020 22:40To zdánlivě je tam navíc. |
P. Hatina 24.9.2020 16:23Ale vůbec ne Protože ono to vypadá tak "jasně", právě jen když se s autorem účelově vypreparuje to území a to období. Jenže, stačí si obé rozšířit, a uvidíte, že se toto dělo vždycky a všude. Řekněme třeba od napoleonských válek, přes militantní spojení Německa pod vedením Pruska (1871), fašismus v řadě státu Evropy (co to asi bylo jiného než extrémní nacionalismus), taky se asi "pozapomnělo" na masakry v Jugoslávii v 90.letech??? A dalo by se pokračovat, i s průměrnou znalosti dějepisu hezky dlouho.. |
I. Mertl 24.9.2020 17:05Jen prokazujete pravdu, že za tím je (skoro) vždy nacionalismus. Na všechny Vaše případy to sedí, jen to 20.století dosáhlo dokonalosti. |
P. Hatina 24.9.2020 18:40Nikoliv možná dokonalosti, jen třeba nejvíce zdokumentované a medializované. Nicméně, vždycky je za tím nacionalismus v různých formách a různých opatření. Ovšem ta chyba autora je v tom, že se toto snaží vnutit pouze na jím lokalizovanou oblast několika označených států. To co se pokouší prokázat, je nesmysl. Kontakty a vzájemná soužití tu vždycky byly - a pokud byl oboustranný zájem, tak i celkem pokojné (s vyjímkou německé menšiny, jejichž zástupci měli jediný hlavní požadavek a to připojení k Německu). Jenomže, to co pan Urban prosazuje a požaduje, není demokracie ve smyslu pokojného soužítí to je ideologie vynucované multikulturní společnosti,nebo jak se jinak říká pozitivní rasismus, či nacionalismus naruby... A ty výsledky na Západě nejsou příliš pozitivní. No go zóny tady fakt nechceme.. |
M. Džmuráň 24.9.2020 8:56To je opravdu sebemrskačská snůška absolutních nesmyslů. Asi to nebylo záměrem autora, ale on vlastně tvrdě kritizuje T. G. Masaryka. O co pozitivního přinesli světu třeba ti Němci. Měl snad na mysli Hitlera? |
J. Gutvirth 24.9.2020 8:14Fakt mnoho naprosto chybných tvrzení i vývodů |
J. Vorlický 24.9.2020 8:24Zkuste uvést jeden, nebo dva, které jsou tak nejvíce . . . |
R. Langer 24.9.2020 12:49Hm, vezměme to od začátku... Třeba nadpis? |
P. Jánský 24.9.2020 8:12Urban ztratil schopnost vyjádřit se srozumitelně.. a že Babiš je poměrně inteligentní raději nekomentuji.. |
J. Vorlický 24.9.2020 8:19To, že pan Babiš je inteligentní musí být zřejmé každému, kdo se dívá a vidí . . . . To ale nevylučuje, proč nechápe podstatu právního státu . . . |
M. Sedláček 24.9.2020 14:44Babiš je skutečně inteligentní. Není rétor ani diplomat. Jenom je to psychopat, pro kterého jsou ostatní lidi něco jako hmyz. Je tedy nebezpečný. Nepodceňujte ho!! |
J. Vorlický 24.9.2020 8:04Neznám situaci v ostatních zemích tzv. V4. Ovšem na nás článek sedí, řekl bych snad 100%. Již jen vznik a zánik Československa je toho viditelným důkazem, stejně jako zde uveřejněné komentáře k článku. |
Z. Žíkovecký 24.9.2020 13:46Zejména ten zánik, to byla ostuda :-) Měli bychom se poučit u Jugoslávců nebo Španělů jak se to má správně dělat :) |
I. Pávek 24.9.2020 7:55Autor, bývalý disident a novinář, učí na New York University v Praze Toto dostatečně osvětluje autora. Osobně bych mu přístup k studentům k jako ještě nepopsané knize zakázal. Pak se divíme, kde se berou piráti, chvilkaři |
J. Ganaur 24.9.2020 10:11Zakazovat by ti šlo, bolševická zrůdo! |
V. Petr 24.9.2020 10:31Je třeba urychleně povolit českou verzi NSDAP. Přece nebudeme něco zakazovat... |
F. Krejci 24.9.2020 7:51To je ale blábol. Autor potreboval hůl na bití V4 tak si jednu opatřil. Je to ale hůlka hodně křivá a tenká. Pikantní je, že autor v adoraci multikulti považuje multikulti Rakousko-Uhersko za důvod, proč jsme tak nevyspělí a nechceme multikulti. Logika dostává na zadek v celém textu. Ale co, úkol byl splněn a eura na účet dorazí.. |
K. Nový 24.9.2020 7:35Ale ona funguje. Akorát lidí hlasují pro něco jiného, než by chtěl autor článku. |
J. Hrdlička 24.9.2020 6:54Jednoduše by se to dalo shrnout, že střední Evropa si dovoluje míti vlastní názory. Nestaví se radostně a aktivně k různým bruselským plánům na multikulti přerozdělování, grétismus a další (polo)socialismy,tudíž je nutné ji vylíčit jakožto skoro pernamentně zpátečnickou a beznadějnou oblast. |
J. Hrdlička 24.9.2020 9:22Děkuji to je přesně ono. |