Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ENERGETIKA: Jak dlouho ještě poběží německé jaderné reaktory?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J. Prikner 10.11.2022 11:10dlouhodobým pobytem v prostředí top09 zblbne i studovaný člověk |
![]() |
J. Prikner 10.11.2022 11:05naprostá pravda. |
![]() |
Z. Kučera 10.11.2022 10:48
|
![]() |
J. Prečuch 10.11.2022 10:36Což v nich vybudovalo úplnou sociopatii kdy nemají žádné pochopení ani emoce . Jenom zisk , tabulky a lidské zdroje místo lidi . |
![]() |
J. Prečuch 10.11.2022 10:36Což v nich vybudovalo úplnou sociopatii kdy nemají žádné pochopení ani emoce . Jenom zisk , tabulky a lidské zdroje místo lidi . |
![]() |
P. Hák 10.11.2022 9:29Nojo, jenže v historii ten experiment neuděláte reálně, takže neověříte, zda jste nevymyslel blbost. |
![]() |
L. Novák 10.11.2022 9:10Pokračování textu Vladimíra Wagnera je na této adrese: https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/energetika-historie-nemecke-energiewende.A221109_173427_p_ekonomika_nef |
![]() |
M. Pivoda 10.11.2022 9:07Spekulovat, experimentovat se dá i v historii. I když samozřejmě platí, že historie byla taková, jaká byla. Ano, v USA určitě bylo otroctví, a nebylo dosud zapomenuto. Přestože trpké vzpomínky se předávaly jen šeptem z generace na generaci. Takže dnes, ve 21. století, metaforicky řečeno, to "víno" tam musí prokvasit! |
![]() |
P. Hák 10.11.2022 8:54Tak experimenty samozřejmě potřeba jsou, to souhlasím. Tady bývá problém na I. stupni, kde většinou učí ženy, které nemají k přírodním vědám příliš vřelý vztah, tudíž nemají ani tendenci experimentovat. Ne že by to dětem zakazovaly, ale prostě nenabídnou tu možnost. To je samozřejmě chyba. |
![]() |
J. Lukavsky 10.11.2022 6:44"energoprůser, který se na nás řítí, smete i je." no teď jenom aby nad celou Evropou Slunce na pár dní zhaslo a větry ulehly. Až bude všude "bezproudí" pár dní... tak možná (?) lidem dojde, že z ho...a bič neupleteš, když upleteš nezapráskáš... J.L. end |
![]() |
J. Lukavsky 10.11.2022 6:37Inu Rusko doma atomky staví a venku podporuje svůj plyn... elementary dear Watson. J.L. end |
![]() |
J. Lukavsky 10.11.2022 6:35"Nikdo dnes totiž efektivně nedokáže jednou uvolněný CO2 zas odebrat" dokáží to kokolitky (Wikipedie...), mořské mikrořasy. Ty si staví schránky z uhličitanu vápenatého, když odumřou tak ty schránky klesnou na dno moře a tím se ten CaCO3 uloží na věky věkův.... také někteří drobní i větší živočuchové si staví schránky a ulity z vápence. J.L. end |
![]() |
V. Novak 9.11.2022 23:44Odklon byl "díky" německým vlastním Zeleným Khmerům. A ti na něm pracovali už desetiletí - už za Husáka psalo RP o blokádách vlaků s "vyhořelým" palivem do Gorlebenu. Rusko dodává JE na klíč a velmi stálo o to, proniknout na trh JE do Evropy. Jenom blbec může tvrdit, že si úmyslně ten trh likvidovalo. |
![]() |
V. Novak 9.11.2022 23:33Rusko neustále staví jaderné elektrárny, vyvíjí nové reaktory i paliva, Rosatom staví elektrárny všude po světě (tedy všude, kde mu to nezakázali) - a Rusko může za západoevropský odpor k JE? |
![]() |
K. Filip 9.11.2022 20:15Němci mají asi v národní povaze jít od extrému do extrému. |
![]() |
M. Pivoda 9.11.2022 20:07Škola hrou, dnes snad školy Montesori, tuším. Zapomněl jsem ale výslovně uvést jeden klíčový aspekt: Podnikatelé/inovátoři se od zaměstnanců liší svou vrozenou vlastností: experimentovat! Oni totiž nevěří teoriím, vše si chtějí sami ověřit - a tím i (OBČAS) objevují mezery, které již byly historickým vývojem překonány, ale lidé setrvačností v tom směru stále pokračují. Závěrečné doporučení: Nezabít v dětech jejich experimentátorského ducha na nižších stupních vzdělání. Mohl bych doložit konkrétními případy úspěšných podnikatelů/inovátorů. |
![]() |
P. Hák 9.11.2022 19:51No, když člověk poslouchá takového Vystrčila, je vidět, že ani matematicko-fyzikální vzdělání nechrání. |
![]() |
O. M. 9.11.2022 19:39Jestliže Němci po úleku z fukušimské havárie dělali zátěžové testy na tsunami, je jasné, že jimi ty jaderky projít nemohly, protože s tímto jevem nikdo při jejich návrhu nepočítal. |
![]() |
P. Hák 9.11.2022 19:31Nemohu posoudit vztah akademiků k podnikatelským fórům, nemám o tom žádné informace a nemám ani důvod Vám nevěřit. Nenapadá mne způsob, jak by škola toho podnikatelského ducha zabít mohla. Pokud tedy "podnikatelským duchem" nemyslíte zálibu v podvádění a loktaření... Škola hrou je populární Komenského myšlenka, psát hry na náboženská témata (tak to Komenský popsal) ale podnikání příliš nepomůže. |
![]() |
O. M. 9.11.2022 19:30Stejně je to neuvěřitelné, kam Německo, před 100 - 150 lety vědecký a technologický lídr, dospělo. Pravděpodobně je to daň každé civilizace / společnosti za to, jaké dosáhla vyspělosti - ta vyspělost a pohodlí ("všechno je") vede k lenosti a následnému úpadku. |
![]() |
M. Pivoda 9.11.2022 19:19Nebudu zde řešit Švédsko. Sdělím, co mi kdysi poradil profesor Howard Stevenson z Harvard Business Schools. Řekl mi, že v USA dobře fungovala Fóra podnikatelů. Zkusil jsem to tedy v Česku a skutečně to fungovalo. Výborně. Hlavním řečníkem Fóra byl zkušený podnikatel, nikoliv akademický docent nebo profesor, ke kterému podnikatelé měli důvěru. ..... Dlouhý příběh. V mé době, hlavním problémem bylo, že český akademický svět žádná Fóra podnikatelů neuznával jako něco důstojného. Zvítězila tehdy akademická arogance. Nestěžuji si ale. Člověk musí prožít život v době, do které se narodil. Stručně: Na nižších stupních vzdělávání je důležité NEZABÍT v dětech jejich podnikatelského ducha. Škola hrou. ... |
![]() |
M. Baloun 9.11.2022 18:58S nebo Z? Toť otázka co?🙂 |
![]() |
I. Schlägel 9.11.2022 17:34Zelená a rudá. Dvě různé barvy fanglí pro jednu devastující ideologii. |
![]() |
P. Brich 9.11.2022 15:12KLIMA: Šmelina se zelenou energií - Neviditelný pes (lidovky.cz) |
![]() |
P. Hák 9.11.2022 14:44Vážený pane Pivodo, výuka podnikatelů se dost dramaticky liší od výuky dětí a dospívajících. Podnikatel obvykle ví, proč tam je a co se chce naučit a také obvykle neplýtvá časem svým ani lektora. U Švédů nebo u Australanů nic jiného než distanční výuka nezbývá. Nicméně pokud vím, jakmile tam děti povyrostou, jsou odesílány do internátních škol. Distanční výuka tedy očividně nepředstavuje ideální řešení, ale řešení vynucené. Odhaduji ze zkušenosti, že v našich poměrech je distanční výuka přínosem cca pro 10 % dětí staršího školního věku a adolescentů. Pro většinu je ztrátou. |
![]() |
P. Brich 9.11.2022 14:28Ten "jed" je správně |
![]() |
P. Brich 9.11.2022 14:21Blbost odkvétá a začínáme sklízet plody. Zaseli techničtí analfabeti přírodními vědami nepolíbení, kteří určují, co má věda nalézat a technika aplikovat. Včetně termínů. Státní plánovací komise byla proti nim sbor amatérů. A školáci raději nechodí do školy, aby byla planeta zachráněna a oni si nezasvinili mozky nějakými znalostmi |
![]() |
V. Kuhaj 9.11.2022 13:50
|
![]() |
V. Kuhaj 9.11.2022 13:49
|
![]() |
V. Kuhaj 9.11.2022 13:33? |

