Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P95a60v20e98l 30Š35t52e81m31b60e49r77k
Tady to chce skutečně objektivně srovnávat. Nabíječek je dostatek na současný počet elektromobilů.
Při současné (3 násobné) ceně se elektromobil skutečně finančně nevyplatí oproti spalováku i kdyby řidič měl po celou dobu životnosti energii zdarma.
Ta ekologe baterií ohledně kobaltu a lithia je úsměvná, když si laik uvědomí, že BEV nemá nic jako objemové díly spalovacího motoru a režii s motorovým olejem, což je také nemalá eko stopa motoristů. Takže ekologicky to smysl má. Při energetickém mixu ČR se to auto ekologicky do 2 let vrátí. Viz: https://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi.../
J46i96n42d96ř57i88c92h 73P78l51z26á19k
Kdyby se měl počet automobilu jen zachovat, ne zvyšovat a všechna auta by byla elektro, pak bychom si celou republiku beznadějně zadrátovali kabely potřebnými pro nabíjecí stanice.
Jiná věc je, že zelení zločinci vůbec nemají v úmyslu nám auta ponechat. Auta budou jen pro vyvolené.

A41l65o24i65s 40S58u54c33h61á44n23e42k
Ja bych se zeptal autora, jestli nekde na sidlistich vidi u parkovaich mist stojany pro cerpani benzinu...nebo kde proboha ti lide, co parkuji na sidlistich, ten benzin berou? :-O
M58i23r35o84s71l81a15v 74K66o72c36i30á81n
Přiveze jim ho cisterna k pumpě, kde tankováním stráví tak minutu nebo dvě (i se zaplacením) a uvolní místo dalšímu. Pak hodně dlouho jezdí, než tam zase musí... Na co jste se to ptal?

D15a73v27i18d 92O88n91d80r76e90j88k94o35v22i15č
Jinak děkuji autorovi za ukázkový článek o elektromobilitě od někoho, kdo v tom zcela evidentně v životě neseděl
L48a86d73i94s53l78a40v 29N38o90v33á66k
Milý soudruhu, ten článek je o technických, ekonomických, ekologických a dalších souvislostech, které v autě nevysedíte. Na pochopení totiž potřebujete širší a hlubší znalosti problematiky. A vy (i zpětným pohledem na vaše vstupy v minulosti) tyhle znalosti zjevně nemáte. Ale klidně si elektromobill kupte, přispějeme vám na něj skrze stát na úkor vlastní peněženky. Kdybyste od nás chtěl dobrovolný přípěvek, nejspíš bychom vám nakopali řiť!

D71a68v25i74d 92O87n44d58r53e79j15k53o50v33i49č
Mohl by mi ještě někdo vysvětlit jak souvisí nákup NOVÝCH aut s lidmi v exekucích? Oni si lidé v exekucích kupují NOVÁ auta? A pokud ano - budou si je určitě kupovat i za 11 let? Já si tedy myslím, že jich se nákup elektrického auta netýká ještě nejméně následujících 30 let.
J77i45ř44í 94Š76a55m92á68n28e84k
No stejnou otázku jsem včera odpovídal panu Šejnovi takto:
Protože automobil je pro mnohé nezbytností pro zajištění obživy, neboť mj. ne každý žije v dosahu vyhovující MHD, může fakt, že milión lidí je v exekuci naznačit, že hodně lidí asi nebude mít 1,5 melounu na elektromobil, ale na ojetý spalovák za 20 papírů dosáhne. A ten ho z dědiny do práce dopraví taky, byť jistě s menším komfortem ... :-)

D61a35v37i35d 42O96n79d12r65e35j18k18o74v24i12č
Ad nedostatek nabíječek - nesouhlasím. Bydlím na pražském sídlišti a veřejných nabíječek mám asi 6 v pohodlné docházkové vzdálenosti. Rozhodně to jako problém nevnímám. Elektromobil mám od února a jezdím v něm PŘEVÁŽNĚ dlouhé trasy po dálnicích. Žádný problém - jezdím je za stejné souhrnné časy jako jsem jezdil dřív se spalováky. Např. čerstvě minulý týden Luhačovice - Praha - 2 zastávky po 20 minutách na jídlo, pití a WC, během kterých se auto i nabilo (jinak by tam jen bezúčelně stálo na parkovišti).
Ad pořizovací cena - již dnes je vyrovnaná ve vyšším segmentu, za 11 let bude úplně jinde (před 5 lety stál průměrný elektromobil 2,5 milionu, dnes stojí kolem 1 milionu). Za 11 let bude zcela jistě pod úrovní dnešních nových spalovacích aut ve všech segmentech díky masové výrobě. A elektromobily jsou i technicky jednodušší a tedy levnější.
Za půl roku, co to auto mám jsem ještě NIKDY nezažil plnou ani přetíženou nabíječku. Nikdy a nikde. To, co píše autor je mýtus. Může se to stát raritně, například v první den prázdnin. I tak už je rychlonabíječek všude dost.
Rychlonabíječky u moderních aut už baterie neničí - dat už je k tomu dost. Tesla nebo Kona nabíjená 5 let jenom na rychlonabíječkách má SOH kolem 95-97%.
Ad problematické vytápění - taky mýtus - moderní auta mají tepelné čerpadlo - rozdíl při plném výkonu topení i klimatizace je cca 5 km při zbývajícím dojezdu přes 300 km. Čili zanedbatelné.
A prosím, nepoučujte mne o tom, jaké mám JÁ zkušenosti se SVÝM autem - je to stejně trapné, jako když chlap poučuje matku tří dětí o porodu.
J47i76ř56í 94Š17a67m51á12n55e90k
Ad nedostatek nabíječek - ano, a kolik máte na těch šest veřejných nabíječek v onom sídlišti elektromobilů? A tentýž argument na to, že jste dosud nezažil plnou či přetíženou nabíječku. Já nakonec taky ne, ač jezdím spalovákem, ale všímám si - prostě elektroauta jsou raritní zjev.
A u nás v malém moravském městečku kdysi okresním máme již dvě nabíječky na parkovištích u nákupních center. Už jsem tam i nějaké auto asi tak třikrát dobíjet viděl, ale jinak ale věčně zejí na nacpaných parkovištích prázdnotou.
P91e56t37r 88P26i74n56k55a17s
Hlavní důvod pro koupě el. auta je pro mně to, že nechci být závislý na dodavatelích ropy (nebudu jmenovat), kteří za naše peníze neví co roupama dělat, skupují naše firmy a ještě nás cenově vydírají. Pořád všichni mluví o soběstačnosti, a že jsme závislí na nich to nikomu nevadí? Poznámka o lidech v exekuci je trapná. Ti lidé nemají ani na benzinové auto a navíc, kde je psané, že všichni mají nárok na auto? MHD jezdí a na kolech se také dá jezdit a navíc je to ekologické!
L35a19d30i27s46l18a72v 48N67o24v68á37k
Ukázkový naivistický přístup. Vy ráčíte být Pirát či Magor ryze zelený?
Vy taky určitě věříte, že pěstováním biomasy na tzv. "biopaliva" zlikvidujeme "ropné šejky", že? Opak je pravdou! Jenom se tím zvýší spotřeba ropy...
P68e80t74r 18K26u22b33á77č
Pořád mám neblahé tušení, že pokud bychom odstranili nánosy ideologie - benzínové auto v rozumném technickém stavu a rozumně provozované - bude ve všech myslitelných zelených i nezelených parametrech ( včetně produkce CO2) - lepší než elektromobil.
P93a82v34e79l 51Š55í87d54l37o
Stačilo by snížit průměrné stáří aut v ČR z 16 let třeba na 10 let
P45a91v42e28l 67Š93í21d67l35o
A za šesté. Energie spálených pohonných hmot v ČR, rovná se současné výrobě energie v elektřině. (na osobáky stačí přidat "temelín". Ano vědci a vědkyně to popírají, protože stačí jen nevyvážet co vyrobíme ...)
Dále to znamená i "zesílit" rozvody energie. (tisíce tun mědi a dalších kovů z Číny, nové"trafačky", rozvrtání země...)
Ale hlavně proč tak nehorázně plýtvat? Když:
1. Lidstvo koncentraci CO2 neovlivňuje
2. Není žádný vliv CO2 na klima
(připomínám že mi to nedokázal vyvrátit (zatím) ani vševěd pan Rada)
M76i69r59o78s63l86a75v 82K64o86c56i24á17n
Vědci to nepopírají - není to tak dávno, co právě tohle v TV tvrdila ing. D. Drábová. Ale to je jen technická poznámka.
J58o43s32e38f 40H35r95u46š94k62a
Na Šejnu platí biblické přísloví: "Tupci se raději obloukem vyhni, neboť z jeho úst se nic nedozvíš". S Radou je to trochu složitější, ten toho ví až příliš mnoho.

P84a92v39e78l 75R93a50d22a
Pane Hruško když už diskusně nadhazujete tradované obecnosti, pak v souvislosti s článkem "Pětkrát mínus" především platí dlouho známé pravidlo:
Kdo hledá řešení - hledá možnosti - kdo nikoliv - hledá DŮVODY.
DŮVODY předvedl Kolman a předvádíte je i Vy a další konzervativní posměváčci kteří si k reálné elektromobilitě a její problematice zřejmě zatím asi nikdy nepřičichli.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz