20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

ESEJ: Přeceňovaná moc mediokracie

K tomu, aby byl obsah tohoto článku pro čtenáře srozumitelný, je nutné hned v úvodu probrat několik obecných definic, které do značné míry v kontextu dokreslují mnohotvárnost českého jazyka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Bowman 29.3.2022 16:35

Něco by s tím šlo dělat, kdyby se Češi nebáli (a nekradli). Ale oni se bojí. Skoro každej má hypotéku, rozvod na krku, rusa za humny a virus v komoře.

Možná až nebudeme nic vlastnit, jíst brouky, bydlet v sudu, jak chce WEF, tak se přestaneme bát...ale to se zase budeme bát, že nedostaneme denní příděl kalorií od našich vládců, kdesi daleko.

P. Brich 29.3.2022 16:30

Téměř vědecké pojednání o tom, že voly z nás dělat nebudou!!R^

Ovšem, co s tím. Zbyde nám nakonec zas jen ten F.L. Věk?

V. Pavelka 30.3.2022 17:14

Švejk ! [>-]

J. Černý 29.3.2022 14:50

Když čtu naše média, tak ukrajinská armáda drtí Moskaly všude, kde se dá.

P. Diviš 29.3.2022 16:22

Jo, v podstatě tak. Někde se dá, někde zatím nedá.

Každopádně, Putin se se svou několikadenní "speciální operací" přepočítal a teď neví, jak z toho ven.

V. Pavelka 30.3.2022 17:13

Já bych to , po merkelovsku nějakej měsíc vyseděl ,Budou dovolený, Chlapi na Ukrajině ,půjdou za rodinami do Evropy , a už tam zůstanou ! Zelenský se zprotiví, uražením západu a neustálými požadavky [UA]:-/EU

V. Kučer 29.3.2022 13:45

Na rozhlase plus jsem vyslechl mravokárný komentář ve kterém se komentátor divil proč jsme odmítali přijímat migranty také z jiných zemí než z Ukrajiny. Někteří novináři asi trpí oikofobií nebo žijí v jiném světě. Měli by si zopakovat dějepis, zeměpis a hlavně matematiku aby si spočítali populační přírůstek v migrujících zemích. Pak by se nedivili.

P. Diviš 29.3.2022 17:54

Na Plusu je to samý EUrosoudruh a EUrosoudružka. Čestnou vyjímkou je Tachecí.

T. Diblík 29.3.2022 12:39

Poznámka o novinářích pronesená v roce 1963.

Spousta novinářů předpokládá, že čtenáři jsou pitomější než oni a a že co nemohou pochopit oni sami, nemůže pochopit ani veřejnost.

Richard F. Freynman O smyslu bytí

J. Černý 29.3.2022 12:26

Naše média v ukrajinské krizi nalezla své nové dno. A to neplatí jen otištěných. Česká televize, Český rozhlas, Seznam Zprávy..

J. Vavrochová 29.3.2022 9:20

R^R^R^

K. A. 29.3.2022 9:05

Článek mi přijde poněkud nesouvislý a zbytečně zatížený cizími termíny na úkor srozumitelnosti. Obsahuje však pár důležitých věci. Zejména oceňuji tento citát:

"Naším největším úkolem je rozložit původní evropskou společnost a musíme ji rozložit tak důkladně, aby nebyla nikdy schopna sama znovu sestavit většinu."

Podle levicových liberálů je totiž tvrzení, že cílem západní politiky multikulturalismu je zničení evropských národů, konspirační teorie. Většina lidí jim věří a neuvědomují si, že liberálové lžou a skutečně vedou válku proti nim, proti naší společnosti. Je to nový typ politického zla.

V. Pavelka 30.3.2022 17:41

Ano ,Liberálové jsou společenské a politické ZLO! Brusel žije z korupční Bubliny kterou si sám nastavuje a rozšiřuje ,opozici v EU Kriminalizuje ! Viz . Kurz, Salvini, Babiš , Madary Poláky , Izrael. Afd,

J. Nevrkla 29.3.2022 8:48

Já jsem byl za totality poučován, že základem marxismu je státní vlastnictví výrobních prostředků, konec vykořisťování kapitalisty. Proto si nejsem jist, že současné dění lze nazvat neomarxismem.

O znárodnění se nikde nemluví, naopak jsou mimořádně posilovány korporace, které mají rozhodující vliv na řízení států, na politiku. Na druhou stranu je vidět určitě tendence k socialismu.

Nejedná se tedy spíše a nástup korporátního socialismu? A tomu se říkalo zkrácené fašismus. I totalitní tendence, cenzura, omezování svobody slova tomu odpovidaji. Já to vidím spíše takto, jako nástup fašismu.

K. A. 29.3.2022 9:00

Přílišné srovnání s marxismem a komunismem kulhá, podle mě jde o nový typ totalitní politiky odlišný od fašismu i komunismu. Ale pravda je, že Frankfurtská škola, z níž nová levice, progresivní liberalismus, zelení apod. vychází se hlásila k neomarxismu, ale odmítla řešit ekonomickou problematiku a zaměřila se na menšiny, protože proletariát prý zradil revoluci.

J. Nevrkla 29.3.2022 9:20

Mně to trochu přijde jako zastírací manévr, který je korporacemi podporován, aby by vytvářen dojem, jak to myslí s těmi údajně utlačovanými dobře. Přitom dělají ze svých zaměstnanců otroky zatížené dluhy, kterým nezbývá než potichu šlapat brázdu.

F. Kusák 29.3.2022 9:41

Žádné státní, ale celospolečenské "vlastnictví" výrobních prostředků, spíše výrobních sil, čímž by se potlačíly antagonistické vztahy, které jsou podstatou kapitalismu a třídního boje. To státní "vlastnictví" a jiné formy měly být jen přechodným stavem ke komunitní. Osobně si myslím, že ani ideologičtí komunisté v tom neměli úplně jasno.

F. Kusák 29.3.2022 9:42

..ke komunizmu...

J. Nevrkla 29.3.2022 9:43

Vidím, že si to stále dobře pamatujete. Podstata je tatáž, na hony vzdálená současnému posilování globálních korporací.

Z. Lapil 29.3.2022 14:50

Myslím si, že i to státní vlastnictví výrobních prostředků je politickokorektní eufemismus z doby, kdy se to ještě tak nejmenovalo. Komunistický manifest totiž jasně píše o diktatuře proletariátu.

Vlastně - důsledně vzato - není důležité, kdo vlastní, ale kdo ovládá (kdo má moc ekonomickou, má i moc politickou; taky Marx nebo někdo z tohodle ranku). Za reálného socialismu bylo kromě státního vlastnictví i vlastnictví družstevní a soukromé (mohl jste vlastnit soustruh, ale nemohl jste soustružit na kšeft).

A máte pravdu, že dnešek se až tak neliší. Každá banka hodná toho jména je akciovou společností a vy si jako soukromník můžete koupit tolik akcií, na kolik máte, ale ani 100% vlastník nemůže banku řídit po svém, protože stát reguluje málem i barvu bankovní karty.

J. Nevrkla 29.3.2022 16:21

Státy spíše jednají tak, jak si přejí velké korporace. Televizní společnosti jsou schopny utnout při projevu prezidenta, pokud se jim nelíbí, 95% příspěvků na kampaň šlo Bidenovi, 5% Trumpovi. Levná migrantska pracovní síla jim vyhovuje, podmínky pro podnikání jsou takové, že malé podniky krachují. Velké ideje, jako je boj s klimatem, genderova rovnost, uhlíková neutralita apod také existují, stejně jako snaha o jednotný světový řád a jeho ovládnutí. Nebojím se říct, že je to fašismus.

D. Bowman 29.3.2022 16:44

Každý Marxismus nakonec končí fašismem. Fašismus je o Stabilitě režimu. Ale to jak to prodávaj je neomarxistický tj. internacionální ROVNOST.

Ono je to jedno. On i ten fašismus stejně končí NeoFeudalismem - pár rodinných klanů má 99% moci a zbytek přežívá.

Takže to co skutečně chtějí je být Králem ale to nejdřív musí použít sílu fašismus, pod rouškou Marxismu.

J. Nevrkla 29.3.2022 21:11

Nemyslím, že jim jde o nějakou internacionální rovnost. Biden minulý týden jasně řekl, že musí být zaveden nový světový řád pod vedením USA. Velkou překážkou je Rusko, to je základní příčina konfliktu na Ukrajině, zástupné válce Ameriky proti Rusku.

D. Bowman 30.3.2022 0:45

Jak jsem řekl, tu internacionální rovnost používají jako vábničku na užitečné idioty. Real Politik pak vyžaduje Fašistický přístup - Marxismus je ekonomicky marnej.

To má Biden trošku smolíka. Díky Clintonovi, Bushovi Jr. a Obamovi se USA totálně oslabili. Obama dokonce razil multi-polární pojetí.

Čína nám dejchá na krk a Rusko se nebojí.

Ale něco mi řiká, že kvůli tomu progresivistickému snu o SocDem světovém řádu, budou klidně bojovat až do posledního bílého muže.

J. Nevrkla 30.3.2022 7:04

Já se obávám, že přijď velká krize a lidi budou mít problém se uživit, do boje nebude chuť. Snad nepřijdou k moci demagogicti diktátoři hledající viníky a šířící nenávist.

D. Bowman 30.3.2022 12:54

Ti demagogové už jsou tady. Nenávist proti bílému muži je normou. Žádný disent nebude, dokud budou schopni uživit ten rozsáhlý fízlovský aparát. To záleží jak velká ta krize bude. Asi dost, soudě dle té hysterie resp. zastírání v médiích.

Nám nezbývá než doufat, že se to celé vyčerpá dřív, než nás stihnou obohatit i tady na periferii... z Bruselu nebo "zachránit" z Moskvy.

L. Žaloudek 29.3.2022 16:53

Základem marxismu je boj za emancipaci ekonomicky utlačovaných. Neomarxismus si klade za cíl emancipovat úplně všechny - a to nejen rovností šancí, ale rovností ve výsledku. Metody přitom nejsou rozhodující, takže typicky jde o pozitivní diskriminaci neúspěšných.

J. Nevrkla 29.3.2022 17:57

Řekl bych, že pravdou je pravý opak. Úzké skupiny bohatých jsou stále bohatší, chudí jsou stále chudší, sociální nůžky se rozevírají, spolecenske napětí vzrůstá. Když přeroste určitou mez, dochází k revolucím.

L. Žaloudek 29.3.2022 19:14

Ano, to je marxistický diskurz.

J. Nevrkla 29.3.2022 21:12

Takhle to v historii bylo mnohokrát dávno před marxismem.