Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
P14e18t55r 15K76u98b11á18č
Poznámka č. 1. - nejčastější příčiny úmrtnosti u nás - kouření, chlast, přežírání, rakovina. Smrt následkem automobilových emisí je virtuální záležitost hluboko pod hladinou statistické chyby.
Poznámka č. 2. - těžba surovin pro elektromobily nepochybně bude zdrojem výrazně zvýšené - nikoliv virtuální - úmrtnosti. Když se brodíte v lithiových a kobaltových solích celý život - tak to tělu nepřidá. Nicméně to jako všechny "zelené vynálezy" to funguje na starém - kolonialistickém - principu : "co oko nevidí, to srdce nebolí"
P11e97t13r 83K63u41b24á18č
Poznámka č. 3. - Příklad s topením : Tepelné čerpadlo jehož životnost je 10 let (bez ceny elektriky a údržby) je stejně drahé jako kondenzační kotel + plyn na 15 let.
Ať mi nikdo neříká, že pokud na nějakou věc spotřebujeme tolik přírodních zdrojů, že stojí 10x více než jiná věc pro stejný účel, že ta drahá věc přírodě něco ušetří ( nedej-bože CO2)
M28i82r55o94s12l31a37v 55K95o39c25i78á52n
Elektromobil jako takový samozřejmě možný je, dokonce reálný.
S elektromobilitou a úplným přechodem na ni se to ale má trochu jinak. Zatímco někde je výhodná (velké města), jinde už tomu tak není. Což povede k tomu, že spalovací motory budou zachovány.
Pak ale nastanou přinejmenším tři problémy: a) sjednocení spotřební daně - jak bude spalovacích motorů ubývat, objem finančních prostředků vybraných z kapes jejich majitelů bude klesat. Bude třeba vypsat spotřební daň na elektřinu - a jak ukazuje případ s lehkými topnými oleji, ta časem přejde na veškerou elektřinu. I pro průmysl a domácnosti. b) Snížení odběru PH povede k jejich zdražování - rafinérie, benzínka a pod. se nezmenší na jednu třetinu a pokud ano, vzroste jí režie. Což prodraží mimo jiné i veřejné služby - hasiče a sanitky na baterky si jaksi představit nedokážu, stejně tak nouzové agregáty a těžké pracovní stroje. c) S narůstáním spotřeby, zvláště při nepravidelné výrobě elektřiny z OZ, bude přibývat blackoutů. A při větší orientaci na elektřinu budou mnohem horší.
Plánovat úplnou elektromobilitu před vyřešením těchto otázek je hazard, nebo chcete-li experimentování na lidech.
I49a65n 18B92i47k69k83h64u
Cílem není "úpná elektromobilita". Cílem je "žádná mobilita".
Jenom ta je skutečně uhlíkově neutrální. Zero carbon znamená zero carbon.
J58i48ř29í 56M97a89j77z59l12í58k
Mystici, prosazující v našich specifických geofysikálních podmínkách odklon od uhlíkových a jaderných elektráren zcela opomíjí systémovou chybu, která se do jejich úvah vloudila ne/úmyslně hned na počátku tvrdého prosazování jejich pošetilého projektu.
- Žijeme ve společnosti, existující výhradně díky její spolehlivě fungující technologii všeho, kam se podíváš. Stálý přístup ke zdrojům energií je zde nezbytnou podmínkou, kterou tak zvané obnovitelné zdroje el. energie nemohou ze své fysikální podstaty nikdy zaručit. Není pochyb, že OZE se mohou uplatnit při napájení tzv. ostrovních sítí nebo jsou-li přiměřeně zálohovány.
- V energetickém řetězci OZE - bateriové ZEE nejsou do souhrnné, vyčerpávající energetické bilance projektu započítávány podstatné energetické ztráty, vznikající při výrobě, údržbě, provozu, likvidaci a zejména při vykrývání jejich hluchých časových úseků.
- Podobně se mlčí o tom, že samotná technologie výroby a údržby všech typů OZE je zatížena značným objemem produkce rozmanitých odpadů, které je rovněž nutno započítat do bilance jejich očekávaných klimatických přínosů. Není příliš obtížné porovnat nároky na měrný objem prostoru, který vyžaduje JE a naproti tomu OZE, pracujícího na příklad na principu sodíkového zásobníku nebo měrného objemu pole VěGEE. (S nárůstem měrného objemu prostoru, zaujímaného polem generátorů stoupají m. j. i nároky na spotřebu měděných vodičů).
F76r57a64n36t28i17š16e15k 82N79a98v19r47á83t31i64l
Působení dotací a sankcí v bruselském sojuzu se dostává do fáze dokonalosti. Například produkce biomasy je dotována, protože je to produkce pro trvale udržitelnou energetiku. Ale její spalování je sankcionované, protože produkuje ničivý oxid uhličitý.
V60l41a94s89t25a 71M40o53k68r44ý
1*
J36a48n 14K41r59á94s92e80n48s30k86ý
Ptám se vás, kteří tomu tak dobře rozumíte, zda-li byste mi sem dali odkazy jako odpovědi na moje otázky:
1. Dokáže fotovoltaický panel anebo větrník vyrobit za svou životnost takové množství energie, která byla potřeba k jeho vlastní výrobě včetně těžby a úpravy a dopravy potřebných surovin.
2. V jakých zeměpisných a klimatických podmínkách by tyto bezemisní zdroje musely pracovat, aby tomu tak bylo.
3. Lze všechny etapy výroby zmíněných bezemisnich zdrojů pokrýt energii z bezemisnich zdrojů menší velikosti než vyráběné?
Pokud je k produkci bezemisnich zdrojů potřeba z důvodu stability dodávek energie také bateriové úložiště, nezapomeňte do výpočtů zahrnout i energetickou náročnost výroby a provozu nutných baterií.
R22o47l10a86n42d 86S13z64e48w11c45z34y42k
k bodu 1, dokáže, nedokáže ji spotřebovat prakticky nikdo
P38e46t64r 22G42a14b27r21i66e83l
Autorova skepse vůči účinnosti platnosti fyzikálních a ostatních přírodních zákonů, jako hlavního nástroje proti elektromobilnímu mámení, je lehce úsměvná. Ano, toto mámení tlačí vpřed velmi silná lobby, která, se sice ohání rádoby ekologickými mantrami, ale v pozadí je pijavičí přícuc na unijní finanční zdroje. Zastavit se to dá jedině neustálým poukazováním na to, že elektromobilní mámení ani nesnižuje emise (ty jen vznikají jinde) ani nešetří energií. A to je možné díky věrohodnému bilancování, které je možné jen na principu platnosti přírodních zákonů. A taky je třeba poukazovat na to, že bez obracení směru přirozených finančních toků, formou dotací a jiného , docela sprostého vysávání příjmů daňových poplatníků, není elektromobilní, ani neOZE dogmatismus udržitelný ekonomicky.
R80o66l10a51n30d 14S26z65e44w11c76z48y93k
hm,pokrok? učinnost spalování fosilních paliv v průměru bude tak ku 20% s přihmouřením i třetího oka, elektroauto snad má učinost 60%, ovšem , než z uhlí nebo jádra dostanete elektriku do baterek, tak se ztratí minimálně 80% energie, výsledná učinnost je tak 10%, asi čím menší číslo, tím ekologičtější to je....cheht ho ho ho hi hi hi
I93a12n 82B84i36k88k29h43u
Autor je úplně mimo. Cílem není elektromobilita, cílem je ŽÁDNÁ mobilita. I v případě elektromobility bude žádná mobilita velkou část zimy. Už minulou zimu se začaly vyskytovat zákazy nabíjení elektromobilů z důvodu nedostatku energie. A to ještě všude jedou uhelné elektrárny naplno.
H89a24n71a 12P23a40c80u47l43o12v75á
Možná by Vám vše hezky česky vysvětlila Tereza Budňáková - Generální ředitelství pro oblast klimatu (DG CLIMA).
Od roku 2021 pracuje jako vedoucí oddělení Horizon Europe Climate na agentuře CINEA (Výkonná agentura pro klima, životní prostředí a infrastruktury), kde je zodpovědná za implementaci výzkumných projektů z Evropského programu pro výzkum a inovace Horizont Evropa v oblasti klimatu. V Evropské komisi působí na různých pozicích od roku 2005, m.j. jako zástupce vedoucího oddělení na Výkonné agentuře pro výzkum (REA) či na oddělení pro výzkum a inovace na Generálním ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova (DG AGRI).
S55t62a29n29i41s45l82a60v 32Š44e10v32e64č89e51k
firma Fiat se diví, že lidi nemají zájem o nový el. Fiat 500, který váží 2 tuny a stojí jako Tesla.
J70a19n 58S29m89o31l46a
Na tyhle nesmysly chodíte kam proboha ? Fiat 500e váží 1255 kg v základní verzi a stojí půlku Tesly.
L50a89d52i38s48l16a73v 45H28a11r97v11á92n40e73k
Jenže ty přírodní zákony budou platit stále a nepodaří se je přehlasovat ani kdybyste se počurali.
J82o51z48e53f 38K96o97s89t90e16l22a70n68s70k88ý
Můžete říct alespoň jeden přírodní zákon, který znemožňuje technologii OZE a elektromobilů? Nebo jen opakujete po druhých jako Honzík, co se učil latinsky: "sud kulatý, rys tu pije, tu je kára, ten tu ryje" Kdybyste pohádku náhodou neznal, zde je na ní odkaz: https://www.lingq.com/en/learn-czech-online/courses/87182/jak-se-honzik-ucil-latinsky-230890/
Jinak ten zákon stačí jeden jediný, nemusí jich být více. Psal jste o nich sice v plurálu, ale jeden takový zákon, a pak skutečně přes OZE vlak nejede. Ocenil bych ovšem i menší výpočet, proč ten a ten přírodní zákon je nekompatibilní s OZE, jinými slovy nějaký důkaz. Pokud je pravda, co říkáte, tak takových stránek na internetu musí být nesčetně mnoho. Mimochodem, kolik přírodních zákonů a jejich znění byste svedl takhle z voleje (bez pomocí internetu) hodit do placu?
Zatím jsem za celá léta četl jen jeden jediný příspěvek na toto téma. Tím zákonem má být prý zákon zachování energie. Bohužel tím ale příspěvek taky skončil.
Je s podivem, kolik jinak chytrých lidí, kterých si vážím se "umí" chytit na udičku o porušování přírodních zákonů, aniž by o tom cokoli věděli. Nejlepší jsou "experti", co tvrdí, že oni mají vysokou elektrotechnickou = oni to tedy musí vědět nejlíp.
Pamatujte všichni na budoucnost: co internet jednou schvátí, to již nikdá nenavrátí. Vaše názory budou na netu i za 10, 20 nebo 50 let. A najít je bude snadněji než teď. Pokud se ovšem lidstvo nezničí v jaderné válce nebo jinou katastrofou.
Samozřejmě to platí i pro mně. Velice dobře si uvědomuji, že jdu na trh s vlastní kůži.
O76. 12M95.
Chacha, to by mě zajímalo, jak WHO za pálení dřeva sankcionovat třeba africké nebo jihoamerické domorodce
I75a86n 86B26i97k34k63h96u
Africkými a jihoamerickými domorodci se WHO prostě nebude zabývat, z těch se peníze vytlouct nedají ani vydíráním. Z Evropy snadno.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz